[HK]Het Dikke Buiken Topic 2006/2007 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Paint_Lover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2006/2007 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:15

@neon: ik heb idd nog een paard staan om te rijden maar laat het nu net zo zijn dat die vorige week zaterdag is afgekeurd voor de sport... Hij heeft blijvend last van zijn bilspierblessure en daarnaast zitten er 1 of meerdere wervels niet goed en er zitten haken op... ik mag nu dus nog maar 3 tot 4 keer per week rijden met hem en dan nog alleen maar recreatief (geen aanleuning etc.) omdat hem dat te veel pijn doet.
De combi van cuba en horatio is idd een erg goede combi geweest en nu de hengstenhouder zelf komt vragen of ik wel zeker weet dat ik er niet nog een broertje of zusje voor chennai wil ben ik dus weer terug bij af, ik wist nl al dat ik haar leeg zou laten maar nu wil ik de gok weer wagen en hopen op een mooi bont hengstveulen voor volgend jaar...
denk er vandaag nog even goed over na en dan ga ik hem vanavond laten weten wat ik wil gaan doen...

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:24

@Keeva: balen zeg dat ze tweelingdracht heeft en dat er ook geen weggeknepen kan worden.
Is jouw merrie gevoelig voor tweelingdracht? Ach wel weer prettig dat ze gelijk ingereden wordt natuurlijk.

Oh voor de rest hoor ik allemaal mensen die weer opnieuw gaan dekken, het kriebelt bij mij ook hoor, ik moet helaas tot volgend jaar wachten om mijn andere merrie te laten dekken, heb niet echt geduld als ik dit allemaal lees zeg. Bloos

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:33

@Keeva: dat is balen zeg!!!

@PJ: ik wil eigenlijk ook wachten tot volgend jaar maar nu twijfel ik toch wel heel erg en ik denk er nu dus goed over na wat ik moet gaan doen.... hier kriebelt het nu ook heel erg (sinds gister) en ik wordt zo langzamerhand gek van mezelf

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:38

Ha ha Cuba ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor. Zit nu nog te wachten op mijn veulen van dit jaar en ben al weer bezig met het volgende veulen. Ik vind het ook zo leuk allemaal, maar gelukkig moet ik wel wachten dus dat komt goed uit he. Nou kan me wel voorstellen dat je nu nog meer gaat twijfelen omdat die henstenboer dit allemaal gezegd heeft he. Nou dat je maar een wijze keuze mag maken he Haha!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:39

@keeva, bij jou ook al minder goed nieuws. Hopelijk doet de natuur goed zijn werk en verdwijnt er alsnog 1 eitje Ach gut En anders kun je idd weer opnieuw beginnen Verdrietig

@cuba, tsja lastige keuze zeker als de hengstenhouder zo enthosiast is. Chenai is ook wel eeeerrrrug leuk Haha!

@maseike, ben benieuwd wat jullie besluiten.

Bij mij kriebelt het niet echt. Ik vond en vind het superleuk. Het was een mooi jaar met het hele proces van drachtig krijgen, dracht, bevalling en veulen maar ik vind het mooi zo. Verkopen kan en wil ik niet en meer dan 1 kan ik toch niet houden. Na alle verhalen hier ben ik helemaal blij dat zowel Morgan als Cezanne kerngezond zijn. Het blijft wat mij betreft dus bij dit veulen en geen DBT 2008. Ik heb nog steeds niet weer gereden en begin het nu echt wel te missen. Ik verheug me erop om straks weer lekker met Morgan te gaan trainen.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:02

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:03

Bedankt, allemaal. Vind het best zwaar k*t, al zijn er ergere dingen natuurlijk.
Weet niet of m'n merrie gevoelig is voor tweelingdracht, ProudJustify, dit was haar eerste keer dat ze gedekt is.

Veel mensen dus aan het twijfelen over het al of niet nog een keer laten dekken .. het is inderdaad bijzonder verslavend Knipoog. Niet alleen het veulen, maar de hele dracht en alles er omheen. Al kan het ook ontzettend tegenzitten zoals bijv. bij Marlijn, en dan kan ik me voorstellen dat je je soms best even afvraagt waar je het allemaal voor doet.
Ik heb zelfs voor Keeva (die nu 2 jaar op een rij een veulen gehad heeft) nog wel even getwijfeld, er lopen zoveel leuke hengsten waarmee ik haar wel 'ns zou willen laten dekken ... maar ben blij dat ik toch besloten heb haar een jaartje rust te gunnen.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:08

He wat balen Keeva!! Ach gut
Ik duim heel hard dat straks 1 vruchtje weg is. Maar gelukkig is het nog niet te laat om het nog eens te proberen.

Over opnieuw dekken: Ik zou het altijd doen.. Maar fokken is echt mijn ding. (al moet ik daar wel weer even aan herrinnerd worden.. Het is alweer ontzettend lang geleden dat er een gezond veulen geboren is) Rijden vind ik ook wel leuk, maar ik fok vele malen liever!
Maar er zijn idd ook veel risico's. Ik ga er maar van uit, dat 2007 gewoon niet mijn jaar is, en dat hierna alles beter gaat! Maar het is zo vervelend dat telkens als je jezelf weer op het positieve pad hebt, en je er weer vertrouwen in hebt dat alles goed gaat, er weer een nieuwe tegenslag komt.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:08

miran gefeliciteerd!!
NL: Gefeliciteerd met je mijlpaal
Marlijn: Dat is echt heel erg balen! Ach gut
Keeva: dat is minder! Hopen dat het maandag beter lijkt!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:11

Keeva: dat is knap balen, wel handig dat ze nog bij de hengstenhouder staat.

Maseike: ik ben benieuwd wat jullie beslissing zal zijn, zou wel leuk zijn nog een beeb volgend jaar Schijnheilig

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:31

_Marlijn schreef:
He wat balen Keeva!! Ach gut
Ik duim heel hard dat straks 1 vruchtje weg is. Maar gelukkig is het nog niet te laat om het nog eens te proberen.

Over opnieuw dekken: Ik zou het altijd doen.. Maar fokken is echt mijn ding. (al moet ik daar wel weer even aan herrinnerd worden.. Het is alweer ontzettend lang geleden dat er een gezond veulen geboren is) Rijden vind ik ook wel leuk, maar ik fok vele malen liever!
Maar er zijn idd ook veel risico's. Ik ga er maar van uit, dat 2007 gewoon niet mijn jaar is, en dat hierna alles beter gaat! Maar het is zo vervelend dat telkens als je jezelf weer op het positieve pad hebt, en je er weer vertrouwen in hebt dat alles goed gaat, er weer een nieuwe tegenslag komt.

Ja bij mij is het meer andersom, ik fok nu om straks opvolging te hebben voor deze merrie, maar ik rij liever Bloos Maar mijn andere merrie heeft waarschijnlijk een blijvende blessure en ja dan is de keuze wel makkelijk gemaakt. Nu ik dit jaar helemaal "zelf" een veulen gefokt heb, vind ik het wel heel erg spannend en leuk allemaal. Dus als de andere merrie echt niet meer geschikt is om te rijden dan is zij wel mijn fokmerrie straks. Lijkt me geweldig om dit elk jaar mee te maken al kan ik me voorstellen dat je na aardig wat tegenslag jezelf wel eens achter de oren krabt en je afvraagt waar je mee bezig bent. Knipoog

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:41

@ jennyk jip we gaan weer bellen voor kikkervisje,s van Voice!

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:46

Even om te laten zien hoe snel het kan gaan, dit was de uier vorige week dinsdag:
Afbeelding

en dit dus gisteren, in 1 week...
Afbeelding

Ik snap dan ook best dat drinken haar zeer doet...

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:48

Pfff wat een verschil!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:49

@Maseike: Jullie gaan het toch weer doen!!! Spannend hoor. Nagelbijten / Gniffelen
Wel grappig dat jullie zo van gedachten zijn veranderd. Haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:50

Keeva, wat balen! Maar je weet het in ieder geval op tijd nu!

Maseike, leuk dat je dan nog een keer voor Voice gaat. Tong uitsteken Volgend jaar komt er misschien ook een Voice-stippel veulen, 1 van de beste merries binnen het appaloosa-stamboek gaat ook naar Voice. Kijk ook al helemaal uit naar dat veulen, wetende wat voor knapperd de jouwe is. Haha!

Zo, nu even veulenfoto's van Miran kijken.

silkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:51

dank je voor de uierfoto's Miran, dat geeft hoop voor Isis.....

Ik vind 'r schitterend, ze ziet er echt superlief uit!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:52

jaaaaa leuk Heidie! Go jij! Go jij!

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:55

Jeeee Miran, wat een verschil in 1 week tijd !!

Maseike dus weer een veulen, leuk hoor !! Jaaaa, het is echt verslavend, hé !

Neon, ben inderdaad wel blij dat we er op tijd bij zijn, hoor. Maar toch, het voelt zo dubbel .... (letterlijk en figuurlijk Clown Scheve mond ).

silkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:56

Wel spannend al die merries die opnieuw gedekt worden!

Onze andere merrie staat momenteel ook bij de hengst. Was inderdaad verslaafd aan het hele veulengebeuren. Maar nu het bij Isis zo lang duurt, begin ik wel een beetje te twijfelen of het wel verstandig is. Vind het namelijk best wel zwaar zo...

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 14:20

ik ben er ondertussen uit (denk ik) Cuba gaat gewoon weer drachtig worden...
Daarna zie ik wel verder, maar ik wil gewoon nog zo'n schattig beebje....
*en de namen zijn ook al bekent(ik weet het ben erg)*

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 14:21

jeetje die uierfoto's. Daar mag kyaan een voorbeeld aan nemen Knipoog
Begrijp best dat het pijnlijk is.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 14:28

Leuk Cuba! Haha!

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 14:37

wat leuk al die merrie die toch weer gedekt worden!

alhoewel erg kriebelt, laat ik lisa niet dekken....

merlijn en keeva, wat een rot nieuws zeg!!!
Laatst bijgewerkt door melanie20 op 13-06-07 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 14:38

Zovelen die hier opnieuw voor een veulentje gaan! Clown Ik wil ooook,maar vriendje wil niet mee..ik krijg namelijk zelf een mensenveulentje volgend jaar als alles goedgaat,en hij wil zich daarop concentreren.. Haha!
Maar ik zou het zo opnieuw doen..en tenslotte,als alles goedgaat,krijgen we volgend jaar toch 2 veulentjes,minstens,van onze mini's Bloos Cool

Miran: Gefeliciteerd!! Amai,dat ging vlug met die uier zeg!! Geeft hoop voor Silkie,al zou ik er echt vanuitgaan dat de dekdatum later viel hoor..net zoals bij ons Vera.. Ach gut

Marlijn: balen zeg..wist je wie de papa van het veulen van Blossom was? Anders heb je nu wel meteen een mooie kans om wél een veulen te fokken naar jouw wensen..maar toch..het is rot,volgend jaar beslist beter,kan niet anders.. Ach gut
Ik gun je een ontzettend leuk en mooi veulen van Spirit straks!!

Keeva: Ook al rot nieuws..hopelijk doet de natuur haar werk en komt alles alsnog goed.. Ach gut