Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maseike

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 12:50

Ik bibber nu al en ik moet nog 3 maanden wachten.
Ik hoop dat ik er zelf op tyd bij ben dat ik kan filmen.
Ik neem wel paar mensen mee naar stal als ik blijf slapen dan ben ik niet alleen als ik de bevalling toch ga mee maken!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 12:52

ik heb bij cuba eigenlijk van het begin af aan gezegd dat het veulen eerder zou komen (maidenmerrie) waarom?? ikke niet weten, tevens heb ik gezegd dat er een hengstveulen uitkomt.
Nu zou het dus wel kunnen dat ik ergens diep in mn hersenpan wist dat ik er een maand naast zat...
Gisteravond cuba lekker geknuffeld, en los gelaten in de binnenbak. Normaal wordt ze helemaal gek als ze los mag maar nu ging ze rollen (1 kant vuil en 1 kant schoon) en daarna liep ze wel wat maar niet van harte...
Uier was daarna ook niet echt weg gegaan en ze heeft toch zo'n 30 min los gestaan. Dr vulva was (in tegenstelling tot s'middags) wel weer opgezet en erg soepel en ik heb het idee dat haar banden ook wat losser aan het worden zijn.
Er is gister bij ons op de manege ook het eerste veulen geboren... het is een bruin hengstje en hij heet Colympus.

Zo ga nu even eten en daarna ga ik cuba vervelen. . .

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:01

Sorry al een paar dagen niet veel tijd gehad om hier bij te lezen. ging even wat te snel voor me.

bij sommige goed nieuws en bij anderen dan weer wat minder. Moet toegeven dat ik liever goed nieuws hoor. Clown Ik zit met een maidenmerrie die moet bevallen en het veulen is voor iemand anders dus ik schiet nu wel aardig in de stress bij al die minder goed afgelopen verhalen. Bloos Ook al is het niet het eerste veulen dat bij mij geboren wordt.

Aan iedereen die een gezond geboren veulen heeft een dikke proficiat.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:23

Ik wil iedereen bedanken voor het medeleven,dat doet wel even deugd als je het van je kan afschrijven..
Ik beloof dat ik straks weer actief deelneem aan dit topic,nu was het even hectisch,ik kan alleen maar Carpe Diem feliciteren met haar veulen!!

Fleurtje doet het gelukkig heel goed! We meten iedere dag haar temperatuur en die is altijd rond de 37.4,dus dat is schitterend!
Ze is tweemaal gespoeld en ze leek achteraf toch mooi proper,maar we moesten goed opletten voor hoefbevangenheid.
Ze is gewoon vrolijk,heeft eigenlijk nooit gekeken naar dat veulen,alsof het niet mocht zijn,alsof ze het wist.
Ze staat nu even in een andere stal bij de schapen,zodat ze niet meteen op Vicky haar veulen hoefde te kijken..
Vanavond gaat ze gewoon terug naar haar eigen stalletje.
Over een week of twee-drie mag ze naar mijn oma alvast gaan aansterken op de weide,samen met Vicky en haar veulen.
Dit is Fleurtje gisterenavond:

Afbeelding

Ze is flink vermagerd,maar ze komt er bovenop,ze is een sterke!!

Natuurlijk mag ik ons nieuwe veulentje niet vergeten,een naam vinden we nog niet,maar voorlopig vind ik Baziel van de Ruyter wel een mooie naam,afgekort "Bazielke" Knipoog
Hij gaat al zelf liggen,drinkt goed,en vanmorgen bokte hij al rond in zijn stal,en ja,dan krijg je wel weer een glimlach op je gezicht Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

met de trotse mama Knipoog

Als je hem ziet,krijg je meteen toch weer zin om uit te kijken naar de andere veulens..

Heb nog even mijn liefste merrie Pretty op de kiek gezet in haar stal terwijl,zij zit vandaag op 289 dagen

Afbeelding

Flinke buik,tevreden merrie en nog helemaal geen uier hoor Knipoog ,ik blijf er dus bij,Mazzel-Meid,dat je niet bang hoeft te zijn bij Darlah,die ziet er dan ook hardstikke drachtig uit!! Knipoog

Nogmaals bedankt iedereen..!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:10

Leuke veulentje!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:36

Toch wel fijn dat Fleurtje het goed doet en niet naar haar dode veulen omgekeken heeft, is toch weer een last minder.
En wat een moppie is dat veulen, en die naam is leuk! Die moet je hem gewoon geven, het past bij hem! Haha!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:46

Ja,ik vind Bazielke ook helemaal het einde eigenlijk Bloos ,als mijn ventje akkoord is,blijft die naam gewoon!

En ik ben ook héél blij dat Fleur niet omkeek naar het veulen,waarschijnlijk wist ze dat het fout was.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 16:24

leuke foto's van bazielke Ja
Lovers

gefeliciteerd carpediem!!!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 16:25

Bedankt voor de felicitaties, ik zal proberen jullie op de hoogte te houden en te volgen Haha!
Ze deed t vandaag heel goed, alleen moeders is niet meer zo gezellig. Ze heeft even wat meer rust nodig. Dus we nemen nu geen vreemden meer mee haar stal in, en zijn zelf heel voorzichtig met haar en haar veulen. Vorig jaar had ze dat ook, maar toen ebte dat met een dag of 3 ook weer weg.
Nu lijmen we dr maar met een worteltje enzo, en dan zijn we daarna weer vrienden Haha!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 16:47

@Pretty, goed om het horen dat Fleurtje het goed maakt. Het veulentje is echt schattig. Ik vind ze altijd zo leuk die shet-veulens Bloos

@maseike, succes met verhuizen. Mooie grote stal hoor!

@petraaken, ik krijg ook meteen de kriebels van verhalen die fout aflopen Bloos

@cuba, ben stiekem beetje jaloers op je Haha! Mijn merrie was ong. gelijk met de jouwe uitgeteld. Nu ben jij ineens een maand eerder Haha! Ik ben heel benieuwd wanneer het veulen nou komt!

Ik heb vannacht gedroomd dat Morgan koliek had en met spoed naar de kliniek moest om geopereerd te worden. Stress al om Haha! Gelukkig was het maar een droom maar ik ben er toch wel erg mee bezig met die komende bevalling.
En dat van die koliek vertelde mijn stalhoudster van de week. ZIj had een paar jaar geleden dus een merrie die 6 maanden drachtig een slag in de darm kreeg en in Utrecht geopereerd is. Uiteindelijk hebben merrie en veulen het beide overleefd. Maar de merrie had er een dusdanig trauma aan overgehouden dat ze niets van het veulen wilde weten toen het geboren werd.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 16:58

Hmmm die van mij moeten nog een maand of drie, maar ow wat krijg ik het benauwd met al die nare verhalen op bokt!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:13

Denk je werkelijk dat die merrie niets met het veulen te maken wou hebben door de operatie??
Ik geloof daar niet zo in. Heb redelijk wat dragende merries geopereerd *aan koliek, maar ook baarmoederdraaiingen en andere operaties ook wel* en nooit gehoord dat daardoor uiteindelijk het veulen niet geaccepteerd werd.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 18:45

De DA dacht dat de pijn van de bevalling haar herinnerde aan de pijn van de koliek en dat de merrie daardoor een soort van trauma/shock heeft opgelopen en daardoor niets van het veulen wilde weten.
Maakt verder ook niet zoveel uit. Veulen is mede-opgevoed door een andere merrie en gewoon opgegroeid gelukkig.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 18:58

@ Quirinake: gefeliciteerd met je knappe hengst!!

@ Cuba Libre: lekker zeg een maandje korter Haha!

@ Pretty: gelukkig gaat het goed met je merrie zoiets is nooit leuk en gefeliciteerd met de kleine

@ Borderdan: jeetje ze houd het wel uit zeg. Slapen

@ Carpe Diem: jij ook van harte met je nieuwe aanwinst!!

@ Djesseka: magnifique is op 22 april uitgerekend (er van uitgaand met 340 dagen)

Fique zit vandaag op de 286 dagen en begint nu steeds dikker te worden. ik ga van het weekend weer foto's van haar maken.
Vandaag ging ze ff uit haar dak aan de longeerlijn en daarna was ze metteen kapot. Ze wil gewoon niet erg meer en ze heeft op het moment denk ik erg last van het veulen. Ze slaat op momenten heel hard met haar staart.

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:02

Nou vandaag dehoefsmid bij Pipje gehad..
Hij denkt dat het veulen in April al komt.. Eind april dan..

Nou jah het zou kunnen, ik ben uitgegaan van 340 dagen, het kan natuurlijk ook veel minder zijn..

We blijven afwachten, ik ben alleen in twijfel of in 30 maart wel met dr naar de stamboek opname moet gaan..

Ze zit nu op dag 258..

Scara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:14

Ohh, ik was nog redelijk rustig ookal is m'n merrie 10 maart uitgerekend, dat is nog.....11 dagen!!
Maar als ik de minder leuke dingen hier lees, wordt ik niet vrolijk
Wil iedereen hierbij even sterkte wensen.

En nu de leukere dingen om weer op te vrolijken, even een foto van m'n dikke buiken merrie.
Afbeelding

Haar uier begint al lekker op te zwellen, we hebben de camera er al opgericht, en straks krijgt ze de birth alarm op.

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:15

Ooeh spannend, nog 11 daagjes voor jullie..
Lekker!!!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:23

@ Scara wat een mooie dame zeg en wat een top buikje Lachen
Koppie lijkt beetje op die van mij merrie...

borderdan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:26

Het is geboren tussen halfzes en zeven deze avond. Net toen we waren gaan eten. Info volgt later.

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:31

Heey wat leuk!!

Dat is dan toch nog redelijk snel gegaan vandaag!!

Wat is het geworden??

Foto's!!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:35

Scara, welkom!
Wat een gave bok! Wat voor bloed zit er achter en waar is ze drachtig van?

Borderdan: gefeliciteerd!
Ben benieuwd wat het geworden is. Haha!

Scara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:45

Maseike schreef:
@ Scara wat een mooie dame zeg en wat een top buikje

Sjoert schreef:
Scara, welkom!
Wat een gave bok! Wat voor bloed zit er achter en waar is ze drachtig van?

Bedankt! Bloos
Heldin is een Wisconsin x Magnaat, en ze is drachtig van Florencio

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:48

Hebbie ook een foto van de zijkant? (merrie compleet erop)

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:59

@ Borderdan: Hehe eindelijk beloond na het lange wachten, ben benieuwd naar de info, PROFICIAT !!!

Scara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:24

Sjoert schreef:
Hebbie ook een foto van de zijkant? (merrie compleet erop)

Deze is van 14 dagen geleden
Afbeelding

en deze van vandaag (ze zit nu echt superglad in d'r vel -> lam armpje Knipoog )
Afbeelding