[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nikita_1995

Re: [HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 10:40

MarijeR - nog steeds geen veulentje dus....., hopen dat het wachten wordt beloond met een extra mooi veulen

Begin augustus verwacht ik nog 2 veulens...

Orchid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 10:54

Hier ook nog niks...Orchid neemt haar tijd.
@Dienie, nog lang wachten dus...Ik verwachte Orchid's veulen ook begin augustus, zij had absoluut laatste van dit topic moeten worden, maar mevrouw denkt er anders over

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 12:02

Saffier schreef:
@ Biancaa: En??? Nog wat geboren bij jou??

Ik heb vandaag 2 mijlpaalen...........
Lady is 310 Drachtig.....
En ik heb dr vandaag precies 4 jaarKomt wel grappig uit zo.....

gefeliciteerd!!!!! Nog maar 10 dagen en dan is het veulen levensvatbaar

@mac, ja ach bij mij is altijd alles tegenstrijdig. De uiers kunnen op het laatste moment ook nog vollopen... hoop ik dan Er is nog niks trouwens saffier, anders had de staleigenaresse wel al gebeld, ik ga er vanmiddag weer even heen en dan staat ze weer lekker buiten... wel handig he zo'n staleigenaresse die voor me waakt

Ik heb wel al stiekem een veulenhalstertje gekocht Ik zag het gisteren weer een keer bewegen, dus toen durfde ik het.

@orchid, laat orchid maar haar tijd nemen, zeker als je de uitgerekende datum niezeker weet

@marije nou je bent toch zeker wel voor mij aan de beurt he! Copper toe nouuuu we zullen niet meer dreigen met die WC ontstopper.... (al houden we die wel achter de hand hihihi)

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 13:09

@ Biancaa: Leuk he?die halstertjes.... Ik had dat we Lady net hadden Geinsemineerd ook een halstertje gekocht.... Eentje met regenboog kleuren, die had ik voor Lady ook al..... Heb er nu al een stuk of 7

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 13:13

Twinkel: Gefeliciteerd!

Hier nog niks,merrie doet weer als vanouds...

Orchid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 14:51

Ik weet wel bijna zeker dat ze van de eerste dekking drachtig is geworden. Ik ben na de laatste dekking niet bij de scan geweest.
Mijn vader wel, hij kon zich er weinig van herinneren, behalve dat hij het heel wonderlijk vond dat je dan al een veulentje kon zien, echt een diertje. Als het van de laatste dekking was geweest had je helemaal geen beestje gezien maar een zwarte stip

Lindah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 16:05

Gister was mn verzorgmerrie uitgerekend. Ik was er en ja hoor...ze begon te kegelen. Ze vindt het niet leuk als je aan haar uiers komt, maar het witte spul drupte er gewoon uit! Ik dacht: mooie timing
Ik moest weer naar huis en had afgesproken dat ze me zouden bellen als ze begon, ook al was het midden in de nacht. Maar ze is nog steeds niet bezig.. Dus ik wacht nog in spanning af
Maar hoelang kegelen pony's gemiddeld *ik weet dat het veel kan verschillen*

kus Linda

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 16:53

Zo ben een paar daagjes niet geweest, het begint wel rustig te worden hoor!!!

Als eerste iedereen met een veulentje van Harte Gefeliciteerd!!

Verder lees ik dat Copper van Marije nog weinig zin heeft om haar veulen uit te poepen

En dat er toch nog wel wat merries zijn die binnenkort moeten.

Met mijn merrie gaat alles best, ze is rond en gezond uier groeit langzaam verder, ik denk dat ik aan het eind van de maand ongeveer moet gaan waken.

Amandake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 17:11

sorry heb geen tijd,heb wel alles bijgelezen...gaan nu uit eten doei tot morgen

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 19:01

@amandake eet smakelijkkkk

@saffier... ik vind die regenboogkleuren ook erg gaaf, maar ik wete niet waar ik ze kan vinden Heb nu een hele lichte blauwe, ligt al klaar in mijn kast

@linda heel veel sterkte met waken!

@mayday ohhh je kan nog even rustig aan doen, lekker toch nu nog gewoon genieten van haar dikke buik

@orchid nou dan mag ze nu wel beginnen... ga je al waken?

@elise irritant he als ze weer niks doen... kan marije over meepraten

nou ik ben ook weer langs gegaan... Geen veranderingen een lekkere dikke merrie die weer op haar eten aanviel... Wel is haar uier iets voller, maar geen kegels ofoz. Maar dta hoeft ook niet... De fries van mijn staleigenaresse had nog haast geen uier, haast geen buik en ook geen kegels en in ene stond het veulen ernaast Ze is nu ondertussen alweer bijna 3 dus dat gaat wel goed.
Lizzy stond wel wat meer te "dansen" dus van de ene op de andere voet staan. verder was het veulen een kwartier na het eten heerlijk aan het draaien, je zag gewoon de hele buik bewegen en het veulen erin draaien. ook zag je duidelijk de contouren van de rug van het veulen. Dat was echt gaaf om te zien. Dat was de eerste keer dat ik het zo duidelijk zag, zelfs mijn dochtertje zat aan haar buik te voelen en Lizzy keek af en toe zo naar haar buik, pfff moet dat nou, maar kriebelen aan haar buik vindt ze wel heerlijk... Dus ik ga nog niet waken.... Morgen weer verder kijken (ik had wel voor de zekerheid mijn fototoestel bij me, je weet maar nooit hihihi)

Yootha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 19:13

Wij krijgen dit jaar ook nog een veulen. Sundancer is van een vriend van ons en toen Tony haar dochter kocht, kwam de merrie mee zodat Circe er nog bij kon blijven. Circe is van juli en loopt dus nog lekker bij mams. Een paar week geleden werd ze wat afstandelijker naar het veulen. Toen ik bij het hek stond te kijken, zag je echt duidelijk wat schoppen. Sundancer is dus toch drachtig. Daar hadden wij en de eigenaar niet op kunnen hopen. Sundancer blijft hier eerst nog en dus wordt het veulen hier ook geboren. Uitgerekende datum is 28 juli. 22 Juli zou Sundancer naar de merriekeuring gaan, maar dat gaat nu dus niet.
Bij Sonja haar veulen wist ik zeker dat het een merrie werd. Daar had ik dus al een roze halster voor. Bij Sundancer neig ik meer naar een hengst, maar hoop toch op een merrie. Misschien een neutrale kleur halster halen? Wat is trouwens een iets neutrale kleur?

Uums

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 19:17

Wat een leuke verrassing ! Neutrale kleurtjes vind ik groen (als dit niet te gevoelig ligt ) en geel. Gruno heeft een mintgroen halster, je moet wel heel stoer zijn om daar als hengst mee weg te komen.
In het kader van het WK is oranje ook leuk (heb laatst een oranje halster gewonnen: enig ).

Yootha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 19:26

Macilda, Biretta, Sonja en Sundancer zijn al in de stemming voor het WK. Die hebben namelijk al een rood-wit-blauw halster. Ja je hebt niet veel keus als je Extra-full moet hebben.

Afbeelding

Sabine heeft van mijn vader een roze halster gekregen. Ik voer haar nu suikerklontjes als ze naar me toe komt. Ze snijdt nu al de boel af en komt dus al in volle galop naar me toe als ze me ziet.

Verder verwacht een vriend van ons ook nog 2 veulens. Een uit een zus van Sundancer en een uit een Enrico-merrie. De zus van Sundancer is drachtig van een hengst waar ik een dekbon van had gewonnen. Hij heeft de merrie toen laten dekken en grapt nu steeds dat hij na het afspenen het veulen komt brengen.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 19:32

Extra-Full?

Tijdens de wedstrijd laatst mocht ik er met het oranje halster van tussen omdat er verder niemand van de prijswinnaars was die een paard met maatje full had (behalve ik ).

Roze is voor een meisje wel heel cute, Pelgrim heeft bij ons ook zachtroze *pennydepenny*.

collerpoint

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:32

Riep je mij ???

kannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:54

ik zag dat twinkel weer een veulen heeft: feliciteer haar van mij en hoop gauw eens foto's te zien! veel geluk twinkel!!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 21:42

Beetje laat, maar Twinkel, gefeliciteerd!

Halstertje bij mij is ook groen, licht legergroen zo'n beetje. Ik vind het wel een mooi kleurtje, stond Devdan vorig jaar in ieder geval goed. Babe krijgt dus een 2de handsje.

Yootha, welkom bij de hekkesluiters! Mijn merrie is ook de 28ste uitgerekend!

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 08:35

En nog wat gebeurd vannacht??

StOoRzEnDeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 08:56

wij hebben 2 halstertjes een hele kleine rode en als die niet meer past een wat grotere groene.....was meer omdat we niet konden kiezen en toen hebben we de ene maar een maatje groter gekocht...

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 10:11

Niks vandaag?? Marije??

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 11:47

Marije heeft maar rare paarden opstal staan De een veelste vroeg en de andere gaat lekker laat Lijkt me verschrikkelijk zoiets. Wat is er eigenlijk nog leuk aan fokken? Slaapeloze en gebroken nachten, stress, spanning, wit wegtrekken...

Orchid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 11:48

@ Biancaa, ik waak al vanaf de de nacht van woensdag op donderdag

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:59

@orchid hihihi dat schiet al lekker dus is er al wat vooruitgang?

@sammie, nu vind ik het nog geweldig en ben ik al aan het nadenken over de volgende dekking. Vooral die dikke buik en het bewegen ervan, het paard dat zo lekker rustig en knuffelig is (ik weet niet hoe ze is als ze bevallen is, heb haar drachtig gekocht) en dalijk na het vervelende wachten en waken toch zo'n lief klein rondhuppelend ding Daar doen we het toch voor

Of ik nou nog zo praat na de bevalling.... ehhh dat weet ik nog niet hihihi

@Yootha pfffff extra full... zelfs mijn tinker heeft niet zo'n grote maat. En die heeft toch een behoorlijk hoofd. Heb je misschien een foto van je hele paard (ook met buikje) ik wil datweleens vergelijken. Wel jammer he dat je dan zo weinig kleuren hebt, lijkt net als de wat dikkere mens... ik hoef ook niet voor een paardrijbroek te gaan kijken hoor... ze heb ben niks in mijn maat.

(oh en welkom trouwens )

@Saffier en Mayday hier nog niks... Marije is wel erg stil nu he....

Nou dalijk weer bij mijn muts kijken....

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 13:08

Sammie schreef:
Marije heeft maar rare paarden opstal staan De een veelste vroeg en de andere gaat lekker laat Lijkt me verschrikkelijk zoiets. Wat is er eigenlijk nog leuk aan fokken? Slaapeloze en gebroken nachten, stress, spanning, wit wegtrekken...

Hihi jij durft t te zeggen Ik dacht t alleen maar Maarja goed als je kijkt wat je ervoor terug krijgt, maakt dat alle mindere dingen weer goed

Over halstertjes gesproken: Symfonie heeft een bordeaurode en Tieme heeft een heuse ORANJE (heeft ie alleen nog niet aan gehad, maar staat 'm vast gaaf als stoere friese hengst)

Het is trouwens echt rustig aan t worden hier Na Copper van Marije (want die moet nu echt heel snel vind ik!!!) is Orchid nu als eerste aan de beurt dacht ik en dan hebben we nog Sammie, Biancaa, Neon, Amandake, Yootha, Mayday, Saffier, Dienie, Sjaan, Elisa2, Merel1618.....??? Wie nog meer??? (staat trouwens niet op volgorde want dat weet ik echt niet)

Yootha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 14:26

Afbeelding

Dit is Sundancer met Circe. Sundancer is een kleindochter van Zilverster. Haar moeder is tuigpaard, vader is een bonte hengst met Samberbloed. Sundancer is denk ik 1.72 m. Ze is drachtig van Copernicus v. Calimero. Sundancer is een schat van een beest alleen een beetje lomp.