[Barncam] Mare stare in 2005

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 11:13

Huh, ik kan ook nit op hilltop komen, is er daar iets gebeurd ofzo vanwege de sneeuwstorm..? Dar en Bev wonen toch dicht bij elkaar?

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 11:14

bij mij doet ie het nog

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 11:14

Beide sites doen het hier prima, zelfs de popup bij hilltop doet het weer.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 11:15

Strohbehn en hilltop?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 11:15

hmm, dan kick ik mn broer eens achter de pc vandaan.. Zal wel aan de laptop liggen dan.. (apart dat bokt het wel doet.. ?)

edit: hmm mn broer is niet kickable Knipoog Ik kan dus niet meekijken.. Zijn er nog meer belangrijke updates? Bij Dar nog nieuws?

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 11:33

em neemt pauze?

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 11:38

Goedemorgen allemaal.
Het eerste wat ik deed,was Nifty aanzetten.
Ik ging terug lezen en zag het bericht dat ze het niet ging halen.
Tranen liepen over mijn wangen.WAT ERG!!
Gelukkig las ik daarna,dat het iets anders was en dat het nu veel beter gaat.
Hebben de gebeden en kaarsjes hun werk gedaan?

En nu is dus Em aan de beurt.Mijn alert staat aan,dus ik ben benieuwd.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 11:42

had ik net zo Kimmes.........zo ver weg en dan toch zo dichtbij.....terwijl het je paard niet eens is.

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 11:46

Inmiddels ook weer terug en wakker, nou ja.....................
Net even bij gelezen en eerlijk gezegd ben ik er stil van. Gelukkig lijkt alles nu de goede kant op te gaan, maar ik kan me de paniek en verdriet heel goed voorstellen.

Overigens calcium deficencie is hier in agrarisch nederland beter bekend onder de naam "melkziekte", Sjoerd zal dit wel kennen.

Het is idd een acuut calcium gebrek en ontstaat voor zover ik weet, bij merrie's die een groot veulen dragen en alle voedings stoffen in het veulen stoppen.

Bij paarden een overigens relatief zeldzame complicatie, het verklaart overigens wel haar" over drukke gedrag" van de laatste paar dagen.

Er is trouwens een ruime verscheidenheid aan symptomen, die lang niet allemaal optreden o.a. hyper nerveus gedrag, (daar hebben we allemaal van mee kunnen genieten de laatste dagen) meer dan normale dorst, (dat had ik zelf ook al gezien) door over protectie tov haar veulen, aggressief gedrag, (heeft ze gelukkig geen last van) en idd witte slijmvliezen.

Zelf heb ik het ooit 2x meegemaakt, 1x bij mijn herdershond, 14 pups in 1 worp, resultaat: 1 pup doodgelegen en mijn zwager, waar ze gek op was, heeft moeten lopen voor zijn leven.

De andere was een van mijn eigen fokmerrie's, met een heel zwaar dik veulen en een extreem rijke melkgift, die kreeg het 24 uur na de geboorte.

Bij koeien kan het ook nog gebeuren, dat ze niet meer in de benen kunnen komen.

Toediening (IV) van een forse docering calcium, kan in een zeer korte tijd enorme verbetering geven.

jacimatho schreef:
hot footing rear end?????????.......vertaling iemand????

Vlak voor de geboorte lijkt het of de vulva hevig opzwelt en zien de slijmvliezen idd knalrood, dit is overigens (meestal) een heel goede indicatie, dat de geboorte er binnen 24 uur aankomt.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 11:49

Dank voor de uitleg Kitten!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 12:02

Bij Fashion worden de drollen geschept, de uier gecheckt en de staart opnieuw gebandageerd,.....hmmm....het is daar twee uur in de nacht, ze verwachten het misschien?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 12:04

Aaah gelukkig Nifty is er nog!
Ik ben blij dat ik gisteren niet gekeken heb tot het punt waar Bev afscheid ging nemen, bah dat lijkt me verschrikkelijk om te zien, om het te lezen is al hartverscheurend. Verdrietig
Maar gelukkig is ze er nog OK dan!

Nu is het wachten op Em Lachen

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 12:12

en Fashion!!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 12:14

Ja ook, maar die doet het alleen op de pc waar ik nu opzit en ik zit meer op de andere pc, dus groot kans dat ik Fashion toch niet kan zien Tong uitsteken
Ik hoop op Em

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 12:17

Het eerste wat ik deed was Nifty aanzetten. Wat was ik blij dat ik haar nog zag staan ! Heb meteen ook het MB daar gelezen en was blij om te lezen dat het allemaal weer goed gaat komen. Maar wat een 'close call' zeg ! Ik denk dat alle duimen en kaarsjes hebben geholpen, vooral om dr. Doug daar te krijgen voor die calcium injectie. Ik ben echt heel opgelucht hier.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 12:21

Ik kwam deze foto nog tegen op de site van Hilltop.
Van de sneeuwstorm van gisteren.

Afbeelding

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 12:24

Notteke schreef:
Waar is deze te volgen????

Moet ik ff kijken ik zal het ff voor je opzoeken

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 12:26

waar staat nifty eigenlijk??

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 12:26

Wow Kimmes....petje af voor de mensen die Nifty te hulp zijn geschoten in dat weer...

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 12:27

Jee zeg wat een sneeuw.
Wat fijn dat het beter gaat met Nifty, arm arm paardje Ach gut

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 12:30

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 12:50

Em schraapt

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 12:58

struint wat onrustig rond..........ga liggen!!!! Go jij! Go jij!

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 13:19

jacimatho schreef:
struint wat onrustig rond..........ga liggen!!!! Go jij! Go jij!

De eerste paar uur nog niet denk ik..................................hoewel Verward Verward

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 13:27

Kitten schreef:
Inmiddels ook weer terug en wakker, nou ja.....................
Net even bij gelezen en eerlijk gezegd ben ik er stil van. Gelukkig lijkt alles nu de goede kant op te gaan, maar ik kan me de paniek en verdriet heel goed voorstellen.

Overigens calcium deficencie is hier in agrarisch nederland beter bekend onder de naam "melkziekte", Sjoerd zal dit wel kennen.
Het is idd een acuut calcium gebrek en ontstaat voor zover ik weet, bij merrie's die een groot veulen dragen en alle voedings stoffen in het veulen stoppen.

Bij paarden een overigens relatief zeldzame complicatie, het verklaart overigens wel haar" over drukke gedrag" van de laatste paar dagen.

Er is trouwens een ruime verscheidenheid aan symptomen, die lang niet allemaal optreden o.a. hyper nerveus gedrag, (daar hebben we allemaal van mee kunnen genieten de laatste dagen) meer dan normale dorst, (dat had ik zelf ook al gezien) door over protectie tov haar veulen, aggressief gedrag, (heeft ze gelukkig geen last van) en idd witte slijmvliezen.

Zelf heb ik het ooit 2x meegemaakt, 1x bij mijn herdershond, 14 pups in 1 worp, resultaat: 1 pup doodgelegen en mijn zwager, waar ze gek op was, heeft moeten lopen voor zijn leven.

De andere was een van mijn eigen fokmerrie's, met een heel zwaar dik veulen en een extreem rijke melkgift, die kreeg het 24 uur na de geboorte.

Bij koeien kan het ook nog gebeuren, dat ze niet meer in de benen kunnen komen.

Toediening (IV) van een forse docering calcium, kan in een zeer korte tijd enorme verbetering geven.

Vlak voor de geboorte lijkt het of de vulva hevig opzwelt en zien de slijmvliezen idd knalrood, dit is overigens (meestal) een heel goede indicatie, dat de geboorte er binnen 24 uur aankomt.

Yep inderdaad..(zie mijn bericht op vorige pagina..) Wij hebben meerdere koeien gehad met "melkziekte". Bij koeien is het voornamelijk te herkennen aan het niet meer in de benen kunnen komen. Dat zijn zenuwslopende uren/dagen voor een koe en de eigenaar...
Wat opviel was dat koeien die al meerdere kalveren hadden gehad en een goede melkproductie hadden(over het hele jaar), dat zij sneller melkziekte kregen. Die ziekte heeft ons wel enkele goede koeien gekost.
als ik nog aan die tijd terug denk!
Mehn, alles werd gedaan om een koe weer in de benen te krijgen, maar dat konden ze dan simpelweg niet.