Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Imre schreef:Wat een lief gebaar AZ! Prachtige foto!
Welkom Dorine! Leuk, nog een IJslandermerrie in het topic! Heeft ze papieren? Lindy is geen IJslandse naam. Jammer dat je niks over de vader van het veulen weet.
Imre schreef:Het is zo'n ongebruikelijke naam voor een IJslander dat er in de wereldwijde database van de IJslandse paarden slechts één Lindy voorkomt. Leuke afstamming heeft ze. Vorige eigenaren zijn inderdaad bekende fokkers.
Tinniie schreef:Ik zou me toch maar een beetje inlezen over bevallingen en drachtige merries dan.. vaak gaat het idd goed, maar helaas weten we hier in het topic ook dat het vreselijk mis kan gaan. Elk jaar verliezen we hier merries en veulens..
Dorine92 schreef:Tinniie schreef:Ik zou me toch maar een beetje inlezen over bevallingen en drachtige merries dan.. vaak gaat het idd goed, maar helaas weten we hier in het topic ook dat het vreselijk mis kan gaan. Elk jaar verliezen we hier merries en veulens..
Ik heb begrepen dat ze normaal alijd gewoon zelf beviel op het weiland met heel veel andere ijsjes erbij.. dus wat dat betreft is ze toch al niet gewend dat er camera's op staan en singeltjes voor nodig zijn en dat er gewaakt wordt enz.. maar ik dacht als ik me aanmeld in dit topic heb ik altijd een vraagbank
suffie schreef:Ik had mijn merrie's idd 24/7 onder bewaking staan, dmv halsteralarm en camera en altijd iemand achter de hand als ik moest werken. Helaas toch meerdere veulens (6 stuks) en een merrie moeten afgeven, ondanks dat ik bij alle bevallingen aanwezig ben geweest. Juist daardoor nog erger kunnen voorkomen.
Dus denk er alsjeblieft niet te makkelijk over.....