[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:51

Ik Temp ze iedere dag .... Ben een echte neuroot daarin 8)7
Heb echt zo'n afwerkingslijstje als de dames naar binnen komen. :=

Kwa temp zie ik het dan direct wanneer ik het in de gaten moet houden. Dames zijn
het gewend dus dat scheelt.

Gelukkig eet ze weer wat en blijft het uier dun ... dat is dan gelukkig enigszins positiefs ... ik ga
hard voor je duimen dat het veulen blijft zitten ! +:)+

Cardy : Als je je er idd niet lekker bij voelt om het zelf te doen .... dan zou ik der ook op tijd verplaatsten naar een geboortestalling.

draaakje

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 18:12

Ik had je topic gelezen Sanne, lijkt me erg eng, heel veel sterkte. Iniedergeval wel heel fijn dat ze een paar hapjes gegeten heeft.

Hier check ik niet elke dag de temperatuur, maar kijk ze wel elke dag allemaal even goed na als ze een aai krijgen. (ook onder de buik en even onder de staart, is een vast ritueeltje)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 18:25

De vulva is idd een goede indicator, MAAR dan moet je wel geluk hebben net oo dat moment aanwezig te zijn. Want die verkleurt niet zo lang voor de bevalling. Dit jaar bij Oohla een rode vulva en 20min later de bevalling.

Ik check gewoon alles wat er te checken valt _O-

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 18:32

sanne ik had je berichtje even gemist, jeetje wat naar, gelukkig eet ze weer iets, ik hoop dat het goed blijft gaan
ik temp eigenlijk nooit, maar check verder wel alles, 's morgens bij de ochtendknuffel voor ze de wei op gaan, even onder de staart en even buik voelen, zo nu en dan maak ik al uierfoto's, maar dat lijkt nog nergens op

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 19:11

Pfoe succes met je merrie Sanne... spannende tijden... mijn duimen draaien!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 19:14

Spannend Sanne, ik duim voor een goede afloop!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 19:40

Spannend Sanne, ik hoop dat het mee gaat vallen!!

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:14

Sanne veel beterschap voor je merrie hoop dat het goed gaat

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:56

Ik had inderdaad ook je topic gelezen Sanne, veel sterkte en beterschap !

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 21:42

Pfff ik had al een lijst met een stuk of 25 namen, en er blijven er maar bijkomen :=

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 21:52

Sterkte Sanne! We duimen mee dat de kleine spruit mooi op zijn/haar plekje blijft zitten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 21:57

Nou ja knolselder blijven fokken dan kan je ze ooit allemaal eens gebruiken.

Ik vind het persoonlijk wel leuk zoeken naar een naam maar er zijn er zooooooo veeel die leuk zijn. :D

Sanne hoe gaat je merrie?
Toch ook alle jaren hoor je een paar gevallen van placentitis, net als baarmoederdraaiing.
En rond de 200 dagen waarrond mijn merrie bijna zit, is het gevoeligst voor draaiing.

Rode vulva nog nooit echt opgevallen maar ik heb altijd gevolgd op Cam. Ik wil ze in de uren ervoor ook zo veel mogelijk met rust laten.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:02

Probleem is dat er dlorheen het jaar steeds namen bijkomen, dus ze gaan nooit opgebruikt raken :')

Toen ik naar de vulva keek was ik blij dat ik het gedan had. Anders had ik de bevalling gemist, gezien dat 20min was voordat ik oo mijn werk moest zijn :') anders was ik al weggeweest. Nu ben ik gewoon een beetje te laat bij mijn client aangekomen omdat ik wist dat het heel snel zou komen :P

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:10

Oh wat vervelend die placentitis! Heel veel beterschap en hoop dat het allemaal goed komt!

Ik kan echt niet stoppen met naar mn merrie haar buik kijken, en voelen, nu ik de kleine bijna dagelijks voel <3 echt te leuk dit!

Afbeelding

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:44

Ook ik duim dat het goed afloopt met de merrie met placentitis, lijkt me een nachtmerrie!

Verder lees ik braaf mee, maar het gaat me iets te hard om steeds actief mee te doen. Eerlijk gezegd ben ik nog niet zo met de komende veulentjes bezig, al begint het wel een beetje op te schieten. Onze merries zitten nu ongeveer op de helft. Ik heb nog wel een leuk zoekplaatje, hoeveel zijn het er? :+

Afbeelding
Net gemaakt, de tijd klopt niet.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:55

uhm... 5 goeroe?

Kimsel ik snap je helemaal! Ik lijd ook een beetje aan dat virus haha

lange namenlijsten herken ik wel. Toch merk ik wel dat ik nu voor de mini een ander type naam zoek dan voor een groot paard. Heeft beide wel wat :)

Sanne ik had je verhaal ook al gelezen, wat een spannende nare tijd zo. Ik duim dat ze het veulentje mag houden en dat alles goed aanslaat.

Als iedereen die hier vertelt dat ze een camera gebruiken nu ook zou willen vertellen wat voor camera (merk en type) ze hebben dan zou ik al heel erg blij zijn, want dan kan ik een beetje speurneuzen wat voor ons geschikt zou zijn. 206 dagen inmiddels alweer, het ging een tijd wat langzamer voor mijn gevoel maar nu vliegt het weer voorbij.

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:58

Pfoe heftig Sanne, hopelijk komt het allemaal goed met merrie en veulen! Lijkt mij bijzonder spannend..

Wat leuk dat je het veulen zoveel voelt Kimsel! Ik probeer het te voelen maar ik weet elke keer niet zo zeker of het het veulen is of gewoon organen.. :+
Mijne wordt al steeds dikker :D
Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:58

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:04

Voor zoiets heb je neem ik aan Wifi in de stal nodig Knolselder?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:25

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb deze camera, gaat nu voor het 4e jaar draaien. Heb je wel wifi voor nodig. Via internet overal te bekijken d.m.v. een inlogcode op een website.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:31

Murosch schreef:
uhm... 5 goeroe?

Klopt, als je de twee die nog in de maak zijn niet meetelt. :Y) Ik zat zelf zo raar naar dat hoofd onderin te kijken, maar misschien ligt dat aan mij.

Wij hebben twee Foscams, maar ik weet niet 100% zeker welk type. Ik denk deze of anders eentje die er veel op lijkt. :o

Naam heb ik nog totaal geen idee van, behalve dat ik iets wil dat begint met een S.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:32

Knolselder is die echt zo eenvoudig te installeren op je pc/telefoon?

Dat lijkt een beetje op wat ik er hangen heb suffie. Op zich een goede camera, maar ik had problemen om hem op mijn pc te installeren (gedoe met poorten en dergelijke) en ik kreeg het niet voor elkaar om hem buiten het wifi bereik van ons huis te laten werken op mijn telefoon.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:37

Je hebt er inderdaad wifi voor nodig. Deze was redelijk eenvoudig geinstalleerd, maar vraag me niet hoe :P
Ik heb wel problemen met meerdere mensen toegang geven wat normaal wel zou moeten kunnen.

Voor mij ideaal, want overdag richt ik hem op de paddock en snachts in de stal.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:42

Afbeelding

Ik gebruik deze.. gaat alleen wel via wifi maar dat heb ik dan via een versterker. Kan overal waar ik wil op 3 schermen meekijken. De app heet Doby. Snachts ook goed zicht en met geluid. Eventueel kan ik ook tegen dr praten :') Geeft een melding naar je telefoon als t paard erg onrustig is of als er andere dingen gebeuren in de stal. Ook kan die opnemen en later weer afspelen :j

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:49

Ik heb comelit cams of denk ik toch :o gekocht bij een it man. Zitten samen op een bakje waar vier cams op kunnen en dat zit dan via kabel op de router. Ze staan ook nu continue aan. Om ze op de pc te krijgen was niet moeilijk, gewoon ip adres ingeven en je hebt beeld. Ook op mijn tel IPad was het niet moeilijk. Is een universele app en via ip adres of merk camera vond hij de cam snel. We kunnen wel alleen op de eigen WiFi kijken, poorten staan nog dicht maar kan wel opengezet worden, alleen wou iter dit niet doen als het nog niet nodig was want moet dan wachtwoord op enz want anders weet je niet wie er allemaal meekijkt en volgens hem was het makkelijk te kraken en we hebben ook nog andere cams op de boerderij staan.

Ik heb ook mooi beeld snachts vind ik. Want het is hier wel pikdonker buiten.

Afbeelding

Oh en zo een app is wel leuk voor snapshots te nemen.