[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:39

Wat een prachtig diertje, gefeliciteerd!! *\o/*

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:40

pol1 schreef:
Hier ook weer doorgeslapen..alleen word ik nu zelf op gezette tijden wakker en dan kijk ik toch maar even gauw op de camera!o Op naar dag 357
...

Effe ook geen fut meer om op iedereen te reageren. Sorry :o
Hier niet door geslapen, verschillende keren uit bed gebeld door het alarm, maar geen veulen hoor...
Op naar dag 349 :') volgens mij komt er gewoon geen veulen meer... k geloof er niet meer in! :+
Uier blijft ook al dagen t zelfde...

Afbeelding

Toch een veulentje geboren! Proficiat Watnou! *\o/*

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:54

Watnou, gefeliciteerd!!! *\o/* *\o/* *\o/*
Ik ben benieuwd naar meer foto's! En dat het gras maar snel groeit voor je merrie, dat is nog het allerbeste. Ik ken die geintjes met die merries die je vol kunt duwen met voer en niet aankomen.

Fotsy, handje is goed. :j Gisteren pleister gewisseld en alles schoongemaakt (hadden ze niet meer echt gedaan bij de HA-post, onder de pleister zat nog een hoop opgedroogd bloed :r ) maar de wond is heel mooi. Nieuwe pleister scheelde ook in pijn, want het was het plakken van de wond aan de pleister die zeer deed blijkt achteraf. Kan weer aardappels schillen (maar heb avonddienst dus is niet meer nodig deze week :P ).

Gisteren zitten klooien met de camera's, ben bang dat we de 2de niet werkend krijgen. Zit een splitter tussen, en dat werkt niet fijn. Ook denk ik dat het internet van de stalbaas te traag is om 2 camera's aan te kunnen. Maar eentje is ook al goed, werkte vorig jaar prima. Nu we niet meer in Roos geloven is het ook niet meer heel hard nodig, 2 camera's.
Zitten nu te kloten met onze router, de homeplug moet verhuizen naar stal voor de camera namelijk. Had nieuwe gekocht voor thuis (wij gebruiken ze namelijk ook thuis om in de tuin wifi te hebben) maar we kunnen de nieuwe niet klonen, te oude router, zit een bepaald knopje niet op. Kan zijn dat we nog voor een nieuwe router moeten shoppen (waren we wel van plan ooit, maar op het gemak).

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:29

Gefeliciteerd WatNou, hopelijk komt je merrie snel een beetje aan. Zo te horen krijgt ze genoeg binnen, maar helaas heb je altijd die paarden die nergens aan willen komen.

oh oh sofiehaven, nog even vol houden :')

Voor iedereen die nog een camera zoekt, ik zag laatst bij de Aldi een camera liggen. Werkte met wifi en een telefoon app. Was best een gunstige prijs en zag er goed en betrouwbaar uit. Misschien een idee?
Ik heb dit jaar dikke mazzel dat mijn stalbaas geen drachtige merrie's heeft. Ongeveer een maand voor Klasien haar uitgerekende datum kan ze een paar stallen opschuiven in de gang, daar hangt al een super fijne camera met goede verbinding :)) Ook heeft ze dan gelijk een mega stal voor straks met de baby, eigenlijk zijn het twee stallen waar we een paar jaar geleden gewoon het tussenschot hebben weg gehaald. Alle ruimte voor baby's, en daarna mogen ze er vaak lekker in blijven tot ze twee zijn. Dan staan ze er gewoon gezellig met z'n tweeën in.
Laatst bijgewerkt door iEmmaaa op 05-04-16 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:30

oh bah Neon dat gedoe met die camera's. }:0
Fijn dat je vinger beter gaat.

Fotsy nog even geduld dus. Schiet wel weer in gang,als de lente ooit komt. (en blijft) :j

SofieHavan :(:) Die uier wordt saai,ze mag nu wel eens een ander geintje uit de kast halen.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:34

Gefeliciteerd watnou!!! Wat een knappe kerel!
Zeker dat je niet té veel krachtvoer geft? Sommige paarden gaan daar juist van vermageren door een reactie in de darmen waardoor ze de voedingsstoffen niet meer opnemen.

Welkom nieuwelingen! Mooie paardjes brengen jullie in dit Topic.

Charlies uier is wat voller, maar nog geen veulen, pffff.

Ik wou hem eigenlijk pas laten zien als hij netjes geschoren was, maar een bot mes en half gechoren ventje gooiden roet in het eten.

Dus maar een fotootje van ervoor. Het is wel een jaarling, dus nog niet helemaal in proportie :P
Afbeelding

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:53

Ik heb ook een camera op stal. Het was nog ff het een en ander uitdokteren want:
- 's nachts gaat de stroom van stal
- geen wifi daar, staat middenin de polder

Dus er staat nu een zonnepaneel op het dak die 2 accu's voorziet van stroom. Een oude smartphone fungeert als wifi. Had er eerst een hard hoofd in, maar het werkt, ik kan thuis en op m'n werk via mijn telefoon kijken naar Beau.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:00

Watnou gefeliciteerd met je mooie kleintje.

O stoute merries met alarmen.

Wat een mooi klein dropje, zo uit proporties vindt ik hem daar niet

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:03

Proficiat Watnou!! *\o/* Prachtig kleurtje. De foto vertekend natuurlijk ook enigszins omdat mama de buik intrekt zodat de kleine beter bij de melkbar kan.

Hier is net de VA geweest. Joan is geënt en hij vindt dat ze er prima uitziet. Alle scenario's gelijk even doorgesproken en wat ik bij de hand moet hebben. Dus wat dat betreft zijn we startklaar. Nu rustig wachten op de beeb :)

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:18

Ik kan jullie niet meer volgen.

Jaaaa watnou gefeliciteerd met je veulen. Ben benieuwd naar meer foto's.

Zitten toch wel een aantal fopmerries hier. Hopelijk foppen ze niet lang meer.

Met fien gaat het de laatste week eigenlijk heel goed.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:30

Gisterenavond laat nog ff snel een foto gemaakt van Beau d'r buik en tietjes :o

Afbeelding

Afbeelding

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:51

wat een knap mannetje zeg van harte met je gouden baby boy <3

hier weer een uijer foto gaat rustig verder
Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 13:13

mooi beginnende uiertjes bij jullie merrie's Suus-Elviera en Moratoetje.

Noisy goed zo,er helemaal klaar voor!

Knolselder knap ding en helemaal niet uit proportie,vertel eens meer erover!

Iemand,steunwieltjes? :P

Afbeelding

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 13:23

Annibel, wat fijn dat het nu goed lijkt te gaan met die twee. Inmiddels helemaal okay, of kost het nog wat moeite?
Tjinta, dat is toch al een behoorlijk uier, zeker als ze van bijna niets komt.
Ohhh Ceasar, ik ben verliefd! <3 Wat een knapperd. Hou je haar? Cemlys, die van jou van vorig jaar mag er ook zijn trouwens. Ik val wel op dat soort typetjes, haha.
CubaLibre, fijn dat het beter gaat zeg. Wat een vrolijkerd.
Oef Vientje, klinkt druk! Red je het nog een beetje? Succes met alles.
Haha Pauk, werd je al wanhopig? :D Gaat dan toch opeens snel soms hè? Spannend, hopelijk komt hij/zij snel.
GhiGhi, mooie merrie heb je daar! En met zo eentje kun je beter maar vroeg beginnen met checken dan ;-)
Watnou1, gefeliciteeeerd! Was deze kleur verwacht/gehoopt?
Aaah Knolselder, daar is 'ie! Leuk. Hoe oud is hij?
Pretty _O- _O- Dat is wel heel ernstig. Doe daar maar even een skateboard onder oid! Haha, geweldig.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 13:24

hahaha pretty, arme merrie :') dat wordt bijna tijd voor een rolstoel ondersteuning

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 13:27

Watnou gefeliciteerd!! *\o/* *\o/* (is dit het begin van de babyboom dan?)

Jolandje ondanks zijn berenvachtje toch een leuk ding! Ben benieuwd hoe hij eruit ziet zonder berenvachtje ;)

Pretty :wow: uhh hoelang moest zij nog? :')

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 13:33

Watnou1; gefeliciteeerd met je knappe veulen!

Wat een dikke merries allemaal, spannend!

Arianne; veulen ging gister heel goed! Toen ik de merrie vast hield zodat m'n vriend even het veulen kon bekijken hinnikte de merrie de hele tijd naar het veulen.. Lijkt me een goed teken!
Ik hoop dat de buurman luistert en ze nog even een paar dagen binnen houdt

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 13:43

Arianne schreef:
Ohhh Ceasar, ik ben verliefd! <3 Wat een knapperd. Hou je haar?

Ja, ik ben geheel overgestapt naar de Welsh Sec. A ponies en haar moeder heb ik bewust gekocht om een eigen lijn mee op te zetten en gelijk te starten met een stukje kwaliteit. Dit veulen is ook meteen hetgeen wat ik hoopte, een merrie en een schimmel (wat toch meest voorkomt in de A) en dan ook nog van een Elitehengst. Merrie is meerdere malen kampioen geweest en voorlopig keur, dus ik heb nu een fijne basis.

Dit jaar gaan al mijn merries (4 stuks) bij deze hengst:

Afbeelding

Een importhengst waar dit jaar de 1e jaargang van komt in Nederland. Denk dat hij op alle merries mooi kan passen én kan verbeteren. Er zijn er nu 3 gedekt, waarvan ik volgende week de 1e kan gaan schouwen. De moeder van Cookie dek ik op de veulenhengstigheid weer.

Ik ben dus al volop bezig voor DBT 2017!

@Annibel; fijn dat het beter lijkt te gaan! Een naam voor het veulen heb je dus al ;)

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 13:45

Gefeliciteerd watnou! <3

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 13:48

Cesaer dat koppie! <3
Mooi om zo meteen een mooie lijn te kunnen opstarten.

Annibel wat een goed nieuws!

Biancatjee nog een weekje of 2 als ze doet zoals ze anders doet. :j

Arianne wij vallen op het zelfde type wb de welshjes,mooi zijn die toch!
Bwa die van jou kunnen daar wel naast lopen hoor,zo erg is het nog niet. :')
Dit was dan nog 's morgens. Wacht tot ik ze vanavond uit het gras haal,dan is die nog breder.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 13:49

Dat is dan helemaal logisch Caesar; mooie basis voor een mooie toekomst! En tja, als het dan ook nog zo'n knapperd is... Heb je hiervoor in een andere maat gefokt dan, of een compleet ander ras?
Wat een powerhoofd heeft de hengst! Leuk, ook al leuk om even te spieken hoe de eerste jaargang het doet dit jaar. Maar ja, als het goed is zitten ze er bij jouw merries ook al in ;-)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 13:51

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst knolselder en vind hem mooi hoor

Pretty lijkt ernstig :+ misschien eerder kruiwagenwielen monteren :P

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 14:00

Caesar wat een prachtige hengst is dat, zo aansprekend!

Gefeliciteerd watnou1!

Hier nog niks... 2 lopen overtijd en 1 is vandaag uitgeteld. Ik vermoed dat zij ook als eerste gaat. Ze is niet op haar gemak.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 14:03

@Arianne; nee het is puur toeval. Had altijd wel Welsh maar daarna KWPN. Nooit fokkerij gedaan. Totdat ik een drachtige gezelschapspony kocht... en ja, zoals meer hier... dan is het verslavend. Omdat ik in de randstand ben gaan wonen heb ik mijn rijpaard verkocht en alleen nog maar A ponies. Maar het is eenmalig 4 veulens hoor, ik moet dan toch gaan verkopen.

GhiGhi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 14:06

Ahh gefeliciteerd watnou hopelijk snel mooi weer dat de merrie op het gras kan dat ze wat kan groeien...

Wat leuk we zitten hier allemaal in spanning af te wachten haha zitten we niet alleen in ongeduld lol