[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 16:18

Rooslover van harte gefeliciteerd wat een schatje,

Wat een prachtig veulen Laura,

Hier zijn er al een beetje vorderingen

Dit is foto van vandaag
Afbeelding

quincy21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 16:23

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ze heeft precies ook geschuurd met haar staart. doet ze anders nooit :)

het zal nog niet voor deze nacht zijn :) ik gok als het volle maan gaat zijn :)

Cemlys

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 16:47

Laura hij was idd prachtig getekend.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 17:22

Laura heel veel sterkte gewenst...

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 17:22

Iedereen met veulen proficiat...gaat even snel hier dus weet niet iedereen meer bij naam :o

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 17:38

Murosch schreef:
Mag ik even een praktisch vraagje stellen met betrekking tot kleuren? Mijn veulentje is vos, maar nu (ze is dik 2 weken oud) ik eens tussen haar maantjes kijk zie ik dat de haartjes van onderuit lichter zijn (blond?). Kan het zijn dat ze toch nog blonde manen gaat krijgen? Haar moeder heeft rode manen, maar haar oma heeft ook blonde manen. Ik weet niet of dit genetisch mogelijk zou zijn? Zou wel heel gaaf zijn eigenlijk :D

[ [url=m/sienyf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haar staart is meerkleurig, net als die van haar moeder en haar oma, maar wel witter/lichter dan die van moeder

[ [url=m/IrZJMl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja dat is mogelijk.

Mijn 2012 veulen;

Afbeelding

Afbeelding

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 18:00

<3
Afbeelding

Afbeelding

l0esje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 18:37

Iedereen gefeliciteerd met de veulentjes! Wat gaat het weer hard zeg! En dan ook nog een hoop merries die het spannend maken.

Hier is de de kleine man vandaag lekker even de wei geweest.

Afbeelding

Afbeelding

Iemand nog een ingeving voor een leuke naam?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 18:41

Hoe heten de ouders? En zit je nog aan een beginletter gebonden? :)

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 18:51

Rooslover ook voor jou van harte gefeliciteerd.

Inderdaad een mooi getekend veulen Laura. Inderdaad maakt de kleur geslacht of wat dan ook uit. Helaas is hij er niet meer. Maar wie weet kun je het later eens achterhalen. Mocht je ooit nog eens weer omschakelen, om toch een veulen te fokken. :(:) :(:)

Namen ben ik nu ook niet goed in. Ik bedenk vaak ter plaatse een naam voor het veulen..

l0esje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 18:53

De ouders zijn Theodorus van 't Gotten en Little Dolly van stal Anja, maar dat hoeft er niet in verwerkt. Ook geen bepaalde begin letter. Wel zal het moeten einigen op de stal naam dus ..... van 't Gotten

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 19:01

Sorry voor mijn afwezigheid de afgelopen dagen.
Mag ik het afkopen met een fototopic van Dany? :D
[KS-ITP] Clearwater's Daenerys aka Dany geboren!

Laura wat ontzettend balen dat het veulen is overleden.... |(

Iedereen met geboren veulentjes, gefeliciteerd!!! *\o/*

Ps. volgens mij heeft mijn naam nog gen rood kleurtje op de pendellijst? :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 19:49

Wat een gave veulentjes. Ik zit eraan te denken om een veulen dekentje aan te schaffen. Zeker nu met het iets koudere weer, regen en veulen wat ziek geweest is. Gewoon voor de uurtje buiten. Nu toch wel wat voorzichtig met hem zijn.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 19:50

Lauraa, diep respect wat een mooi topic, heel veel sterkte nogmaals, met dit oneerlijk gebeuren. Dikke knuf voor jou, je
naasten en zeker voor Tana.

Carika, melk, oooo suc6

L0esje, wauw wat een gave man, namen hmmm daar ben ik niet zo creatief in. Heb net is op je site gekeken wat voor kleur heeft hij nu, zie marmerbont en fewspot en snap daar het verschil niet van :+ , vind hem wel gaaf.

Paardje2013, dat ziet er al best spannend uit hoor!!!

Quincy, die heeft denk ik nog eventjes nodig

Diane-basje, wauw mooi vosje en idd die manen zijn echt licht geworden en is het nu een Roan?
oooo wat een mooie droogfoto's snap dat je helemaal verliefd bent, en de andere merries??

Dustin lover, o jee Bo een inhaalslag aan het doen, ziet er idd veel belovend uit.

Robyn, Wat een geweldige foto's van een heel mooi meisje, geweldig die voeten foto.
Laatst bijgewerkt door jobamara op 26-04-15 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:01

Vanmiddag nog wat foto's gemaakt. Helemaal verliefd <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:07

Ropa, geweldig wat een beauty, en snebjes zijn in de mode dit jaar, :D.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:09

Cemlys schreef:
Wat ik me afvroeg. Zolang zo n veulen in de merrie zit dan zit het nog wel aan de navelstreng vast en hoeft nog niet te ademen. Is er bij het veulen van laura mss daar een probleem geweest omdat het wel blauwig werd?

Zodra het veulen met de borstkas in het geboortekanaal zit, is normaal gesproken het hoofd al uit de merrie. De navelstreng wordt nu afgeklemd in het geboortekanaal en het veulen zal proberen zelf te gaan ademen. Blijft de borstkas nu te lang steken, dan kan het veulen niet goed doorademen en krijgt het benauwd, wat die blauwe tong geeft en als het echt te lang duurt kans op hersenbeschadiging. Daarom moet je bij een achterwaarts veulen ook zo snel zijn, want zodra de navelstreng wordt afgeklemd en het veulen wil gaan ademen, slikt het alleen maar vruchtwater in en kan stikken.

Wat een prachtige veulentjes zijn er weer geboren. Het gaat nu echt hard. Gelukkig hebben we mooi weer en zien we snel droogfoto's van de mooie veulens.

Jayden was echt prachtig getekend........zo zonde. Ik weet helaas hoe is het is om zo machteloos je stinkende best te doen en dan alsnog je veulen verliezen. Mijn eerste 3 veulens zijn overleden na of tijdens de geboorte. Bij alle drie aanwezig geweest, dus ik kan mezelf niet de schuld geven, maar het was gewoon niet anders. Een keer achterwaarts en na de geboorte zuurstoftekort. Een redbag, veulen was al dood en een verkeerde ligging, wat ook te lang duurde en de kleine overleed na een paar minuten. De stand is nu 3 om 3, dus ik hoop echt dit jaar weer op een gezond veulentje bij Lara! Al weet ik dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is met ruim 120 kalveren per jaar. Elke geboorte blijft bijzonder <3 en voor elk leven wordt hier gevochten als het nodig is :j

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:15

Rooslover, proficiat! Heerlijk als alles goed is, daar zijn we hier helaas weer even goed van doordrongen.
Laura, wat was hij mooi getekend....
Diane-Basje, wat is die leuheuk! Hou je het veulen zelf?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:17

Suffie, maar als een veulen blijft steken bij het bekken, is de hele borstkas er toch uit en kan het toch ademen.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:25

Dat klopt, maar als ik lees hoe de geboorte van Jayden is verlopen, kan het zijn dat hij te lang met zijn borstkas heeft klem gezeten. Die eerste ademhalingen zijn zo belangrijk, daarmee "zuigen" ze als het ware hun longen vol en vullen ze zich. Daarom zijn de artsen ook zo blij als baby's na hun geboorte meteen beginnen te huilen, goed voor de longen.
Wat kan helpen als een veulen klem zit met het achterwerk is het een kwartslag draaien.

PearlAzra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:28

Ik heb even een andere vraag, weet niet of ik hem hier mag stellen, zo niet zal ik het verwijderen.

Heeft er iemand enig idee of he bij een drachtige pony merrie ook Pour-on (vliegen middel voor runderen) mag gebruiken?
Wij gebruiken het namelijk wel voor alle koeien, en dat heeft geen invloed op de melk oid, maar vroeg me dus af of ik dat ook gewoon niet bij onze merrie mag gebruiken, want veerust werkt nou ook niet echt super. En ze loopt maar te zwiepen met staart, te happen en te trappen..

(Heb nog maar 4 maanden een pony in bezit, en ben dus nog erg blanco)

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:32

Ja, dat kan. Gebruiken wij en velen anderen met drachtige merries die ik ken ook.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:32

Ik heb wel eens een pour on gebruikt voor de pony s tegen teken. Alleen niet tijdens de dracht. Wel met veulen aan de voet en ook met hengst in de wei
Er is weinig over geweten in geval van dracht. Ik denk dat als je je aan de dosering (pony) houdt het meevalt. Zeker als het ook bij een drachtige koe kan. Is een vliegendeken geen optie?

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:33

Suffie, even op pag 1 gespiekt 11 juni is Lara aan tijd, ik ga duimen dat het je dit jaar gegund is, pffff petje af hoor.

PearlAzra, als het bij drachtige en melkgevende koeien gebruikt mag worden vermoed ik dat het moet kunnen, voor de zekerheid even checken bij je veearts, telefoontje moet genoeg zijn toch.

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:34

Iedereen gefeliciteerd met de geboren veulentjes :)

Wat vinden jullie van viky haar uier? Ze zit vandaag op de 355 dagen dracht

Afbeelding

Afbeelding

Ter verglijking dit was eergisteren

Afbeelding

En haar buik ze wilde niet echt graag op de foto :p

Afbeelding

Ben echg heel benieuwd hoe lang ze het nog verstopt voor me :)