Ja Emma is het valkje
. Van mijn valk welsh x pjotr (valk appaloosa). Ik hoop zelf homozygoot zwart, hetrozygoot agouti en dat ze ook een van de appaloosa genen heeft
Ik rust al twee dagen maar mijn baby wil er maar niet uit
. Ik ben nu overtijd, dit was ik bij mijn vorige zwangerschappen niet en had ik ook echt niet verwacht, alles is al klaar en had verwacht nu met de baby bezig te zijn en herstellen van de bevalling. Ik zit/ lig al twee dagen te mokken op de bank/ bed dat de 40 weken voorbij zijn en er geen baby is hihi maar ben er al achter dat dit toch geen zin heeft
. Ik voel me ook nog prima en de baby zit ook nog lekker. Dus nu maar overnieuw gaan aftellen naar de 42 weken. Ik kijk er zo naar uit!!!
Knolselder schreef:Heb je hem kleur laten testen Jolanda?
jolandje schreef:nee Annelies, waarom zou ik dat doen?
Hij is toch voor de verkoop Jolanda? Ik zou hem ongetest echt niet smokey black noemen en zo te koop zetten, enkel erbij zetten dat de kans er is dat hij smokey black is, want de kans dat hij het niet is is eigenlijk net zo groot. Een crèmegen toont niet op zwart. Er zijn genoeg zwarten met een bruinige gloed, kijk maar naar veel friezen. Enkel uit een dubbelcreme ouder kan je 100% zeker zeggen dat een zwart geboren veulen een smokey black is.
Misschien dat de oogjes een aanwijzing zijn dat de kans wat groter is (geen idee eigenlijk?) maar ik zou daar echt niet zo zeker van zijn dat hij 100% smokey is en dit ook zo verkondigen aan geïnteresseerden, wie weet zoeken ze specifiek een crème paardje en zou het erg zuur zijn als dit niet zo blijkt te zijn.
Emma had ook mooie veulenkleur oogjes die veranderden van allerlei kleuren naar uiteindelijk gewoon bruin. Of dit specifiek is voor paardjes met crème denk ik niet eigenlijk anders had je daaruit het smokey black inderdaad kunnen afleiden, maar volgens mij hebben 'gewone' zwartjes, vosjes, bruintjes toch ook vaak van die veranderende kleuren oogjes?

Luna2006 schreef:Ik heb er nog geentje laten testen, zou marley wel willen testen net als maylinn.
Maylinn zou vos kunnen dragen vermits moeders een vosje is. Marley wil ik vooral weten hoe ze vos draagt en of ze homozygoot bont is. Maar zal pas voor volgend jaar zijn. Spaarpotje is op.
Dekking, nieuwe paarden, nieuwe trailer, shows, keuringen, camera, schoolboeken... Leven van een student met paarden is zwaar hahaha!
Denk dat ik stillaan mag hopen dat marley drachtig is. Als ze morgen nog niet hengstig staat dan ben ik bijna zeker. Vorige keren zat ze dan al bijna op de eisprong
Maylinn draagt 100% zeker vos met 1 vos ouder, dit hoef je dus niet eens te testen. Ze is dus hetrozygoot zwart
.
Marley, wat bedoel je met hoe ze vos draagt?? Omdat een vosgen recessief is en een vos alleen een vos is als er geen zwartgen is meegegeven maar van beide ouders een vosgen is het dus overbodig om te zeggen dat een vos eigenlijk altijd homozygoot vos is
valt niks te testen aan hoe ze vos draagt. Je kan wel testen of ze agouti draagt en of ze homozygoot bont is (al is die kans op homozygoot bont niet groot als je zo naar haar kijkt, maar je weet nooit natuurlijk).