Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hannekebosch schreef:zou iemand voor mij eens uit kunnen rekenen wat voor kleur het veulen mogelijk kan krijgen?
zonie (special d x jazz) x Glock's toto jr ( totilas x desperados)
zonie = zwart
Danita ( uphill x metall) x fellini ( ampère x jazz)
danita = donkerbruin
Fotsy schreef:klopt leonoor
tinniie![]()
![]()
oh spannend zeg,
laat ons zeker iets weten als DA geweest is, is best verslavend he dat pendelen![]()
murosch is de hengst homozygoot dan kan er enkel een bruin veulen uitkomen, is hij heterozygoot dan is het afhankelijk van je merrie, draagt ze agouti dan heb je de drie kleurkansen, draagt ze geen agouti dan kan er enkel zwart of vos uitkomen, of je hengst homozygoot of heterozygoot is kan je enkel weten door te testen. Je merrie is extreem sabino dus dat wordt afwachten vermits er nog geen echte duidelijkheid is over de vererving ervan. Ik hoop op veel sabino
Bonnieaw schreef:Zo een boel bijgeleerd de laatste pagina's. Ook weer een vraag erbij, hoe weet je of je paard het agouti gen heeft (zeg ik het zo goed? Merrie is bruin met zwarte benen (1 witte voet). Maar zwarte benen hebben toch alle bruintjes? Ze heeft overigens ook nog een enkele witte haar door haar vacht, kan ik hier nog wat uit opmaken?
Leonoor schreef:Bonnieaw schreef:Zo een boel bijgeleerd de laatste pagina's. Ook weer een vraag erbij, hoe weet je of je paard het agouti gen heeft (zeg ik het zo goed? Merrie is bruin met zwarte benen (1 witte voet). Maar zwarte benen hebben toch alle bruintjes? Ze heeft overigens ook nog een enkele witte haar door haar vacht, kan ik hier nog wat uit opmaken?
agouti = bruin
Dus als je merrie bruin is, heb je standaard een agouti.