Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ayasha schreef:Eigenlijk een eng idé he..Dat de kans zo groot is dat ie niet op groeit.. (want het percentage dat de 3 niet haalt is nog groter geloof ik he?)
Just_Sannee schreef:Als veulen een ongeluk in de trailer gehad waardoor ze OCD heeft opgelopen. Daar is ze vorig jaar aan geopereerd maar tijdens het herstel zijn er streptokokken en stafylokokken naar binnengeslopen (deze zijn in de kliniek al binnengeslopen). Terug bij ons werd het been werd dikker en dikker en ze liep er slecht op. Terug naar de kliniek dan maar..
Daar bleken bacteriën in te zitten. Ze is in totaal 5 keer gespoeld op de operatietafel plus antibiotica erbij maar de bacteriën waren er resistent voor.
Uiteindelijk is ze opgegeven door kliniek Emmeloord, konden niets meer voor haar doen. Zo ook andere klinieken.
We hebben haar voor de laatste poging naar een homeopaat gebracht en ze liep zowaar na een paar weken een stuk beter! Bacterie trof ze niet meer aan en het ging de goede kant op.
Ze heeft daar langer dan een half jaar gestaan en staat sindskort weer bij ons. Het kapsel is uitgerekt door de zwelling enz. en zal ook niet meer dunner worden. Echter gaat ze steeds slechter lopen en ze heeft periodes (van een uur ong.) dat ze er helemaal niet op loopt.
Ze bokt en rent nog wel steeds, maar met dat been onbelast.
Kan zo niet voor een jaarlinger, ze is zó ongelofelijk blij en is zo energiek waardoor de beslissing moeilijk word. Ze laat wat dat betreft geen pijn zien als je er aan zit of als je het been buigt. Alleen met lopen zie je het.
Maar juist omdat ze zo graag wil en eigenlijk niet kan vind ik het oneerlijk voor haar. Ze zit aan een nieuwe kuur, misschien dat deze aanslaat maar ik heb er weinig vertrouwen in![]()
Misschien onsamenhangend verhaal, maar meer kon ik er niet van maken zo kort uitgelegd
Leonoor schreef:Ayasha, die pijn is best aanwezig, maar heel kortstondig, lang niet zo langdurig als bij mensen (en ik spreek uit ervaring)Heb natuurlijk ook veel katten bevallingen gedaan, dat is ook anders.
Paarden reageren nog veel meer uit instinct, die denken niet na over pijnstilling, ruggenprikken of andere ellende. Die volgen hun lichaam. De ontsluitingsweeën tonen ze doorgaans niet eens (of bijna niet), wellicht wat onrust en flemen. De uitdrijving zie je natuurlijk wel, merrie zal ook kreunen en opstaan/liggen etc. Maar vaak is de geboorte an sich zo vlotjes voor elkaar!
Ayasha schreef:Ik hoop het... Ergens vraag ik me af of ik niet beter iemand zoek die ervaring heeft met drachten en bevallingen en die eventueel mee wil "waken"..![]()
Ik mag de DA wel altijd bellen maar toch..