[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:06

polleman schreef:
Ik denk dat je bij jes nog niks ziet :)* :)*

Dan kunnen we mooi vergelijken en haar waarschuwen als ze losgaat met eetbuien :D

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:10

polleman schreef:
Ik denk dat je bij jes nog niks ziet :)* :)*

en bij mij des te meer...en dat terwijl de laatste al bijna 2 jaar geleden is. Ik ben net een zebra |( :o

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:13

ik was ook 5 jaar terug hoogzwanger toen mijn pony moest veulenen. Ik vond het ontzettend bijzonder,ze is 3 dagen voor mij bevallen en ik heb dan lekker met mijn dikke buik met veulen en mama nog even zitten tutten. Wel jammer,want na mijn bevalling had ik zo weinig tijd en zo veel stress (huilbaby) dat ik de rest van de veulentijd met die merrie/veulen helemaal gemist heb.

Dat veulen (nu 4) is altijd schuchter gebleven,ondanks dan later wel meer in handen te komen.

Lekker buikje Polleman,ze draagt echt mooi bescheiden nu!

Ik wil ook nieuwe buikfotos,maar hier idem,wollebollen,veel modder en lastig opdrogen...als het ooit droogt,zal ik fotos maken -O-

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:33

olijf schreef:
Nou ik leer wel echt heel veel van dit topic :))
En scheelt echt met zorgen maken om alles :')
Jes van jou verwachten we nu ook buikfoto up-date's hoor :+
SA fijn dat het veulentje het zo goed doet en je er zo blij mee bent :+: ik vind hem echt zooo schattig!
Nog 51 dagen :#

Ze is ook echt enorm leuk <3 helaas geen blijvertje, ik heb genoeg dochters van deze dame, maar ik hoop haar dit jaar nog wel leuk te showen :j

polleman

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:36

Sa verkoop je ze altijd als afspeen veulen of later pas?

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:40

polleman schreef:
Sa verkoop je ze altijd als afspeen veulen of later pas?

Het liefst als afgespeend veulen, ik hecht me gauw en dan blijven ze weer staan en heb ik er zo weer veel te veel :') en dan moeten ze alsnog weg later omdat ik er dan te veel heb... Maar soms zit er 1 tussen die echt een laatbloeier is, dan laat ik ze rustig een tijdje staan tot ze wat uitgegroeid zijn :j

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:08

Ik denk dat je Mish wel snel kwijtraakt hoor, je hebt bijna 3000 reacties op 't topic van haar en iedereen is weg van haar! :D
Ik hou ook alles aan, en pak daarnaast nog vaak paarden van anderen aan; gevolg: paardenoverschot!
Ik werk fulltime en heb ze op een pensionstal staan, mijn toppunt was toch wel: 7 paarden op pensionstal, toen het zooitje begon uit te dunnen.. (verkoop + overlijden) heb ik besloten het maximaal bij 2 rijpaarden te houden. :)
En nu is mexx de enige die over is gebleven.... <3

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:25

SA; gefeliciteerd met je veulentje!

hoe gaan alle dames hier? aafke word nu echt dik.
vanmorgen deken eraf gehaalt en baby begon meteen te stuiteren,erg leuk om te zien en helaas net niet kunnen vastleggen op film.
wel een foto van haar buikje gemaakt door een vriendin.
aafke is eind maart uitgeteld dus schiet al op.

Afbeelding

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:55

Ik meld me hier ook. Dacht dat ik dat al eerder gedaan had maar blijkbaar nog niet :o :D

Heb dit jaar ook een merrie uitgerekend. Opnieuw dragend van ZapateroVDL.
Vorig jaar een mooie vos hengst gefokt uit deze merrie. (heb helaas geen recente foto`s)
Merrie is 12 juni 2013 uitgerekend.

Foto merrie met veulen (1 dag oud)
Afbeelding

Meer foto`s van de merrie. Zie mijn profiel :)
Laatst bijgewerkt door paard89 op 09-01-13 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:58

welkom paard89
wat voor een bloedlijn is de merrie zelf?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 18:33

Welkom paard89!

zaterdag dacht ik goh, laat ik Amaretto eens aan dekje wennen...
Nou meneer dacht daar een beetje anders over :')

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 18:42

liindy vind hij het dekje in elk geval niet eng hahaha
hij ziet het als speeltje
is die meteen gewend dat er dingen tegen zijn achter been aan kunnen komen,
geweldig hahahaha
dekje is nu wel toe aan een wasbeurt

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 18:58

Wat een mooie buikjes allemaal zeg :)

Praat asjeblieft niet over een paardenoverschot.. Wij hadden er 25 en waren uitgedund naar 17 en nu sinds het weekend kon ik de advertentie niet weerstaan en heb ik een prachtig welsh merrie veulentje bij stal ysselvliedt gekocht met 2 blauwe ogen(die ogen deden het) Jammer genoeg was er nog nooit iets met haar gedaan wat resulteerde op een veulen wat zonder halster los liep over ons erf(halster afgeschoten tijdens het van de trailer afladen) en we haar uiteindelijk met 5 man hebben moeten vangen.. Mevrouw staat harstikke angstig in haar stal, maar we zijn al zover nu dat ik haar heel voorzichtig kan aaien na een tijdje :)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:15

Polleman, ik ent Daisy altijd één maand voor de uitgerekende datum. Dan zitten de afweerstoffen voldoende in de biest als Baby geboren wordt.
Toch denk ik stiekem dat Bonita wel gaat overdragen, sorry :o

Enne, foto's vertekenen ook hoor. Ik vind Dais op sommige foto's dikker lijken dan ze is en op andere momenten zie ik haar en vind ik haar echt dikker dan op de foto's.
Van voor en achter zie je op foto's bijna niets, maar in het echt wel. En als ze loopt wiegt haar pensie van links naar rechts :D

ShamalArabs schreef:
Ook als je helemaal volgegeten bent zul je het misschien een beetje kunnen merken aan je buik dat de voorste spieren steviger zijn dan de zijspieren.

Dus als ik het goed begrijp is jezelf vol eten goed voor je buikspieren? :+

polleman schreef:
hahaha volgens mij hebben alle onervaren mensen hier
hoor ik ook bij veel aan de mensen met ervaring!,
sa geeft hele goeie tips,
aan aan Cynthia82 heb ik ook super veel!!
bedankt dames!!

Graag gedaan hoor! Dit is mijn vierde veulen, dus zo vreselijk ervaren ben ik nog niet, maar ik merk wel dat ik een stuk relaxter ben dan de eerste keer, omdat ik inmiddels wel een beetje weet hoe en wat. En ik help graag waar ik kan, de eerste keren zat ik ook vol vragen :)

Welkom, paard89! :)

Hahaha, die Amaretto! Ik legde van de zomer bij Ti een dekje op. Hij keek om, snuffelde en dacht:"Ok, prima" :D
Ti gaat trouwens ergens anders overwinteren. De wei is zo verschrikkelijk slecht -O- Om de schuilstal in te kunnen, moeten ze door een stuk bagger waar hij letterlijk tot zijn knieeën wegzakt. De rest van de wei is nat en modderig en zakt hij zeker met zijn hoeven helemaal weg. Ik vind het sneu. Ik ben echt geen zeikerd als het om mijn paarden gaat, maar dit kan ik echt niet aanzien.
Hij gaat naar een vriendin. Is niet echt naast de deur, maar ik weet dat hij het daar goed heeft en ik ga hem zeker één keer in de maand opzoeken.

Ach, ik heb 2,5 paard en ik heb al een overschot. Ik heb lang getwijfeld: TiSento en dit veulen (als het een merrie is), beiden even aanhouden, één van de twee aanhouden??
Maar ik ben er wel uit nu. Ik hou één van de twee aan. De kans zit er in dat ik mijn baan dit jaar kwijtraak. Dan wordt het al heel lastig om één paard (zonder twijfel De Kees dus) aan te houden, dus dan wil ik niet de stress en het verdriet van twee paarden op dat moment te koop moeten zetten.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:23

hahaha
cynthia als hengst is gaat ze overdragen als merrie is niet,
hengst heeft langer nodig zo als iemand dat hier zij,
van mij mag het wel blijven zitten tot het weer mooi is
zondag moet ze nog 8 weken tot uitgerekende datum
en volgende week even afspraak maken,
maar wil een speciale dierenarts dus kan best zijn dat het pas week er op kan,
die mini van mij moet even naar gekeken worden ook,
heeft dubbelen tanden/ lijkt me niet echt prettig,

cynthia is dan toch een goede oplossing en haal je hem in de zomer weer naar huis toe?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:26

Eehhhmmm... Daisy kreeg op 21 mei (dus dik in het voorjaar) 2006 een merrieveulen op 348 dagen, dus :D

Hij komt eind april weer naar huis, dan kunnen ze hier weer naar de zomerwei. En dan ga ik voor volgende winter een andere oplossing zoeken.
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 09-01-13 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:27

polleman schreef:
geweldig hahahaha

haha ja, hij vond hem eerst wel heel eng...dus beetje rustig aan dat dekje tegen hem aanhouden...maar op een gegeven moment werd hij best brutaal..dus ik dacht leg dat ding eens op de grond neer en kijken wat hij dan doet...
Ik kon later niet meer fatsoenlijk met dat dekje in de wei lopen want dan kwam meneer brutaal achter mij aan :')
gelukkig is het wel een oud dekje :)

later heb ik een bal in de wei gelegd, en daar doet hij niks mee -O-

haha paardenoverschot _O-
en wat een impulsiviteit dat je zo een jong welshje gaat kopen omdat die zo schattig is :=

hier moet straks toch ook echt 1 weg :(
Als Wessa een merrie veulen krijgt, gaat Wessa weg.
Wanneer er een hengst geboren wordt, moet ik kiezen tussen het veulen en Amaretto

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:30

Niet bijgelezen, sorry ... maar ik zit met een dilemma ...

Vandaag een mailtje gekregen over een vacature, echt mijn droombaan. Leuke collega's, leuk werk, weinig stress, precies in mijn vakgebied, ik ken een aantal mensen die er werken (waarvan 1 een hele goede vriend is) ik schat in dat ik (gebaseerd op de eisen in de vacature) een goede kans maak. Mijn huidige baan is qua werk ok, maar ik voel me niet echt thuis in de organisatie en het sluit totaal niet aan op mijn opleiding. Ben al aan het rondkijken naar wat anders. Wat is nou het dilemma: baan is in Duitsland. Het verhuizen heb ik geen moeite mee, maar hoe moet dat met het veulen .... die zou pas na het afspenen mee kunnen, en ik zou het laatste deel van de dracht, de bevalling en de hele veulenperiode missen ... vind het zo moeilijk, mijn droomveulen en mogelijk mijn droombaan, en ze kunnen niet samen ....

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:32

Heb je nu een goede baan???
Zo niet zou ik voor de baan gaan, want geen baan is geen geld en geen geld is geen veulen onderhouden

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:33

LiiNd_Y schreef:
polleman schreef:
geweldig hahahaha

haha ja, hij vond hem eerst wel heel eng...dus beetje rustig aan dat dekje tegen hem aanhouden...maar op een gegeven moment werd hij best brutaal..dus ik dacht leg dat ding eens op de grond neer en kijken wat hij dan doet...
Ik kon later niet meer fatsoenlijk met dat dekje in de wei lopen want dan kwam meneer brutaal achter mij aan :')
gelukkig is het wel een oud dekje :)

later heb ik een bal in de wei gelegd, en daar doet hij niks mee -O-

haha paardenoverschot _O-
en wat een impulsiviteit dat je zo een jong welshje gaat kopen omdat die zo schattig is :=

hier moet straks toch ook echt 1 weg :(
Als Wessa een merrie veulen krijgt, gaat Wessa weg.
Wanneer er een hengst geboren wordt, moet ik kiezen tussen het veulen en Amaretto

Ik ben altijd impulsief geweest, maar wel bewust op zoek geweest naar een welsh alleen geen veulen eigenlijk. En ik heb 2 eigen weides en stallen dus plaats is er wel voor, maar het gaat meer om het aandacht geven van de pony's.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:36

Traiectum schreef:

Vandaag een mailtje gekregen over een vacature, echt mijn droombaan. Leuke collega's, leuk werk, weinig stress, precies in mijn vakgebied, ik ken een aantal mensen die er werken (waarvan 1 een hele goede vriend is) ik schat in dat ik (gebaseerd op de eisen in de vacature) een goede kans maak. Mijn huidige baan is qua werk ok, maar ik voel me niet echt thuis in de organisatie en het sluit totaal niet aan op mijn opleiding. Ben al aan het rondkijken naar wat anders. Wat is nou het dilemma: baan is in Duitsland. Het verhuizen heb ik geen moeite mee, maar hoe moet dat met het veulen .... die zou pas na het afspenen mee kunnen, en ik zou het laatste deel van de dracht, de bevalling en de hele veulenperiode missen ... vind het zo moeilijk, mijn droomveulen en mogelijk mijn droombaan, en ze kunnen niet samen ....

Ik zou ook voor de baan gaan, hoe moeilijk het misschien ook is.

polleman

Traiectum dat is erg lastig,
maar ik ga mee in wat patrick zegt
maar wat whis zegt vind ik ook wel kloppen
Laatst bijgewerkt door polleman op 09-01-13 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Lindor92

jaa aandacht is vaak een probleem...
we hebben ruimte zat vanwege een melkveebedrijf. maar 3 vindt mijn vader wel teveel

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:37

Whis_Serada schreef:
Heb je nu een goede baan???
Zo niet zou ik voor de baan gaan, want geen baan is geen geld en geen geld is geen veulen onderhouden

Ik heb nu een baan met redelijk wat zekerheid, het ziet er niet naar uit dat er binnenkort ontslagen gaan vallen op mijn afdeling. En, niet geheel onbelangrijk, een goed salaris.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:39

Traiectum schreef:

wat wordt de afstand? kom je in duitsland net over de grens? hoe staan de eigenaren er tegenover, zouden die evt. bereid zijn om merrie te verhuizen tot afspenen op jouw kosten naar een plek vlakbij de grens?