Morgen een kleine feestje dan zit Azra op 310 dagen en is het veulentje dus levensvatbaar, voorlopig zal het nog wel niet komen, uier is nog minimaal.
horsii
Geplaatst: 15-03-11 09:38
@cubalibre, vervelend he dat staartschuren. Peeps schuurt de vacht naast der staart(der billen) en de huis tussen de billen en staartwortel. Gister wondjes op staartwortel(onderkant) en tussen de billen een paar kleine plekjes. Staart gelukkig nog niet aan begonnen. Peeps nu op dag 319.
Ik zal vanmiddag weer eens wat foto''s maken van haar, ik check nu braaf elke dag de uier maar daar is nog niks spannends aan te zien, vergeleken met Peeps (en dat scheelt maar 10 dagen) is ie echt mini.
@charaz, die uier van peeps gaat ook oppeens erg hard hoor. Gister was die als je van achter keek echt veel gevulder. Die van Azra zal dalijk ook wel oppeens hard gaan. Zometeen kijken of die weer wat gegroeid is zo ef kijken hoe het is met peeps. Want moet pasfoto;s maken en als ik dan weer naar huis ga rijden blijf ik heen en weer fietsen want moet half elf weg naar werk Dan maar even peeps vervelen.
Moet zeggen dat ik ook nog niet verwacht had dat ze dat al rond deze tijd zou gaan doen, ze zit rond de 290 dagen en moet dus nog wel een tijdje....
Ben me ook al suf aan het denken of CubaLibre dit ook heeft gedaan bij haar 2 drachten en volgens een stalgenoot heb ik die op het eind vd dracht ook geregeld in een staartbandage gezet.... maar goed, Chennai doet het dus iig wel en daar moet ik nu dus wel even op gaan letten want anders houdt ik echt geen staart meer over ben ik bang....
Peeps der staart is ingevlochten en ze schuurt hem niet , maar al het andere wat je aan je kont schuren kan wel. incl staartwortel, meerdere die dit doen? Echt de onderkant van de staartwortel waar geen haar zit.
Paint_Lover
Geplaatst: 15-03-11 09:53
hier ook staart in vlecht (wel een mini vlecht aangezien ze toch al niet zo'n dikke staart heeft (helaas lijkt ze in dat opzicht echt niet op dr moeder want die had een staart daar zei je U tegen...))
Is het niet zo dat merries op het eind van de dracht staart schuren om tegendruk te geven als het veulen aan het draaien is oid?
Jammer nog steeds geen veulentje! Nudine schuurt gelukkig niet zoveel. Vandaag op 320 dagen
Amandake
Geplaatst: 15-03-11 10:52
Hier schuren ze ook de staart hoor op het einde ,en Romi staat zoals hier iemand zei ,met haar kont steeds tegen de muur om tegendruk te geven.
Het geslacht speelde mij geen rol zei ik ,maar nu wel bij Bibi....als ze een hengstenveulen heeft ,is hij verkocht aan pensionklantje van ons en blijft hij hier staan .......dus duimen voor een hengstje voor Bibi !