Ja oke, die emmer snap ik... Geboortekaartjes maak ik zelf
Navelklem overbodig?
Trouwens, ik zet toch mijn merrie niet op stal... We hebben voor nood wel een stal, en een schuilstal. Ik zit nu al zwaar te twijfelen over een geboorte alarm... Die krengen zijn zo duur! En ergens vind ik het wel een beetje overbodig, maar aan de andere kant... Eventuele complicaties.
Die navelklem en geboortekaartjes vind ik ook wel overbodig. Navelklem heb je helemaal niet nodig want je hoeft hem niet af te binden en door te knippe nals bij mensen. Als de navelsteng doorbreekt en het blijft wat bloeden kan je ook gewoon stevig dichtknijpen enkele minuutjes.
Gefeliciteerd met de mijlpaal KMD en gefeliciteerd Pauk!!
essiesilly
Geplaatst: 07-11-10 15:58
klopt wat ff zegt (of je moet dagen/weken lang heel de nacht op blijven ) maar ik heb camera s en dit jaar huur ik een birthalarm, vorrig jaar had ik er 1 van m n baas
sommige merries zijn heel sneaky, het is echt niet bij alle merries zo dat je het heel duidelijk kan aan merken komen. Helemaal bij een eerste weet je echt niet wat je kan verwachten, en het kan snel gaan, om het uur de wekker zetten bv biedt ook geen garanties.
Misschien kan ik een geboortealarm van iemand lenen
Hiernaast staan de paarden in grote groepen, de buren (ze wonen in Beilen, hebben hun paarden buiten Beilen in een weiland staan) hebben dan hun drachtige Tinker altijd apart staan. Bij hun is er nooit iemand bij, en gaat altijd goed. Zul je zien dat als ik het zonder doe er iets misgaat...
Essiesilly, gefeliciteerd met het resultaat van je pup!
dank je wel!! verry proud!
fokfanaat
Geplaatst: 07-11-10 16:52
als je alleen en cam hebt, is misschien ook nog een idee om je bij marstare aan te melden, kost ook wel wat, maar dan wordt er wel goed meegekeken met je merrie vanuit de hele wereld.
We hebben nu een cam, moet daar nog een geboortealarm bij? Anders moet ik zeker ieder uur de wekker zetten en gaan kijken?
essiesilly
Geplaatst: 07-11-10 17:02
ik zou zowiso elk uur de wekker zetten EN geboorte alarm, zoals fokfanaat al zei als je net gekeken heb en je gaat weer een uurtje slapen kan het daar tussen al geboren zijn..
ik wil ook een birth alarm gaan huren,alleen twijfel ik voor welke datum ik m zal aanvragen,en of ik een halsteralarm of een singelalarm zal huren
Ravina is op dag 167 vandaag,bijna op de helft
essiesilly
Geplaatst: 07-11-10 17:20
xDonja schreef:
Geboorte alarm én de wekker zetten? Is dat niet teveel? Ik neem aan de de geboorte melder zijn werkt wel doet...
zeg dat niet te snel hoor vaak zat dat ie "vals afgaat" en het moment daar is de merrie alsnog de eigenaar gefopt heeft, sommige merries gaan niet helemaal plat waardoor hij niet afgaat. maar je moet het zelf weten, je moet niks ik doe het alleen wel zo (mijn merrie doet dan wel altijd alles zelf en 1x knipperen en het is eruit, maar wil geen risico s lopen vooral dit jaar niet )
ik heb een BA en een camera en die cam staat op internet dus iedereen kan meekijken, en daar heb ik al een paar keer profijt van gehad
Als ik dat pakket is bekijk gebruik ik ook nooit de staartbandage Desinfecterende zeep ligt al jaren op stal, nog nooit gebruikt Touw gebruik ik gewoon strotouwtjes Vuilniszak ligt hier ook nog wel Spul om navel te ontsmetten ligt hier ook standaard Handschoenen heb ik niet Navelklem is niet nodig, als er zoiets nodig is gebruik ik flosdraad, veel makkelijker Handdoeken liggen ook al standaard klaar Placenta controleer ik zelf en gooi ik in een vuilniszak En de rest ook niet nodig.. Duur pakket voor de dingen die erinzitten vind ik