ze heeft vast het weerbericht voor morgen gezien syl is weer onrustig, wou eigenlijk wat vroeger naar bed gaan, maar blijf toch nog maar heel even wakker
ah draakje, wat een drama merrie heb je... wat dat aangaat ben ik blij dat er in summer erg weinig aktie zit, als die plannen heeft merk je het gelijk dan beweegt ze
Hier heeft merrie al bijna 2dagen lekkende uiers. Had dus ook al gedacht dat het snel zou komen maar tot nu toe nog niks. Ook al is ze dus nog steeds druk aan het schoppen/graven etc..
Een voorbeen lag dubbel dus moest ik goed doen, kwam eruit had een blauwe tong maar nu is alles goed. Merrie accepteert alleen niet dat ze drinkt. Iemand nog tips
Nicole288
Geplaatst: 29-03-09 02:11
eerste veulen?
verschilende dingen om te proberen: Mss helpt even samen alleen laten (wel toezicht), merrie vasthouden, afleiden (eten), melken tot de grootste druk er af is, eerste melk met fles geven, in geval van nood eerst met praam laten drinken. zorg iig dat het veulen binnen 2 uur wel zijn eerste portie gedronken heeft. Wil het echt niet lukken met drinken bij de merrie, bel gerust de DA om te helpen
Gefeliciteerd! Bij Casa was het idd ook zo. Die draaide steeds mee om Cashmere in de gaten te houden Nadat ik haar vast heb gehouden had ze het door waarom ze moest blijven staan. Was toen ook het eerste veulen.
Hoe laat ze het niet drinken? Dreigen / meppen? Je zou evt merrie kunnen afleiden en 1 voorbeen optillen. Sluit me wel bij Nicole aan, er moet vlot gedronken worden, of DA erbij. Bevalling en nageboorte ging wel goed? Succes! En felicitatie nog.
Ze gaat dreigen en gillen. Tilt af en toe dreigend haar achterbeen op. ga nu proberen een voorbeen op te tillen en met eten af te leiden bedankt voor de tips!