[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

conejo

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 19:16

Nicole288 schreef:
Conejo: Het veulen gevoeld tijdens het rijden? Wat voel je dan?

Soms als ik been geef dan voel ik veulen terug duwen, heel lichtjes en een stal genoot voelde de buik omhoog komen, alsof het veulen draaide of zo weet niet of je dat kan voelen nu al, maar zo bescheef zij het. Bij de voorgaande keren dat ze drachtig was kon ik het ook voelen tijdens het rijden.

Vandaag viel me trouwens op dat ik haar buik al door de deken heen kon zien...

Destiny02: Zo die is al dik en een lekker vachtje.

Zal binnen kort eens kijken of ik foto's kan maken.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 19:46

Verdorie typ ik een hele post bijelkaar is de computer uitgelogd ondertussen. GGGr
Kan ik weer overnieuw beginnen.

Conejo: Haha! Ha dat zei ik vanochtend nog tegen Mydal. Goh je ziet haar buik al door de deken heen.
Zondag gaan wij foto's maken.

Nicole: bij deze mag ik ook alsjeblieft op de lijst voor een berichtje als SA haar veulen heeft?
Enne ben ik dan dom geweest om Joy een deken op te doen???
Ik vond dat ze een redelijk dunne vacht had, wel wat wintervel maar viel tegen.
Dus een regendeken met 200 gr. vulling opgedaan.
Zou ze het nu koud hebben dan? Ik merk er niks aan. De deken moet natuurlijk wel relatief vroeg af. Wil niet nog een keer hetzelfde grapje als met Honey 2 jaar geleden.

Iorr: Misschien kun je even bij Kerkdijk in Hellendoorn informeren. Das ook een fourage handel die wijd in de omtrek bestellingen bezorgd.
Bij ons in Diepenveen kwamen ze eens in de 14 dagen langs.
Volgens mij is Dalfsen Hellendoorn niet verder dan Hellendoorn Diepenveen.
Ik kocht daar altijd mijn voer en wortels. Werd zo gebracht zonder extra kosten.
Lekker makkelijk geen gesleep.

Destiny: zoooo das een fijn buikje... Knipoog

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 20:14

zo ik heb een heleboel bladzijden gelezen! heb hele mooie foto's gezien van groeiende buikjes! ziet er leuk uit!
en een aantal bladzijdes terug een mooi filmpje van een bewegende buik! echt gaaf.

SA spannend voor je deze dagen!!

Ik mag niet egt voelen aan misty dr buik, als ik mijn hand voor de uier leg trekt ze haar achterbeen op, trapt niet maar fdreigt wel, als ik rustig blijf staan en tegen dr praat zet ze dr been wel weer neer. Heb alleen nog niets kunnen voelen maaar we zijn ook nog maar 128 daagjes drachtig Lachen

Ik vind het wel heel erg moeielijk om te zien of haar buik groeit, als ik foto's van de zomer en nu naast elkaar leg lijkt het wel zo hoor,maar ze heeft een wintervacht van weet ik hoe dik en ze is gek op eten Lachen

Ik kan niet wachten tot het zover is!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 20:32

Ga zo weer naar stal om te kijken, maar hier even een kleine update...
allereerst over de slijmprop, bij njadien zien we het eigenlijk (nou ja, we gokken dan) aan een heel klein beetje opgedroogd aangekoekt spul aan 1 kant van haar vulva. Bij shanaya is echt de hele staart plakkerig en ze heeft dan echt plakkerige kleurloze afscheiding (ze heeft ook wit/gelige afscheiding vaak tijdens de dracht, dus het verschil is enorm)

Vandaag is alles een beetje hetzelfde gebleven. Het is ons duidelijk dat Njadien echt in haar laatste dagen loopt. Ze is zo vreselijk boos naar andere paarden. Ze bijt in de muren, het hout, het ijzer, ze bokt in de stal, draait zich om en slaat tegen de deur e.d. als je langsloopt met een paard. Normaal kijkt ze alleen heel zuur...

Daarnaast is er nog wel iets waar ik aan merk dat het op gaat schieten, dat is heel mooi, bijzonder om te zien en te ervaren. Kuray wil altijd gedurende de dag regelmatig even de dames checken, maar de laatste dagen valt me op dat hij alleen Shanaia nog maar opzoekt en njadien en shanaya laat hij met rust. Ook zonderen die 2 zich wat meer af. Vanmiddag was voor het eerst sinds dit groepje bij elkaar staat, dat ik kuray en shanaia helemaal achterin het land zag en dat shanaya en njadien helemaal voorin liepen. Normaal kun je ze 3 dames zeker allemaal wel ergens in een deel zien, ook al staan ze niet bij elkaar (dus allemaal op het achterste deel bijv. maar toch verspreid).
Ik ben blij te zien dat hij in ieder geval in staat is dat aan te voelen.

Zo, nu ga ik naar stal en daarna kunnen we zo onderhand nicole (farada arabs) wel in deventer ophalen. Ben benieuwd hoe het nu op stal is. Ik voel me sinds net een tikkeltje onrustig worden terwijl ik me gister en vannacht en vandaag verder juist heel rustig voelde... Het zullen wel weer adrenaline kriebels zijn omdat ik zo goed heb geslapen vannacht Knipoog

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 21:06

Bij deze krijg ik dus al schrik als ik het aantal bladzijden bekijk dat ik moet doornemen Bloos!
Man, jullie zijn erg dit jaar! (vorig jaar ging veel trager...)

Zo, ik start dan maar eens bij pagina 207...

SA: dat gaat zo te zien goed vooruit! Klinkt iig dat ze het stilaan serieus zullen gaan menen!

Stoere: das idd zucht Haha! idd nog een slank lijntje op die ene foto!

Inowa: daar komt en buik piepen vanonder dat deken!

Sjintoo: denk niet dat het hallucinaties zijn hoor Knipoog je hebt wellicht gewoon geluk dat je het bij jouw merrie snel kan voelen (net zoals bij angel)

Hihi mabon, leuke kerstkaart!

Marlijn: stom! Ik wist het nochtans dat ze van Blue Boy drachtig is, gewoon rats vergeten! O’Bryan was vorig jaar he Knipoog
Geloof het graag dat je hoge verwachtingen hebt van het veulen van Blos en Bryan... ik ook J)

TabeR: gefeli met de 200 dagen! Een van de mooiste mijlpalen vind ik!

Peetorlan: wat gek dat je dierenarts niet liever opvoelde? Scannen doen ze niet zo snel in dit stadium van de dracht of had je daar expliciet om gevraagd?
Iig mooie pics! En natuurlijk gefeliciteerd, al had ik niet anders verwacht Haha!

SA: oeioei...dat klinkt niet zo goed LJ hopelijk gedraagt ze zich!
Bij een stortgeboorte kan de uier weliswaar nadien nog op gang komen (en vrij snel) maar ideaal is het zeker niet!

Sandravm: leuk paardje!

Twinkel: nou dat is ook goed vooruit gegaan bij jou!

Katrienh: gefeli met de mijlpaal!

Raya: mijn paarden willen helemaal geen pavo Clown Nagelbijten / Gniffelen

Germie: ik denk dat je merrie gewoon niet meer kan... je kan de merriebrok wat opvoeren, misschien dat ze die wel nog opeet, maar ruwvoer gaat hier bij de dames op het eind ook niet goed meer
Kan het niet zijn dat het lijkt alsof ze vermagert, doordat de buik zakt en de banden in dr kont slap worden?
Edit: zie dat SA op diezelfde denkpiste zat Knipoog

Rian: wat leuk! Haha! geniet je er een beetje van? Ben je van 1984? Dan ben je even oud als ik Haha! ik heb nog geen kindje (en ben ook nog niet zwanger Knipoog) al zou dat stilaan wel mogen, maar goed, eerst eens deftig samenwonen Knipoog

Odessa: ze geven het idd zelf wel aan als het niet meer zo vlot gaat Knipoog

Suffie: nou die is ook al ver Bloos!

Naz: ik ent tegen rhino Ja geeft misschien geen 100% garantie maar ik doe het liever en hoef dan niet te zeggen later “ wat als ik ...”
Leuke foto!!!

Hier krijgen ze hun spuitjes voor Nieuwjaar Nagelbijten / Gniffelen (nouja, gewoon in de loop van de maand januari Knipoog)

Monique: hier gaan de ijzers er steevast af voor de bevalling, ze hebben toch meer gevoel op blote voeten, bovendien is dat een eis van de hengstenhouders bij natuurlijke dekking (ze worden met veulen aan de voet herdekt) en ook veiliger als ze dan eens meppen naar weidegenootjes om hun veulen te beschermen. Bovendien is het ook nog eens goed voor de hoef zodat de nagelgaten er volledig kunnen uitgroeien etc. Beslag is op dit moment nog goed, maar ze worden dus beide niet meer opnieuw gedaan (behalve ijzers eraf en bekappen dan Knipoog) voor begin juni. Ik kan ook gewoon rijden zonder ijzers, stevige voetjes hebben die van mij Knipoog

Suffie: je mag wel weer eens foto’s maken Tong uitsteken

Thirsa: ze ziet er idd hyper uit Nagelbijten / Gniffelen

Mloei: kan wel hoor, hengstig en drachtig (ze is dan niet écht hengstig, maar toont gewoon zo) voor zekerheid helpt enkel da raadplegen Knipoog

SA: aaargh! Wat vreselijk! Lijkt me absoluut niet leuk voor jullie nu! En ook niet voor het arme paardje LJ

Germie: ik heb hier ook zo’n eigenwijze Nagelbijten / Gniffelen Tinkerbell lust niks behalve haar mengeling/muesli en wortelen en brood. Appeltje gaat ook nog en sinds kort na veel gedoe eet ze ook sommige paardensnoepjes, maar zeker niet alles, en suikertjes al helemaal niet Clown

Zo heb nu tot p212 bijgewerkt, rest is voor morgen Rolleyes

salliona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 21:16

Stoere: ha, goed! Je denkt vooruit! OK dan! Knipoog Mijn smid heeft me enkel gezegd dat je biotine lang moet voeren voor resultaat; lijkt mij dat je optijd begint!

Shamalarabs: ik zit hier ook altijd dagen te twijfelen maar, als de dag aangebroken is dan weet ik zeker dat het die dag gaat gebeuren! Misschien is je onrustig gevoel een voorbode?!

Iorr: Ik voer wortelen omdat ze het zo lekker vinden; Vingers aflikken

Destiny: Op de helft!!!! Gefeliciteerd! Go jij! Go jij! jeetje wat een buik al! wat is dat voor een wit beestje dat achter de merrie staat? ik kan er niks uit opmaken! Verward

Twinkel: haha, ik zal aan je denken als ik morgen weer met de hamer de weien doorloop! Haha! Haha!

Wodile: gefeliciteerd! Go jij! Go jij!

Vandaag was het toch wel vreselijk koud! Merries stonden al rond 3uur aan de ingang van de wei een poging te doen om mijn aandacht te trekken zodat ik ze zou binnenhalen! (hinniken/ op en neer lopen, je kent het wel) ach ja, ik heb maar toegegeven en ze lekker binnen gedaan, ik moest wel lachen om ze! Haha! Geiten zijn het!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 21:22

ik zal wel even foto,s plaatsen van de konijnen....we weten niet of de voedster drachtig is....maar ga het ook niet controleren want ze dragen maar 3 weken en 3 dagen....

JULIET of ook wel juul genoemd: de voedster...
Afbeelding

is gedekt door:

ROMEO...ook wel brom genoemd : rammelaar
Afbeelding

zoals jullie zien zijn het stamboek konijntjes,raszuiver gefokt en kampioensafstamming

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:10

@destiny02: Tjonge, die heeft al een behoorlijke buik! En dat terwijl ze maar een paar dagen sheelt met die van mij, die heeft nog maar nauwelijks een buikje.

Tja, ik voer ook wortels, de paarden zijn er gek op en ik kan ze goedkoop krijgen.

Citaat:
Ik heb even een vraag, ik had faith begin april 2007 laten dekken ze was in de eerste dekking gelijk drachtig, overigens heeft ze 2 maand later het veulen verworpen. Faith zuigt soms wel lucht, en heb gehoord dat luchtzuigers sneller hun veulen verwerpen.. kan iemand mij daar meer duidelijkheid in brengen.

Tes zuigt ook lucht, maar die heeft geen problemen met drachtig worden. Tenminste, volgens de vorige eigenaar niet. Lijkt ook wel te kloppen, want Tes is 7 jaar en nu drachtig van haar 5e veulen. Dus op haar derde voor het eerst gedekt en sindsdien elk jaar een veulen.

@Conejo: Bijzonder hoor, het veulen voelen met rijden, dat heb ik nog nooit meegemaakt, lijkt me wel apart!

Leuk die verslagen van SA, het lijkt allemaal veel meer dichtbij nu de eerste veulens eraan zitten te komen.

@Salliona: Ja, het was echt vreselijk koud, die van mij hadden ook geen moeite met naar binnen te gaan.

@Inowa: Och, wat een schattige konijntjes. Ze zijn geweldig leuk!

Zo, weer helemaal bij. Zal dit weekend ook even foto's maken van Tes haar buikje.

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 23:07

Nicole288 schreef:
Slijmprop dan zit er wat smurrie aan de kling en aan de staart. Staart kun je tegen het eind zonder weerstand oppakken en bijna op de rug leggen

Oké rond hoeveel dagen voor geboorte is dat zo..
dat van die staart wist ik inderdaad moet je gewoon elke keer weer proberen?
Dana01 schreef:
TabeR, wij controleren het altijd dmv de staart, als die zonder weerstand helemaal omhoog kan, dan zin de banden slap Clown
die slijmprop heb ik hier nog nooit beleeft

Oké, temperaturen jullie ook?
Destiny02 schreef:
Weer een foto van mijn dikke Firenza, vandaag dus 1 dag over de helft Lachen
Ik heb wel medelijden met haar, als ik me bedenk hoe dik ze nog gaat worden Ach gut

Afbeelding

Het veulen lijkt wel helemaal in zen lengte te liggen zo dik..
Arme pony waar gaat die buik met de benen heen?
Wodile schreef:
hier weer een mijlpaal (eigelijk 2)
Rajate zit vandaag op 200 dagen
en haar zoontje van dit jaar is vandaag 8 maanden geworden

gefeliciteerd

frenia schreef:
TabeR: gefeli met de 200 dagen! Een van de mooiste mijlpalen vind ik!
Dankje vind ik zelf ook hoor Haha!

Hier krijgen ze hun spuitjes voor Nieuwjaar Nagelbijten / Gniffelen (nouja, gewoon in de loop van de maand januari Knipoog)
Ook best orgineel toch? met kerst of voor het nieuwe jaar..

Zo heb nu tot p212 bijgewerkt, rest is voor morgen Rolleyes
jij bent flink bezig geweest te quoten

Nicole mag ik ook op het lijstje Schijnheilig

verder moet ik nog steeds foto's plaatsen, gister lekkere staldeken voor mijn meid gekocht..
dus zal daar ook even foto van laten zien morgen hoop ik weer wat te kunnen rijden in de bak..

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 23:17

salliona schreef:
Destiny: Op de helft!!!! Gefeliciteerd! Go jij! Go jij! jeetje wat een buik al! wat is dat voor een wit beestje dat achter de merrie staat? ik kan er niks uit opmaken! Verward

Dat is de geit Knipoog Alleen zijn hoofd is niet zichtbaar op de foto Tong uitsteken
Kijk maar op deze foto.
Afbeelding

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 23:26

Cool Een hele kleine subtiele maar belangrijke verandering bij shanaya....
Normaal controleer ik de dames niet zo uitgebreid als deze dagen, maar dat komt ook omdat ze alles anders doen dan normaal...
De afgelopen dagen verlopen hetzelfde: als ze binnenkomen worden de uiers gecontroleerd, deze zijn dan leeggelopen (oedeem/zucht die wegvloeit door beweging) en zo'n 3 uur later als we weer controleren (weer op de uier bij beide ivm dat deze aardig groeien en hopelijk enige indicatie gaan geven) dan zijn de uiers weer vol of bijna vol met oedeem/zucht. Dat vullen gaat vrij vlot als ze eenmaal op stal staan.

Vandaag hebben we een verandering geconstateerd bij Shanaya, en een belangrijke ook! Shanaya's uier heeft zich niet opnieuw gevuld!! Shanaya is de hele avond al rustig, haar stal is nog niet omgelopen, ze heeft zelfs niet eens gelegen. Er vanuit gaande dus dat ze vrij rustig op stal heeft gestaan en weinig beweging heeft gehad in haar box, mag je, gezien de afgelopen dagen, wel verwachten dat haar uier net als die van njadien dan nu weer vol zou zijn. Die van Njadien was al lang weer keihard! Nu werd die van Shanaya niet heel hard, maar wel voller, en dus vanavond ineens niet.

In principe gaat oedeemvorming pas over na de dracht (buik/benen e.d.) of wanneer er hars aangemaakt word om het oedeem te vervangen (uier), wat dan op diens beurt weer het voorstadium van biest is.
Er vanuitgaande dat de oedeem niet zomaar weg kan zijn en gezien haar nog steeds zachter wordende banden en haar totale uitstraling (ze is (het) zó moe) kunnen we hieruit concluderen (tjees ik had moeten gaan studeren joh!) dat shanaya vermoedelijk in de loop van de nacht gaat overschakelen naar hars. Indien dit dan ook het geval blijkt te zijn, vermoed ik tevens dat dit haar langste hars-periode ooit gaat worden (varieerd nu van 2 uur tot 1,5 dag).

Vreemd genoeg: sinds deze ontdekking is de onrust van binnen weer een beetje weggetrokken....
Rond middernacht, misschien iets eerder, zullen wij ons weer vol goede moed begeven in de richting van de stallen.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 23:27

TabeR: Jij stond er al op Lachen
Bij de merries waarbij ik zag dat de slijmprop er af was duurde het daarna nog een paar dagen (upona ging in de nacht erna)

twinkel: haha, oke 200 grams noem jij dun Knipoog Bij een dunne deken dacht ik dat je een ongevoerde opgedaan had. Nee joh, dat moet goed zijn, je kunt het ook gewoon voelen he, voelt ze lekker warm eronder dan is het goed.

destiny: ze kijkt ook al echt drachtig, zo'n pfffffff idee

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 23:31

Spannend SA! Haha!
Vind het leuk hoe uitgebreid je alles iedere keer helemaal uittypt, dat je het geduld ervoor hebt. OK dan!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 23:53

SA: Morgen overdag geen veulen he, dan ben ik niet thuis Knipoog

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 00:33

Sa: Ik houd de computer met spanning in de gaten! Veel succes!

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 02:03

idd heel spannend bij je SA, krijg er door jou ook al weer helemaal zin in, in het waken, de spanning...haha succes hoor!

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 02:05

ontdek nu net trouwens dat ik ook een mijlpaal heb vandaag! 240 dagen drachtig, nog 100 te gaan! Go jij! Go jij!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 09:33

kannie schreef:
ontdek nu net trouwens dat ik ook een mijlpaal heb vandaag! 240 dagen drachtig, nog 100 te gaan! Go jij! Go jij!

Wat toevallig, hier ook!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 09:44

kannie & falona gefeliciteerd met jullie mijlpaal!!

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 09:52

Goedemorgen
SA spannend bij je zeg
Ik vind de verhalen die je schrijft geweldig,ik leer er een hoop van Knipoog
Ik ga straks (als m'n kids het toelaten Clown )even bij lezen
Moet wel even wat vertellen
Het duurde best wel lang voor ik het veulen van Yashilha voelde bewegen,maar wat ik gisteren avond mee maakte
Ik had gewoon medelijde met m'n paard,het veulen ging tekeer Wow!
Je kon het duidelijk zien

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 10:03

Tnx!
Iedereen gefeliciteerd met de mijlpalen.
Wij hebben er ook 1 vandaag:

Njadien: 336 dagen drachtig, geen tot hele lichte vooruitgang op dit moment.
Shanaya: Mijlpaal: 323 dagen drachtig, dat is haar gemiddelde draagtijd tot nu, geen vooruitgang op dit moment.
Shanaia: 270 dagen drachtig
Xenah: 175 dagen drachtig

Weer thuis geslapen, rustige nacht. Shanaya heeft haar uier niet helemaal bijgevuld. Njadien lijkt haar uier wel iets te hebben laten groeien nog, maar het is minimaal. De banden lijken bij beide weer iets steviger. Ik neem aan dat het door de kou en de sneeuw komt Clown Als de dooi inzet zal het wel weer doorzetten denk ik.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 10:05

Spannend SA!! Ben benieuwd wat er vanacht voor ontwikkelingen hebben plaats gevonden Ja

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 10:05

ShamalArabs schreef:
Tnx!
Iedereen gefeliciteerd met de mijlpalen.
Wij hebben er ook 1 vandaag:

Njadien: 336 dagen drachtig, geen tot hele lichte vooruitgang op dit moment.
Shanaya: Mijlpaal: 323 dagen drachtig, dat is haar gemiddelde draagtijd tot nu, geen vooruitgang op dit moment.
Shanaia: 270 dagen drachtig
Xenah: 175 dagen drachtig

Weer thuis geslapen, rustige nacht. Shanaya heeft haar uier niet helemaal bijgevuld. Njadien lijkt haar uier wel iets te hebben laten groeien nog, maar het is minimaal. De banden lijken bij beide weer iets steviger. Ik neem aan dat het door de kou en de sneeuw komt Clown Als de dooi inzet zal het wel weer doorzetten denk ik.

Nog niets dus?
Bij mij ook niet, geen verandering. Uier nog steeds met zucht gevuld, meer niet. Hebhet veulen ook al een t ijd niet meer zien bewegen.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 10:12

Pletje123 schreef:
Spannend SA!! Ben benieuwd wat er vanacht voor ontwikkelingen hebben plaats gevonden Ja

Alleen onzichbare voor ons, we kijken zo tussen half 8 en 8 's morgens als we thuis slapen. Shanaya had wel weer wat slijmverlies gehad vannacht trouwens.

Germie: ik voel de veulens ook nog maar een enkele keer maar dan hooguit het langsglijden of een klein tikje, de laatste we(e)k(en) zijn ze eigenlijk altijd rustig.

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 10:31

Goedemorgen!!!
Frania, ja ben van 1984 wordt in februari 24 lekker jong nog dus!
Ahh leuk!!! Mooie leeftijd hoor om te beginnen Lachen

SA, je houdt het spannend!!!