[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole288

Re: [HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 11:05

twinkel heeft zelf nog geen internet in duitsland dus bij deze het goede nieuws!

BE HONEST is geboren!!

Het is een hengstveulen van Odermus R uit haar merrie The Washlands Honesta.
Hij is geboren op dag 321, nog wel wat klein, maar hij doet het goed.
Donkerbruin, kolletje, driehoekig snebje en wit onderlipje, aan de benen geen aftekeningen.
Gisteren had Honey nog totaal geen voortekenen, niet kegelen, helemaal niets aan te zien, vanochtend om 7 uur kwamen ze erbij en stond hij er al droog naast.

twinkel: Gefeliciteerd!!!

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 11:22

@ Twinkel: Gefeliciteerd!!!
@ Sjaan: Welkom, die heeft idd ook al een behoorlijke buik... Vooral op de tweede foto is het heel goed te zien!!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 11:30

@twinkel : gefeliciteerd !!!!!!!!!!!!
@sjaan : jaja die ziet er behoorlijk drachtig uit
@marijeR : pffffffff...jij moet geduld hebben zeg
@elisa2 : kijk naar Marije...alles kan
@neonlight : oooh wat erg
@iwayalover : denk dat ik het al gedaan had,maar alsnog gefeliciteerd !!

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 11:48

@sjaan welkom hier Die van mij is ook ongeveer over 2 weken uitgerekend.. al verwachten wij dta het eerder komt... maar ja je weet maar nooit kijk maar naar Marije

@neonlight pfff das wel heel erg zeg, wat erg dat je het niet goed hebt kunnen leggen. dan heeft zo niet mogen zijn. Maar dan is het alsnog heel erg, ook voor de moeder dus. Komt er nog een pleegveulen bij de moeder?

@sammie, ach zo kon het ook

@twinkel gefeliciteerdddddd snel foto's he!!!

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 11:54

@Marije: Ohhh meid toch... Die Copper houdt wel vol zeg! Adem in adem uit... en sterkte weer met het vreselijk lange wachten... hoop dat t nu toch snel een keer zal komen. Uiertje was al iets meer? Misschien een teken dat t nu toch allemaal wat gaat vlotten.

@Sjaan: Leuke merrie en idd flink buikje! Benieuwd wat daar over een paar weekjes uit gaat komen. Weet je wie de vader is? Welkom trouwens!

@Neon: Oohh bah dat is echt naar zeg 4 veulens waarvan 3 dood. Eigenaresse zal nu wel niet meer durven fokken met haar of wel? Heel veel sterkte voor haar en ook voor jou

@Twinkel: Gefeliciteerd!!!!! Die is flink op tijd, maar gelukkig is alles in orde. Hoop dat ze snel weer op de pc kan om ons met foto's te overladen

Ben vandaag trouwens toch ondanks de keelontsteking naar de manege gegaan en Iwaya gereden. Ging super lekker Ze loopt nog niet zo heel lang mee in de les i.v.m al het gedoe wat we gehad hebben met Symfonie, maar we mogen niet klagen! Symfonie is volop aan t verharen nu en ze wordt echt donker! Heel mooi kleurtje vind ik zelf Zal volgende week eens foto's maken.

Ook Tieme vandaag bewondert. Is echt een prachtkereltje vind ik. Heb nog maar geen foto's gemaakt, want mama Sietske is nog erg beschermend. Misschien volgende week nieuwe foto's. Maar nu zullen jullie het met de foto's van pag. 214 moeten doen

Iwaya wordt trouwens niet meer gedekt dit jaar

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 13:09

Iedereen met veulens gefeliciteerd!
Straks komt mijn merrie + veulen waarschijnelijk terug van de hengst. Dan kan ik vandaag rijden! Ow ik ben zo blij (beetje hyper)

StOoRzEnDeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 13:16

morgen komt voor mij een merrie incl. veulen om in te rijden (de merrie hé) ze is bijna 4 jaar hoe oud het veulen is weet ik niet ik geloof dat de man waarvan ze is 1 maand maar dat weet ik niet meer zeker hoelang zou ik moeders en kind gescheiden kunnen houden denken jullie....?
neem aan dat ik die vraag het beste hier kan stellen...
ik dacht zelf aan max. 20 minuten maar heb eigenlijk geen id
heb dit jaar zelf ook mijn eerste veulen gekregen (nouja mijn paard dan hé) dus ben nog maar amateur.....alvast bedankt

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 14:10

@ Stoorzender: Dat is volgens mij geheel afhankelijk van moeder en veulen.... En met zadelmak maken moet je naar mijn idee rustig aan doen/beginnen....

Ik ga weer rijden als het veulen er is... Zadel past nu toch niet, ze heeft al heel lang stil gestaan, en ze loopt nu zonder ijzers en dan loopt ze gevoellig..
Wat denken jullie? Kan ik er weer ijzers onder doen als ze 24/7 buiten zijn?? Er is dan minder kans dat ze op het veulen gaat staan....

StOoRzEnDeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 14:15

dat zadelmak maken gaat wel lukken het is al het 12de paard dat ik voor andere mensen ga zadelmak maken dat zal geen probleem zijn het is alleen de eerste keer dat er een veulen bij is en ik wil het veulen niet te lang alleen laten ivm uitdroging oid snap wel dat ie niet in 10 minuten uitgedroogd raakt maar het veulentje zal toch moeten drinken om de zoveel tijd...

en dan nu meteen een ander vraagje mijn veulentje heeft een grote vader en een kleine moeder ze is vandaag een week oud en ik ben bang dat als ze zo snel blijft groeien dat ze binnenkort te groot is om te drinken (dat ze niet meer aan de uier komt) kan dat....of verzinnen ze daar zelf een oplossing voor ???

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 14:31

dat lost zich wel op hoor, ik zal vanavond wel even een foto opzoeken van een groot veulen met een kleine mam, echt grappig om te zien:=

uitdrogen valt wel wat mee, dakota is nu net 2 maand, en ik ga rustig een uur rijden......
maar ik heb het wel langzaam opgebouwd, en dakota loopt gewoon in het land vlakbij de bak....

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 15:50

Proficiat Twinkel met BE HONEST!!!

@Sjaan: leuke verrassing? Weet je wie de papa is?

@stoorzender: dat zal aan de merrie en het veulen liggen. Lichamelijk kunnen ze best even zonder, maar sommige merries zijn gewoon niet te hanteren als ze niet bij hun kind staan. Om zo'n soort merrie op die manier in te rijden lijkt me geen hoofdprijs.

Vraagje (gaat niet meer over een dikke buik, maar ok): Abby heeft vreselijk harde rugspiertjes. Nou weet ik niet meer precies hoe die bij vorige veulens waren, maar het valt me gewoon op. Als je er op drukt, reageert ze ook behoorlijk heftig. Maar dat kan natuurlijk ook een gewone reactie zijn. Hoe zijn de rugspieren van jullie veulens? Zacht of hard? Abby loopt overigens prima, ligt en drinkt, rent en bokt dus in dat opzicht heeft ze nergens last van.

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 16:24

Ik loop wel even naar buiten voor je Mac om te voelen Nooit zo op gelet eigenlijk

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 16:28

Die van Prince zijn best hard.. Niet zoals een plank ofzo, maar wel hard Hij reageerd er ook een beetje pijnlijk op. Trillen met zn huid, weglopen enz.

Die van Maddox zijn goed induwbaar en geeft er ook helemaal niks om.

Ik weet niet hoe het hoort te zijn eigenlijk..

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 18:49

Twinkel, Gefeliciteerd!!!

iwayalover, ik ben er nog niet achter wie de vader is. Ze is drachtig geraakt bij de vorige eigenaar (wel geteld 3 eigenaren terug is dat inmiddels, dus de merrie heeft veel mee gemaakt in een korte tijd.). Ik hoop er snel achter te komen wie de vader is iig!

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 19:07

hallo!

Nou lang niet geweest hier! Maar zal nu wel weer wat vaker worden want veulentje nummer 3 dient zich aan! Marella is eind deze maand uitgerekend en heeft al een beste buik!

Hier nog wat foto's van Biaggi en Burella! viewtopic.php?f=59&t=601020

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 19:30

Lees nog af en toe wel alles weer "eventjes" bij.
Alle nieuw geborenen: welkom op deze wereld, en baasjes, Gefeliciteerd!!

Neonlight, wat beroerd voor je vriendin en de merrie!

Wanneer laat Copper dat kind nou eens gaan...... Wat voor een groot veulen zal daar wel niet uitkomen!

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 19:33

@marlijntjuh: bij jou dus van elk 1 . Nou ja, dan zal "hard" ook wel ok zijn. Idd moeilijk om "hard" te omschrijven. Een beetje zoals je onderarm als je een vuist maakt, zeg maar ...

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 20:52

@ Minnie_muis: Dan gaan wij waarschijnlijk samen waken...... Mijn merrie moet ook eind van deze maand.....
@ Sjaan: Hoe komt het dan dat je merrie al zo vaak in zo'n korte tijd van eigenaar is gewisseld??

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 21:04

Ik denk dat ieder paardje andere rugspieren heeft? Zal ook wel te maken hebben met een lange/korte sterke/weke rug? Vic heeft niet opvallend harde of zachte rugspieren, die van Lisje zijn....tja weg? Nee, maar die zijn niet meer wat ze geweest zijn, is ook een bekend "probleem" bij haar...

Hebben jullie al gezien dat Vicaro beroemd is? Vicaro is covermodel!

Verder lees ik hier ook nog dagelijks bij, antwoorden zit er alleen vanwege tijdgebrek niet altijd in...

Mensen met veulies, gefeliciteerd!

Marije, sterkte met waken, jeetje Copper laat je wel wachten he?

De rest van de wakers, ook succes!!!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 23:35

Jaaa ben ik weer... Vandaag de stal voor Lizzy klaar gemaakt, we maakten ons toch wel zorgen over haar gedraag... meer rollen en haar kling en tepels zijn iets meer gezwollen, dus toch maar voor de zekerheid in de stal voor de nacht Ze staat samen met Angel want ze kunnen niet zonder elkaar...

nou de foto's let op zitten vieze foto's bij

Afbeelding
Voor de kijkers links, valt dus nog wel mee, maar rechts vult zich aardig in ene...

Afbeelding
Beetje wazig maar toch wel duidelijk te zien.

Afbeelding
Iets ingevallen flank (let niet op de wond op haar rug, die kwam door de wormen, heb haar 3 keer achter elkaar moeten ontwormen, doordat de vorige eigenaar daar niet "in geloofde"...)

Afbeelding
Nee is geen vuil, zijn haar vlekjes

Afbeelding
Vieze foto, kleine kinderen ogen dicht... toen ik de foto maakte zei mn dochter ieuwwww mam daar mag je niet kijken.... Maar hij is behoorlijk lang dus, bijna tot aan haar poepgat. En wat opgezet, maar dat was hij al

Afbeelding
Nog een iets dichterbij...

Afbeelding
Even de stal inspecteren...

Afbeelding
Ach als er maar eten is....

Afbeelding

Goedgekeurd

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 08:19

@ Biancaa: En??? Nog wat geboren bij jou??

Ik heb vandaag 2 mijlpaalen...........
Lady is 310 Drachtig.....
En ik heb dr vandaag precies 4 jaarKomt wel grappig uit zo.....

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 09:20

@saffier: gefeliciteerd met je TWEE mijlpalen

@biancaa: tegenstrijdige berichten? Nog niet helemaal vol uier maar wel al een losse kling?

Marije, nog steeds niks??

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 09:22

Nee

Nog 4 dagen en dan hebben we hier ook weer een mijlpaal. 370 dagen.
Vrees dat we dat nog kunnen gaan vieren ook...

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 09:25

Grmpf. En nog geen veranderingen?

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 09:35

Ik zal zo eens wat foto's uploaden.
De veranderingen zijn zo minimaal dat ik de foto's nog niet eens van het toestel op de pc heb gezet