Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:29

@dana: duurde even, maar ik heb ook een gokje gewaagd!

En een digi is een must om te hebben! Vorig jaar ook eentje gekocht, voornamelijk ook om het veulen op de foto te kunnen zetten.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:57

vief heeft ineens een stuk meer energie nu ze drachtig is, het lijkt steeds meer te worden, is dat normaal?
+ dat ze ineens heel aanhankelijk is, ze komt aangegallopeerd als ik aan kom lopen, vind het fijner om geaaid te worden etc

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:02

ik ga geen gokje wagen!(tenzij er iets te winnen valt???)

Even iets heel anders!Zwangere vrouwen(sommigen toch)heb veel zin in sex...
Nou Treesje hoort daar ook bij!Die staat lekker tegen de punt van dr voerbak te rijden!!
smakelijk!!!
en daarna......nou dan gooit ze zich languit in de stront!
en dan sopt ze dr hooi ook nog es, dus dat is elke dag een waterballet.Water komt uit dr box gelopen.
Vorige week dacht mn pa dat het mis was, want dan was er overal water, en Trees die lag er middenin!
Gelijk paniek in de tent natuurlijk, maar gelukkig niks aan de hand, ze was alleen wat gepikeerd, dat mn pa dr zo hardhandig wakker maakte!!!
Ze heeft vanmiddag in de bak lekker idioot gedaan, veel wind, en heel koud!!Morgen ga ik ze weer rijden(waggelen)
Tot straks!!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:03

nou ik weet niet hoor, bij mij is het allemaal net andersom.. maarja misschien zijn de haflinger hormonen weer anders ingesteld
treesje zin in sex of dat normaal is weet ik ook niet hoor haha

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:04

en reken maar dat ze geniet hoor!!whaaha

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:13

ben ik even blij dat hol niet zo gek doet met haar hormonen. jeetje zeg, hol tegen de voerbak, schaam me dood. Er was 3 jaar terug een friese hengst in de wei om te dekken, maar iedere keer als ik hol uit de wei ging halen zat tie erop en dan riepen ze naar mij: Zijn *** zit er naast, help m is even!! ik zo'n kop natuurlijk haha
dus ben echt blij dat holly nergens zin in heeft

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:22

tis wel erg lachwekkend hoor, en dan kreunt ze dr nog bij ook!!shame shame shame

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:23

Lee heeft het gepresteerd haar deur uit haar stal te rammen vannacht . Waarschijnlijk heeft zij dus ook haar bevallige bips staan schuren en heeft ze daarbij de deur uit zijn rails geduwd. Gelukkig had ze zelf niks, de tut. Vanochtend kom ik op stal, heeft Lee alle vlasbalen binnen Leebereik vakkundig gesloopt . De berkentak die ik haar had gegeven voor de nacht is compleet gestript en haar hooi was tot de laatste spriet op. Erg on-Lee allemaal ... wat hormonen al niet doen met zo'n merrie ...

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:26

Hmm vandaag les gehad moest een proefje rijden gewoon b maar dat leek dus nergens op tenminste tot de galop ging t goed toen kwam de galop en werd het een zootje (mede dankzij mijn rijkunsten waarschijnlijk ) ze liep finaal onder mijn kont uit, komt door de dracht zullen we maar zeggen, hoop dat 18 feb iets beter gaat op wedstrijd

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:38

De merries hier hebben wel last van hun hormoontjes zeg Arme baasjes Vooral hele stoute Lee!

Missy is nog niet zo'n stunter, die staat gewoon de hele dag braaf buiten in de kou (vind het toch wel zielig hoor , maar ze heeft het niet koud dus ik moet me maar niet zo aanstellen ) Ik denk dat Miss ook niet meer zo gaat veranderen deze dracht *klopt af* Het is altijd een hele makkelijke merrie geweest, en ik denk (hoop) dat dat ook zo blijft !

Heb ook mooie foto's gezien van Youngster geloof ik. Netjes buikje hoor! Niet heel erg dik ofzo, maar wel mooi . (wat glimt ze trouwens)

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:22

Lee is normaal ook heel makkelijk en in zichzelf gekeerd. Maar deze dracht overtreft ze echt alles!!

Meavey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:38

Kon ze niet weglopen toen de deur stuk was?
Maar goed dat ze niet bij een berg voedsel kon dan!

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:58

Meavey schreef:
Kon ze niet weglopen toen de deur stuk was?

De bovenrails zat nog vast, maar de onderkant stond helemaal open. Ben heel blij dat het niet met 1 van mijn jonkies gebeurd is, want die waren vast en zeker op onderzoek uitgegaan en waren dan vreselijk klem komen te zitten. Lee niet. Die stond op haar gemakkie hooi te kauwen alsof er niks aan de hand was.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:58

ach ja, als het veulen is zijn we dubbel blij: veulen erbij en een weer normale merrie haha

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:59

Nou, zeg dat wel! Hoewel ik Lee zo ook wel grappig vind

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:07

Hihi, die drachtige merries toch. Neon gedraagt zich heel normaal, beetje overdreven vrolijk misschien als ik eraan kom, maar dat komt ook omdat ze niet meer in de wei kan (is geclaimed door 4 jaarlingen en de andere wei moet gespaard blijven, anders heeft ze het voorjaar niks) en ze weet dat ze uit de stal mag als ik eraan kom. Zelfs werken vind ze leuk nu! Denk niet dat het door de dracht komt, omdat ze vorig jaar al vrij vroeg geen zin meer in rijden had. Onze andere fokmerrie (tenminste, die hadden we, die is in oktober verkocht) was een kreng van een merrie, maar heel lief als ze dachtig was. Tja, die dan maar het hele jaar door drachtig houden he.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:10

ja dat is dan wel t verstandigste neonlight, 11 maanden draagtijd komt bij zo'n kreng van een merrie dan goed uit haha

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:11

Neonlight schreef:
Pfff, 145 dagen pas? Valt het bij mij nog mee, 156 dagen!

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:18

Gekke merries allemaal . Bij die van mij zie ik allebij niet veel verschil in. Maar ik denk dat ik Spirit bij elkaar van de 2.5 jaar dat ik haar heb maar 4 maanden niet drachtig heb meegemaakt, en Missy heb ik maar 1 maand niet drachtig gezien . Dus ik kan eigenlijk ook niet zo goed zeggen of er erg veel verschil in zit

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:21

haha, ik ken hollyday eigenlijk alleen maar NIET drachtig, dus ik merk het verschil heel duidelijk, kan ik je wel zeggen

Fleda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:22

Hahaha, wat een geweldige verhalen allemaal hier! Gelukkig is mijn drachtige 10tonner helemaal niet zo, maar gedraagd ze zich gewoon normaal!

Bewegen bij jullie de veulentjes nog veel? Bij Fleur heb ik het deze dracht nog maar 2 keer gezien, terwijl bij haar vorige dracht het veulentje van links naar rechts ging elke dag. Volgens mij is dit veulen heel relaxed en slaapt alleen maar. Wanneer zien jullie de veulentjes het meeste? Als ze net van stal komen, na het rijden? Of als ze eten hebben? Ik heb geloof ik elk moment van de dag al staan kijken, maar helaas...

Ben benieuwd!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:28

mijn merrie is dan net zoals die van jou fleda, tenminste ik bedoel het veulen. ik heb het ook nog maar 1 keer gevoeld en het veulen blijft maar precies in het midden zitten nouja wel jammer

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:38

Ik zie/voel het veulen ook niet bewegen hoor. Zie wel duidelijk dat het veulen aan 1 kant van de buik ligt. Maar het bewegen zie ik nooit.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:42

vind ik wel jammer, maar het is wel fijner voor de merrie, en dat bewegen (proefdraaien) zal vast nog wel komen

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 22:18

Mij maakt het eigenlijk niet zo veel uit. Het is natuurlijk leuk om het veulen af en toe te kunnen voelen (heb ik 1 keer gedaan) Maar de kans is zowieso niet zo groot bij mij dat ik het voel, want ik zit echt niet zo heel veel aan haar buik te voelen . Ik denk dat als ik het veulen heel veel zou zien/voelen bewegen dat ik dan de hele dag aan het veulen aan het denken ben . Als het zich lekker rustig houd, dan hou ik me er nog niet zo heel erg mee bezig . En dan gaat de tijd wat sneller .