[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 07:55

Nou wat saai.. ben ik uit mezelf eens de halve nacht wakker door die griep, gebeurt er hier helemaal niks! Flauwe merries hoor.

Dus dan maar een beetje naar mn eigen dikzakje gekeken en hoe zij de nacht heeft doorgebracht _O-

Afbeelding
Afbeelding

SophievdV

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 08:06

Muronia: oh heerlijk dat ze zo kan slapen.

Ik heb vannacht onze merries ook even bekeken, niet omdat ik denk dat het kind al komt, maar meer omdat ik toch even wakker was. Dan zie ik de drachtige merrie vooral eten en haar buurvrouw ligt met regelmaat lekker te slapen. Onze derde merrie is net buiten bereik, die kan ik alleen zien als ze haar hoofd over de boxdeur zou doen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 08:10

Ik vind het sowieso leuk en interessant om te zien wat hun ritme is en wat ze zoal doen. Kun je alvast een boel informatie uit halen en veranderingen in de routine vallen dan ook meteen op. Veroon ligt altijd meerdere keren per nacht languit te slapen. Doet ze al van veulen af aan.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 08:15

Kun je terug kijken? Beterschap hopelijk snel beter

Net hier even uier gekeken

Links zojuist en rechts zelfde tijdstip 7:00 gisteren
Afbeelding

Niet echt veel verandering . Ben benieuwd of het lekkere weer van vandaag verschil gaat maken

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 09:18

Hier geen verandering, enkel wat drupjes hars
Ze had wel wat vies/bloed bij de kling, dierenarts was er en heeft even gekeken die verwacht dat ze met duwen etc een adertjes heeft laten knappen alles zag er wel goed uit gelukkig.

Uier is vol
Afbeelding

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 09:20

Baby’s? -O-

Ik ben benieuwd Kabayo haha, ik noteer het even :D

Muronia ben je weer wat fitter? Ik zit ook lekker vaak te loeren op die camera wanneer ik even wakker ben.

Afbeelding

claucarlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 09:28

Nou de merries schieten allemaal lekker op. :n

Hier de merrie van mijn baas druk aan het harsen. Gister nacht onrustig meerdere keren liggen.
Gister avond hars weg.
En vanacht super rustig.
Wel tegen de deur aan het terug drukken idd.
Maar goed schiet echt nog niet op dus.
Shivani doet het ook lekker rustig aan. Geen haast blijkbaar.

Maar zo te zien hebben alle merries geen haast en nemen hun tijdn

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 09:55

Geen veulen en uier weer iets minder vol..
zijn er meer die dat wel hebben dat je elke keer denkt nou gaan we de goede kant op en dan wordt het weer minder?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 10:22

Geen veulens vannacht? Jammer hoor, sterkte nog even met waken dames.

@kiko jep heel herkenbaar en frustrerend :') -O-

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 10:42

Ja kiko
Zelfde gevoel hier

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 11:01

Jaa irritant gebeurd hier ook..

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 11:13

Afbeelding
Vanmorgen meer druppels en haar spenen komen nu meer eruit zetten.
Flanken ook helemaal ingevallen.
PH blijft op 6.8 hangen al dagen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 11:15

Dat kan toch niet lang meer duren Splenius :):)

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 11:18

Oeh nee inderdaad, dat lijkt erop :))

AM_HorsesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 11:22

Splenius dat kan niet lang meer duren *\o/*

Wild Thing heeft vannacht vooral gegeten. Ik hoop dat ze nu toch een keer gaat doorzetten. Zondag had ik een dagje weg gepland,gekregen voor mijn verjaardag. Als het veulen er niet is, durf ik niet weg. Dat zou toch jammer zijn. Ik ga zo kijken hoe ze ervoor staat. Fingers crossed

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 11:36

Cantodea11 Hier hebben de merries ook meer jeuk in de dracht. De ene al erger als de andere.

Annash Wel fijn als ze het altijd ong hetzelfde doet en je die info ook hebt van de vorige eigenaar.

Splenius Je merrie houd je goed bezig zo := . Hier is Loes overigens ook niet gezakt onder 6.5 en toch snachts bevallen. Soms daalt het vlak voor de bevalling ineens. Ooit meegemaakt met een merrie. Om 12u test ze nog hoog. Om 13u veranderd haar gedrag en test ik opnieuw en was ze helemaal gezakt. Om 14u bevallen. Kan ooit snel gaan.

Janinevv de uier blijft goed vol idd.

Goldenarrow Anna heeft ook nog geen haast idd. De uier van je gastmerrie is grappig gekleurd :D

Seven jouw merrie maakt het nog steeds spannend. De uier lijkt nu een heel stuk voller vind ik.

Kabayo Ik ben benieuwd of je gevoel gelijk krijgt met een hengst

Cp112 leuk dat je er weer bij bent. Ik ben benieuwd naar jou veulens weer. Ga je je 2 andere hengsten laten dekken dit jaar? Ben benieuwd welke merrie onder welke hengst :D

Marus Die beentjes trekken inderdaad gewoon recht. Duurt meestal een weekje of 2. Veel buiten beweging helpt goed daarbij.

Sophievdv Fijn dat je voer gevonden hebt. Ik weet dat cynthia82 ooit kleefkruid voerde aan haar merrie voor de zuchtplaat. Dat is natuurlijk ook vocht. Misschien dat dat ook kan helpen bij jou merrie met de benen?

Muronia Veel beterschap :(:)

Am_horse hoe is het nu met Wild Thing?

AnsoDM Als ze nog zin erin heeft kun je zeker rustig aan nog een ritje maken ofzo. Even kijken wat je merrie aangeeft. Hier bewegen ze liever niet als wel haha. Maar ik heb dan ook Tinkers die sowieso rustiger zijn vaak.

Mirjamalvaro Ze heeft al heel zeker een goed buikje.

Kyrkelover Daar zit idd nog verschil in maar ze vult toch al goed.

Kiko jouw merrie maakt het ook heel spannend *\o/* . Lukt het wat met het slaap tekort?

Hier is Fleur sinds gisteren vooruit gegaan. Theoretisch gezien moet ze nog veel meer vullen. Maar mijn Maiden vorig jaar is met ong hetzelfde bevallen. Fleur stond al 10 dagen stil met zga geen uier en pH 8. Gisteren was de uier dubbel zo vol en pH 7. Ze is ook ongedurig. Veel met de staart omhoog, naar de buik kijken, geen rust vinden, zwaar ademen en schuren met d'r kont Ben Heel benieuwd hoe haar uier vanmiddag is.
Afbeelding

Daisy was gisteren 340 dagen. Ze heeft een enorme zuchtplaat en haar banden zijn echt super slap. Uier vult rustig aan verder maar kan nog geen ph testen.
Afbeelding
Afbeelding

Amy is vandaag 340 dagen maar heeft nog geen haast. Dat duurt nog wel minimum een week denk ik.
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb vandaag nog 2 merries veilig maar daar maak ik vanmiddag foto's van.

Lijst veilige merries. Stuur mij een pb als je op de lijst wil
Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
splenius - maggie - 361 dagen
Nieky1993 - Fleur - 348 dagen
Am_horse - Wild thing - 342 dagen
Nieky1993 - Daisy - 341 dagen
Nieky1993 - Amy - 340 dagen
Claucarlien - Shivani - 339 dagen
Claucarlien - Chess - 339 dagen
Cookie2222 - Brown beauty - 338 dagen
Seven - Fiona - 337 dagen
Goldenarrow - Anna rachel - 335 dagen
Corinadrenth - Annika Heidi Dreamer - 335 dagen
Hennos - Hilde - 333 dagen
Baudyh - Ivoorprinses - 330 dagen
Cheytjuh - Kaelynn - 328 dagen
Knolselder - Quinn - 326 dagen
Cindyrella - Evelien - 325 dagen
Nieky1993 - Nina - 325 dagen
Luna2006 - Kato - 323 dagen
Janinevv - Pippa - 322 dagen
Cp112 - Flash - 322 dagen
Kiko - Naku - 321 dagen
Nieky1993 - Luna - 320 dagen
Niely1993 - Chrissy - 320 dagen
Luna2006- Belle - 311 dagen

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 11:43

@nieky hoeveel veulens krijgen jullie dit jaar?

Ja de 2 jonge heren mogen dit jaar aan de slag. Testarossa krijgt Flash, Jolene en Bertje.
Kong mag de kleinere dames (hij is maar 1.25 :') ) Lillie, Roosje en Charisma (moeder van Testarossa). Die dames zijn. 1.31, 1.36 en 1.39. Daar zou hij bij moeten komen hahaha. De merries die Rossi heeft zijn allemaal rond de 1.45.

De kleine Bokito:
Afbeelding

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 11:44

Hebben jullie nog een goede tip voor het beschermen van de staart met dat schuren? Of is dat nu gewoon even afzien en komt wel weer goed?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 12:04

Sanet schreef:
Hebben jullie nog een goede tip voor het beschermen van de staart met dat schuren? Of is dat nu gewoon even afzien en komt wel weer goed?

Nee, ik ben bang om de staart te bandageren want daar kunnen hele nare dingen van komen. Ik laat het daarom maar gewoon gebeuren.

Nieky: ja daar heb ik ook over gelezen. Ze had vanmorgen kurkdroge benen :D en ze heeft een massage gehad, vond ze heerlijk!

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 12:20

Nieky1993. Bij jou wordt het ook wat spannender langzamerhand. Mooi verslag ook weer, leuk om te zien en te lezen :j

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 12:38

Wat sneu nog steeds geen veulens. Die had ik toch wel verwacht hoor -O-

Sanet: nowp hier laat ik het gewoon gaan. Momenteel schuurt ze nog niet en ik kan me niet herinneren dat ze dit vorige keer gedaan heeft eigenlijk. Vast wel }>

cp112: Wat is die knap en welkom terug :-)

nieky1993: ja ik kijk het gewoon aan. Heb een route uitgestippeld dat ik kan inkorten indien het niet gaat :) Dus deze middag even een stap wandelingetje doen.
Die van jou beginnen toch ook al goed te vullen. Zul je zien gaan ze straks allemaal tegelijk :+

Muronia: wat vervelend die griep zeg. Hopelijk snel weer beter. Wat ligt ze zo heerlijk te slapen. Ben best wel jaloers op die beelden zou dat ook wel willen haha.

er zijn er veel die het zo spannend maken. En wij zitten ongeduldig te wachten tot het eerst volgende zicht meld. Komaan dames!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 12:46

cp112 schreef:
@nieky hoeveel veulens krijgen jullie dit jaar?

Ja de 2 jonge heren mogen dit jaar aan de slag. Testarossa krijgt Flash, Jolene en Bertje.
Kong mag de kleinere dames (hij is maar 1.25 :') ) Lillie, Roosje en Charisma (moeder van Testarossa). Die dames zijn. 1.31, 1.36 en 1.39. Daar zou hij bij moeten komen hahaha. De merries die Rossi heeft zijn allemaal rond de 1.45.

De kleine Bokito:
[ [url=m/Zp2MFs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat heb ik nog nooit gezien zo een kleine tinker. Geniaal.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 13:13

Wat een lange lijst krijgen we nu.. kom op Merries we willen veulen spam!

Nieky
Vannacht wel paar keer wakker geweest en gekeken maar ze was rustig. Mijn waker zei dat ze wel ander ritme had. En veel haar benen zat te likken en kauwen.
Fijn dat er eindelijk verandering komt bij Fleur. Heel herkenbaar al die dingen. Dat doe Naku ook alleen nu was de uier dus weer minder vol. Gisteravond kwam er hars uit. Heel helder plakkerig spul dus kon niet goed PH meten. Ik gok dat die 7.0-7.5 was haar temperatuur blijft rond de 37,5
Vervelend voor Daisy van die zuchtplaat of hebben ze daar geen last van. Ben er niet bekend mee.
Jij krijgt het straks nog druk als alles tegelijk gaat!

Am_horses zo herkenbaar. Hier ook veel staan eten al doet ze er wel lang over want elke ochtend zit er nog wat in haar net (prop hem wel goed vol). Ik heb zondagochtend een workshop detectie met de hond dus ben dan de hele ochtend weg. Dat is een half uur rijden. En ‘s middags moeten wij naar een verjaardag maar dat is maar 5 minuten hier vandaan dus dan ben je zo thuis.
Maandagavond heb ik een rondleiding op een fokkerij dus ligt eraan hoe ze is anders ga ik niet. Dat is ongeveer 15-20 minuten rijden.
Wild Thing en Naku houden het wel spannend zo. Ik zie Naku dit nog wel effe doen ben ik bang voor!

Splenius je zou toch denken dat het dan snel komt maar mijn merrie deed dat ook van de week en nu zie ik weer niks.

Cp112, Seven en Janinevv ben blij dat ik dan niet de enige ben.

Phileine83 leuk hè merrie tv

Seven balen dat ze zo hard geschuurd heeft. Gelukkig niet ernstig. Naku doet het nu ook met regelmaat

Sanet ik heb er een vlecht in gedaan zodat ik iets beter kan zien en mocht ik er kan voor hebben dan bandageer ik hem in als de geboorte begint maar denk niet dat nodig is. Verder geen tip

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 14:24

Ik bandageer hier nooit. Wel maak ik er een mooie vlecht in zodat de boel niet in de weg hangt.
Dit doe ik overigens pas laatste dag/dagen. Staart blijft dan ook mooier schoon met geboorte.
Vandaag dag 305 en Treasure geniet van het prachtige weer.

Afbeelding

Afbeelding

En de papa en mama to be. Ze staan heel veel zo samen bij het draad te neuzen en te doen.

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 14:51

Nieky
Ja die is zeker voller de tegels zijn bijna weg :Y)

O kijk fleur gaat ook aan de slag met dr uier *\o/*
Daisy heeft echt een plaat er onder
Ben benieuwd hoe lang jou dames het gaan volhouden

Cp112
Omg wat een scheetje <3 als je die man weg denkt zou je niet denken dat hij zo klein is

Sanet
Dat schuren houd je niet tegen, dat hoort er gewoon bij. Normaal vlechten wij wel maar deze merrie heeft zo mega veel staart die mept zichzelf blauw als we die vlechten. Dus bij haar hebben we de bovenkant iets getrimd.

Kiko
Ik schrok vanmorgen wel even bij het checken :j niet mega veel bloed maar toch wel wat gelukkig was alles verder wel goed. Ergens ga ik nu toch denken dat er iets mis is omdat ze zo veel snelheid maakte 2 week terug en nu ineens niets lijkt te doen. Maar dierenarts zei dat er niets met dr lijkt te zijn gelukkig.

Kyrkelover
Zo'n prachtige kleur heeft ze <3
Wat gezellig dat ze zo contact kunnen hebben