[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Naat3

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 09:02

Gefeliciteerd allemaal!
Ik voel me gewoon jaloers...
Sky blijft alarm veroorzaken, maar bevallen ho maar

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 09:06

Renske_W schreef:
De anti stoffen bij Amarens zijn helaas te laag, dus vanmiddag aan het infuus.
Had het ook wel wat verwacht daar we geen idee hebben hoe laat ze geboren is, en het echt wel even duurde eer ze aan het drinken was.
Gelukkig is ze verder wel heel fit en actief, en is het nu een grote zuipschuit. :))

Balen Renske, maar wel fijn dat ze het nu verder gewoon goed doet. Infuus erin en daarna hopelijk lekker zorgeloos genieten :)

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 09:53

Lekker binkie die Tommy CP, en gave opa zeg.

J_emma, spannend! Hier ook 333 dagen, vol uier maar geen harsjes of melk. Als ik zo jouw foto ziet kan dat toch niet heel lang meer duren zou je denken.

Renske, balen zeg. Vraagje he, als het veulen zo levendig is en fit en hij blijkt te lage antistoffen te hebben. Wat gebeurt er dan als er geen infuus wordt aangelegd? Is de kans dan groot dat het veulen zwak wordt of heb je kans dat het gewoon goed gaat of iets dergelijks? Ik ben wel benieuwd!

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 10:09

Kaplaars schreef:
(Hier is dochter van vijf inmiddels ook hard op weg om paardenvriend te worden. ‘Is de uier al gevuld mama? We moeten de melk nog testen’)

Collega-paardenvriend van mijn vijfjarige dochter denk ik, die is ook zo betrokken. :D :knuffel:

Naat3, wat een fopmerrie, je geduld wordt op de proef gesteld. :7
J_Emma, spannend!
Cp112 en Ashleyrol, gefeliciteerd! *\o/*

Vandaag dag 319, morgen is Genève dus veilig en mogen wij (hopelijk :D ) ook op de beroemde lijst in dit topic. :#

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 10:14

Ashleyrol gefeliciteerd!

Cp Gefeliciteerd!

Hier gaat alles goed Revi is echt het meest makkelijke relaxte beestje wat je je maar kan voorstellen die is echt nergens van onder de indruk.

Rivella begint wat bij te trekken is nu wat beter benaderbaar vooral als ik op me knieën zit is ze wel geïnteresseerd. Zij vind het gek genoeg helemaal geen probleem als ik aan haar hoofdje zit maar haar vast pakken vind ze dood eng dus dat sla ik nu even over. Ik heb haar gisteren dus zittend op de grond zonder haar vast te houden haar halster om gedaan dat ging super.

Reus is beter (niet heel makkelijk) benaderbaar en vind het lekker op gekroeld te worden, ook vast pakken is geen probleem en blijf hij rustig staan, maar als ik dan zijn halster om wil doen en kom met me handen bij zijn hoofd vind hij dat juist weer dood eng, hij laat zich dan ook echt vallen.....

Dus hier ben ik erg druk om de kleintjes tam te krijgen en tussen door moet ik ook zorgen dat ik wel aandacht aan Revi blijf geven want omdat hij zo makkelijk is zou je hem snel vergeten. Respect voor de mensen die jaarlijks meerdere veulens fokken en ze allemaal tam maken dat is een flinke tijd rovende klus!

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 10:22

Proficiat cp!!

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 10:43

Kaplaars schreef:
J_emma, kunnen onze merrie niet afspreken dat ze beide vanavond gaan bevallen? Of gewoon overdag, dat mag ook O:)

Door constant op de camera te kijken zie ik ineens ook hoeveel vogels er bij de paarden komen. Mooi om te zien!

Vanavond supermaan met waarschijnlijk nog een maanhalo, dus mooi moment. En ik heb zondag en maandag de hele dag opleidingsdagen dik een uur van huis, dus als ze het daarvoor doet ga ik ook iets rustiger weg ;-)

Maar ik heb steeds het gevoel gehad dat ze er wel overheen zou gaan dus ik ben benieuwd..

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 10:48

CP gefeliciteerd *\o/* Wat een mooi tijdstip om zo je dag te beginnen <3

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 10:49

Een super maan! Dat zou wel leuk zijn.
Dan hoop ik voor jouw dat het veulen voor je cursus komt inderdaad.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 11:08

Cp ook gefeliciteerd !

Stoer zijn aftekeningen

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 11:42

CP jij ook gefeliciteerd, blij dat het goed is gegaan. Dat wordt een ook powernapje vanmiddag? Hihi

J_emma oeh daar gebeurd wat!!

Hier 2 droog foto's. Even kort voor het eerst naar buiten voor een schoon stalletje. Lekkere wiebel benen haha.
Afbeelding
Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 11:49

Riv_Q schreef:

J_emma, spannend! Hier ook 333 dagen, vol uier maar geen harsjes of melk. Als ik zo jouw foto ziet kan dat toch niet heel lang meer duren zou je denken.

Renske, balen zeg. Vraagje he, als het veulen zo levendig is en fit en hij blijkt te lage antistoffen te hebben. Wat gebeurt er dan als er geen infuus wordt aangelegd? Is de kans dan groot dat het veulen zwak wordt of heb je kans dat het gewoon goed gaat of iets dergelijks? Ik ben wel benieuwd!

Wat ik begreep van mijn dierenarts kan je dan na een aantal weken/maanden gezondheids problemen krijgen.
Zal het straks nog eens navragen. :j

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 11:59

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:00

Renske_W schreef:
Riv_Q schreef:

Wat ik begreep van mijn dierenarts kan je dan na een aantal weken/maanden gezondheids problemen krijgen.
Zal het straks nog eens navragen. :j

Ruben zat net kantje boort. hij had niet lager moeten zitten. heeft geen infuus gehad. als ze ziek worden van lage antistoffen dan gebeurt dat in de eerste paar weken

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:02

Achgut AshleyRol wat een Bambi met die lange benen en zo’n wiebelige houding <3
Leuke bles ook!

Uit dezelfde uier, de grote vlek is eerste, tweede stripje was de daarna hangende druppel. Ik weet het niet, foto vertekend wel, trouwens.
Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:05

Gefeliciteerd Ashley en CP!!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:23

@cp112: gefeliciteerd :) wat een heftige bevalling. En dat in je eentje..pffff. maar fijn dat alles nu goed gaat!

@ashley: leuke fotos! Lijkt al flink veulen zo !

@renske: ah wat balen. Goed dat je het hebt laten testen.
Nu ben je er nog op tijd bij.

Ik heb bij Red dag na de geboorte ook de antistoffen laten checken maar die waren allemaal goed *\o/*

Vandaag ging het op de wei zetten al stuk beter. We doen nu Red stukje voorop April met uit de stal halen..zodat April hem ziet en dat ging stuk beter.
Ook op de wei zelf had April al meer rust vandaag.
Als Red wakker is en ergens naar toe rent vliegt ze er achteraan maar als Red daarna gaat drinken en vervolgens slapen gaat ze zelf ook grazen gelukkig.
Ik laat ze vandaag 3/3,5 uur op de wei staan.
En probeer ik vanavond nog een uur in de wei.
En dan morgenochtend 4,5/5 uurtjes denk ik. En vanaf Woensdag hele dag
Ivm dat ik dan ook weer moet gaan werken.
Dan zal ze van 10.30 tot 17.00 ong buiten staan.

Hoe doen jullie dat met weidegang opbouw na de geboorte?
April is dagelijks hele jaar hele dagen weidegang gewend.

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:24

Gefeliciteerd Ashley en cp!!!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:27

Tamarant, als je merrie al gewend is aan weidegang zou ik haar lekker overdag buiten laten met veulen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:32

als het droog is en niet echt heel koud gaan ze hier direct hele dagen naar buiten, bewegen is zo gezond, en gras maakt de beste melk

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:35

Kaplaars schreef:
Achgut AshleyRol wat een Bambi met die lange benen en zo’n wiebelige houding <3
Leuke bles ook!

Uit dezelfde uier, de grote vlek is eerste, tweede stripje was de daarna hangende druppel. Ik weet het niet, foto vertekend wel, trouwens.
[ [url=m/i1ffgC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo ziet het er hier ook ongeveer uit. Ik leg ze steeds maar plat op het witte stuk erboven, en dan vind ik het toch nog wel een 7.5 ofzo. Maar een paar dagen terug zat ze steeds rond de 9 op dit overzicht.
Geen idee hoe snel het kan zakken.

Leuke aftekeningen Ashley! Geweldig, die lange slungelige benen.

Ik zet ze wegens weinig beschutting op de wei tussendoor nog even een uurtje binnen. Even uit de wind en zon, en de eerste dagen was het zulk ellendig weer (met die sneeuwbuien) dat het echt 5-6 keer per dag kort naar buiten was.
Daarvan heeft hij wel heel snel geleerd hoe het werkt allemaal, met meelopen enz.

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:39

Sorry...even ego...
Kira heeft hars....uier geeft melk, is nog doorzichtig maar ga vanmiddag even ph teststrips halen

Alleen t birth alarm werkt niet door t slechte bereik op stal, dus das enorm balen!!!!

Afbeelding
Afbeelding

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:50

Hier DA onderweg. Nageboorte wil echt niet vlotten :n

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:52

tamaramt schreef:
@cp112: gefeliciteerd :) wat een heftige bevalling. En dat in je eentje..pffff. maar fijn dat alles nu goed gaat!

@ashley: leuke fotos! Lijkt al flink veulen zo !

@renske: ah wat balen. Goed dat je het hebt laten testen.
Nu ben je er nog op tijd bij.

Ik heb bij Red dag na de geboorte ook de antistoffen laten checken maar die waren allemaal goed *\o/*

Vandaag ging het op de wei zetten al stuk beter. We doen nu Red stukje voorop April met uit de stal halen..zodat April hem ziet en dat ging stuk beter.
Ook op de wei zelf had April al meer rust vandaag.
Als Red wakker is en ergens naar toe rent vliegt ze er achteraan maar als Red daarna gaat drinken en vervolgens slapen gaat ze zelf ook grazen gelukkig.
Ik laat ze vandaag 3/3,5 uur op de wei staan.
En probeer ik vanavond nog een uur in de wei.
En dan morgenochtend 4,5/5 uurtjes denk ik. En vanaf Woensdag hele dag
Ivm dat ik dan ook weer moet gaan werken.
Dan zal ze van 10.30 tot 17.00 ong buiten staan.

Hoe doen jullie dat met weidegang opbouw na de geboorte?
April is dagelijks hele jaar hele dagen weidegang gewend.

Hier eigenlijk altijd alles vanaf een paar uur na de geboorte hele dagen de wei op. Stal ligt aan de wei dus indien nodig kunnen ze daarin schuilen. Dit is oa ook de reden waarom wij geen vroege veulens willen. Bij heel slecht weer willen we ze nog wel eens binnen houden, maar dan hebben ze alsnog een stal of binnenplaats waar ze volop kunnen bewegen.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:54

cp112 schreef:
Hier DA onderweg. Nageboorte wil echt niet vlotten :n

Ach sterkte, hopelijk gauw verlichting voor de merrie!