Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Renske_W schreef:De anti stoffen bij Amarens zijn helaas te laag, dus vanmiddag aan het infuus.
Had het ook wel wat verwacht daar we geen idee hebben hoe laat ze geboren is, en het echt wel even duurde eer ze aan het drinken was.
Gelukkig is ze verder wel heel fit en actief, en is het nu een grote zuipschuit.
Kaplaars schreef:(Hier is dochter van vijf inmiddels ook hard op weg om paardenvriend te worden. ‘Is de uier al gevuld mama? We moeten de melk nog testen’)
) ook op de beroemde lijst in dit topic.
Kaplaars schreef:J_emma, kunnen onze merrie niet afspreken dat ze beide vanavond gaan bevallen? Of gewoon overdag, dat mag ook
Door constant op de camera te kijken zie ik ineens ook hoeveel vogels er bij de paarden komen. Mooi om te zien!

Riv_Q schreef:Lekker binkie die Tommy CP, en gave opa zeg.
J_emma, spannend! Hier ook 333 dagen, vol uier maar geen harsjes of melk. Als ik zo jouw foto ziet kan dat toch niet heel lang meer duren zou je denken.
Renske, balen zeg. Vraagje he, als het veulen zo levendig is en fit en hij blijkt te lage antistoffen te hebben. Wat gebeurt er dan als er geen infuus wordt aangelegd? Is de kans dan groot dat het veulen zwak wordt of heb je kans dat het gewoon goed gaat of iets dergelijks? Ik ben wel benieuwd!
Renske_W schreef:Riv_Q schreef:Lekker binkie die Tommy CP, en gave opa zeg.
J_emma, spannend! Hier ook 333 dagen, vol uier maar geen harsjes of melk. Als ik zo jouw foto ziet kan dat toch niet heel lang meer duren zou je denken.
Renske, balen zeg. Vraagje he, als het veulen zo levendig is en fit en hij blijkt te lage antistoffen te hebben. Wat gebeurt er dan als er geen infuus wordt aangelegd? Is de kans dan groot dat het veulen zwak wordt of heb je kans dat het gewoon goed gaat of iets dergelijks? Ik ben wel benieuwd!
Wat ik begreep van mijn dierenarts kan je dan na een aantal weken/maanden gezondheids problemen krijgen.
Zal het straks nog eens navragen.
wat een heftige bevalling. En dat in je eentje..pffff. maar fijn dat alles nu goed gaat!
Kaplaars schreef:Achgut AshleyRol wat een Bambi met die lange benen en zo’n wiebelige houding![]()
Leuke bles ook!
Uit dezelfde uier, de grote vlek is eerste, tweede stripje was de daarna hangende druppel. Ik weet het niet, foto vertekend wel, trouwens.
[ [url=m/i1ffgC.jpg]Afbeelding[/url] ]

tamaramt schreef:@cp112: gefeliciteerdwat een heftige bevalling. En dat in je eentje..pffff. maar fijn dat alles nu goed gaat!
@ashley: leuke fotos! Lijkt al flink veulen zo !
@renske: ah wat balen. Goed dat je het hebt laten testen.
Nu ben je er nog op tijd bij.
Ik heb bij Red dag na de geboorte ook de antistoffen laten checken maar die waren allemaal goed![]()
Vandaag ging het op de wei zetten al stuk beter. We doen nu Red stukje voorop April met uit de stal halen..zodat April hem ziet en dat ging stuk beter.
Ook op de wei zelf had April al meer rust vandaag.
Als Red wakker is en ergens naar toe rent vliegt ze er achteraan maar als Red daarna gaat drinken en vervolgens slapen gaat ze zelf ook grazen gelukkig.
Ik laat ze vandaag 3/3,5 uur op de wei staan.
En probeer ik vanavond nog een uur in de wei.
En dan morgenochtend 4,5/5 uurtjes denk ik. En vanaf Woensdag hele dag
Ivm dat ik dan ook weer moet gaan werken.
Dan zal ze van 10.30 tot 17.00 ong buiten staan.
Hoe doen jullie dat met weidegang opbouw na de geboorte?
April is dagelijks hele jaar hele dagen weidegang gewend.