uiltje001 schreef:Ik meld me ook maar weer eens.
Drachtige merries hebben bij mij geen dekens op. Hoef je niks af te bouwen, en ze hebben niet voor niets een vachtje!
Wel verbaas ik me erover dat ik af en toe merries met een deken en een veulen tegen kom. Weten jullie dat het risico groot is dat een veulen zich kan ophangen aan de buiksingels!
Mijn merries zijn ook voor de fokkerij doen voor de rest niks. Ik verbaas me namelijk ook dat sommige merries nog in de sport lopen. Ik zou het een groot risico vinden, rhino kan je zo oplopen ergens.
Ook op maneges of wisseling van paarden. Ik wil geen paniek veroorzaken, maar fokken heeft veel risico's en is niet altijd leuk.
Voel me erg aangesproken en voor mijn gevoel moet ik hier dan ook op reageren.
Ik heb mijn merrie nu (7 maanden) drachtig gewoon nog in de sport lopen.
Kan het nog erger maken er wordt zelfs af en toe nog mee gesprongen.
Verder gaat de merrie zodra het veulen er is ook onder een deken voor op het land.
Merrie heeft dat gewoon nodig dat ze onder een vliegendeken staat.
Risico's zijn er altijd. Die heb je niet altijd in de hand.
Ik neem alle mogelijke voorzorgs maatregelen om niet het risico te lopen wat niet nodig is.
Het rhino virus kan je alleen mee nemen als je paarden laat snuffelen of als je zelf vreemde paarden aait daar snot of slijm van mee neemt. Door de lucht zullen ze elkaar niet besmetten.
Ik sta op een pension stal en heb dan toch al risico dat iemand het mee neemt.
Merendeel loopt namelijk wedstrijden, we hebben bijna dagelijks vreemde paarden op stal vanwege lessen bij ons. En ook wij hebben wel eens wisseling.
Je veroorzaakt bij MIJ geen paniek, alleen maar ergernis
Je doet namelijk voorkomen alsof wat JIJ doet de enige juiste weg is.
En dat mensen zoals ik die al die 'risico's' nemen er geen verstand van hebben.
Daar irriteer ik mij mateloos aan.
Als jij niet weet hoe ik met mijn drachtige merrie en straks met het veulen om ga moet je er niet over oordelen.
Dat doen wij hier in dit topic namelijk tegen over niemand.
Zo genoeg gemopperd ik hou er over op.
Mocht je het nodig vinden te reageren dan graag via pb zodat we niet hier in het topic gaan discussieren.