Snackie schreef:wat een irritante mensen, niets lieten ze de merrie zelf doen? en dan trekken terwijl er geen wee is? en dan wel weer de achterbenen laten zitten?
Misschien had je er even bij moeten zijn, dit veulen had dood kunnen wezen!
Als er iemand is die veel aan de merrie zelf overlaat ben ik het wel, maar dit was een enorm groot veulen. Wij hebben keurig getrokken op het moment dat er een wee was, daar heb ik mijn vader nog even commentaar op gegeven op het moment dat hij kwam helpen door hem een schreeuw te geven wachten op een wee! Ik kreeg het namelijk alleen niet voor elkaar en waarom niet omdat hij giga groot was, wij hadden niet langer moeten wachten, want dan was hij dood. Het vruchtwater zat helemaal in zijn mond en neus en moest er ook allemaal weer uit. Hij moest even flink op gang komen daar.. Als wij niet had geholpen durf ik er donder op te zeggen dat het helemaal mis ging, het is een gigantisch hengstveulen.. merrie is ook helemaal kapot. Wij hebben haar nu 9 jaar, dit was haar 6e veulen en dit hebben wij nog nooit mee gemaakt, meestal hoefden we amper te helpen en al helemaal niet met 2 man. Bedenk dus eerst voor je commentaar geeft dat het er wellicht wat anders uit ziet op de cam dan er in werkelijkheid gebeurd.
Om op het punt van de stal te komen, normaliter staan ze 24/7 buiten met inloopstallen, alleen met de bevalling niet. Geen probleem, want we zijn er bij, ze kunnen er languit in liggen met veulentje erbij.. Als ik dan zie dat vele paarden in stalletjes van 3x3 elke nacht en vaak nog zelfs ook bijna de hele dag staan ala. Maar moeder en veulens gaan zsm dag en nacht lekker de wei in.