[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:10

Toen Dais 5 jaar geleden drachtig was, heb ik van een vriendin voor mijn verjaardag 2 halstertjes gekregen:
Een roze met een metalen plaatje op de zijkant met de merrienaam en een blauwe met de naam voor als het een hengst werd.
Die roze is helemaal afgedragen, maar beide halstertjes heb ik bewaard. Ik vond het zo'n leuk cadeau! :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:11

nee mij maakt het ook niet uit hoor,zo bedoelde ik t ook niet!merrie of hengst ik zal er evenveel van houden

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:15

jaja peeps schiet al aardig op ja :D
Ravina ookal weer lekker ver.
Vandaag de bolle weer aan het werk zetten onder het zadel in de bak.
Gisteren een klein buitenritje gemaakt :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:17

lekker,in beweging blijven is goed voor de dames

Ravina heeft verlof van het springen,ze hoeft alleen nog maar 4 huppeltjes van 60 cm te doen voor de verrichtingsproef van het stamboek,dat is over 2 weken,en leek me geen kwaad te kunnen

straks lekker een uurtje vrijrijden

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:19

Kan inderdaad geen kwaad 60 cm springen.
Inderdaad lekker in beweging blijven. Nu peeps geen last meer heeft is ze weer vollop in training, alleen gister een rustig buitenritje.

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 14:40

Good idea.
tzt ga ik 2 halsters kopen:
maat pony misschien nog shet een roze
en een roze veulen en nog een blauw veulen.
& naamplaatjes makenn <3
Morgen moet (als het goed weer is) onze madam weer voor de kar.. 2/3 uur lang zweten en zwoegen maar dat doetze wel.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 14:49

Het rijden ging echt super vandaag :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 16:06

horsii schreef:
Hoezo wilt divoza dat niet doen?

Is een zadel wat ze normaal niet in de collectie hebben en heb een dealtje kunnen maken, maar goed kan ook wel een onafhankelijk iemand vragen :D

het is de passier Young Champ, dressuurzadeltje 16inch, echt heel mooi, zwart met bruin

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:01

o oke vandaar, ben benieuwd naar het zadeltje, hopelijk past het.
Wij hebben de bolle weer aan de pessoa gehad ze liep excht lekker en was erg druk haha. wou de hele tijd galoperen en ging van joligheid er ook lekker bij bokken, daarna nog ef onder de man uitgestapt/draaft.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:11

Ik had nog 2 wedstrijden in de planning staan en dan was het klaar voor mijn paard. Helaas stond mijn trailer met een lekke band en bij het wisselen bleek er wel meer aan de hand te zijn. Trailer is niet meer geschikt om een paard in te vervoeren, tenminste ik neem het risico niet meer. Helaas niet mijn doel kunnen halen, maar als er wat gebeurt en ik heb geen paard meer, kan ik nooit meer mijn doelen met haar halen en mezelf recht in de ogen kijken. Het ging nog om 2 wedstrijden en 2 lessen en dan zou ik gaan minderen met haar. Helaas, maar het is niet anders. Ik ben nu wel serieuzer aan het kijken naar een vrachtwagen, dat was al het plan als de trailer het niet meer zou redden, helaas komt het even sneller dan gehoopt.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:35

Wat jammer Roos!
Kun je niet starten nog in Halfweg, zodat je er rijdend heen kunt?

Over halstertjes gesproken. Toen mijn vriendin hoorde dat mijn merrie drachtig was, heb ik van haar een heel schattig veulen halstertje gekregen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:42

Merel_Claire schreef:
Wat jammer Roos!
Kun je niet starten nog in Halfweg, zodat je er rijdend heen kunt?

Over halstertjes gesproken. Toen mijn vriendin hoorde dat mijn merrie drachtig was, heb ik van haar een heel schattig veulen halstertje gekregen.

Weet je wat voor weer ze volgende week zondag voorspellen :o , kijk het weerbericht even aan en dan bel ik ze even als het redelijk weer wordt. Voorlopig geven ze veel regen op en dan is 25 min. stappen best lang ;)

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:46

ik heb me tot nu toe nog steeds kunnen inhouden als het op lieve leuke schattige veulenhalsters aankomt...
Mijn merrie is inmiddels de helft al gepasseerd en kan merken dat mede het koude weer, haar oude blessure lichtelijk laat terug komen, dus ze staat de gehele dag te genieten op het land en verders vertroetelt op stal.
Ze is inmiddels 175 dagen, binnenkort maar eens proberen een foto te maken, ze begint aardig te groeien!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:55

Ik wil een leren halster, heb een mooie in een engels boek gezien en anders zoiets als een vriendin van mij heeft.

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 21:00

Ik wil sowieso een veulen halster leer + merrie halster leer met diamantjes in huis hebben liggen :o
Verder denk ik voor een merrie: veulen-roze + mams-aardbeienijsroze
En een boy: mams-smurfenijsblauw veulen-babyblauw
srry ik heb iets met ijs :Y)
smurfenijsblauw is trouwens donkerder dan babyblauw ;)

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 21:38

Ik wil ook graag nog een leren halstertje voor de keuring etc.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 22:01

Van een oud-stalgenootje heb ik een heel mooi veulenhalstertje gekregen met een naamplaatje 'wild thing' erop. Hartstikke leuk en unisex kleurtjes, dus voor een merrietje of een hengstje geschikt.

Vandaag heb ik Bridie voor het eerst na haar verhuizing weer gereden. Rechtsom wilde ze over de buitenschouder naar links afwenden en zodra ik haar met mijn buitenbeen een klein schopje had gegeven hapte ik ineens zand! Daar zat ongetwijfeld veulie. Ze was zelf zo geschrokken van haar actie, dat toen ik weer opstapte, ze verder geen stap verkeerd meer heeft gezet ;-). Morgen eerst maar even aan de longe voordat ik er weer zo stoer op stap....

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 22:18

Diane wat een verhaal :o
Hoop niet dat het mij gaat overkomen.. ik ga dan ook uiterst "veilig" met het buikje om... Ze reageert wel sneller als ik wat aanwijzingen geef met mijn been in dat gebied.

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 22:29

goedeavond dames....
ik wil eigenlijk even een domme vraag stellen....
Heb van de week een dek-, inseminatieovereenkomst gehad van de hengstenhouder maar weet niet wat ik daarmee moet.... moet ik die ondertekenen en terug sturen??? heb geen idee hoe dat werkt.... (1e veulentje).... Alvast bedankt voor het lezen

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 22:54

Bij mij werkte het als volgt: Ik had 2 velletjes (van die doordruk-velletjes). De eerste moest ik invullen (daar waar de hengstenhouder dat eventueel nog niet had gedaan) en opsturen naar het stamboek.
Het laatste velletje moet ik invullen als het veulen geboren is (geslacht, kleur, naam en geboortedatum), schetser en chipper laten komen en dan opsturen voor opname in het stamboek.
Staat er helemaal geen aanvullende informatie op dan?

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 23:02

nope.... alleen onderaan een handtekening van de hengstenhouder. en de mogelijkheid voor merrie houder plus inseminator om te tekenen.

staat onderaan de brief wel een zinnetje met daarin:
Ondergetekende verklaart bovengenoemde merrie aangeboden/aangenomen te hebben deze te laten dekken onder de algemene dekvoorwaarden van de bond van KWPN hengstenhouders. Bla Bla Bla

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 23:03

ik snap er echt niets van....

@Merel_Claire kun jij me niet helpen??? jij hebt immers ook een merrie drachtig van een hengst van Roelofs

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 23:24

Hier is het veulen sowieso voor de verkoop. Halstertjes heb ik nog diverse van voorgaande jaren, ook daarin ben ik voorzien.

AGarcia, jij hebt veel wensen. Ik denk niet dat je zoiets kunt vinden voor veulens, het is qua halsters wel beperkt.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 10:33

Ik heb een klein leren halstertje, en eentje van de premiere fun collectie, echt heel mini, XXS ;) erg mooi paars met blauw.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 13:02

Nog 211 te gaan hierzo...

Ik zag op PKC een leuk pakket: eentje voor 37,50 met alles erop en eraan als het veulen komt.

Wat hebben jullie zoal in de planning staan? Welke spullen jullie nog moeten hebben voor het veulen? :)