[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dana01

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 14:57

TabeR, wij controleren het altijd dmv de staart, als die zonder weerstand helemaal omhoog kan, dan zin de banden slap Clown
die slijmprop heb ik hier nog nooit beleeft

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 14:57

hahaha tegelijk Nicole

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 14:59

Ik heb die slijmprop ook pas sinds vorig jaar in de gaten en dan ging het ineens heel hard, Upona dit jaar ook al na twee dagen een veulen. Je moet het ook maar net zien volgens mij.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 15:00

Zo weer even bijgelezen!
SA: Ik ben echt super benieuwd hoe alles verder bij je gaat lopen en nou al twee camera's! Ik kan me voorstellen dat het zware dagen voor je gaat worden, maar dat zal het zeker waard zijn! Ik krijg wederom de kriebels in mijn buik! Heb zo'n zin als Larony gaat bevallen.. Maar dat duurt nog 4 maandjes:)
Allemaal erg leuk om te horen:) Mijn Merrie krijgt 's ochtends wat mais en biks en overdag op de wei en 's avonds droogvoer. Als extraatje op een dag wat appels (stuk of twee) Ook geen wortels;)

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 15:07

@ nicole: Haha ja heb je gelijk in, maar ik las hier gewoon heel vaak van wortels eet ze nog wel ed... Vandaar dat ik begon te twijfelen of dit soms aan te raden was ofzo... Snappie!? Haha!

Maar ik voer oud brood omdat ik het anders weg moet gooien en mijn paardjes het heerlijk vinden!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 15:14

Haha! Mijn paarden kijken me bij brood echt zo aan van: Verward Mot ik daar mee? Lachen Haha, smaken verschillen, hier staan ook wel (jonge) paarden die geen wortel lusten. En ik heb er 1 bij die eerst enthousiast zijn voerbak in duikt, 1 wortel pakt, dan zijn hooi opeet en daarna pas weer zijn wortels gaat eten. Terwijl hij ze uit de hand heerlijk vindt. Of mss doet ie het dan alleen voor mij Haha!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 15:40

Haha nou ik denk dat onze wel wortels lusten hoor! Volgens mij lusten die alles, maar ze krijgen het gewoon (haast) nooit! Dan moet ik bij de c1000 wortels halen voor 12 paarden... Duivel

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 15:49

Iorrr schreef:
Haha nou ik denk dat onze wel wortels lusten hoor! Volgens mij lusten die alles, maar ze krijgen het gewoon (haast) nooit! Dan moet ik bij de c1000 wortels halen voor 12 paarden... Duivel

Wordt dan een duur grapje Nagelbijten / Gniffelen en C1000 ziet je graag komen, ik haal ze bij de boer, een hele aanhanger vol is ong. 400 kg Knipoog en daar doen onze paardjes ongeveer 10 dagen mee, krijgen ieder `s morgens een emmer en `s avonds een emmer, heerlijk vinden ze het Haha!
Kost bij de boer trouwens 10,- euries voor die hele aanhanger Haha!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 15:51

Kannie: oh jouw dame ziet er gaaf uit. Prachtige manen lekker wollig en een fijn buikje.

Suffie: Dana klinkt leuk idd. Ze ziet er ook goed uit.

Inowa: das leuk joh, fokken met konijntjes en dat als schoolproject. Toppie.
Babykonijntjes zien er grappig uit. Wij fokten vroeger ook met konijnen.

Dana: leuke kerstkaart. En een fantastische foto. Koppie staat er superscherp op!!

Salliona: ja zo wil ik hier de situatie ook omschrijven.... Haha! Haha! Hier gaat ook alles z'n gangetje, ze lopen van 's morgens vroeg tot zonsondergang in de wei en vermijden met dit vriesweer duidelijk de schaduwplekken, (grazen precies met de zon mee haha) veeeels te koud!!!; en ik maar met de hamer de wei in om het ijs in de drinktonnen stuk te hakken, brrr.

SA: oei dat wordt spannend!!!!
Wat super dat je zo op je gevoel kunt vertrouwen. Zeker als je telkens van Nijverdal naar Haarle moet sjeesen.
Krijg inderdaad ook de kriebels hoor als ik zo jouw verhaal lees.
Succes met waken.
Enne mag ik ook een berichtje als het zover is en er een veulentje geboren is?!

Conejo: Doei!

Wortels krijgen ze hier ook. Van die grote zakken voederwortels.
Vinden ze allen goed te eten al moest onze kleine Hengst er wel even aan wennen.
Appels lust ie ook nog niet.
Joyka eet echt alles. Of het nu goed voor haar veulen is of niet doet haar geloof ik niet zoveel. Als het maar te eten is.
Ik zag vanochtend haar dikke buik al door de deken heen.
Was van plan haar dit winter geen deken op te doen, maar ben toch bezweken.
Alle 3 de grote paarden hier zitten fijn onder een dunne deken. Hebben wel wintervacht gekweekt maar nu lekker warm.

Ik ga nog even fijn 5 stallen mesten, dan wordt ik tenminste ook weer fijn warm.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 16:06

Ik kan hier wel eens rondvragen of ik ze ook per wagen kan halen... Ik weet alleen geen enkele boer hier in de buurt met wortels...! MIsschien één van jullie? Ik woon in Dalfsen...

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 16:14

Weer een foto van mijn dikke Firenza, vandaag dus 1 dag over de helft Lachen
Ik heb wel medelijden met haar, als ik me bedenk hoe dik ze nog gaat worden Ach gut

Afbeelding

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 16:15

Jeetje die is DIK!!!!! Ze is veel dikker als mijn twee merries die in maart al moeten!

Wodile

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 16:17

hier weer een mijlpaal (eigelijk 2)
Rajate zit vandaag op 200 dagen
en haar zoontje van dit jaar is vandaag 8 maanden geworden

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 16:31

@ Destiny: Die is dik zeg!! Mijne is nog lang niet zo dik;) Ziet er wel super schattig uit!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 16:38

wodile: Leuk zo'n dubbele mijlpaal Lachen

iorr: Wij halen ze ook in kratten bij een boer (em-té supermarkt doet dat hier trouwens ook als je het vraagt)
In de zomer heeft die boer geen wortels en dan haal ik gewoon van die zakjes in de supermarkt, doen ze dan met zijn drietjes van, het is maar voor het idee dan Lachen

twinkel: Hoe dun is die deken, met deze temperaturen wel genoeg? Zodra je er een deken op legt kunnen ze die wintervacht die ze hebben niet meer echt opzetten omdat de deken de haren platlegd, dan kunnen ze het dus zomaar alsnog koud hebben

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 16:49

Ja super idee! Ik ga vanaaf of morgen even rondvragen bij kennissen of die een boer weten met wortels! Maar volgens mij word dat hier helemaal neit verbouwd! Verward

Farada_Arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 16:57

Citaat:
SA: oei dat wordt spannend!!!!
Wat super dat je zo op je gevoel kunt vertrouwen. Zeker als je telkens van Nijverdal naar Haarle moet sjeesen.
Krijg inderdaad ook de kriebels hoor als ik zo jouw verhaal lees.
Succes met waken.
Enne mag ik ook een berichtje als het zover is en er een veulentje geboren is?!

Inderdaad Ylona heeft een goed gevoel en zit er eigenlijk nooit ver naast...heerlijk gewoon. Mijn merrie staat ook bij hun en ik woon in rotterdam dus als Ylona zegt dat het komt dan ben ik er iig optijd bij Haha!

EN >> Nicole288 verstuurt de PB's namens SA zodra er goed nieuws is !!

@nicole288 heb je al een lijst gemaakt wie er een wil ??? Het zijn er zo veel !!

groetjes Nicole

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 17:03

Zo die merrie hier boven is zeker dik!!

Ik heb even een vraag, ik had faith begin april 2007 laten dekken ze was in de eerste dekking gelijk drachtig, overigens heeft ze 2 maand later het veulen verworpen. Faith zuigt soms wel lucht, en heb gehoord dat luchtzuigers sneller hun veulen verwerpen.. kan iemand mij daar meer duidelijkheid in brengen. Later is faith weer gedekt, en bij de hengsthouder gescant teminste dat word gezegd. Toen was ze niet drachtig. Ze is samen van mij en een vriendin en zit al een tijdje in brabant dus zie faith niet zo heel veel. De laatste keer dat ik daar kwam vond ik haar wel dikker dan normaal, ze staat 24/7 buiten. Mijn vraag hierover is is het mogelijk dat het veulen soms niet op een scan te zien is bij een grotere pony?? Bij mijn mini konden ze het ook niet vinden en toen was ze opgevoeld en ja hoor wel drachtig!! Maar zou dit bij een grotere merrie ook kunnen? Want dan laat ik haar toch maar eens opvoelen door de veearts, overigen word het haar eerste veulen als ze drachtig zou zijn. Dus aan het uier enzo zal ik tog niet veel hebben omdat ze nog nooit eerder een veulen gehad heeft.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 17:09

Ja hoor dat kan, Pompom was ook gescand op 18 dagen, toen was ze volgens de dierenarts niet drachtig, 4 dagen later weer laten scannen op hengstigheid en ongelooflijk maar waar, wel drachtig!!!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 17:12

guenivere: Soms missen ze een vruchtje wel op de scan. Je kunt altijd nog een keer laten kijken. Als ze nu nog drachtig is is het inmiddels niet meer te missen.
Hes was vorig jaar ook nog maiden, maar ze kreeg toch een mega uier hoor, wel pas de laatste maand of zo, dus daar zou ik neit op wachten, gewoon nog een keer laten nakijken!

Farada: Ik heb al een lijstje van mensen die het zelf gezegd hebben in het topic en tegen de tijd dat het zover is loop ik gewoon de namen uit dit topic na Ja

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 17:16

Bedankt voor de info, dan zal ik haar volgende week nog een keer laten scannen.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 17:26

guenivere schreef:

Ben heel benieuwd wat er uit komt! laat je het hier even weten?

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 17:32

@ Iorrr Peen bevat veel caroteen en dat is zeker goed voor de paarden. De havikkerwaard heeft op het terrein een speciale koelcel, zodat het ze het hele jaar door peen kunnen voeren, omdat de hengsten vruchtbaarder zijn sinds ze peen krijgen ook de merries krijgen mee, omdat het ook goed is voor hun vruchtbaarheid. Als je op de bus pavo fertile kijkt zit daar ook caroteen in. Nu hoeven onze merries nu niet vruchtbaar te zijn, maar ik voer vick ook peen bij en ze vind het gewoon heerlijk. Peen hoeft volgens mijn niet persee verbouwd te worden bij jullie om verkrijgbaar te zijn. Hier in het westland verbouwen ze ook geen peen als ik me niet vergis en ook ik kan aan grote zakken peen komen. Je kunt ook eens bij je fourage handel navragen vaak weten hun ook wel hoe je er aan kan komen of hebben ze het zelfs. Ik betaal 3,25 per 20 kilo. Is duurder als de aanhanger, maar veeeeeeeeeeeeeeeeeel goedkoper als de C 1000.

succes met de zoektocht.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 17:35

Oke bedankt! Dat kan ik idd wel even doen! Ik haal altijd voer bij een vrij grote handelaar dus misschien heeft hij het idd ook wel! Haha!

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 18:18

Mloei schreef:
guenivere schreef:

Ben heel benieuwd wat er uit komt! laat je het hier even weten?

Dat laat ik zeker even weten, vorig jaar ook mee gedaan in het dikke buiken topic, toen had ik een andere merrie dr88 ze had een uier van een koe en een buik die een stukje van de grond hing Clown Ik ga er niet vanuit dat ze dr88 is, maar zou het wel zo wezen ben ik ook zeker weer te vinden in het dikke buike topic. Vond het vorig jaar super gezellig!! En anders zal ik hier meelezen en af en toe eens berichtje plaatsen!!