[HK]Het Dikke Buiken Topic 2006/2007 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Marlijn

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2006/2007 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 20:52

Ik snap er niks van! Ze kan niet verworpen hebben. Ze staan op overzichtelijke plekken, dat had ik niet kunnen missen. Plus ik controleer iedere dag de uiers en vulva, en kijk of ze zich anders gedragen als normaal enz. En ik heb NIKS aan haar gemerkt!!
Ik hoop toch dat dit gewoon een hengstigheidje-tijdens-dracht is zoals je wel eens hoort bij anderen. Verdrietig

Of ze is nooit drachtig geweest, en heeft de DA haar in januari verkeerd gescand ofzo Verward (we hebben haar drachtig gekocht)

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:03

Marlijn ik hoop zo voor je dat ze gewoon hengstig is tijdens de dracht, daar had Goldy ook last van en die heeft een gezond veulen. We blijven gewoon duimen dat het goed zit OK dan!

silkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:09

Oke, zoals beloofd een uierfoto van Isis. Ben er nog steeds niet uit of ik waanbeelden krijg door het slaaptekort of dat er echt iets verandert is.
Het lijkt dat de vellen meer over de spenen hangen dan eerder, maar of dat nu betekend dat de vellen groter zijn geworden of juist de de spenen zich meer terugtrekken, ben ik nog niet helemaal uit...... maar om eerlijk te zijn, is het nog steeds helemaal niets.
Verder is de "harsplakkabouter" niet langs geweest, zag vandaag tenminste geen harsjes (of hij heeft gisteren, net als ik, een knal voor z'n kop gehad toen ie probeerde te plakken)

Afbeelding

Vanavond dacht ik echt dat het slaaptekort toegeslagen had en ik dingen zie die er niet zijn. Het leek alsof ik het veulen zag bewegen, boven op haar kont!!!. Net naast haar ruggegraat/staartbeen daar op de plek waar het al tijden "blubber" is (en ze haar hele kont bijna kapot schuurt en drukt) zag ik een aantal keer iets ter grootte van een vuistje eruitsteken en weer terugvallen. Maar dat kan daar toch helemaal niet????

Echt, als het nog veel langer duurt, wordt ik gek!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:13

dat blijkt als ik je bovenstaande verhaal lees!!! Knipoog
geintje hoor! Ach gut
hoop dat t veulen er snel is en sla die kabouter dan maar over!!
Veel succes!!

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:44

Marlijn...... WAT erg!! Ik hoop dat het er nog in zit... Of ze zal idd helemaal niet drachtig zijn geweest.. Arme jij.. wat een pech dit jaar.

Silkie... Die uier moet nog wat voller... Je zou haast echt denken dat de uitreken datum niet correct is?!!

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 22:05

Ach nee Marlijn, dat zal toch niet ... Scheve mond ik hoop echt voor je dat er gewoon nog braaf een veulen in zit, en Blossom even in de war is ... Knipoog Het zit je ook niet mee, hé Ach gut Ach gut

Silkie, ik heb diep, diep medelijden met je Knipoog ... je geduld wordt wel écht heel erg op de proef gesteld, hé ! Ach, je moet maar zo denken : straks lach je erom ! Clown

Morgen wordt Kyara gescand op mogelijke tweelingdracht .. spannend ... als dat achter de rug is, kan ik me pas echt gaan verheugen op weer een veulie volgend jaar ...

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 22:40

@marlijn, neeee he, hopelijk is het geen echte hengstigheid Ach gut

@silkie, kan me voorstellen dat je je eigen ogen niet meer gelooft..... Eens komt het eruit. Ach gut

@keeva, succes met scannen morgen.

@maseike wat een gaaf geboortekaartje!!!

@cuba, chenai wordt echt gaaf!! Cezanne galoppeert nog het liefst. (moet ook voor een springpaard Knipoog )

@neon, wel kaal ja geen nieuwe dracht. Ik mis het ook al een beetje. Ook al wist ik dat het voor mij eenmalig zou zijn.

@ayhno, idd leuk opgedroogd!!

Nieuwe foto's van Cezanne staan in mijn onderschrift.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 22:41

@ Marlijn dat is idd erg balen.

Mon is hengstig en ik zit nu van zal ik doorgaan en nogmaals doen of wacht ik nog hahaha!
Ik twijfel nog, en man denk er nu ook over van nu of volgend jaar.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 23:04

Marlijn, duimen dat het gewoon een maffe merrie is die nog even tijdens haar dracht hengstig wordt!

Silkie, dat schiet nog niet echt op zo....je zou inderdaad bijna denken dat het n-etje een l-etje moest zijn op de dekdatum. Ach gut

Maseike, zo zat ik vorig jaar en het jaar ervoor ook (en wellicht dit jaar ook wel weer Clown ). 2 jaar geleden heb ik veulenhengstigheid over geslagen, vorig jaar een eenmalige poging op veulenhengstigheid (was tenslotte al eind juli) en die was ook raak. Als het veulen er eenmaal is wil je het jaar erop weer. Haha!
Dus zou iemand mij dat asjeblieft uit mijn hoofd willen praten als mijn veulen er is? Ik ben namelijk echt van plan om haar een jaar rust te geven en haar in te rijden, maar weet dat ik waarschijnlijk toch weer ga twijfelen als het veulen er is. Nagelbijten / Gniffelen

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 23:17

Nagelbijten / Gniffelen ik zeg maar niks Lachen
Daar heb ik nu dus ook last van.
En als ik zo zie wat ze op de wereld zet en hoe lief ze er wel niet voor is.
Ik hoef maar tebellen en nieuwe kikkervisje,s onderweg.
Alleen zal dat veulen wel de koop ingaan dus nu de vraag kan ik afstand daarvan doen.
En manlief zit hier van jaaa wat zullen we doen jaaa nee en dan weer van jaaa het is allemaal wel
erg mooi om nogmaals mee temaken dus aan hem heb ik ook geen duidelijkheid Tong uitsteken

Edit. Deze dame gaat maar eens bubbelbadje in Lachen en gaat daarna op een oortje liggen.
Wens iedereen goede nacht en voor de mensen die niet slapen waakse Knipoog

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 23:29

@_Marlijn: hengstigheid tijdens de dracht, zo zijn er meer merries, amandake kan je daar een pittig verhaal over vertellen, ik ook maar t was haar pony Lachen (en mijn hengstje)

pipi nog steeds niks en ze kan niet later gedekt zijn, ze ontploft vannacht of morgen denk ik, niet normaal, glazen bol afgedankt? plumberman ook? waar zijn ze? Verward

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 23:43

Waar hebben al die veulens last van, is er iets raars in de lucht dat ze er niet uit durfen te komen Verward Heel veel succes met waken en ik hoop morgen weer veulentjes te zien Haha!

Weltrusten allemaal Dromen

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 23:49

@marlijn Jaa ik heb inderdaad merrie's die nog hengstig worden tijdens de dracht ,en gisteren is er een compleet voldragen veulen geboren van Karolientje, (die ik vorige maand heb verkocht),dus zij moet in Juli gedekt zijn geweest en heeft zich in Oktober (dus op 3 maanden dracht) laten dekken door Silketjes hengstje !! Bloos Bloos de wonderen zijn de wereld nog niet uit hoor Tong uitsteken

Vandaag Bibi naar de hengst gebracht en dadelijk gedekt...brave meid Knipoog
Iris en Amanda gescant vandaag en iris is duidelijk drachtig ,maar amanda is nog een twijfelgevalletje ,ze word Vrijdag opnieuw gescant.

sucses aan de wakers en hopelijk toch een veulen morgen Slapen

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 02:04

Even snel: Sheril heeft een merrieveulen, Saphira. Geboren om even voor half 12. Bevalling ging snel en probleemloos, nageboorte was er snel af. Saphira had wel even tijd nodig om overeind te komen, die hebben we geholpen. Sheril had nog wat last van haar buik, en van haar uier, en Saphira is duidelijk blond, drinken is niet gelukt. Ik krijg zelf ook geen biest uit de uier.
In overleg met de dierenarts kijken we het even aan en laten we ze nu met rust. Dat er nog geen melk is kan goed met stuwing te maken hebben. Als ze morgenochtend vroeg nog niet gedronken heeft, gaan we wel meteen actie ondernemen. Even meeduimen dus, ik moet om 7.45 uur bellen.
Ze heeft overigens een beetje wit op haar bovenlipje en waarschijnlijk een iniministip op haar voorhoofd, verder geen wit. Precies wat ik wilde, ik hoop ook zo dat ze morgenochtend goed gedronken heeft! Ik kan nu niet vol blij zijn...

Ik ga nu even slapen, check om 4 uur de cam nog even.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 07:06

Miran, gefeliciteerd!!! Go jij! Go jij! Nog even duimen dus dat de kleine kan drinken.

Zag dat ik gisteren helemaal vergeten was te reageren op Ayhno. Bloos Wat een schattig veulen, eentje die al precies weet wat hij later wil worden......renpaard! Haha!

En verder hier een mijlpaal (dankzij Nicole dat ik het in de gaten heb, ze pb-de me gisteren nog Tong uitsteken ): Neon Light is 320 dagen drachtig! Go jij! Go jij!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 07:19

Gefeliciteerd Miran! Go jij! Go jij! Ik hoop dat ze inmiddels al aan de melkbar staat Ja

En Neon: Gefeliciteerd met je mijlpaal! Haha!

Amandake. Ik hoop ontzenttend dat het idd gewoon tijdens de dracht is! Maar daarom laat ik haar ook scannen, ik wil niet dat Bryan erop gaat en terwijl er een veulen inzit. Knipoog

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 07:31

@ Miran: gefeliciteerd!!!

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 07:38

Miran gefeliciteerd!!!!!!
@ silkie: Ik denk toch inderdaad dat er een vergissing is gemaakt in de dekdatum. Het is dat opvoelen niet een optie is, maar anders had ik het allang gedaan!!!
Kan je geen contact opnemen met de hengstenhouder, dat hij het nog eens nakijkt voor je?

silkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 08:08

[quote="silketjepipi nog steeds niks en ze kan niet later gedekt zijn, ze ontploft vannacht of morgen denk ik, niet normaal, glazen bol afgedankt? plumberman ook? waar zijn ze? Verward[/quote]

die zijn nog druk bezig bij Isis en daar zit het een beetje tegen....

@ shirefan; we gaan alleen opvoelen, als het echt niet anders kan.... Isis moet dan wrsch gesedeert worden en dat lijkt me ook niet zo gunstig voor het veulen (dat idee maakt het wachten gemakkelijker)
heb al overleg gehad met de hengstenhouder "zou kunnen dat we ons vergist hebben, gaan het nakijken" (lekker zo'n hengstenhouder, ga ik al weken m'n bed uit en klopt de datum straks niet!)

@whiz; toch wel heerlijk zo'n merrie die niet gaat liggen in de stal. We hebben vannacht weer 3 keer vals alarm gehad.

@Miran; gefeliciteerd, zie je wel dat het wit bijna op was, daarom duurde het zo lang. Hoop dat het veulen inmiddels al heerlijk aan de melkbar hangt.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 08:12

@ Miran van harte! ben benieuwd naar de foto,s.

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 08:15

Miran, gefeliciteerd!! Wacht vol ongeduld op foto's!!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 08:22

We hebben de DA gebelt, hij komt om 9 uur. Ben wel blij met hun, dat ze toch zo snel kunnen komen terwijl het geen spoedgeval is! OK dan! (Alleen de baasjes hebben haast Clown )

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 08:25

@Marlijn: ik duim voor je dat ze alleen maar hengstigheid vertoond en nog gewoon drachtig is. Geweldig dat de DA zo snel komt. OK dan! Ben heel benieuwd.

@Miran: Gefeliciteerd! Mooie naam voor de kleine. Ik hoop dat ze inmiddels al gedronken heeft en alles goed met haar gaat. Lachen

@Silkie:Tja het is inderdaad nog niet heel veel het uier, maar het kan maar zo volschieten he. Ach gut

@neonlight: Gefeliciteerd met je mijlpaal Go jij! Go jij!

Verder wel bijgelezen, maar na een kort nachtje heb ik niet alles onthouden, dus sorry als ik iemand vergeten ben. Bloos

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 08:54

@ Miran gefeliciteerd! Foto's!!!
@ Marlijn ik duim heeeeel hard voor je!!!!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 08:54

@ _Marlijn laat ons snel wat weten, mon was vorig jaar in de dracht ook gewoon hengstig en niet zo,n klein beetje ook.

Vandaag is Cypress-Hill al een weekje oud.
Wat gaan de dagen snel zeg pff.