Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

silketje

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:34

@quirina: gefeliciteerd!!! een prachtig veulen Haha!
@pretty: wat erg voor fleurtje, toch veel geluk en proficiat met het andere veulentje
@djessake: ik sta er nergens tussen Huilen
@nicole288: haar hormonen weten het ook niet meer denk ik, vandaag waren de schapen het slachtoffer, van de week alles wat bewoog incl ik en gisteren haar beste vriendinnetje waar ze onafscheidelijk van is. een echte 'hormonenbom' ( Lachen gezien met bijlezen en vond het echt een woord voor haar)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:45

Spannend, cuba, binnen 4 weken een beebje!!
Toch een maand ernaast dus hihi! Mijn merrie’s zijn trouwens ook niet drachtig van een goedgekeurde hengst, de stalhouder heeft zelf een uitdraai gemaakt van de dekdata.

Minnie_muis; spannend zeg! Ben wel benieuwd naar foto’s!

Kitzbi; mooie buik al hoor, die buik van de onderkant is echt leuk. Moet ik ook eens proberen bij m’n dames!

Naomi_s; kan me voorstellen dat je slapeloze nachten hebt! Hopelijk komt ’t snel!

Frenia; hihi, ik droom dus echt heel vaak dat er ineens een veulen naast staat.
In jou geval wel balen omdat je redelijk dicht bij de uitgerekende datum zit!
Mooie tietjes van Angel!

Pretty; wat vreemd zeg, de ene dag zoveel verdriet om je merrie en het doodgeboren veulen, en de volgende dag een veulen naast je andere merrie. Een hoop emotie dicht op elkaar…
Pretty is ook al een behoorlijk eind op weg!

Djesseka; leuk idee! D’r moeten er nog best een hoop voor mijn dames, spannend!!!

Amaza; chaggie merrie, minder zeg! Ik heb er hier eentje staan die de hele dracht al niet te genieten is, en m’n andere merrie zou ’t liefst in je broekzak kruipen nu haha. Gek is dat!

Melina; mooi buikje, dat het veulen maar net zo knap wordt als Kayo!
Wauwie, mooie hengst!!

Borderdan; he zeg, jullie moeten lang wachten. Hopelijk komt het snel, kan me voorstellen dat je het nu wel een beetje gehad hebt!

Sjoert; mee eens, afteltopics vind ik ook niet zoveel aan. Ik zie liever geboortetopics hihi

Amandeke; mooie buikjes!!

Darlah op 294 dagen;

Afbeelding
Ahum, Darlah is echt HUGE aan het worden, en het is zo'n enorme knuffel nu. ze zou 't liefst in m'n broekzak kruipen. Echt een hééérlijke merrie is het Lovers

en Shakyra's buik op 296 dagen;
Afbeelding
Nog behoorlijk bescheiden, maar dat ben ik wel van d'r gewend.

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:09

Sorry niet alles bijgelezen Bloos

Quirinake: gefeliciteerd met je mooie hengst!

Pretty: heel veel sterkte en ook gefeliciteerd met het andere veulen!

Djesseka: mijn Liesa moet op 1 mei bevallen. Knipoog

Mazzel-Meid: wat een heerlijke buik heeft Darlah! Shakyra inderdaad tamelijk bescheiden Knipoog

Hier niet echt nieuws, alleen dat het hier enorm regent sinds gisteren! de weides lijken wel overstromingsgebied ofzo Verward En dus blijven ze alle 3 op stal..
gisteren kwam ik binnen in de gang en keek naar liesa over haar deur en ze lag neer, zette haar voorbenen vooruit en deed aanstalten om te gaan staan maar ik zei: blijf liggen Lachen en ze blijf effe liggen en ze leek moeilijk recht te geraken Tong uitsteken (ze sliep denk ik) en dan ging ze zitten en keek ze echt 10 seconden naar haar buik Lachen Lachen en toen stond ze recht met een diepe zucht! jaja 9 maanden al! vandaag 270 dagen ..

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:21

gefeli met de mijlpaal thomas5!

MM: wowza! wat een puilbuik heeft Darlah! Nu twijfel je toch niet meer joh! Wow!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:25

Thomas; gefeliciteerd met de mijlpaal! Ja

frenia schreef:
MM: wowza! wat een puilbuik heeft Darlah! Nu twijfel je toch niet meer joh! Wow!

Ik denk idd dat ik er maar vanuit moet gaan dat er daadwerkelijk een beeb in zit. Anders heb ik een merrie met een waterbuik Haha! Clown

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:27

krijgt ze al uier?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:30

Thomas5 schreef:
krijgt ze al uier?

nee dat dus totaal niet.. ik hang er dagelijks onder Haha! maar echt nog helemaal geen uier..

Terwij; Shak al wel uier wat heeft (dit is Shakyra's 2e veulen, bij Darlah het eerste)

vanaf welke dag begint de uiervorming normaal zo'n beetje? bij Maidenmerrie's, of is daar geen pijl op te trekken?

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:33

Bij die van mij is het ook het eerste veulen, haar uier is ook nog totaal niks, hoewel alles daar wel al losser is dan vroeger. Alsof ze daar nu meer huid heeft Knipoog Ik zou bij Darlah nu toch echt niet meer twijfelen, het kan snel gaan met die uier hoor! Maar zo'n buik.. dat duidt op uitbreiding Haha!

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:37

hallo allemaal!

wat een prachtige buikjes zie ik toch weer voorbij komen zeg!
sorry dat ik een poos niet geweest ben, maar ben op vakantie geweest Knipoog

hier alles nog normaal, ondertussen 275 dagen dracht, en uiertje nog gewoon strak... begint toch al wel een beetje te kriebelen allemaal, nog maar 2 maandjes!

degenen die ondertussen veulentjes hebben, alsnog van harte gefeliciteerd. het is een beetje te veel om op iedereen te reageren, maar heb het wel grotendeels allemaal gelezen Knipoog

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:40

hej regina,
hier kriebelt het ook enorm Knipoog zou zelfs graag mijn andere merrie laten dekken maar ik mag niet van m'n ouders Boos! Ik heb wel zelf een hengst maar een ongelukje wordt niet zo'n verstandig idee Knipoog HIJ is namelijk 73 cm en ZIJ is een forse haflinger van 1m42 ! niet zo slim he.. Haha!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:41

Ben te moe om uitgebreid te reageren Bloos

Maar ik wil Pretty even sterkte wensen. Wat een drama voor Fleurtje Huilen Hoe is het nu met haar? En wat een dubbel gevoel zal het zijn dat er vlak daarna een gezond veulentje is geboren. Kan me voorstellen dat je er niet direct blij mee kon zijn Ach gut

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:43

ja hoe gaat het nu met Fleurtje? echt verschrikkelijk als ze dan al zo ver was.. Hopelijk is ze niet te jaloers als ze je andere veulentje ziet.
geef haar maar een dikke knuffel! Ach gut

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:44

Thomas5 schreef:
hej regina,
hier kriebelt het ook enorm Knipoog zou zelfs graag mijn andere merrie laten dekken maar ik mag niet van m'n ouders Boos! Ik heb wel zelf een hengst maar een ongelukje wordt niet zo'n verstandig idee Knipoog HIJ is namelijk 73 cm en ZIJ is een forse haflinger van 1m42 ! niet zo slim he.. Haha!

haha nee, idd geen verstandig idee nee...

als hij nou 1 meter groter was zou ik getwijfeld hebben, maar dit is toch wel erg groot verschil he?

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:48

STEL dat ze zou gaan liggen en dat het raak is, dan krijg je een verschil tussen vader en moeder van 69 cm (neem nou 70 om makkelijk te rekenen Knipoog ) en als het veulen dan gemiddeld wordt dan wordt het zo'n 1m08 als het volwassen is. Zou mooi zijn om voor m'n sulky te zetten màààààr klopt het dan nog in verhouding? krijgt het dan geen korte beentjes en een 'zwaar' lijf? Verward

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:49

Thomas leuk bedacht haha.. Maar ik denk niet dat het goed zal gaan

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:53

de dekking op zich zou ik me geen zorgen om maken Knipoog
als de merrie goed hengstig is lukt dat prima hoor Nagelbijten / Gniffelen
ik heb eens een trekpaardmerrie door ene shettie zien gedekt worden, door de draad heen Bloos!
merrie is idd gewoon door de benen gegaan en kont zodanig tegen de draad aangedrukt...

maar idd qua verhoudingen etc lijkt het me geen goed idee, ook wat betreft de toekomst van het veulen niet, denk niet dat mensen in het rijtje staan voor een kruising op deze manier
stél dat je het veulen dan ooit kwijt moet...

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:54

Heb ooit een keer een fjordlander gezien en die zag er wel leuk uit maar daarom komt er niet zoiets uit he Knipoog zou dan liever stiekem door een grotere hengst laten dekken maar ja.. dat gaan ze niet zo graag hebben hier thuis Bloos zie het al voor me: "nu mag ze toch wel op dieet hoor"
*euhm, bwaa valt nog mee Lachen *
"zie ik dat nu goed of krijgt ze een uier???"
*nee hoor, het lijkt gewoon zo, zal van de ouderdom wat gaan hangen Knipoog *
"waarom staat er een veulen in de stal???"
*oei, ze zal per ongeluk naast een hengst gestaan hebben tijdens de pauze bij de pensionstal met die spaanse hengsten*
hahaha Haha! zie het al voor me.. Tong uitsteken

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:57

frenia schreef:
de dekking op zich zou ik me geen zorgen om maken Knipoog
als de merrie goed hengstig is lukt dat prima hoor Nagelbijten / Gniffelen
ik heb eens een trekpaardmerrie door ene shettie zien gedekt worden, door de draad heen Bloos!
merrie is idd gewoon door de benen gegaan en kont zodanig tegen de draad aangedrukt...

maar idd qua verhoudingen etc lijkt het me geen goed idee, ook wat betreft de toekomst van het veulen niet, denk niet dat mensen in het rijtje staan voor een kruising op deze manier
stél dat je het veulen dan ooit kwijt moet...

Heb je dat veulen ooit gezien?? en heb je daar een foto van toevallig? Tong uitsteken ben wel heel benieuwd..

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 23:01

nee, ik weet dat ze bevallen is, was geloof ik een hengstje, maar ik heb hem nooit gezien en dus ook niet op foto, weet ook niet hoe hij uitgegroeid is
ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar Ja

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 23:20

mijn welsh b merrie (1m35) is 2 jaar geleden gedekt door mijn nas hengst (95 cm) gedekt maar ze heeft verworpen, het was een hengstje, jammer

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 00:06

Pretty, nogmaals veel sterkte met deze ervaring. Hopelijk komt het allemaal goed met het andere veulentje en dat de volgende twee veulens gezond en wel ter wereld mogen komen!

Hier is er niets te melden, de buiken groeien gewoon door en de dames genieten van de verwennerij.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 01:56

Pretty : Wat een ongelooflijk dubbel gevoel moet dit zijn Ach gut

Djesseka : Shayla is uitgeteld op 15 maart , we staan er nog niet tussen Knipoog

Mazzel-Meid : Jemig wat heeft darlah een buiik zeg ! Dat is nog meer dan wat Shay heeft. Knipoog Shay begint ook iets uier te ontwikkelen , maar nog niet zo gigantisch als wat je hier soms voorbij ziet komen. Voor Shay is het waarschijnlijk ook het eerste veulen.

Ben weer bij Haha!

Vanavond gelest met Shay , ze heeft weer braaf het hele uur vol gehouden. Ben echt super trots op d'r ! Haha!
Nu wel zonder zadel gereden , want ze reageerd erg fel op de singel en het zadel. Ze gaf vorige week aan dat het toch allemaal niet zo lekker meer zat.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 04:07

Sorry voor het niet bij en meelezen, maar Utah is vannacht bevallen van een merrieveulen. Ze gaat waarschijnlijk Chaska *tjaska* heten!

Chaska!! 27 02 2007

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 08:27

Gefeliciteerd!!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
***sprint snel naar het topic***

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 08:28

Gefeliciteerd!!