[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 20:41

Mijn merrie had net een soort van weeén en ze eet niet meer,ik hoop dat het veulen vannacht komt,want ze is al 2 weken over tijd..

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 20:43

Mischien weet iemand dat,de uier is nog niet erg vol en ze kegelt ook nog niet.Maar ze is dus al wel 2 weken over tijd..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: [HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:15

Het DB-topic is nog lang niet op zijn einde, want ik moet ook nog bijna 2 maanden wachten!

Wel slecht nieuws gehad van een vriendin van me. Haar merrie is vannacht bevallen van een droomhengstveulen, bruin, 4 witte beentjes en een bles. Helaas was het veulen er al dubbel uitgekomen (gelukkig is de merrie niet ingescheurd) en na de geboorte geen zuigreflex en spastische bewegingen. Vanmorgen om 10 uur hebben ze het in laten slapen. Zou een halfbroertje zijn van mijn veulen. Zo sneu, dit was het 4de veulen van de merrie, en al de 3de die dood is. 2 jaar geleden eentje aan rhino overleden, de eerste weet ik zo niet, en vorig jaar een gezond hengstveulen gelukkig (van dezelfde hengst als dit veulen).

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:18

@ Iwaya: Wat een leuk beestje!! Gefeliciteerd!!

@ Elisa2: Dat kan op het laatste moment ook nog komen..... Paard van mijn vriendin had overdag pas echt uier en melk, en 's nachts werd het geboren.....

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:19

@ Neonlight: Dat is geen leuk nieuws.... Wens je vriendin maar sterkte.....

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:20

mijlpaal faye over de 320 dagen heen

loola prince mabon gefeliciteerd met jullie mooie kinders
hoop niet dat ik nu iemand vergeten ben

uierontwikkeling is niet echt super bij faye, maar ja.. is een maiden, dus kan alles verwachten heb ik hier al begrepen .

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:22

Ja ik hoop dat het dan volschiet zo snel mogelijk,want ze had net echt al weeén volgens mij,en ik denk dat het vannacht wel geboren gaat worden,alleen die uier he.

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:31

spannend voor je elise.
ik denk dat het met de uier wel goed komt, gebeurt wel vaker heb ik hier gelezen, dat het pas volschiet als het veulen er is.

CaylinnMae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:49

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 00:11

@iwaya wat een pracht zeg!! sterkte met je keelontsteking, hier ook 1 die ziek is (al was maar nu nog erger...)

@Neonlight wat sneu zeg voor je vriendin, zagen ze neit dat het er dubbel uitkwam, zodat ze er wat aan konden doen?

@elise, de uier hoeft neit perse vol te lopen als ze gaat bevallen (hgelaas) soms gebeurd dat pas als ze al bezig is met weeën. Dus sterkte met verder wachten

@ullwin ahhhh wat is ze lieffff ze gaat echt al hard, wat gaat de tijd toch snel he!

Nou hier niet veel verandering, behalve de kling van Lizzy, die nu supergroot is. Is was het zeg maar de grote van mijn halve hand, nu zijn het 2 handen... Maar de tepels dus nog neit vol, ook niet gespannen, ik kan er nog steeds aanzitten. Er komt soms ook wat troep uit de kling, beetje roodachtig. Verder is ze superlief naar me, ze wil alsmaar knuffelen en bij me staan. Ik kon vandaag zelfs voor het eerst haar voorhoeven uitkrabben!!!! Das echt een mijlpaal voor me! Hihihi als ze maar wel dan de bak met eten voor haar heeft staan Maar dat maakt niet uit, we komen elke keer een stapje verder. Ze is wel supersjaggo naar Angel toe pffff dat arme beestje heeft het behoorlijk te verduren.... Als ze maar bij me in de buurt komt en Lizzy is bij me, dan krijgt ze gelijk een knauw in haar billen. En Angel wil ook zoooo graag bij me zijn

Nou morgen maar weer kijken, dan sleep ik ook mijn foto toestel weer mee om een foto van haar kling te maken, kijken of hij dan ook weer zo groot is....

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 00:12

@dienie (sorry helemaal vergeten) hoe gaat nou het veulen heten Ik ben toch wel benieuwd hoor!!

@Marije hou vol meid!! Ik ben hard voor je aan het duimen dat het nu toch weleens gaat komen (ik heb nog steeds die wc ontstopper met verlengstuk )

@adamanke (volgens mij is het fout...) maar ik hoop dta ze snel mag ook, pfff wat een buik voor een shet... ikheb altijd het gevoel dat die op een gegeven moment met hun buik over de grond slepen hihihi

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 00:14

amandake dus...

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 00:22

edit knop dus....

suggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 00:39

Hier een foto van Nikita een paar uur voor de bevalling van Bronski Beat
Afbeelding
haar buik alleenAfbeelding
haar uier[imghttp://www.mijnalbum.nl/Foto=DLNF7K78[/img]
en als laatste haar zoonAfbeeldingnet een half uurtje oud.

StOoRzEnDeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 01:35

ff een update van onze droopey
helaas geen foto's we hadden het te druk met de baby...

na morgen avond is de kleine meid een week oud, na enkele keren in de bak geweest te zijn in verband met de regen mochten moeders en kind vandaag voor het eerst ff de wei op... nou dat was wat de wei is meteen gesloopt....

vorige week is ons schrikdraad apparaat kapot gegaan en er stond dus nog geen stroom op de weien...droopey besloot eerste maar eens de draad op te eten....dat smaakte toch niet zo lekker en toen gingen we dus op de knieen onder de draad door, moeders begon te schreeuwen en baby rende snel weer terug helaas zat die stomme draad in de weg want baby stond buiten de wei....maar dat hield baby niet tegen want baby rende gewoon met draad en al de wei in.
moeders schrok en rende de andere kant op baby nog harder rennen draad nog verder achter hem aan toen schoot de draad gelukkig van zijn achterbeentje af en moeders en kind werden al snel weer rustig terwijl ik en colega de draad probeerden te maken besloot baby te ontsnappen naar de wei ernaast we konden haar niet tegen houden maar ze werd snel terug gejaagd, ze was namelijk de manegepony wei ingelopen en voor je daar in mag krijg je een soort van machtsstrijd en baby vond dat nog net iets te eng.
we hebben ze daarna nog ff in de bak gezet om een beetje ruztig te worden maar gelukkig waren ze al weer redelijk rustig, baby besloot nog ff rondjes te rennen als een race-eend en terwijl moeders zich liet kriebelen viel baby om omdat ze de bocht te scherp nam iedereen schrok omdat ze bleef liggen ik en moeders draafden erheen en toen we aankwamen stond baby vrolijk op gaf een paar flinke bokken in onze richting en scheurde toen vrolijk verder.....yaya een echte race-eend hebben we dus

@marijeR nou begint het toch wel tijd te worden....

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 08:15

Hier wat droogfoto's van de combi Nikita x Chester, op 1 juni geboren.....

Heb nog steeds geen passende naam voor het veulen......

2 daagjes oud dus....

Afbeelding

Afbeelding

Allemaal goed gezien ?? Ik ben dus een meisje !!

Afbeelding

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 08:18

Wat een ondernemend beestje stoorzender..........
@ MarijeR: En al nieuws bij jou??
@ Dienie: Wat een scheetje....... Ook al van die lange benen...

En zijn er nog veulens geboren vannacht?

Lindah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 08:24

Ik heb donderdag even weer 2 foto's gemaakt van mn dikke meisje
Ze is vandaag uitgerekend dus het word nu echt spannend hoe lang het nog duurt. het valt nog mee, want we dachten 2 weken geleden dat ze niet zolang op zich liet wachten en vandaag niet zou halen..dus afwachten maar.

*als je je afvraagd wat ik op de 1e foto doe....ik geef een kusje en wist niet dat er een foto werd gemaakt *

Afbeelding

Afbeelding

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 08:59

@iwayalover: PROFICIAT!!!

@neon: oh, wat vreselijk! En de derde al van deze merrie? Vreselijk naar voor zowel de eigenaren als de merrie zelf ...

Nou Elisa, daar wordt je wijzer van, of niet ?? Maar er valt idd geen pijl op te trekken, vooral niet bij maidens.

@Biancaaaa: ze maakt zich dus wel klaar ... spannend!

@stoorzender: ja, bij veulens heb je toch echt wel flink stroom nodig. Ze weten anders gewoonweg niet dat het een omheining is ... toch nog maar even in de bak totdat de stroom er weer op staat ...

@Dienie: ja, een meisje !!

@Lindah: flinke buik al!

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 09:14

Dienie:Mooi veulen,mooi kleurtje.

Nou ik heb dus nog steeds geen veulen,gisteravond knapte de merrie weer op,en ging ze weer eten,en we hebben om de paar uur gekeken maar er was niks meer aan de hand.Nou denk ik dat het veulen gedraaid is ofzo,ookal is dat een beetje maf omdat ze al meer dan 2 weken te laat is.

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 10:00

Copper heeft weer een ietsie_pietsie_mini meer uier dan de afgelopen week
Ach, ze is pas 31 dagen overtijd...

31 DAGEN!!!!

Sorry voor het schreeuwen maar ik begin het een beetje zat te worden met deze dame....

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 10:03

Oh Marije, ik kan het me helemaal voorstellen ... voor straf geen veulen voor Copper volgend jaar

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 10:08

Dan mag ik nog niet klagen marijeR,ik hoop voor je dat het snel komt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 10:09

Marije, adem in, adem uit!

Orchid, hoe is het met jouw merrie?

Bianca, het veulen kon er niet anders uit. Ze hebben het geprobeerd terug te duwen maar dat ging niet. Toen het geboren was bleken ook de voorbeentjes niet recht te kunnen, dus het had nooit anders gekund. Het is zo oneerlijk, met een andere merrie hebben ze ook zoveel pech (van 8 veulens 3 levend), terwijl wij al 30 jaar fokken en nog nooit iets hebben gehad, zelfs de veearts er nooit bij voor controle.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 10:56

Mag ik ook nog even mee doen?
Ik heb mijn merrie begin april gekocht, ik de veronderstelling dat ze niet drachtig was.
Maar ja ze blijkt toch drachtig te zijn en ik verwacht binnen nu en 2 weken een veulen.
En ik had nog wel niet in de gaten dat ze drachtig is, beste veulenbuik toch?
Afbeelding
Afbeelding