Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dana01

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 21:00

Tinne schreef:
Je weet maar nooit idd, mooi gezegd Haha!.

Ivanka is nu 7,5 maand drachtig, rijden gaat nog goed, maar ik denk dat het geen fout idee is om al te gaan denken over het afbouwen. We rijden al minder lang dan normaal, voorheen was het altijd een uur, nu is het maximaal een half uur. Maar ik gooi nog wel altijd van alles erin, paar keer in de week ook een paar dressuuroefeningen. Galopwissels krijg ik er niet meer uit, maar ach.. daar had ik toch altijd al moeite mee, dus die laat ik voorlopig maar achterwege Clown .
Hoe en wanneer zijn jullie af gaan bouwen? Of raden jullie aan om af te bouwen?

ik denk dat je merrie het beste weet wat goed voor haar is en zelf wel aangeeft wat ze nog kan, ik heb met chey 3 weken voor de bevalling nog gesprongen(wist niet dat ze drachtig was Bloos Bloos )en die is er niet minder van geworden, kreeg zelfs een compliment van de va over haar conditie en het veulen ziet er ook prima uit al zeg ik het zelf Haha!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 21:13

Over het afbouwen heb ik ook wat vragen.

Lady is (nog) niet van mij, maar ik ben wel de enige die haar rijdt en merk dus ook de verschillen. Ik ben gaan afbouwen van een uur naar half uur, 20 minuten. Van mijn instructrice kan ik het beste doorrijden tot de bevalling. Wel met maten natuurlijk en totdat Lady aangeeft dat het niet meer werkt. Hier ben ik het niet mee eens. Ik wil met echt rijden gaan stoppen met 9 maanden dracht. Dat is over 1,5 week. Geeft Lady aan dat ze nog wel wat kan, dan langer.

Ik hoor van mensen hier op bokt dat ik allang had moeten stoppen met rijden en haar geheel stil moet zetten of alleen mee wandelen. Daar ben ik het ook niet mee eens (pff...wat een dilemma weer). Ik ken Lady en die is na 2 dagen stil staan zo stijf als een hark, niet echt bevordelijk voor de bevalling over 9,5 week (jaja...uitgerekend), dan is ze zo hard al cement. Ik wil haar goed soepel houden voor de bevalling en dat betekend helemaal niet doorrijden tot het uur van de waarheid, maar gewoon een aangepast programma. Buitenritje, longeren, wandelen etc.

Zit gewoon tussen twee vuren: Doorrijden tot de bevalling of al lang gestopt moeten zijn. Ik weet het ffies niet meer en wil het allemaal best aannemen, maar heb er zo mijn twijfels over. Dit is voor het eerst dat ik Lady echt vanaf dag 1 drachtig meemaak zeg maar en dat ik de enige ben die haar rijdt en alles aanvoelt hoe het gaat per dag. Mijn instructrice + eigenaresse hebben ervaring met veulentjes (in totaal 4) en weten dus ook wat ze moeten doen, maar mijn mening lijkt niet echt te tellen. Nagoed...wat vinden jullie?

Verder lijkt het wel alsof Lady het sinds vorige week woensdag (toen het weer ineens omsloeg) veel slomer is geworden. Waarschijnlijk heeft ze het gewoon warm tjdens het rijden en daar houd ik ook rekening mee. Maar is dat ook bij ullie merries?

Sanne: ik vind dat je voorlopig voldoende hebt afgebouwd, kijk gewoon wat vankie aan kan en luister daar goed naar.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 21:17

Loolapelooza schreef:
Aaaaah, heeft Hare Majesteit haar landgoed nog eens goed onderworpen aan haar haviksoog? Cool
Was ze wel tevreden met hoe het eruit zag? Nagelbijten / Gniffelen

Volgens HM zag alles er heel goed uit. Ze had een plekkie uitgezocht, maar daar zijn we niet mee akkoord gegaan. Het plekkie wat zij in haar hoofd had was helemaal achterin. Wij vonden voorin een veel beter plan. Ze is met een halve emmers extra wortels er mee akkoord gegaan. Clown

Ik moest wel van haar zeggen dat Vanta niet moet zeuren en gewoon vanavond/vannacht haar veulen moet uit popen. Ik moest ook erbij zeggen dat ze dan meer eten kreeg. Vingers aflikken

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 21:18

elady schreef:

Lady is (nog) niet van mij, maar ik ben wel de enige die haar rijdt en merk dus ook de verschillen. Ik ben gaan afbouwen van een uur naar half uur, 20 minuten. Van mijn instructrice kan ik het beste doorrijden tot de bevalling. Wel met maten natuurlijk en totdat Lady aangeeft dat het niet meer werkt. Hier ben ik het niet mee eens. Ik wil met echt rijden gaan stoppen met 9 maanden dracht. Dat is over 1,5 week. Geeft Lady aan dat ze nog wel wat kan, dan langer.

Ik hoor van mensen hier op bokt dat ik allang had moeten stoppen met rijden en haar geheel stil moet zetten of alleen mee wandelen. Daar ben ik het ook niet mee eens (pff...wat een dilemma weer). Ik ken Lady en die is na 2 dagen stil staan zo stijf als een hark, niet echt bevordelijk voor de bevalling over 9,5 week (jaja...uitgerekend), dan is ze zo hard al cement. Ik wil haar goed soepel houden voor de bevalling en dat betekend helemaal niet doorrijden tot het uur van de waarheid, maar gewoon een aangepast programma. Buitenritje, longeren, wandelen etc.

Zit gewoon tussen twee vuren: Doorrijden tot de bevalling of al lang gestopt moeten zijn. Ik weet het ffies niet meer en wil het allemaal best aannemen, maar heb er zo mijn twijfels over. Dit is voor het eerst dat ik Lady echt vanaf dag 1 drachtig meemaak zeg maar en dat ik de enige ben die haar rijdt en alles aanvoelt hoe het gaat per dag. Mijn instructrice + eigenaresse hebben ervaring met veulentjes (in totaal 4) en weten dus ook wat ze moeten doen, maar mijn mening lijkt niet echt te tellen. Nagoed...wat vinden jullie?

Verder lijkt het wel alsof Lady het sinds vorige week woensdag (toen het weer ineens omsloeg) veel slomer is geworden. Waarschijnlijk heeft ze het gewoon warm tjdens het rijden en daar houd ik ook rekening mee. Maar is dat ook bij ullie merries?

Sanne: ik vind dat je voorlopig voldoende hebt afgebouwd, kijk gewoon wat vankie aan kan en luister daar goed naar.

en voor jou geld hetzelfde.......gewoon lekker doorgaan tot je merrie zegt dat ze niet meer kan.....mijn va zegt dat hoe eerder je stopt hoe meer kans op vermindering van de conditie wat weer kan lijden tot een zwaardere bevalling.......en zoals ik al zei...cheyenne is er echt niet minder van geworden, die heeft 3 weekjes stil gestaan.....wel elke dag even naar buiten in de paddock

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 21:22

elady schreef:

Elke zwangerschap is anders. Je kan deze zwangerschap niet vergelijken met de andere zwangerschappen. Als ze nu al snel zweet en lang nazweer, is voor mij een teken dat ze het te veel vind. Als ze de hele dag buiten kan lopen, kan ze ook niet stijf worden. Je kan met haar wandelen of een klein beetje longeren aan een halster. Dus wat beweging geven en niet werken.

Wat je aan Sanne schrijft, moet jij ook dus doen!! Knipoog .

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 21:28

Ik luister volgens sommige te snel naar Lady. Gaat het een dagje niet (zoals vandaag), dan kap ik er ook gewoon mee. Natuurlijk is er een verschil tussen iet willen en niet gaan, maar dat mag je na 2,5 jaar wel doorhebben vind ik. Ben er na 10 minuten afgegaan en gewoon gedacht: Morgen weer een dag.

Lady staat elke dag buiten, maar loopt alleen maar van bakdeur, naar hooi, en weer naar bakdeur als ze naar binnen mag.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 21:29

elady schreef:
Ik luister volgens sommige te snel naar Lady. Gaat het een dagje niet (zoals vandaag), dan kap ik er ook gewoon mee. Natuurlijk is er een verschil tussen iet willen en niet gaan, maar dat mag je na 2,5 jaar wel doorhebben vind ik. Ben er na 10 minuten afgegaan en gewoon gedacht: Morgen weer een dag.

Lady staat elke dag buiten, maar loopt alleen maar van bakdeur, naar hooi, en weer naar bakdeur als ze naar binnen mag.

komt me bekend voor, doe het lekker rustig aan.....

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 22:04

Go jij! Go jij! Van-Ta Go jij! Go jij!
Go jij! Go jij!Nan-cy Go jij! Go jij!
Go jij! Go jij!Li-o Go jij! Go jij!
Go jij! Go jij!Pri-hide Go jij! Go jij!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 22:19

Ik ben pas gaan afbouwen met 8 maanden ongeveer, want ze was heel erg fris elke keer en kon echt geen 2 dagen stil staan. Op de wei was ze echt heel erg wild en die energie moest er gewoon uit, dus lekker buitenritjes gedaan. Ik ben gestopt met 9,5 maand en toen deed ik nog maar 1x in de week een buitenrit en ging ik wel eens longeren en met haar wandelen, maar ze heeft ook elke dag weidegang. Ik ben eigenlijk vooral gestopt ivm het weer, als het dit lekkere weer was geweest en ze zat nu op 9,5 maand dan zou ik nog wel doorrijden. Want ze had er helemaal geen last van, ze had het juist nodig en het zadel paste nog Haha!
Ik mis het wel hoor Verdrietig
Maar ja, eerst veulentje Haha! Nog leuker Tong uitsteken

Veteris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 22:35

Hallo allemaal,

Een hele tijd geleden dat ik op bokt ben geweest (heb het nl heel druk met afstuderen), maar ik vond dat het, nu mijn merrie het eind van de dracht nadert ,wel weer eens tijd om te kijken hoe het bij jullie allemaal gaat.

Ik zie dat er zoals altijd een stel merries zijn die het leuk vinden om hun baasje te pesten en ik wens iedereen dan ook veel succes met het waken!! ik zal er straks zelf ook aan moeten geloven.

Ik heb wat foto's van mijn merrie gedurende de dracht geüpload maar weet niet precies hoe ik het formaat aan moet passen dus hierbij maar even een link: http://www.mijnalbum.nl/Album=YRXNTARE ik hoop dat het zo ook werkt en anders is er vast wel iemand die mij even kan uitleggen hoe het moet ;) ben benieuwd wat jullie van haar vinden!

In iedergeval iedereen heel veel succes en ik zal alle ontwikkelingen nauwlettend in de gaten houden!

groetjes xxx

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 22:59

Nancy doet niks vannacht (denk ik).
Toen ik vanavond kwam waren de prutjes weg en het uier was weer minder..
Zoals ik al zei.. kan nog wel 3 weken duren (dat is mijn motto tot het veulen er is..)

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 23:00

Nog steeds geen Vanta-junior??

Jeetje zeg, die houdt het lang vol!!!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 23:12

Mac schreef:
*\o/* Van-Ta Go jij! Go jij!
Go jij! Go jij!Nan-cy Go jij! Go jij!
Go jij! Go jij!Li-o Go jij! Go jij!
Go jij! Go jij!Pri-hide Go jij! Go jij!

En Kila????? Huilen Die mag toch ook echt vanacht wel van mij bevallen!

We gaan vanacht een nieuwe aanpak doen, die hoop ik meer nachtrust geeft, en een grote pakkans.
Kila staat nu in de grote merrie box met een Birth Alarm der op, en Mariska en ik slapen in een klein schuurtje dernaast. Waar het hoop ik warmer is, en bovenal! geen lawaai!
Ik zal jullie morgen vertellen hoe het is gegaan!

Weltruste iedereen!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 23:13

Vandaag heb ik aan mijn merrie haar uier een gelig korstje opgemerkt... Ik zal maar afwachten zker Tong uitsteken Ze heeft ook niet zo'n hele dikke uier maar dat is normaal hoor ik hier in het topic dus ja Haha!
Kan al niet meer wachten..en vanavond volle maan Tong uitsteken Misschien staat er morgenvroeg een veulen bij Haha! Tong uitsteken

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 23:21

Wendy_Kila schreef:
En Kila????? Huilen Die mag toch ook echt vanacht wel van mij bevallen!

Ach gut Ach gut Ach gut Ach gut !!
Ik help het je hopen! Ze is vast aan het Pepsi-en Knipoog !

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 23:22

Quirinake schreef:
Kan al niet meer wachten..en vanavond volle maan Tong uitsteken Misschien staat er morgenvroeg een veulen bij Haha! Tong uitsteken

Haha, nou, wie weet! Het was vandaag echt lente en nog volle maan ook! Is Quirina een beetje bijgelovig Knipoog Haha! ??

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 23:23

Quirinake schreef:

Haha, nou, wie weet! Het was vandaag echt lente en nog volle maan ook! Is Quirina een beetje bijgelovig Knipoog Haha! ??

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 23:31

*o/* KILA! *o/*

Je kunt het! Veel succes Wendy!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 23:31

hmmm dat cheerleader emoticon'tje doet het nooit bij mij, maar je weet toch welke ik bedoelde Haha!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 23:32

Pffff... Jeetje, wat gaat het weer hard hier Haha!
Even voor iedereen die gaat waken:
VEEL SUCCES VANNACHT!!!
Morgenochtend een paar veulentjes? Bloos

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 23:34

Fnanne schreef:

Morgenochtend een paar veulentjes? Bloos

Ik vind ook dat het wel weer eens tijd wordt Bloos

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 23:38

Mac schreef:
Quirinake schreef:

Ik hoop het iig dat er eentje naast haar staat morgen Tong uitsteken Ik hoop dat ze bijgelovig is Haha! Maar iemand zei me dat er veel veulens geboren worden met volle maan Tong uitsteken Nou ik zou vannacht al bij haar willen blijven maar moet morgenvroeg naar een begrafenis en dat gaat niet echt lukken... Ze had normaal gezien een birthalarm op vannacht..maar het machientje voor op mn gsm te signaleren werkte niet en morgen komt er iemand die er alles van kent Tong uitsteken Misschien dan al te laat Clown Pff...Wat denken jullie? Ze had vanmiddag een gelig korstje aan haar uier... en haar vulva kan je goed openen...

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 23:40

Mac schreef:
Fnanne schreef:

Morgenochtend een paar veulentjes?

Ik vind ook dat het wel weer eens tijd wordt

Als we dat nou eens HEEL hard met z'n allen gaan vinden??? Bloos
Kunnen we niet via een postorderbedrijf achterhalen naar wie Macy dat boek allemaal gestuurd heeft?

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 00:16

Het word inderdaad wel eens tijd dat er weer een veulen komt Tong uitsteken
Fijn dat het met alle dames zo goed gaat.

Vandaag had Mo een aanval van wat ik zelf drachtigheidskoliek noem.
Zijn er hier mensen die dat ook meegemaakt hebben?
Ik weet dat het veroorzaakt kan zijn door het veulen dat de darmen in de weg zit.
Maar is er een manier om dit tegen te gaan?
Volgens de veearts kan het nu niet meer voorkomen of ze heeft het zo weer.
Hoe komt het dat de ene merrie er bijna geen last van heeft en de andere, zoals Mo, compleet van de wereld is?
Helaas was ik er zelf niet bij, ik zat nog in Bergen op Zoom en mocht onderweg ook nog gezellig in de file staan, zucht.
Maar ze staat nu gelukkig weer gewoon te eten.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 00:18

Quirinake schreef:

Je zal toch nog 3 dagen geduld moeten oefenen dan want het is pas de 25ste volle maan. Knipoog
Ik heb de kalender erop na gecheckt. Tong uitsteken

Update Vanta:

Ze kegelt niet, ze drupt!
Uit de ene spenen komen doorschijnende druppels, uit de andere witte. Vork
Ze staat een hele tijd met haar staart te zwiepen en haar achterbenen op te trekken.
Ze was vanavond in eerste instantie niet echt geintereseerd in hooi terwijl ze nog maar 2 porties over de dag had gekregen ipv de gebruikelijke 3.
Ze wil NIET lopen alleen nog maar stil staan Verward Ik wou rondjes met haar lopen doorheen de stal zodat ik de camera kon instellen maar heb zelf voor drachtige merrie mogen spelen ...
Haar staart iets ietsjes losser weer!
Er ligt nog geen veulen naast ...

Deze dingen zijn me vanavond opgevallen, vooral dat met de staart zwiepen doet ze heel erg!

Alvast succes gewenst aan iedereen die vanavond ook moet waken! En Kila, ik had het je al op voorhand gezegd dat het koud ging zijn! Hoop dat je nu wel wat warmer kan liggen want ik weet uit ondervinding wat het is ... Nagelbijten / Gniffelen Wat helpt! Een schapenvelletje om op te liggen! Scheelt echt! (naast een donsdeken en een slaapzak. Haha!)