Hengstje. Super lief en heel erg mens gericht. Merrie doet het ook fantastisch maar hou haar wel goed in de gaten. Ze wilt het veulen graag voor haar houden maar dan kan het niet drinken.
Was best rap geboren maar merrie deed er best lang over om op te staan. Veulen wilde graag drinken maar kon niet omdat merrie niet stond. Vervolgens stond merrie wel maar kon/wilde hij de melkbar niet vinden en bij de merrie wilde de nageboorte er niet af. Arts gebeld voor overleg en daarna nog een keer dat ze maar moesten komen want we vonden het te lang duren. Nageboorte zou er niet afgaan zonder hulp en VA heeft even geholpen met melken en een fles te geven. Nu heeft hij nog steeds niet in 1x de tepel te pakken maar het gaat wel beter en als hij hem heeft drinkt hij goed.
Heel verslag maar zo voor de eerste keer vond ik het een hele happening.
Jemig wat verdrietig Imani, ik hoop heel erg voor jou dat de merrie het gewoon gaat halen.
Ik was even een paar dagen naar Spanje en er is heel wat gebeurt hier. Gefeliciteerd met de geboorte van de nieuwe veulentjes.
Hier op dag 312 Gister niks anders te zien en vandaag ineens een buik die begint te hangen en de banden om de staart die slapper worden. Ik heb zomaar het idee dat het veulen vrij vroeg gaat komen vanwege het uier wat al vroeg begon en nu de banden. Maar ik heb geen idee of dat iets zegt. De laatste keer dat ik een veulen fokte was 20 jaar terug haha
SharonIndezz
Geplaatst: 01-04-25 15:19
Spannend garffpamela!
Hier ook ineens in een dag tijd veel verandering wij zitten vandaag op 327 veel zucht aan beide kanten voor het uier, en banden zo los als wat, ik denk volgende week veulentje hier
Hebben jullie het veulentje weleens zien bewegen aan de achterkant bij de merrie aan de bovenkant van de bibs zeg maar? En zo ja , hoelang duurde het toen nog voor het geboren werd?