[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 18:54

Hij toont in ieder geval fris zat CL . En ook qua ontwikkeling loopt hij niet achter volgens mij. Leuk hoor!!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 18:56

Caesar wat een prachtig dametje is ze ook! *\o/*

CL zo te zien gaat t ondanks de diarree toch goed met jouw grote man.
Fijn dat t steeds beter gaat.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 19:03

Hij is heerlijk speels en vooral eigenwijs ;)

Heeft nu al n eigen willetje maar wel n top karakter... gister liep hij zo naar manlief toe en die heeft even heerlijk met m gekroelt:
Afbeelding
Nog wel op n klein afstandje maar het begin is gemaakt :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 19:40

Aaahhhh baby's :D wat leuk zeg <3

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:03

oooh heerlijk al die veulens, ceasar die van jou is ook prachtig, wat een mooi hoofdje zit er op, nou zolang er geen nieuwe veulens te showen zijn, gewoon blijven spammen met de "oude" hoor :+
mijn kleine prutske word ondertussen een echte knuffel, duurde even maar nu vertrouwd ze me, binnenkort maar eens met een halster beginnen :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:14

Ik kom terug op bokt kijken na een weekend afwezigheid en verwacht een babyboom.... -O-

Alleen de merrie van Caesar is zo slim geweest om van het mooie weer te profiteren do te zien :P
Proficiat met dit mooie merrietje!

Ik ga straks een beetje bijlezen, want heb nu alleen maar wat diagonaal bijgelezen.

Volledig reageren zie ik echter niet zitten, moet straks ook nog naar de paardjes.

Zag wel al hele schattige veulentjes voorbij komen en Gentle die wel een heel originele manier van gras eten gevonden heeft _O-

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:20

Knappe veulentjes allemaal!
Heeel erg bedankt allemaal voor de lieve reacties! Net leek het goed te gaan met het veulen, ze bokte en sprong rondjes door de stal heen. We gaan zo nog even bij haar kijken.
Ik zal jullie zeker op de hoogte houden en ook de andere veulens blijven volgen super leuk!

Hier wat foto's van onze zorgen baby! Ze is echt heel schattig, gister wilde ze alleen maar tegen mij vriend aan slapen. Ze miste echt een moeder, het zag er heel lief uit maar ik ben wel heel blij dat het nu goed lijkt te gaan met de merrie erbij!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:49

annibel schreef:
Heeel erg bedankt allemaal voor de lieve reacties! Net leek het goed te gaan met het veulen, ze bokte en sprong rondjes door de stal heen. We gaan zo nog even bij haar kijken.
Ik zal jullie zeker op de hoogte houden en ook de andere veulens blijven volgen super leuk!

Hier wat foto's van onze zorgen baby! Ze is echt heel schattig, gister wilde ze alleen maar tegen mij vriend aan slapen. Ze miste echt een moeder, het zag er heel lief uit maar ik ben wel heel blij dat het nu goed lijkt te gaan met de merrie erbij!

[ [url=m/Zr4ZWL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oA8jFi.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Cq58cs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een poppetje!!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:50

annibel schreef:

[ [url=m/Zr4ZWL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oA8jFi.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Cq58cs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een poppetje!!
En dat was 2x :D

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:01

pol1 schreef:
Wat een poppetje!!

Lief he! Ik hoop echt dat het goed blijft gaan en dat er nog veel foto's gaan volgen, het liefst lekker met mama in het zonnetje buiten.. :)

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:02

Wat een leuke veulen foto's <3

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:14

Annibel wat een leukerdje toch, hopelijk vlug ok met mams

Oh jullie veulens zijn zo mooi, ik wil ook :D nog even wachten natuurlijk en haar uier loopt nog heel veel terug savonds. >;)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:19

Leuke foto s komen voorbij. Merries hebben verder geen haast haha.

Hier alweer dubbele van uier van vorige week. Kontje wordt ook al wat slapper. Benieuwd hoe lang ze het dit keer volhoudt. Vorige keer 327 dagen... Ze zit nu op 292 tot 297.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:39

Ik wil ook! :D
Kan iemand mij uitleggen wat die 340 dagenregel is? Want dat zou idd betekenen dat ze " maar" 2 wkn overtijd is..

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:47

Pol, de gemiddelde draagtijd van een merrie is 340 dagen, maar alles tussen 320 en 360 is normaal :)
Dus als ge telt dan telt ge best gewoon 340 dagen, dat is 't meest nauwkeurig! :)

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:01

SofieHavan schreef:
Pol, de gemiddelde draagtijd van een merrie is 340 dagen, maar alles tussen 320 en 360 is normaal :)
Dus als ge telt dan telt ge best gewoon 340 dagen, dat is 't meest nauwkeurig! :)

Dank je wel..Dan zitten wel toch nog in de normale periode :D

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:05

Jeetje, ik houd het hier ECHT niet meer bij -O- Sorry Y;( Iets met 40 uur p/w bij nieuwe baan aan het werk + 20-30 uur p/w laatste loodjes proefschrift waarvoor deadline op 1 mei staat :o

Heb nu veulenplaatjes bijgescrolld, zo heerlijk om al die mooie guppies te zien <3 *\o/*

Mieperd zit alweer op 8,5 maand, en zit zó goed in haar vel dat we gisteren zelfs een hele volte onder het zadel gegaloppeerd hebben :wow: Blije stuiterbal :D
En Pinda zit momenteel in een groeispurt :+:

Happy moeders op 263 dagen dracht:
Afbeelding

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:32

Oooh wat 'n knappe veulies hierboven <3 <3
Duur zo'n birthalarm zeg als je dan inderdaad een merrie hebt die flink over draagt niet zo grappig >;)

Melktest hier zat op 6,4 nog en temp 37,7... denk dat ze me toch weer even laat wachten de heks...
Afbeelding

paar pagina's terug iets over donker bier trouwens, of het werkt vd melk geen idee maar wij hebben iemand op stal die dit regelmatig geeft aan haar paard en die vind het iig erg lekker! :Y)

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:34

ZiekieLove schreef:
Oooh wat 'n knappe veulies hierboven <3 <3
Duur zo'n birthalarm zeg als je dan inderdaad een merrie hebt die flink over draagt niet zo grappig >;)

Melktest hier zat op 6,4 nog en temp 37,7... denk dat ze me toch weer even laat wachten de heks...
[ [url=m/QKC9nd.jpg]Afbeelding[/url] ]

paar pagina's terug iets over donker bier trouwens, of het werkt vd melk geen idee maar wij hebben iemand op stal die dit regelmatig geeft aan haar paard en die vind het iig erg lekker! :Y)

Spannend!
Ik had iets gezegd over donker bier.. Pony vind t wel lekker! We hadden subli opgebeld over voer en toen kwamen we ook op bruin bier voor meer melk..

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:34

Ik zie toch een hoop mooie veulens voorbij komen.. Hopelijk is er nog wat overgebleven voor mij en krijg ik ook een knapperd!
Dr is in ieder geval iets positiefs! Dr uier is van cup AA naar D gegaan vandaag en dr komen ook al kringen om haar spenen.. Dus eigenlijk hoeft ze nu alleen nog maar te gaan harsen als ze doet wat ze altijd gedaan heeft.. Maar haar uier is vol genoeg voor haar doen om te bevallen (zelfde als bij veulen 2 van de 3) Ik gok zelf dat het vannacht nog niet komt, maar hopelijk wel morgen of overmorgen..
Ze doet in ieder geval weer een klein beetje lief door schot erin te zetten want ik werd behoorlijk wanhopig :+

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:39

Vientje succes met de laatste loodjes van je proefschrift!

Wat een mini annibel! Schattig <3

Jolandje wat is het toch een heerlijk ding!

En Mas wordt al groot joh! :wow:

Ceasar heeft ook al zo'n heerlijk veulen. Knappie!

Gentle is een stuiterbal haha

Blijf vooral zo door gaan met de veulen spam!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:40

Pauk, spannend!

Caesar, wat een heerlijk bekkie heeft ze toch. Valt me ook op dat die Welsh veulens altijd al zo snel drafpasjes laten zien.

CL, goed nieuws dat de diarree over is! En hij is al sliding stops aan het oefenen? :))

Annibel, wat een poepie zeg!

Jolandje, dat witte staartje is gewoon geweldig!

Hier is manlief bezig om de camera's werkend te krijgen. Eentje is in principe plug en play, maar vorig jaar nog een 2de erbij gekocht, die moet even geïnstalleerd worden. En dan het meest lastige, op stal alles aan de praat krijgen.

GhiGhi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 23:19

Ik ben nieuw hier op bokt en lees nu een aantal dagen mee. Erg leuk om van alles te volgen van allemaal drachtige merries en veulens .

Ik heb zelf een Elite merrie van Bojengel x Pablo x Inschallah die haar 2e veulen verwacht. Vorig jaar heeft ze een mooi merrieveulen gegeven van Franklin. Dit jaar verwachten we een veulen van Ferguson.
Ze zit vandaag op 323 dagen en vorig jaar is ze bevallen op dag 322.
Ze heeft de Birth alarm al om want ze heeft al uier en haar banden zijn al slapper. Vorig jaar liet ze niks zien had ook bijna geen uier dus ben er vroeg bij dit jaar hihi.. ze heeft me al nachten wakker gehouden want madam ligt er als walrus bij in stal haha , maar dat maakt mij niks uit we wachten "rustig" af ... verder kijk ik het er niet uit ofzo en ik lees lekker mee verder. Misschien lukt het me om fotos te plaatsenvan ghi ghi (mijn merrie ) en kizz (veulen van vorig jaar) :-)

GhiGhi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 23:34

Afbeelding

Ghi Ghi Larou

Afbeelding
Kizz the Troublemaker kleine 7 weken oud hier

Afbeelding
Kizz hier 4,5 mnd oud :-)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 23:41

Afbeelding vorig jaar, 3 dgn oud :D
Neonlight schreef:
Pauk, spannend!

Caesar, wat een heerlijk bekkie heeft ze toch. Valt me ook op dat die Welsh veulens altijd al zo snel drafpasjes laten zien.

CL, goed nieuws dat de diarree over is! En hij is al sliding stops aan het oefenen? :))

Annibel, wat een poepie zeg!

Jolandje, dat witte staartje is gewoon geweldig!

Hier is manlief bezig om de camera's werkend te krijgen. Eentje is in principe plug en play, maar vorig jaar nog een 2de erbij gekocht, die moet even geïnstalleerd worden. En dan het meest lastige, op stal alles aan de praat krijgen.