Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Robynn schreef:Leona
Loras
Luna
Legolas
Loki
Lavanje
LaVida(loca)
en meer komt er niet uit nu hahah!
kiki1976 schreef:Vientje gefeliciteerd!
Pfff balen ML![]()
Pfff namen, moeilijk hoor. Ik wel eigenlijk een verwijzing erin van de hengst*. Voor een merrie heb ik al wel een idee (ben d'r ng niet helemaal over uit), maar voor een hengst nog niet.
Dus mocht iemand een leuke mooie naam weten met een verwijzing naar Ryon erin
Caesar schreef:Jeetje wat zijn jullie goed in namen. Ik moet met een merrie een C en met een hengst een H. Voor de hengst ben ik er al uit, maar voor een merrie?!
Ik heb nu:
Candy Crush
Cookie Dough
Coconut
Copyright
Caprisonne
Coca Princess
Caramel Brownie
Chocolat Cream
Champagne
Die blijven eigenlijk op mijn lijstje staan. Ondanks al die ingewikkelde namen is het dit jaar Coosje geworden
Noisy schreef:Jaaaaa! Het zit er nog heel mooi!!!![]()
Nu wachten tot eind mei![]()
*sorry voor de egopost maar ik ben zo happyyyyyyy!!*![]()
[ [url=m/13zXSN.jpg]Afbeelding[/url] ]
fokfanaat schreef:Ik fok met een stam die allemaal ilexa of lexa in de naam hebben, de fokker van de mijne deed dat heel makkelijk, de merries heten dus Milexa en Vilexa. Ik wil dat wat mooier en complexer, heb tot nu toe 1 merrieveulen gehad, die heette foxy-lexa de i jaargang, was Imagine-ilexa geworden en voor dit jaar lag Kapitalexa op de plank.
Voor hengsten geldt dat niet, voor alles wat op deze boerderij geboren wordt komt er Uut Uune achter.
En ik geef ook geen namen met een negatieve lading, heb een lucifer gehad en dat was een rotzak.
Fotsy schreef:oh das leuk dat je kan kiezen, bij Elsa moet het met een T beginnen als ik ze opneem in het RBP en vind ze zelf wel leuk, dochter beetje geholpenkomt trouwens uit een disneyboekje over vossen, altijd leuke namen gebruiken ze bij Disney. En vind dit superplezant als een pony een disneynaam heeft voor de toekomstige kindjes
, haar veulen dit jaar noemt Olaf vd Ruitershoek.
Net zoals Robyn in de namen van games of Thrones moet verdergaan, leuk
ik dacht ook dit jaar gewoon te kiezen (half quarter) maar schrijf ik ze in in het RBP en moest de naam met een S beginnen, hebben ze er S'Jacs Lily Flower van gemaaktoh nog goed, Jac kwam van paps (GP Mister Dual Jac) en Flower van mam (Lady Flo), en Lily met één L
betekent Lelie in het Engels, het volgend veulen van deze combi zou ik ook graag een planten/bloemen naam geven om in dezelfde lijn te blijven
wordt moeilijk maar heb nog een zee van tijd, eerst volgend jaar maar eens drachtig worden.
Knolselder schreef:Wie had er hier die Fries x appie mix??? Ik hoop dat die ook zoiets krijgt(zelfde kruising, kwam ik tegen op fb)
[ [url=m/46xFLS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Fotsy schreef:heel speciaal hoor knolselder, net iets te voor mij![]()
oh noisy een champagne in de maak? knappe merrie heb je![]()
fokfanaat, helemaal waar, ik kende ooit een merrie en die noemde Cruella, grrr mijn haar komt nog recht als ik eraan denk
Rianne1994 schreef:gaaf dat veulen. sorry mensen lees wel actief mee maar zit enorm slecht in mn vel. kan op dit moment ook niet echt genieten van liz haar dracht. maar gefeliciteerd mensen die drachtige merries hebben.
ml jammer hopelijk nu wel raak!!
ik hoop binnenkort alles op een.rijtje te hebben. oh en aparte namen(zoek vooral met een betekenis) liefst.merrie met L en.hengst met een M
Vientje schreef:Ik moet bij ons op de oude stal altijd zo lachen, daar staan voornamelijk Friezen en Tinkers (niks mis mee hoor, mijn type niet maar rijd daar nog een toffe Bonte Fries bij dus doe ook wel aan uitstapjes). En dan verkondigt daar weer iemand dat zijn/haar Fries of Tinker zo goed kan springen...
Dat zal best zo zijn "voor een Fries of Tinker", maar hier opgegroeid tussen de springpaarden waaronder ook GGK dekhengsten etc erbij....mijn definitie van "goed springen" is anders![]()
Altijd leuke discussies.
Ik ben echt zó vreselijk saai en doorsnee met mijn voorliefde voor het warmbloed sportpaard geloof ikMisschien nog brownie points voor mijn voorkeur voor schimmels ipv donkerbruin of zwart, maar verder.... Saai, heel saai
Ben dan wel weer fan van FjordjesMaar dat stamt nog uit mijn verzorgpaarden- en ponykampen tijd, heerlijk zo'n ongecompliceerde punkerd.
amyz schreef:Ik durfde er niet meer op te hopen en heb niet meer mee gelezen om de teleurstelling minder erg te maken....
Maar Nashwa is vanmiddag dan eindelijk toch drachtig gescand van Picasso![]()
![]()
![]()
Op naar een dikke buik en vanaf nu kan ik weer volop meelezen en meegenieten![]()
Cynthia82 schreef:Ik heb mijn eerste twee veulens ook met 4 maanden gespeend. Ti ging met 4,5 maand en had het best moeilijk. Fiore ging met 6 maanden en dat ging een stuk makkelijker. Scheelt denk ik ook wel dat Ti met haar meeging. Ze trokken al heel veel samen op op de wei, dus dat maakte het ook wel makkelijker voor haar.
Yolooo wil ik ook pas met 6 maanden spenen, maar ja, dan kom ik weer met mijn verhaal dat Dais 1 november de wei af moet en ik haar minimaal 2 weken zonder veulen op de wei wil hebben tegen uierontsteking. Dais is 9 mei uitgerekend, dus ik verwacht niet dat Yolooo er half april al is. Maar ik zie het wel, er komt vast wel een goede oplossing.
Ik speen trouwens ook altijd in één keer af.
Bij mij gaan de veulens dus vaak half oktober weg en eind april/begin mei komen ze weer op de wei bij Dais. Ze rennen dan naar Dais toe en roepen: Mammaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!
Dais wordt boos en schopt ze weg, valt nog een paar weken aan als ze te dichtbij komen en na een maand of twee is er niets meer aan de hand. Kindjes weten dat mama niet meer mama is en dan vindt Dais ze weer leuk. Dus 6 maanden is lang genoeg, maar wat de minimale tijd is om ze uit elkaar te laten, weet ik eerlijk gezegd niet.
Het klinkt misschien gek, maar het helpt mij echt dat Dais voor het laatst is gedekt op de dag dat Ti 6 maanden dood was. Nu heeft iedere 4e van de maand weer iets moois gekregen en kijk ik uit naar de foto's van Dais dr buik, in plaats van dat ik alleen maar denk aan het gemis van Ti. Toch niet voor niets geweest dat Dais niet van de eerste keer drachtig is geworden
Ik had voor Fi al een supergave hengst op het oog voor volgend jaar, maar hij is verkocht naar het buitenland. Begin van het seizoen een mailtje naar de hh gestuurd met de vraag of er misschien nog wat overblijft voor volgend jaar. Het antwoord was: Als de merries van dit jaar snel drachtig worden, of er komen nog annuleringen, dan is er nog wel wat over.'
Van de week weer een mail gestuurd en jawel!!!! Er is nog over, dus Fi staat op de lijst voor volgend jaar!!![]()
![]()
Ik heb alleen maar ervaring met natuurlijk dekken en dit zou de eerste keer KI worden. Buiten dat ik het een geweldige hengst vind, vind ik het ook superleuk dat ik zo ook ervaring met KI ga opdoen.
Hoewel ik het wel spannend vind: Mijn eigen gefokte baby die een baby krijgt
Ik heb de hh nog een mail gestuurd met wat vragen. Als ik daar antwoord op heb, zal ik melden om welke hengst het gaat
fokfanaat schreef:Zo ik heb vandaag de eerste 2 veulens gespeend, dat ging helemaal naar wens, altijd weer fijn.
jolandje schreef:zondag gaan we glowy en breeze weer ophalen, heb ze zóó gemist
. nu maar hopen dat glowy drachtig gescant kan worden over een week of drie, dan hoeft ze niet weer terug
linda2008 schreef:Gefeliciteerd met alle bevestigde drachten.
6 procent is niet zo veel. Toch bijzonder dan hea?! Ik had 8 procent kans op zwart tovero, maar er was zo veel mogelijk dat 8 procent een grote kans was![]()
Merrie zit vandaag op 100 dagen![]()
Mijlpaal 1 is bereikt zullen we maar zeggenhaha
Fotsy schreef:het bijzondere bij mij is dat ik vroeger mijn palomino merrie ben verloren en ik der helemaal kapot van was, kinds droom zal ik maar zeggen, en eindelijk had ik mijn eerste eigen gouden droompaard, zes maand later verongelukt ze in een manege, en nu tien jaar later geeft mijn merrie met zo weinig kans op palo me gewoon eentje terug
schatje toch
xApple schreef:Een kennis van vroeger had een Shetlander en die fokkerij noemde alles naar groenten![]()
Die Shetjes heetten dan; Pompoentje, Bloemkooltje, Brocolli, Radijsje enz.
xApple schreef:Yoloosorry maar ik kan dit veulen nog niet echt serieus nemen..
![]()
Wat een leuke plannen voor volgend jaarIk ben heel benieuwd welke hengst je
op het oog hebt
amyz schreef:Ohh Cynthia jouw veulen heeft ook al een in-de-buik-naam?ik heb pinassa