[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 00:41

zondag gaan we glowy en breeze weer ophalen *\o/* , heb ze zóó gemist :o . nu maar hopen dat glowy drachtig gescant kan worden over een week of drie, dan hoeft ze niet weer terug

Elmars_Floor

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 01:28

Ben gek op stipjes en hou van aarde kleurtjes alleen is dat bij de arabische volbloeden niet voorkomend. Zit bij de verkeerde ras haha..hou echt van appaloosa en heb 16 jaar lang een vosroan gereden. Was echt een eye catcher!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 02:09

Annelies, je weet het hea?! Als je van Stientje af wilt....... :~ ;)

Jolanda, spannende tijd... Hopelijk is het gelukt :) fijn dat ze weer naar huis komen.

Stipjes... Ben dol op stipjes... :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 07:00

Amyz gefeliciteerd. Ik zag het al op facebook langskomen. Wel een plaatje hoor. Ben benieuwd wat ze ervan bakken.

Marije fijn dat ze alweer allemaal drachtig zijn. Wanneer komt de eerste? Jou filmpjes brengen me altijd helemaal in de mood.

Merrie staat nu een weekje met de hengst in het land, eerste dagen wel.wat dekken gezien, maar moet zeggen de laatste 3 dagen niet meer. Hij springt er wel eens op, laat ze ook toe, maar er gebeurt dan niks. Of hij doet alles s nachts of het is een luie krent ;)
Merrie is in elk geval nog hengstig en het gaat erg leuk tussen ze. Ze eten lekker samen,... Dus laat ze ook gewoon samen staan tot de winter.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 07:52

Gefeliciteerd met alle bevestigde drachten!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 08:22

Oeh, ik las dat er een merrie drachtig is van Picasso, leuk <3 <3 en fijn dat het uiteindelijk toch is gelukt!!

Ik met mijn palomino veulen lijk ook mee te doen met de "hype". Kreeg zelfs op de keuring de vraag of het een aangenomen veulen was :7 Mijn keuze was om mijn kleine rijpaardmerrie te dekken met een pony om met de tijd een leuke E pony te hebben voor dochterlief die dan 10/11 jaar is en waar mama ook nog op kan om bij te rijden/mee te rijden. Helaas werd deze kleine merrie niet drachtig en werd onze grote merrie gedekt. Tja, Dunja zal geen E maat blijven, dat is dan maar zo, mama is er blij mee en tegen die tijd zien we wel voor dochterlief :D Voor mij was de kleur bijzaak, want ik had maar 50% kans op palomino. Ik wilde graag een goed bewegende hengst, mét fijn karakter en het liefst met Duits papier ivm het stamboek, omdat ik geen stamboekloos veulen wil fokken. NRPS was een optie, maar ik ben al aangesloten bij twee stamboeken en een 3e wordt mij een beetje te.
Daarnaast vind ik dat menig pony betere bewegingen heeft dan een paard en natuurlijk is het dekgeld ook een stuk vriendelijker :j

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 09:28

oh knolselder :~ :~ die is mooooooooi

hype suffie :D , ik had maar 6% kans en toch is het een palo geworden, natuurlijk in de western zitten nu eenmaal veel gekleurde paarden en mijn paarden en pony's dienen vooral om naar te kijken dus graag dan een mooi kleurke ook natuurlijk ;) ben geen voorstander van vos maar heb er nu toch ook twee vosbonte op de hof staan en ze zijn geweldig van karakter, helemaal verliefd dus eigenlijk heeft een paard geen kleur om een clique mee te hebben :P

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 09:42

Gefeliciteerd met alle bevestigde drachten.

6 procent is niet zo veel. Toch bijzonder dan hea?! Ik had 8 procent kans op zwart tovero, maar er was zo veel mogelijk dat 8 procent een grote kans was :')

Merrie zit vandaag op 100 dagen :D
Mijlpaal 1 is bereikt zullen we maar zeggen :') haha

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 09:42

Ik hou juist enorm van vosjes, heb er 3 :P
Maar een leuk kleurtje is altijd welkom. Moest er DE perlino op mijn pad komen die mijn merries top aanvult dan zou ik die ook zeker kruisen met mijn merrie. Maar anders is elke hengst een kanshebber.
Sampson is een valk, en hoop stiekem ook op een valk merrieveulen, maar komt er een mooie gezonde vos uit ben ik ook héél erg gelukkig. Hoop dit jaar toch te kunnen melden dat er een mooi gezond veulen is geboren.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 09:53

haha, die kansen , op kleuren, het zegt niet zo heel veel, ik had 5.69 kans op een smokey black , uit Joanna( smokey black) en Yuma ( bruin tovero)

Afbeelding

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 10:07

Maar die vind ik ook gaaf hoor, maar hij heeft ook een donker hoofdje nog :) die roze huid is meestal wat me tegenstaat bij appies.. fijn dat ze weer lekker naar huis komen, duimen dat het gelukt is!

Je weet het soms niet hè... umoyax heeft toen ie klein was ook stiekem gedekt, maar zo lang ik op stal was deed ie net of ie gek was. Maar zodra ik het erf af was....... hebben hem toen maar even bij nas vandaan gehaald :')

Je weet het soms niet met die kleuren, vrienden van me hebben 2x achter elkaar uit bruin x bruin een vos gefokt, heb het wel eens opgezocht en die kans was ook maar iets van 8%!

Ik snap eindelijk wat iedereen bedoelt met dromerige drachtige merrie <3 nas was echt aan het dromen gisteren, beetje aan dr hooi plukken en knuffelen. :D

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 10:09

Marley is trouwens nog steeds niet hengstig, 23 dagen nu :D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 11:25

spannend Luna, maar ziet er voorzichtig goed uit :D

oh Linda jij ook al ;) ja soms kan je het niet zeggen he wat eruit komt qua kleur, het bijzondere bij mij is dat ik vroeger mijn palomino merrie ben verloren en ik der helemaal kapot van was, kinds droom zal ik maar zeggen, en eindelijk had ik mijn eerste eigen gouden droompaard :P, zes maand later verongelukt ze in een manege, en nu tien jaar later geeft mijn merrie met zo weinig kans op palo me gewoon eentje terug <3 schatje toch :+:

goed dat er toch nog drachtige merrie's bijkomen al vind ik het toch al laat worden nu, mijne beginnen al volop te ruiven

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 11:29

Robynn schreef:
Leona
Loras
Luna
Legolas
Loki
Lavanje
LaVida(loca)

en meer komt er niet uit nu hahah!

Die is het leukst :D

kiki1976 schreef:
Vientje gefeliciteerd!

Pfff balen ML -O-

Pfff namen, moeilijk hoor. Ik wel eigenlijk een verwijzing erin van de hengst*. Voor een merrie heb ik al wel een idee (ben d'r ng niet helemaal over uit), maar voor een hengst nog niet.
Dus mocht iemand een leuke mooie naam weten met een verwijzing naar Ryon erin :D

Ja dat vind ik ook leuk inderdaad een verwijzing naar de hengst :j

Caesar schreef:
Jeetje wat zijn jullie goed in namen. Ik moet met een merrie een C en met een hengst een H. Voor de hengst ben ik er al uit, maar voor een merrie?!

Ik heb nu:
Candy Crush
Cookie Dough

Coconut
Copyright
Caprisonne
Coca Princess
Caramel Brownie
Chocolat Cream
Champagne

Die blijven eigenlijk op mijn lijstje staan. Ondanks al die ingewikkelde namen is het dit jaar Coosje geworden ;)

Die vind ik leuk :D

Noisy schreef:
Jaaaaa! Het zit er nog heel mooi!!! *\o/*
Nu wachten tot eind mei :)

*sorry voor de egopost maar ik ben zo happyyyyyyy!!* <3

[ [url=m/13zXSN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd !! :D *\o/*

fokfanaat schreef:
Ik fok met een stam die allemaal ilexa of lexa in de naam hebben, de fokker van de mijne deed dat heel makkelijk, de merries heten dus Milexa en Vilexa. Ik wil dat wat mooier en complexer, heb tot nu toe 1 merrieveulen gehad, die heette foxy-lexa de i jaargang, was Imagine-ilexa geworden en voor dit jaar lag Kapitalexa op de plank.

Voor hengsten geldt dat niet, voor alles wat op deze boerderij geboren wordt komt er Uut Uune achter.
En ik geef ook geen namen met een negatieve lading, heb een lucifer gehad en dat was een rotzak.

Oh echt haha ik vind Lucifer ook een leuke naam maar ik zou inderdaad voor de zekerheid toch
m'n paard niet zo noemen :=

Fotsy schreef:
oh das leuk dat je kan kiezen, bij Elsa moet het met een T beginnen als ik ze opneem in het RBP en vind ze zelf wel leuk, dochter beetje geholpen :D komt trouwens uit een disneyboekje over vossen, altijd leuke namen gebruiken ze bij Disney. En vind dit superplezant als een pony een disneynaam heeft voor de toekomstige kindjes :D , haar veulen dit jaar noemt Olaf vd Ruitershoek.

Net zoals Robyn in de namen van games of Thrones moet verdergaan, leuk

ik dacht ook dit jaar gewoon te kiezen (half quarter) maar schrijf ik ze in in het RBP en moest de naam met een S beginnen, hebben ze er S'Jacs Lily Flower van gemaakt _O- oh nog goed, Jac kwam van paps (GP Mister Dual Jac) en Flower van mam (Lady Flo), en Lily met één L ;) betekent Lelie in het Engels, het volgend veulen van deze combi zou ik ook graag een planten/bloemen naam geven om in dezelfde lijn te blijven :P wordt moeilijk maar heb nog een zee van tijd, eerst volgend jaar maar eens drachtig worden.

Ahh Disney namen vind ik echt schattig <3 Olaf ook, lekker toepasselijk voor deze tijd :D

Een kennis van vroeger had een Shetlander en die fokkerij noemde alles naar groenten _O-
Die Shetjes heetten dan; Pompoentje, Bloemkooltje, Brocolli, Radijsje enz. :+

Knolselder schreef:
Wie had er hier die Fries x appie mix??? Ik hoop dat die ook zoiets krijgt :D (zelfde kruising, kwam ik tegen op fb)

[ [url=m/46xFLS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi kleurtje :j Dat panterbont vind ik echt tof. Heb alleen heeeeelemaal niks met Friezen/halve Friezen.

Fotsy schreef:
heel speciaal hoor knolselder, net iets te voor mij :o

oh noisy een champagne in de maak? knappe merrie heb je :P

fokfanaat, helemaal waar, ik kende ooit een merrie en die noemde Cruella, grrr mijn haar komt nog recht als ik eraan denk :')

Cruella.. Hahaha ahh dat is zielig _O-

Rianne1994 schreef:
gaaf dat veulen. sorry mensen lees wel actief mee maar zit enorm slecht in mn vel. kan op dit moment ook niet echt genieten van liz haar dracht. maar gefeliciteerd mensen die drachtige merries hebben.

ml jammer hopelijk nu wel raak!!

ik hoop binnenkort alles op een.rijtje te hebben. oh en aparte namen(zoek vooral met een betekenis) liefst.merrie met L en.hengst met een M

Sterkte ! :(:)

Vientje schreef:
Ik moet bij ons op de oude stal altijd zo lachen, daar staan voornamelijk Friezen en Tinkers (niks mis mee hoor, mijn type niet maar rijd daar nog een toffe Bonte Fries bij dus doe ook wel aan uitstapjes :D ). En dan verkondigt daar weer iemand dat zijn/haar Fries of Tinker zo goed kan springen...

Dat zal best zo zijn "voor een Fries of Tinker", maar hier opgegroeid tussen de springpaarden waaronder ook GGK dekhengsten etc erbij....mijn definitie van "goed springen" is anders O:) :D Altijd leuke discussies.

Ik ben echt zó vreselijk saai en doorsnee met mijn voorliefde voor het warmbloed sportpaard geloof ik :') Misschien nog brownie points voor mijn voorkeur voor schimmels ipv donkerbruin of zwart, maar verder.... Saai, heel saai :D

Ben dan wel weer fan van Fjordjes <3 Maar dat stamt nog uit mijn verzorgpaarden- en ponykampen tijd, heerlijk zo'n ongecompliceerde punkerd.

Haha nou ik ben zelf echt een Fjordenmens en ik hoor dat soort dingen ook vaak tussen de koudbloedjes hoor. En ik vind het zo'n onzin :x Net als Trekpaarden in de dressuur en Tinkers in de Western. Ik vind het er gewoon niet uitzien :') Maar verder prima natuurlijk, ik heb zelf ook dressuur met een fjord gereden. Als je er plezier in hebt; why not?

amyz schreef:
Ik durfde er niet meer op te hopen en heb niet meer mee gelezen om de teleurstelling minder erg te maken....
Maar Nashwa is vanmiddag dan eindelijk toch drachtig gescand van Picasso *\o/* *\o/* *\o/*
Op naar een dikke buik en vanaf nu kan ik weer volop meelezen en meegenieten :D :D

Wat leuk! Gefeliciteerd *\o/*

Cynthia82 schreef:
Ik heb mijn eerste twee veulens ook met 4 maanden gespeend. Ti ging met 4,5 maand en had het best moeilijk. Fiore ging met 6 maanden en dat ging een stuk makkelijker. Scheelt denk ik ook wel dat Ti met haar meeging. Ze trokken al heel veel samen op op de wei, dus dat maakte het ook wel makkelijker voor haar.
Yolooo wil ik ook pas met 6 maanden spenen, maar ja, dan kom ik weer met mijn verhaal dat Dais 1 november de wei af moet en ik haar minimaal 2 weken zonder veulen op de wei wil hebben tegen uierontsteking. Dais is 9 mei uitgerekend, dus ik verwacht niet dat Yolooo er half april al is. Maar ik zie het wel, er komt vast wel een goede oplossing.
Ik speen trouwens ook altijd in één keer af.
Bij mij gaan de veulens dus vaak half oktober weg en eind april/begin mei komen ze weer op de wei bij Dais. Ze rennen dan naar Dais toe en roepen: Mammaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!! :D
Dais wordt boos en schopt ze weg, valt nog een paar weken aan als ze te dichtbij komen en na een maand of twee is er niets meer aan de hand. Kindjes weten dat mama niet meer mama is en dan vindt Dais ze weer leuk. Dus 6 maanden is lang genoeg, maar wat de minimale tijd is om ze uit elkaar te laten, weet ik eerlijk gezegd niet.

Het klinkt misschien gek, maar het helpt mij echt dat Dais voor het laatst is gedekt op de dag dat Ti 6 maanden dood was. Nu heeft iedere 4e van de maand weer iets moois gekregen en kijk ik uit naar de foto's van Dais dr buik, in plaats van dat ik alleen maar denk aan het gemis van Ti. Toch niet voor niets geweest dat Dais niet van de eerste keer drachtig is geworden :)

Ik had voor Fi al een supergave hengst op het oog voor volgend jaar, maar hij is verkocht naar het buitenland. Begin van het seizoen een mailtje naar de hh gestuurd met de vraag of er misschien nog wat overblijft voor volgend jaar. Het antwoord was: Als de merries van dit jaar snel drachtig worden, of er komen nog annuleringen, dan is er nog wel wat over.'
Van de week weer een mail gestuurd en jawel!!!! Er is nog over, dus Fi staat op de lijst voor volgend jaar!! *\o/* *\o/*
Ik heb alleen maar ervaring met natuurlijk dekken en dit zou de eerste keer KI worden. Buiten dat ik het een geweldige hengst vind, vind ik het ook superleuk dat ik zo ook ervaring met KI ga opdoen.
Hoewel ik het wel spannend vind: Mijn eigen gefokte baby die een baby krijgt :)

Ik heb de hh nog een mail gestuurd met wat vragen. Als ik daar antwoord op heb, zal ik melden om welke hengst het gaat :D

Yoloo _O- sorry maar ik kan dit veulen nog niet echt serieus nemen.. :+
Wat een leuke plannen voor volgend jaar :D Ik ben heel benieuwd welke hengst je
op het oog hebt :D

fokfanaat schreef:
Zo ik heb vandaag de eerste 2 veulens gespeend, dat ging helemaal naar wens, altijd weer fijn.

Fijn dat dat allemaal weer goed ging :D

jolandje schreef:
zondag gaan we glowy en breeze weer ophalen *\o/* , heb ze zóó gemist :o . nu maar hopen dat glowy drachtig gescant kan worden over een week of drie, dan hoeft ze niet weer terug

Ahh fijn dat je ze weer lekker kunt ophalen ! :)

linda2008 schreef:
Gefeliciteerd met alle bevestigde drachten.

6 procent is niet zo veel. Toch bijzonder dan hea?! Ik had 8 procent kans op zwart tovero, maar er was zo veel mogelijk dat 8 procent een grote kans was :')

Merrie zit vandaag op 100 dagen :D
Mijlpaal 1 is bereikt zullen we maar zeggen :')
haha

Hihi gefeliciteerd ! :)F

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 11:32

Mijn merrie is nog steeds lekker moody.. :')
Ik maak vaak buitenritjes met de pony van mijn schoonzusje (ook een merrie) en die
twee kunnen het altijd goed vinden maar nu deed Sim ook tegen haar een beetje chaggie :(:)
Ze zit zichzelf echt in de weg.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 15:19

Ohh Cynthia jouw veulen heeft ook al een in-de-buik-naam? :') ik heb pinassa _O-

Wat spannend Luna maar idd gaat de goede kant op dan!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 15:42

Sterkte, Rianne! :(:)

Die is écht mooi zwart, Knolselder!! :~
Dat is dus één van de redenen waarom ik liever geen sb wil. Ze worden vaak zo vaalbruinig in de zomer..

Dat bekkie, Jolandje <3
En fijn dat je poooowny's weer lekker thuiskomen!
Heb jij een paar duidelijke foto's voor me van je smokey black? Ik zie wel eens wat foto's voorbij komen van sb's, maar niet zo heel veel, dus ben wel benieuwd :)

Fotsy schreef:
het bijzondere bij mij is dat ik vroeger mijn palomino merrie ben verloren en ik der helemaal kapot van was, kinds droom zal ik maar zeggen, en eindelijk had ik mijn eerste eigen gouden droompaard :P, zes maand later verongelukt ze in een manege, en nu tien jaar later geeft mijn merrie met zo weinig kans op palo me gewoon eentje terug <3 schatje toch :+:

Dit vind ik echt een mooi verhaal :)

xApple schreef:
Een kennis van vroeger had een Shetlander en die fokkerij noemde alles naar groenten _O-
Die Shetjes heetten dan; Pompoentje, Bloemkooltje, Brocolli, Radijsje enz. :+

_O- _O- _O-

xApple schreef:
Yoloo _O- sorry maar ik kan dit veulen nog niet echt serieus nemen.. :+
Wat een leuke plannen voor volgend jaar :D Ik ben heel benieuwd welke hengst je
op het oog hebt :D

Hoe kan je Yolooo nou niet serieus nemen??? Wat is er mis met een veulen met zijn hoefje als peaceteken in de lucht en een zonnebril op??? :\

amyz schreef:
Ohh Cynthia jouw veulen heeft ook al een in-de-buik-naam? :') ik heb pinassa _O-

Yep :j Yoloooooooooooooooooooooooooooooo (je weet toch) (ik mis nu echt die headbangende smiley van Hyves).

Vandaag weer een stukje gedraafd om te kijken hoe Dais loopt. Ze heeft 5 dagen voor 300 kilo Metacam gekregen en 5 dagen voor 150 kilo (laatste keer was afgelopen donderdag).

Dit filmpje is van 7 juli (is niet zo'n heel goed filmpje):
https://youtu.be/AcOPXjTL2Ac

En deze van vandaag voor het wandelen:
https://youtu.be/Y3xJUi_r81E

en vandaag na het wandelen:
https://youtu.be/8yi2GEdnn90

Ik vind er wel wat van, maar ik ben benieuwd naar wat jullie ervan vinden.
Het gaat om linksachter vooral.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:33

Cynthia82 schreef:
(ik mis nu echt die headbangende smiley van Hyves).

=:) =:) =:)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:48

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!! Ik wist wel dat hij bestond! Overheen gekeken denk ik (hij zal wel net zijn kop naar beneden hebben gehad toen ik keek :+ )

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:29

Cynthia82 schreef:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!! Ik wist wel dat hij bestond! Overheen gekeken denk ik (hij zal wel net zijn kop naar beneden hebben gehad toen ik keek :+ )

Pff hahaha nou ik weet welke emoticon jij voortaan het meest gaat gebruiken :')

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:36

:')

Wat bijzonder inderdaad zeg fotsy! Je hoort het wel eens vaker zoiets, zo speciaal altijd!

SB heb ik ook niet zo veel mee. Is idd gewoon net een zomerzwarte. Zo jammer vind ik dat altijd :o

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 19:21

Cynthia, mijn smokeyblackjes zijn meer héél donkerbruin dan zwart

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 19:29

:') Juist, xApple: YOLOOOOOOOOOOO =:) 8-) Je weet toch

Aaahhhhh... ze zijn wel super schattig om te zien :)
Maar aan sb zie je gewoon niet dat ze een crèmegen hebben en dus een bijzonder kleurtje hebben en dat vind ik best jammer. Als ze nou mooi grijs waren geworden :D

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 19:41

Heb je hem kleur laten testen Jolanda?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:17

nee Annelies, waarom zou ik dat doen?