[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 00:29

ik ook niet, ik heb ze wel op mijn site staan, bij te verwachten veulens, en daar den ze het wel, maar in mijn onderschrift krijg ik het ook niet voor elkaar

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 00:31

hihi, de kleurkansen bij Joanna en Yuma zijn:

4.69% - Buckskin Tovero
4.69% - Bay Frame Overo
4.69% - Bay Tobiano
4.69% - Bay Tovero
4.69% - Black
4.69% - Black Frame Overo
4.69% - Black Tobiano
4.69% - Black Tovero
4.69% - Buckskin
4.69% - Buckskin Frame Overo
4.69% - Bay
4.69% - Buckskin Tobiano
4.69% - Smoky Black Tovero
4.69% - Smoky Black
4.69% - Smoky Black Frame Overo
4.69% - Smoky Black Tobiano
3.13% - Chestnut Frame Overo
3.13% - Chestnut Tobiano
3.13% - Chestnut Tovero
3.13% - Palomino
3.13% - Palomino Frame Overo
3.13% - Palomino Tobiano
3.13% - Palomino Tovero
3.13% - Chestnut

Diane_Basje

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 00:35

Hihi dat is nog meer. Scheelt dat het nwpcs geen bont toestaat. Al zullen hier 2 vd 3 veulens best veel wit mee krijgen.
Benieuwd welke kleur het wordt jolandje!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 00:38

ja ik ben ook heel benieuwd, heb uit deze combi al een effen bruine en een bruin tovero met blauwe ogen gehad :D

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 00:40

ikkeek net even op mijn site, maar ik heb die dingen niet van pitapata trouwens maar van ticker factory :+

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 00:49

Bij Pepper kan het veulen schimmel, bruin of vos zijn.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 01:29

Rainbow zit morgen op ong 250 dagen.
Ik heb nog niet gependeld weet ook niet of ik dat wel ga doen.
De vorm van de buik lijkt te zijn veranderd.
Ze lijkt nu ook naar onderen te dragen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 06:32

Myrthee_ schreef:
Als de merrie geen gen voor zwart heeft is dit niet mogelijk. Ouders zijn bruin en vos, dus lijkt me niet dat jou paard dan dat gen heeft.
Hier overigens ook kans op palomino en valk :)

een bruine heeft altijd zwart als basis. een bruin paard is juist zwart en moet een 'bruin-gen' hebben om bruin te worden over zwart.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 06:44

kleinvosje schreef:
Ja dat was het. Ik had er een teller gemaakt, maar kreeg em met geen mogelijkheid goed in mijn onderschrift.

Klopt want afbeeldingen in je onderschrift kunnen niet bij mijn weten.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 09:55

Ben ook zot van kleurtjes en probeer me er een beetje in te verdiepen maar als je paardjes niet getest zijn blijft het grotendeels gokken.
Uit mijn combi wordt het ook spannend beiden zijn getest.
Volgens de kleurencalculator :
14,06% - dunskin
14,06% - buckskin
7,03% - bay dun
7,03% - bay
7,03% - perlino dun
7,03% - perlino
6,25% - dunalino
6,25% - palomino
4,69% - smokey grullo
4,69% - smokey black
3,13% - red
3,13% - red dun
3,13% - cremello dun
3,13% - cremello
2,34%- smokey Cream
2,34% - black
2,34% - smokey Cream dun
2,34% - grullo

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 10:14

Mijn merrie is bruin met vosgen
Hengst is zwart ook met vosgen
Geeft overwegend bruin en zwarte veulens.
Maar dat geeft uiteraard geen garantie.
Ik heb dus kans op bruin, vos en zwart.
Heb een zwarte besteld.
Gezien ze bij de vorige 2 geluisterd heeft naar de bestelling verwacht ik dus een zwarte

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 10:37

jolandje schreef:
bonnieaw , wat is de kleur van je merrie? en van de hengst?

Mijn merrie is bruin met een bruine vader en vos moeder. (mm is ook vos, weet niet of dat nog uitmaakt).

Hengst is cremello.

Vorige dracht heeft mijn merrie een vos veulen gegeven uit een bruine vader (ook deze heeft 1 bruine en 1 vos ouder).

Even los van het aankomend veulen, las ik nou ergens dat elk bruin paard een zwartgen heeft? Dus met 2 bruine ouders heb je ook kans op een zwarte baby? Hangt het er dan vanaf wat er vóór de ouders qua kleur zit?

Weet iemand waar en hoe je een DNA test kan laten doen voor kleur en hoe duur dit is? Lijkt mij eigenlijk wel heel boeiend om te weten.

Fotsy schreef:
Ben ook zot van kleurtjes en probeer me er een beetje in te verdiepen maar als je paardjes niet getest zijn blijft het grotendeels gokken.
Uit mijn combi wordt het ook spannend beiden zijn getest.
Volgens de kleurencalculator :
14,06% - dunskin
14,06% - buckskin
7,03% - bay dun
7,03% - bay
7,03% - perlino dun
7,03% - perlino
6,25% - dunalino
6,25% - palomino
4,69% - smokey grullo
4,69% - smokey black
3,13% - red
3,13% - red dun
3,13% - cremello dun
3,13% - cremello
2,34%- smokey Cream
2,34% - black
2,34% - smokey Cream dun
2,34% - grullo

Jeetje dat zijn een hoop opties ;) wat zijn de kleuren van de ouders?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 10:44

bonnieaw volgens mij is dit jouw kleurkans dan

50.00% -
Palomino

43.75% -
Buckskin

6.25% -
Smoky Black

je kunt als je lid bent van het nmprs daar een test laten doen, test alle kleuren, kost 70 euro

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 10:49

Hier een schimmelmerrie heel licht vos/grijzig geboren met een stekelharig vos hengst.
Andere merrie is een bruin geboren schimmel uit een Bruine vader en een vosgeboten schimmelmerrie gedekt Door een zwarte hengst met bruine vader

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 10:54

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:09

dankje jolandje!

Ik ga eens even vragen aan het NRPS of het ook via hun kan

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:17

Whow ik heb een hoop gemist zeg! Heb het vluchtig doorgelezen. Leuk dat pendelen, ga ik ook eens proberen. Als ik het goed begrijp is heen en weer een hengst en rondjes een merrie?
Wij hebben het vermoeden dat er een hengstje in zit dus ben heel benieuwd.
Ik had nog even een vraag.
Zijn er mensen waarvan de merrie op een stuk land staan met stal tegen de tijd dat ze uitgerekend zijn?
Mogelijk wordt dit voor ons het geval omdat ik weg moet bij mijn huidige stal, echt heel erg balen maar ze stoppen er mee :(
We hebben tegen die tijd waarschijnlijk wel elektriciteit doormiddel van een zonnecel of aggregaat hoor dus we hebben gewoon licht.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:18

Ik ga even bijreageren nu,had er gisterenavond de tijd niet voor. Kinderen en spitsuur enzo }:0

Kleur uitrekenen,de combi's met Cas begin ik er niet aan,dat is geen doen :=

Nikita kan volgens mij zwart/zwartbont of vos/vosbont geven en dat is het zowat denk ik.
(zwart gekruist met vos / Bont) Of er agouti mee gemoeid wordt,weet ik niet,is niet getest.

Lisa kan zowel vos/bruin/zwart of palomino/valk/smokey black geven al dan niet bont

Mocht Vera drachtig zijn dan wordt het ofwel vos ofwel palomino / bont

Kikkie en Karin werden gedekt door Cas en dat is dan zwartbont en grullo x silverbuckskin splash toveroloosa of zoiets :+

Balou jouw merrie krijgt al een aardig uiertje!

Harige uier inderdaad Luna,bekend beeld want hier is het net zo. Zoek de uier :=

Melanie Lisa is aardig rond ook al zeg!! Vergelijkbaar met mijn Lisa die ook in april moet.

Laura leuke merrie met lege tietjes O:)

Jolandje vandaag is het inderdaad ietsje pietsje droger dus.. :D

Uiltje aardige stallen heb je. Ja dat pendelen is besmettelijk,iets over groepsdruk enzo :=

Fotsy ja het is een raar iets,ik vond het wel sterk dat de pendel bij Kikkie echt niks deed,zo naar beneden trok zeg maar en bij de rest ging draaien,trillen etc...
Maar ik blijf totale non-believer tot het tegendeel bewezen is. >;)
Ik had wel graag vooral Kikkie drachtig gehad van Cas,dat is de mooiste combi dus boehoe voor mij als die pendel werkt... -O-

OP.. ook een poos terug gemaild en dames staan er ook nog niet in maar hey Nicole heeft vast ook nog andere dingen te doen en vult het heus wel aan binnen hier en x- tijd :j

Cemlys knap hengstje,heb je ook betere fotos van hem? Best klein dan,wat is de stokmaat van een Welsh A,binnen welke maten valt die? Nog altijd aan het rondkijken en info winnen :))

Murosh volgens mij kan het best als ze in goeie conditie is en al veel veulens gehad heeft.

Fotsy op zoek naar dates? :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 12:10

Fotsy, dunskin... :~

Hier zijn de kleurkansen;
17.58% - Silver Black Tobiano
17.58% - Grullo Tobiano
17.58% - Black Tobiano
17.58% - Silver Grullo Tobiano
5.86% - Black
5.86% - Silver Grullo
5.86% - Silver Black
5.86% - Grullo
2.34% - Red Dun Tobiano
1.17% - Chestnut Tobiano
1.17% - Red (Chestnut/Sorrel) Tobiano
0.78% - Red Dun
0.39% - Chestnut
0.39% - Red (Chestnut/Sorrel)

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 12:15

Allemaal heel leuke kleurkansen :) Maar zelfs de kleinste percentages mag je niet uitsluiten!

jolandje schreef:
bonnieaw volgens mij is dit jouw kleurkans dan

50.00% -
Palomino
43.75% -
Buckskin
6.25% -
Smoky Black

Uit netdezelfde kansen heeft een vriendin van me (perlino hengst, 2 bay overo merries) 2 smoky blacks gekregen :p En 1 van die merries heeft ook 2 opeenvolgende jaren uit onze Arany een solid vos veulentje gekregen waar ook maar 3% kans op was ofzo :)

Oh seg en da's nog eens een idee om niet drachtige merries de pendelen :p Dat ga ik ook eens proberen met mijn oudje en mijn pony, misschien kom ik zo te weten of de eerste Marcellekesbaby er dan toch aankomt Fotsy :p Als de veearts hier nog eens moet zijn laat ik haar wel eens opvoelen, maar lijkt me ook wel leuk eens te testen :)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 12:24

Ik weet donderdag alvast te zeggen of de pendel het gehaald heeft in de strijd tegen de uitwendige echo bij 2 merries...stiekem wel erg benieuwd nu.. :P

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 12:38

pretty schreef:
Ik ga even bijreageren nu,had er gisterenavond de tijd niet voor. Kinderen en spitsuur enzo }:0

Kleur uitrekenen,de combi's met Cas begin ik er niet aan,dat is geen doen :=

Nikita kan volgens mij zwart/zwartbont of vos/vosbont geven en dat is het zowat denk ik.
(zwart gekruist met vos / Bont) Of er agouti mee gemoeid wordt,weet ik niet,is niet getest.

Lisa kan zowel vos/bruin/zwart of palomino/valk/smokey black geven al dan niet bont

Mocht Vera drachtig zijn dan wordt het ofwel vos ofwel palomino / bont

Kikkie en Karin werden gedekt door Cas en dat is dan zwartbont en grullo x silverbuckskin splash toveroloosa of zoiets :+

Balou jouw merrie krijgt al een aardig uiertje!

Harige uier inderdaad Luna,bekend beeld want hier is het net zo. Zoek de uier :=

Melanie Lisa is aardig rond ook al zeg!! Vergelijkbaar met mijn Lisa die ook in april moet.

Laura leuke merrie met lege tietjes O:)

Jolandje vandaag is het inderdaad ietsje pietsje droger dus.. :D

Uiltje aardige stallen heb je. Ja dat pendelen is besmettelijk,iets over groepsdruk enzo :=

Fotsy ja het is een raar iets,ik vond het wel sterk dat de pendel bij Kikkie echt niks deed,zo naar beneden trok zeg maar en bij de rest ging draaien,trillen etc...
Maar ik blijf totale non-believer tot het tegendeel bewezen is. >;)
Ik had wel graag vooral Kikkie drachtig gehad van Cas,dat is de mooiste combi dus boehoe voor mij als die pendel werkt... -O-

OP.. ook een poos terug gemaild en dames staan er ook nog niet in maar hey Nicole heeft vast ook nog andere dingen te doen en vult het heus wel aan binnen hier en x- tijd :j

Cemlys knap hengstje,heb je ook betere fotos van hem? Best klein dan,wat is de stokmaat van een Welsh A,binnen welke maten valt die? Nog altijd aan het rondkijken en info winnen :))

Murosh volgens mij kan het best als ze in goeie conditie is en al veel veulens gehad heeft.

Fotsy op zoek naar dates? :D

Nee nog geen betere foto s, eerst fototoestel terug vinden, daarbij vind ik een zwarte op foto zetten moeilijk, zeker met mijn cameraatje, denk dat ik gewoon in het voorjaar even met nyckle afspreek voor een shoot. Sectie a mag tot 1,225m, maar gemiddeld zitten ze tussen 1,15 en 1,20. Mijn 3 jarige merrie was met de keuring al 1,21, dat hoeft ook weer niet haha. Die groeit de maat wel uit. Nu is dat in combi met deze hengst geen probleem wat fokken betreft maar handig is anders. Feit is wel als ik afval kan ik haat zelf beleren. Haar moeder was maar 1,18

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 13:04

Dat is eens een bijleespost! Die kleur kansen zijn voor mij niet zo heel moeilijk. Het is vos, vos en oh wacht vos. Haflinger hè..

Ergens enkele jaren terug een jaar de opleiding paardenhouderij gedaan toen ergens ook geleerd over kleuren combinaties, maar dat is een beetje verdrongen geloof ik..

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 13:49

bijlezen is mijn vak O:)

Handig als je ze zelf zou kunnen beleren Cemlys. Dat zal ik helaas niet halen met mijn 1m79..beetje vervelend,maar ik kan moeilijk mijn zoon meteen leren rijden op een pony van 1m50 toch..

Een haflinger is ook geen gewone vos toch? :D En je kunt ze ook hebben in alle tinten en met leuke blesjes en aftekeningen of zonder...Enkel bij de friezen wordt het een beetje erg saai qua kleurenkansen. :D

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 13:53

Vandaag rain op 250 dagen ong.
Zo misschien eens een foto maken als het weer het toelaat.

Ooit komt er hier waarschijnlijk ook weer een keer een haf.