[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:11

Ayasha: Van jou kan ik het hebben hoor :P Ik kan best wel veel hebben, maar op een gegeven moment heb ik zoiets van wie maakt zich nu drukker om het papiertje, jullie of ik :P En ik wist met dat filmpje dat mensen zouden gaan zeuren. Gelukkig weet ik zelf en de mensen om mij heen dat het echt een goed paard is met boven gemiddelde beweging en ik nodig ze ook allemaal uit om een keer te komen kijken :)
Ik ga er verder ook niet veel meer op in. Het zit er eenmaal al in en ik ga mijn mails met het stamboek ook niet online zetten, maar daaruit kun je zien dat het ggk werd.. Nu denk ik dat ze gewoon verkeerd hebben gelezen want een half jaar nadat ik mijn dekbon inleverde(met schofthoogte erop) kreeg ik pas bericht dat het niet mocht(net nadat het topic liep) tenzij het veulen onder de 1.06 blijft..

Maja nu weer gezellig :)

Fab heeft nog een deken op.. Hopelijk kan die in april af :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:13

Dustinlover schreef:
Ayasha: Van jou kan ik het hebben hoor :P Ik kan best wel veel hebben, maar op een gegeven moment heb ik zoiets van wie maakt zich nu drukker om het papiertje, jullie of ik :P En ik wist met dat filmpje dat mensen zouden gaan zeuren. Gelukkig weet ik zelf en de mensen om mij heen dat het echt een goed paard is met boven gemiddelde beweging en ik nodig ze ook allemaal uit om een keer te komen kijken :)
Ik ga er verder ook niet veel meer op in. Het zit er eenmaal al in en ik ga mijn mails met het stamboek ook niet online zetten, maar daaruit kun je zien dat het ggk werd.. Nu denk ik dat ze gewoon verkeerd hebben gelezen want een half jaar nadat ik mijn dekbon inleverde(met schofthoogte erop) kreeg ik pas bericht dat het niet mocht(net nadat het topic liep) tenzij het veulen onder de 1.06 blijft..

Maja nu weer gezellig :)

Fab heeft nog een deken op.. Hopelijk kan die in april af :P

Heb ook in je topic gereageerd. ;)

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:28

Die van mij heeft ook een deken op. Heb er geen dikke deken, een dun gevoerd regendeken, op liggen omdat ze half april is uitgerekend, dan haal ik de deken er ook af als ze bijna is uitgerekend, ik zou mijn merries nooit met deken op laten bevallen... En met pasgeboren veulen er bij vind ik het ook niet verantwoord.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:55

Wij hadden vorige keer, toen het écht dichtbij kwam, een wat dikkere zweetdeken op. Zonder bilkoorden en de achterste flappen vast gestikt naar binnen, zo ook de flappen bij de flanken. Mocht het geboren worden zonder dat wij het merkte (we gingen elke nacht om het uur kijken) dan had het veulen geen last met drinken en merrie geen last van de deken tijdens het bevallen.

Het was vrij koud toen 'snachts

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:02

Zoooo daar was ik ook weer.

Wat gaan jullie hard zeg. Hopelijk heb ik het een beetje onthouden...

mooie friese merrie. Hopelijk ook voor jou een mooi gezond veulentje.

Cathy heel veel sterkte. Altijd erg als een veulen verworpen wordt. Gelukkig maakt de merrie het goed.
Zal het misschien niet de abortus vorm van rhino zijn? Kun je eventeel je DA nog vragen.

Paarden redden. Ik vind de aanschaf van 900 ook te veel en ben het met bovengenoemde redenen eens. Voor dat geld koop je ook een gezonde/goed gevoerde paard. Sorry maar ik doe dus niet aan opknappertjes tenzij ze blijven, omdat ik er wat in zie.

hier staan mijn dames allemaal lekker harig buiten. Die kunnen zich heel goed redden zonder deken. Voordeel van die lekkere dichte en dikke vachtjes. Alleen mijn hengstje heeft een deken op.

en slokdarmverstopping las ik. Dat is altijd zo zielig voor het paard. Hopelijk knapt hij snel op en houdt hij er niets aan over. Goed in de gaten houden de aankomende tijd.

DL ik zal je topic eens opzoeken, ben nu wel erg nieuwsgierig....
verder weet ik het niet meer.

Ik zal nog eens foto's plaatsen van mijn twee dikkertjes die als eerste mogen bevallen. Ze zijn inmiddels wel al weer een week ofzo verder, maar niet veel meer gegroeid.

Afbeelding
Dit is damira. Drachtig van haar eerste veulentje en nog weinig buik naar de breedte toe.
Afbeelding
Daniel helpt even mee vasthouden...

Afbeelding
Dit is twilight en 5 dagen verder in dracht dan damira. Zij heeft duidelijk meer buik en ook ronder. Echter is ze wat schraal op de rug. Ga straks over op cavalor en hopen dat dat aan gaat zetten bij haar. Nu krijgt ze pavo en dat helpt niet naar behoren.
Afbeelding

Omdat hij zo leuk is....
Dit is mijn zoontje van drie met "zijn" paardje Gaya. Gaya is het veulentje van twilight afgelopen jaar.
Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:16

heb niet alles gelezen maar las de vraag over dekens. Pony heeft slechts een regendekentje als het regent, verder niet. Vorig jaar vanaf Aries geboorte had het eigenlijk niet meer genoeg geregend om haar ene dek op te doen

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:20

Leuke pony's hierboven, met bescheiden buikjes, behalve het vosje, daar is het wel al te zien!

Onze merrie staat onder een 0-gram regendeken. Het enige "lastige" is dat ze snachts en overdag hetzelfde aanheeft. Omdat ze op een pensionstal staat en daar wordt ze buitengezet, ik wil hen daar ook niet mee lastig vallen. Haar stal is altijd wel een paar graden warmer dan buiten dus misschien valt het nog wel mee qua temperatuursverschil.
Als het 's nachts rond de 3 graden is dan leg ik ze een 150gr op. Ik wil niet veel hoger gaan eerlijk gezegd...

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:47

Hier ook geen dekens maar het lijkt mij dat ze in April toch wel zonder kunnen ik zou het er zeker niet oplaten met de bevalling en als het veulen wil drinken.

Ohh wat een mooie wollige pony,s.

Set gaat het nu weer beter met Polly?

Het is sneu voor de merrie hellaas zie je dit veel de laatste tijd. Toch zou ik nooit zoon paard kopen zou dan eerder aangifte doen in de hoop dat ze zoon dier in beslag nemen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:49

Nou jonges, kennelijk zou de koude er dan toch gaan aan komen..

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:49

Yellow, vergis je niet in hoe hoog de temperatuur in ene stal wordt, zeker als een paard erin staat.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:52

Knappe mini's met een schattig zoontje!

Met Pol gaat het goed, staat in de stal zonder eten maar lijkt heel relaxt, hopelijk is het morgen inderdaad over.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:56

Vorig jaar was het met Pasen ook 8 graden kouder dan met Kerst hier bij ons... Dus vandaar, 19 april vroor het 's nachts nog. Maar inderdaad, op stal zal het waarschijnlijk niet koud zijn.

Set: fijn dat het terug beter gaat met hem!
Laatst bijgewerkt door Yellomofoon op 08-01-14 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:01

Ik wil geen kou bah en zeker geen sneeuw heb echt een hekel aan winter weer. Bij ons in de tuin groeien nu allemaal madeliefjes daar werd ik echt helemaal vrolijk en ik had de valse hoop dat het voorjaar heel vroeg zou beginnen maar ja das je zelf voor de gek houden he.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:08

Een veulen in augustus is qua geboorte wel handig, met kou en dekens :+ maar wel kans op regen natuurlijk en we gaan veel eerder de winter weer in met een jong veulen.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:10

Ach Set het hele jaar door in nederland is het lastig soms hebben onze vroege veulens maart mooier weer dan die in mei .

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:12

Ja dat is natuurlijk waar, maar qua vriezen is er toch weinig kans :D

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:14

Ja juni, juli of augustus is heerlijk voor een veulentje maar dan mis je zoveel weideseizoen hé!
Als ik echt kon kiezen zou ik ook eerder eind mei hebben gekozen, maar we wisten niet hoe snel ze drachtig zou zijn, onverwacht van de eerste keer :)
Laatst bijgewerkt door Yellomofoon op 08-01-14 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:16

set_elkol schreef:

Je weet het maar nooit in nederland haha maar de kans is wel heel klein.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:18

Als ik had kunnen kiezen had ik ook een mei/juni veulen gehad hoor :D Maar nu was het of dit, of niks. Volgende keer beter :)

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:21

set_elkol schreef:

Hey, het is en blijft Nederland he?! :+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:24

Citaat:
Vanaf september kan er vorst aan de grond optreden. In oktober in gemiddeld 5 nachten en in november 11. Vorst aan de grond komt in de winter in De Bilt gewoonlijk op 15 of 16 dagen per maand voor, in maart op 14 dagen, in april op 11 dagen en in mei op 3 dagen. Ook in de zomer komt het lokaal in Nederland wel eens tot vorst aan de grond, maar in augustus heeft het in De Bilt nog nooit gevroren.

:D

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:33

Haha, dat heeft Set weer ff goed gepland ;)

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:36

Ik meld me ook maar weer eens.

Drachtige merries hebben bij mij geen dekens op. Hoef je niks af te bouwen, en ze hebben niet voor niets een vachtje!

Wel verbaas ik me erover dat ik af en toe merries met een deken en een veulen tegen kom. Weten jullie dat het risico groot is dat een veulen zich kan ophangen aan de buiksingels!

Mijn merries zijn ook voor de fokkerij doen voor de rest niks. Ik verbaas me namelijk ook dat sommige merries nog in de sport lopen. Ik zou het een groot risico vinden, rhino kan je zo oplopen ergens.
Ook op maneges of wisseling van paarden. Ik wil geen paniek veroorzaken, maar fokken heeft veel risico's en is niet altijd leuk.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:38

Heel veel sterkte nog cathy :(:)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:38

Leuke eerste post zo gezellig hier :+