[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:14

pippalex schreef:
Heey Marije, sneu zeg voor Macy.. Heeft baby nou al een naam, of heb ik er nou zo overheen gelezen?

Nog geen officiële naam :o Vind het moeilijk om iets passends te vinden voor haar.

Gem, beetje dope van de DA doet veel goeds ;)
Het is ook geen koliek van de darmen maar echt van de baarmoeder. Meestal rond de 3e of 4e dag krijgt ze er last van. Eerst veel liggen terwijl ze een kwartier later weer gewoon staat te eten. En dan langzaamaan krijgt ze steeds meer last. Uurtje geleden begon ze echt te rollen en dan kan ze beter even buscopan gespoten krijgen om alles wat meer ontspannen te krijgen.
Hoprlijk is 1x spuiten deze keer voldoende.

Kleine Joker begint ook steeds meer met zijn bal te spelen. En in de wei beginnen de veulens ook steeds meer met elkaar op te trekken, de merries worden al wat makkelijker. Mooi gezicht als ze aan het racen zijn :D

Suus94

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:18

Hallo iedereen!
Ik zal me even melden hier. Ik ben het zusje van Judithjuhh hier op bokt, en omdat zij naar Engeland gaat morgen, zal ik de updates hier over Punette vertellen. Je weet maar nooit!;)

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:23

Hopen dat Macy het idd goed doet op 1 spuit. Wat kan je blij worden van al die spelende veulens he Marije! Gaaf hoor.

Welkom suziejj; voor je zus niet te hopen dat het komt als ze in Engeland zit!

Suus94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:23

Inderdaad, het lijkt er niet op, maar je weet het nooit met die merries!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:42

Beestjes staan weer op stal. Judith liep d'r warempel in 1x in (beest loopt makkelijker de trailer op dan de stal in....). Wel even gepaait met een broodje.
Zal zo ff gaan kijken hoe ze er bij staan.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:45

Even een hele blonde vraag, ben het even kwijt... wat bedoelen jullie nu ook alweer met de 'banden' in deze context?
Slappe banden vlak voor de bevalling bijv.
Laatst bijgewerkt door snowdon op 28-03-09 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:45

Ruubs doet raar, plaste 2 x in tien minuten tijd, lag net giga te rollen, en ze heeft n kling die van klein naar groot gaat en weer terug, net kleine drupjes aan de uier!
ze eet wel gewoon!
Vreemd hoor, veulen is trouwens enorm beweeglijk!

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:47

Spannend Peetje...

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:48

Nou Izza vindt het best gezellig met haar nieuwe buren geloof ik. De buurvrouw is alleen niet zo blij met haar haha wat een chargrijn zeg! Komt zowat over de tralies heen, gelukkig is Iz er niet van onder de indruk...
Voor de belangstellenden: Haar been is al dunner, nog niet helemaal normaal, maar ook niet meer zo misvormd als van de week. Duurt nu al een week inmiddels. Ze is van de quadrisol af en temp blijft 37.7.
Ze loopt er al een stuk beter op dus we blijven maar stappen en koelen en smeren en hopen dat het volgende week over is, zou het zo fijn vinden als ze lekker buiten kan dollen:)

Bedankt voor jullie belangstelling is altijd fijn om van je af te kunnen schrijven!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:49

stond ook net te trappen naar de buik toen ze aan het eten was!
maar die kling die steeds avn formaat verandert vind ik vreemd!!!

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:49

Neon hoe is het met jouw merrie dr been eigenlijk>

Porva zal het met een maatje vast goed doen op stal, duim voor je.

Peetje succes klinkt goed!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:51

Ik heb een dame die contenu staat te flemen, draaien, moeilijk doen.
M'n vriend denkt dat er vanavond wel wat komt. Ik moet het eerst maar zien. We moeten eigenlijk op verjaardag, maar als ze zo nog niet rustig is zit dat me wel gebakken ;) (is wel maar 5 min van huis en er zijn mensen thuis).

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:56

bij ons staan er ook drie shetjes op springen
het zijn op het moment net hangbukzwijntjes haha
moet bijna wieletjes onder de buik plaatsen

djipsie
heeft al volle uier en de banden zitten helemaal los verder eigenlijk nog niks te zien

mandy
heeft ook volle uier en de danden zitten los alleen hout ze ons al een week voor de gek iedere keer druk in de stal snacht niet eten en dat soort dingen en dan denken we het komt het komt maar nee ze houd het gewoon binnen haha

danielle

is ons zorgenkindje ze is wat mager en is drachtig wat dus eigenlijk neit de bedoeling ws maarja hengsten uitgebroken geweest duss die houden nauwlettend in de gaten
ze begin nu trouwens wel goed aan de komen buiten de buik
om dan haar uiers beginnen nuj ook vol te schieten

ondertussen houden deze (b)engeltjes ons al een maand bezig we slapen om de beurt met z,n 2e op stal haha inmiddels heeft er een shet een veulen gehad

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 21:22

snowdon schreef:
Even een hele blonde vraag, ben het even kwijt... wat bedoelen jullie nu ook alweer met de 'banden' in deze context?

Slappe banden volgens mij... is aan beide zijden van de staartwortel, boven op de kont dan wel te verstaan.... Of voor de staartwortel begint moet ik dan zeggen. Die banden worden slapper, ze krijgen een drilpuddingkont....

Euhm... weet niet of ik het nu makkelijk uitgelegd heb.... :o

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 21:23

Manueeltje gefeliciteerd

Nou het veulen kan bij Yew komen, vandaag de sokjes, en oren even geknipt en staart gewassen om klitvrij te worden voor de vlecht.
Het nichtje van mijn vriend (9 jaar oud) was ook mee en die heeft Yew uitgebreid gepoetst en het veulen gevoeld die was dus helemaal happy.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 21:24

@ desillies ja klopt.
Maar het was vandaag al wat minder.
Duurt zo,n weekje :) dan zal die netjes op zijn voorbeentjes staan.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 21:26

Gefeliciteerd met de nieuwe veulens, vooral die van Clau vind ik erg gaaf!!

Relrite is nu 2 dagen overtijd en lijkt nog steeds vrij rustig..

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 21:29

Fantast schreef:
Manueeltje gefeliciteerd

Nou het veulen kan bij Yew komen, vandaag de sokjes, en oren even geknipt en staart gewassen om klitvrij te worden voor de vlecht.
Het nichtje van mijn vriend (9 jaar oud) was ook mee en die heeft Yew uitgebreid gepoetst en het veulen gevoeld die was dus helemaal happy.

kan je met je nichtje ook even deze kant op komen? ;-)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 21:34

Lucy_1 schreef:
snowdon schreef:

Slappe banden volgens mij... is aan beide zijden van de staartwortel, boven op de kont dan wel te verstaan.... Of voor de staartwortel begint moet ik dan zeggen. Die banden worden slapper, ze krijgen een drilpuddingkont....

Euhm... weet niet of ik het nu makkelijk uitgelegd heb.... :o

Thanx :) Heb ondertussen elders al een filmpje van Macy gezien waardoor het me helemaal duidelijk werd en ik het me ook weer herinnerde :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 21:39

suziejj schreef:
Hallo iedereen!
Ik zal me even melden hier. Ik ben het zusje van Judithjuhh hier op bokt, en omdat zij naar Engeland gaat morgen, zal ik de updates hier over Punette vertellen. Je weet maar nooit!;)

Hee, welkom hier, en wat leuk dat je ons op de hoogte houdt!

Jufmim, Neons been is weer dun, aan de binnenkant kogel nog lichtjes gezwollen donderdag, maar allemaal niet noemenswaardig. Vrijdag niet meer op stal geweest, hengstenshow gehad, en aangezien ik eigenlijk ook al de hele week ziek ben lag ik vandaag dus echt voor pampus, dus ook niet geweest. Ik hoop dat vrijdag wel de smid inmiddels is geweest, zou eind vorige week al gekomen zijn. Staleigenaar zou er donderdag langs gaan om eens te vragen (hij had er ook nog 3 die gedaan moesten worden). Smid woont 3 deuren verderop, en plant ons vaak niet in maar komt langs wanneer hij een keer vroeg thuis is die week. Alleen als je er 4 moet doen waarvan 3 rondom beslaan, kun je volgens mij nooit in een gaatje tussendoor doen. :+
Mijn merrie is ook nooit kreupel geweest daarop, heel anders als jouw merrie dus.

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 21:45

quintusgl schreef:
Fantast schreef:
Manueeltje gefeliciteerd

kan je met je nichtje ook even deze kant op komen? ;-)

Haha tuurlijk vind zou ze niet erg vinden, ze heeft ook nog 2 shetjes gepoetst waarvan 1 erg aan het verharen is :D

Vanessa83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 22:00

TT: Gefeliciteerd met je prachtige veulen. Fantastische bles en mooie hoge witte benen. :D
Clau: Gefeliciteerd! wat een schatje.
Amandake: Gefeliciteerd met je prachtige meisje! Zo een wil ik ook :~ !

Alle wakers succes, hou vol, jullie kunnen het :+

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 22:02

thansk zal nog wel een lange weg worden die drie waar ik het over had staan nu op springen maar er komen er nog meer

clau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 22:09

Voor alle spannende dames en wakers, suc6 vannacht, ik duik het mandje in, ben van vannacht op, hopelijk morgen hier weer een veulenboom.

Ik zal deze week even spammen met een ITP topic van de beebs tot nu toe hier..

Ik heb er nog 1 te gaan, dan zit het er ook weer op..

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 22:23

Zit hier nu ook te waken, in de keuken achter laptop. Ze loopt behoorlijk te draaien door de stal, constant flemen, schoppen staart optillen etc.. Maar aangezien ze dit al een paar dagen doet, ben ik niet zo heel zeker van dat het komt.
Iedereen waar een veulen geboren is. gefeliciteerd!!!
Iedereen die er nog een verwacht, sterkte ;)