[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 22:09

weer een paar lekkere buikjes gezien

mag ik trouwens ook meedoen met mijn konijntjes?

ik heb samen met een klasgenoot een ''kans'' project..

anderen in de klas ook hoor...

nu was het de bedoeling een diersoort uit te kiezen....daarvoor een hok ontwerpen en ook echt bouwen het diersoort aanschaffen en ermee fokken

nu heb ik dus van een goeie kennis 2 roodoog pooltjes gekregen voor het project..
mannetje en vrouwtje....

vorige week is juliet voor het eerst gedekt en vandaag weer.....dus als ze drachtig zou zijn dan krijgt ze op 5 januarie of 12 januari der jongen

ben blij met deze konijntjes want het zijn echte stamboek konijnen...het zijn ook echt plaatjes om te zien....mijn leraar was der helemaal gek van en hij krijgt ze naderhand ook voor de lessen op school

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 22:24

wat leuk Inowa Ja
mijn nijnen mogen volgend jaar 1 nestje, al wacht ik wel op iets mooier weer Nagelbijten / Gniffelen ik heb black en tan dwergjes Ja

oh enne, niet drachtig maar wel van miij Clown
Afbeelding

salliona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 23:53

Wodile: ha, weer iemand die het veulen gevoeld heeft! Wat goed, wat fijn!

Kannie: Goedzo! Haha! Ik zat vorige week met hetzelfde probleem en kreeg de gouden tip van Nicole Bloos Over de foto's: Jeetje, wat een mooie lange manen! Iedere dag borstelen zeker? En een dikke buik! Mooie merrie ook Ja

Suffie: ook al zo'n lange manen, en zo schoon!! best al een buikje hoor! Knipoog

Inowa: Een konijn draagt dus maar 3 weken? Leuk om thuis (of moeten ze op school blijven) 2 drachtige konijnen te volgen! Heb je een foto?

Dana: wat een leuk koppie op de kerstgroet!

Hier gaat ook alles z'n gangetje, ze lopen van 's morgens vroeg tot zonsondergang in de wei en vermijden met dit vriesweer duidelijk de schaduwplekken, (grazen precies met de zon mee haha) veeeels te koud!!!; en ik maar met de hamer de wei in om het ijs in de drinktonnen stuk te hakken, brrr.

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 07:16

Salliona, mijn merrie zal ook hard op Voltaire lijken. Niet erg hoor, want een schatje is het ook.

Aan iedereen met dikke buiken, gefeliciteerd. Haha!

stoere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 09:34

salliona schreef:
Stoere: Biotine voeren is goed voor de voeten maar, je moet het wel een hele tijd vol houden want het effect laat een tijd op zich wachten Knipoog

Ja ze zeggen dat het een half jaar kan duren.... dus ik wil er komende week mee beginnen! dan heb ik nog 5 maanden tot de bevalling want ik wil de ijzers er voor mei afhalen! dan moet het genoeg de tijd hebben toch om te werken?

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 09:51

Myrdal schreef:
@SA: Wie weet besluiten beide dames het wel in dezelfde nacht te doen, dat zou wel schelen in het waken Knipoog

*kucht*

We gaan straks een 2e camera aansluiten indd.

We hebben vannacht nog wel thuis geslapen, er was veel rust en ik denk dat het nog een paar dagen op zn minst duurt, dus om in ieder geval goed uitgerust te zijn als het zover is besloten we het risico vannacht te nemen. Ben net de dames wezen controleren. Shanaya heeft nu een uier die ik kan zien als ik haar van opzij zie, ik hoef niet meer onder haar buik te kruipen om het te vinden, het is totaal niet strak, maar dat was het bij het laatste veulen ook niet helemaal... haar banden zijn vrij zacht, maar ik denk toch dat het nog even gaat duren. Ze lijkt geen last meer te hebben van de valse weeën.

Njadien zet haar uier ook in de strijd, hij loopt al door naar achteren, maar is alleen daar nog niet strak. Haar spenen staan vol en ik had vanmorgen voor het eerst moeite haar banden te vinden onder het dikke vet op haar achterwerk. Ze lijkt dus ook al wat in te weken. Een snelle inspectie van haar staart en vulva doet mij vermoeden dat ook zij de slijmprop al gepasseerd heeft.

Er staat normaal 5 tot 10 dagen voor na het passeren de slijmprop, maar beide dames hebben al eens laten zien dat die regel op hun niet van toepassing is (shanaya record is binnen 1 dag, njadien deed er al eens een dag of 15 over), dus het zegt niet meer dan dat ze in de richting van een bevalling denderen...

Ik denk dat we het record van 415 dagen niet gaan verbreken, maar of het deze maand nog word of pas volgende maand (joehoe nog een paar dagen) dat durf ik niet te zeggen. Ze kunnen dit nog heel lang volhouden, maar ze kunnen ook allebei een veulen aan de voet hebben als ik over 30 minuten weer terug op stal ben... Vooralsnog ga ik vooral op mijn gevoel af, daar heb ik altijd op vertrouwd en meestal zit ik er niet ver naast.
Ik twijfel altijd van te voren, maar de dag dat het echt zover is dan wéét ik het gewoon...

stoere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 09:57

@ SA:

Jeetje wat is het allemaal al spannend bij jou zeg! ik krijg de kriebels in mijn buik als je verhalen lees! ik heb er ook zo een zin in! heb je misschien een foto van hoe de buik er nu uit ziet?

Je legt alles zo goed uit, echt enorm leerzaam, zo wist ik bijvoorbeeld niet dat er ook nog eerst een slijmprop komt!

zo zie je maar weer je bent nooit te oud om te leren...... hihi ben nog maar 22 maar toch Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 10:26

@ ShamalArabs: Ik had vorig jaar ook een merrie die al vroeg (316 dagen) begon met valse weeën. De DA heeft toen ook gecheckt op draaiing van de baarmoeder en uiteindelijk wat buscopan gespoten en daarna viel het weer mee.
Uiteindelijk is de merrie 10 dagen later pas bevallen (dag 326).
Maar goed, ik had de merrie al stro in de stal gegeven (staan normaal op vlas) en dan kan je er doorgaans toch al vanuit gaan dat ze nog minimaal een week wachten Huilen van het lachen

stoere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 10:37

vanaf hoeveel dagen is het ook al weer safe als bevalligs dag? 320?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 10:48

Ooeh als ik die verhalen hier lees, dan krijg ik ook de kriebels in mijn buik *LOL*

Ik hoop zo dat het allemaal goed gaat...

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:01

En hier ook kriebels Knipoog

Ben alleen blij dat ik een beter jaargetijde heb (begin juni) Clown Haha!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:52

Starlet: mijn merrie was de afgelopen tijd een ontzettende draak Duivel
Werd er echt helemaal gek van, maar sinds een weekje is ze eigenlijk weer wat liever, gelukkig Bloos

Wodile: wat leuk dat je het veulen gevoeld hebt, lijkt me bijzonder Pling

Kannie: ook al een lekker buikje, leuk hoor!!

Cindybijl: mooi dat het goed gaat met haar!
Thirs krijgt ook elke dag worteltjes, vind ze ook erg lekker Knipoog

Suffie: nog zo'n leuke buikfoto! vind haar ook niet erg dik, maar weet niet hoe ze er eerst uit zag natuurlijk Lachen

Hier is alles rustig... Alleen de waterleidingen zijn bevroren bij ons op stal, iedereen loopt nu met emmers water te zeulen.
Morgen maar ff kijken of ik ergens zo'n ton kan kopen!

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:54

Goedemorgen!
Kannie wat een lekker wollig dik paardje heb jij!
Suffie gaaf paardje hoor! Wow!
SA, ahhhh spannend!!! Gaat vast niet heel lang meer duren nu!!!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:56

Misschien een rare vraag... Maar waarom voeren jullie allemaal wortels??? Is dit voor het veulen of zit dit gewoon bij jullie in het menu??? Die van mij krijgen het namelijk nooit! Alleen oud brood en appels (en natuurlijk gewoon hooi en merriebrok/musli/basisbrok) Edit: en weidegang --> gras!
Laatst bijgewerkt door Iorrr op 20-12-07 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 12:23

Mieke krijgt wortels bij mij soms als verwennerij, maar meer ook niet eigenlijk.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 12:27

Firenza zat gisteren op de helft! Go jij! Go jij!
Eindelijk is het aftellen begonnen, nog maar 5,5 maand Tong uitsteken

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 12:30

Iorr: ik geef de wortels niet met een reden ofzo, ja, omdat ze het lekker vindt Haha!

Destiny: gefeliciteerd!!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 12:32

Oke thanx! Ik was al bang dat er een stofje ofzo inzat die erg goed is voor het veulen! Mijn merries worden 'verwend' met paardensnoepies en appels en brood... Pling

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 12:34

Dana wat een plaatje trouwens jou paardje!!!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 12:37

Zo doe een poging tot nalezen, Haha!

@MarijeR, mooie buiken van de dames, ziet er goed uit Ja

@Myrdal, gefeliciteerd met de 170 dagen mijlpaal, en idd het aftellen kan beginnen.

@Pauk, benieuwd of je gelijk krijgt dat je een hengstje krijgt.

@Raya, gefeliciteerd met de 200 dagen mijlpaal, Go jij! Go jij! leuke foto`s, wat een teddybeertje.

@Smurfie, Doei! en welkom

@starlet, ja die hormonen, daar worden ze soms niet vriendelijk van Knipoog

@Wodile, leuk is dat hè het veulen voelen. *LOL*

@kannie, ook al een behoorlijke buik en lekker vachtje

@suffie, idd nog een beschaafde buik, mijn merrie heeft ook nog nit zo`n erg dikke buik als sommige merries hier, is ook een maiden.

@inowa, leuk konijntjes, als de kleintjes er zijn foto`s laten zien

@Dana01, leuke kerstkaart.

@SA, wordt nu wel echt spannend bij jou, heerlijke verhalen hoe je het allemaal beschrijft, ik zou ook graag PB willen als er zich een verassing aan dient Schijnheilig

@Iorrr, ik voer altijd in de winter wortels, vanaf oktober tot april, drachtig of niet, de paarden vinden ze heerlijk en zijn langer bezig met hun voer en daarbij gezond

@Destiny, gefeliciteerd met de mijlpaal, Go jij! Go jij! ook voor jou aftellen dus.

Gisteren was mijn dochtertje mee op stal, liet haar ook onder de buik van Relana voelen in de hoop dat het veulen terug klopte, Relana keek eens zuur om, nu hangen er 2 onder mijn buik, maar liet het verder goed toe, even later voelden we allebei het veulen, dochter super blij dat ze het ook gevoeld had. Haha!

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 12:47

Ik meld me hier ook ff aan, mijn merrie is nu 198 dagen drachtig en je begind haar buikje nu te zien en ik heb het veulen ook al gevoeld tijdens het rijden. Het is voor mij mijn eerste veulen, maar voor Mabel der 8ste veulen. Ze is erg aanhankelijk en knuffelig sinds ze drachtig is, maar zo af en toe is ze ook erg eigenwijs een echte pony is ze dan. ik rij haar nog gewoon en blijf dit doen tot het einde, nou ja tot zij aangeeft dat het te veel word, heb ik de voorgaande jaren ook gedaan (voor ze van mij was was ze mijn verzogpony)
Ze is naruurlijk gedenkt en heefd 2 weken bij de hengste houder gestaan in totaal. Ik zag dit jaar niet waneer ze hengstig was en heb haar in over leg met de hengste houder toen naar hem toe gebracht, hun zien het toch eerder en met al die hengsten om der heen misscjien dan ok duidelijker toont. Mocht het lang duren zou hij haar hengstig spuiten, maar dit is niet nodig geweets, ik had haar op een zondag gebracht en kreeg dinsdag al een telefoontje dat ze hengstig was en die zaterdag, maandag en woensdag is ze gedenkt (2,4 en 6 juni) en ze was gelijk drachtig. Vind het wel heel spannend, vond het altijd wel spannend als ze drachtig was, maar dit jaar nog spannender omdat ze nu van mij is en het mijn veulen is. Kan bijna niet wachten.

Iedereen gefeliciteerd met de drachtige merries, ga zo nog ff bijlezen.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 14:43

Kannie: Heerlijke dikke tinkerbuik OK dan!

Ik heb ook weer buikfoto’s maar computer wil ze niet van het kaartje halen Boos!

Suffie: Voor een maiden laat ze al best wat zien Ja (wat grappig dat ze daar zo los blijft staan poseren Lachen )

Inowa: Leuk, konijntjes! Dan willen we ook ‘before’ foto’s he!

Dana: Wat een ontzettend knap koppie toch!

SA: 2 camera’s, je eigen privé marestare Knipoog Zou toch wat zijn als ze echt zo dicht op elkaar komen.

Marije: Haha, ik ken ook een merrie die de baby ophoudt tot ze er zijn om stro neer te leggen om dan meteen dankbaar neer te ploffen en hem er in te leggen Haha!

Iorrr: Draai ik het om: waarom voer jij oud brood? Knipoog Mijn paarden krijgen nooit brood en bijna nooit appel. Wel wortels, gewoon omdat het lekker is en ze dan lekker wat te knauwen hebben Lachen

Destiny: gefeliciteerd!

Conejo: Het veulen gevoeld tijdens het rijden? Wat voel je dan?

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 14:53

kan je dat inderdaad voelen onder het rijden..

allemaal mijlpalen weer!
hoe kom je erachter SA of de slijmprop zoals jij dat noemt al hebben gehad? en wat kan ik zelf doen om te controleren de banden voelen dus en de staart hoe los die is en of het ook "gezak" is..

iedereen gefeliciteerd met mijlpalen en dikke buikjes!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 14:56

en weer bijgelezen... jeetje SA dat is toch wel spannend hoor Ja

haha Nicole, die merrie ken ik ook Clown jeetje wat moesten we toen snel zeg Bloos!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 14:56

Slijmprop dan zit er wat smurrie aan de kling en aan de staart. Staart kun je tegen het eind zonder weerstand oppakken en bijna op de rug leggen