Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 23:45

ik was de eerste dana

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 23:48

Oh.. Dat vind ik eigenlijk best wel een goed idee, zo'n test. Bij keuringen is dat altijd zo moeilijk, als een paard net zijn dag niet heeft ofzo scooren ze al veel lager. Maar is een merrietest alleen voor merries? (lijkt me best logisch door de naam) Zoja, waarom niet voor hengsten?

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 23:52

@marlijntjuh daar hebben wij het hier ook vaak zat over
hengsten worden er in de eerste ronde uit geknikkerd beestjes zijn vaak nog geen eens 3 een jaartje later zijn ze een stuk volwassener.
zo ook onze sam jawel van ferro adri is gek op ferros
sam is er ook uit gegaan na de eerste ronde bij het kwpn
hij is nu bij het fnrs bezig daar gaat hij heel goed

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 23:54

@dana.. ik denk dat er idd een hele leuke verassing uit deze combi kan komen wel raar ja idd van die mensen..
maar ben benieud

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 23:55

Dat vind ik echt stom ja! Waarom zou een merrie meer kans moeten krijgen als een merrie?! Maar daar zal het stamboek vast wel zijn redenen voor hebben.

Ik ga naar bed, morgen weer naar school. Weltrusten

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 00:02

haha ja je bent de eerste.....
nou, ik ben benieuwd.....

trusten allemaal......

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 00:19

trusten ik ga ook. morgen weer een dag.

brenpasbeau

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 00:28

heb een vraag
hoort een drachtige merrie van net over de helft al erd dik tezijn
mij merrie is net over de helft van de dracht ze moet pas begin juli en is nu al heel dik is dit normaal
ze vindt het niet leuk meer als ik ga opzadelen en aansingelen is helemaal een ramp. ze doet normaal voor ze drachtig was heel normaal kon alles met haar doen en nu dus niks meer moet gewoon uitkijken met opzadelen dat ze me niet bijt ik vindt het zo moeilijk om dan nog terijden want ik weet niet of ze het dus al zat is. ik rijd wel nog wat en rij ook 1x in de week een rustige dressuur les. en normaal reed ik 5dagen in de week ik reed normaal ma di do za en zo en op wo ging ik longeren en op vrijdag had ze altijd vrij dus ging ze 30min in de molen en 30min los en stapte savonds dan altijd nog een keer.
maar ben dus vanaf afgelopen vijdag een stap terug gegaan en ben dus na om de dag gegaan (rijden) en de andere dagen longeren of los en molen.
maar dit kan toch geen kwaad

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 08:33

Hee Dana, dat er schimmel in de voorouders van de hengst zitten maakt niks uit voor de kleur van het veulen. Schimmel is altijd zichtbaar, als een paard het schimmelgen heeft (en dat moet ie hebben om het door te vererven) dan is het ook een schimmel. Het veulen zal of vos, of bruin of zwart worden.....vos kan alleen trouwens als de hengst een vosgen draagt. Zal zo eens een gokje gaan wagen op je weblog!

Gisteren heb ik Neon eens uitgebreid gepoetst, ze heeft haar wraak op mijn vakantie duidelijk genomen. 2 grote gele billen! En omdat ze in mijn vakantie iedere dag in de bak heeft gestaan (gelukkig wel met dek op) heeft ze ook nog een geel hoofd en nek, van het rollen in het gele zand. Kleurrijke appie heb ik nu. Van de babe is nog weinig te zien, maar vorig jaar was ook haast niks te zien.
Heb na het poetsen grondwerk met haar gedaan, was de eerste keer. Ging verrassend goed. Jammergenoeg was de bak nog niet helemaal goed, onderlaag was nog wat hard en eigenlijk was maar 1 kant van de bak bruikbaar. Hopelijk is het vrijdag weer goed, kan ik er eindelijk na een week of 4 weer eens een zadel opgooien!

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 08:39

Neonlight....shhhhhh niet voorzeggen!! haha
een zwarte he? denk t niet hoor....maar zou wel leuk zijn.....
iig beter dan een gele appie.....is ze nu weer schoon?

Nathalie1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 09:09

hoi,

was ik ook weer.

Nymphea heeft gisteren voor het eerst nukkig gedaan met poetsen.ik ging langs haar buik naar haar achterbenen.soooooooo mevrouw maakte door opzij te stappen en te zwiepen met haar staart duidelijk niet in haar hum te zijn,het rijden daarentegen ging als een trein.

we hebben niet meer extreem de buiging ingezet als normaal want ze geeft toch aan dat nu niet meer goed te kunnen.het word dus afbouwen vanaf nu.ipv 1x stil per week gaat ze over naar 2x stil per week,1x longeren en 4 dagen rijden.

Nymphea heeft er ook tegenwoordig een handje van dat ze lekker in de poep gaat liggen. ze is al bruin maar nu met van die vieze natte plekken.zucht..........
sta me eigen het ongans te poetsen.gelukkig hebben we warm water bij de spuitplaats dus als het heel erg is zet ik mooi de slang op haar benen tot aan haar knie achter.

ze kan zich ook zo in haar eigen wereldje terugtrekken,hebben jullie dat niet.Nymphea kan echt staan te suffen om zich vervolgens helemaal het lep te schrikken van mijn stem.lijkt wel alsof ze echt afwezig is.wel lekker natuurlijk dat ze zich voor de rest kan afsluiten maar het lijkt soms wel of ik haar ik weet niet wat aandoe,zo vliegt ze soms weg.alsof ze geslagen word,nou dat hoeft niet bij haar want ik hoef haar niet eens te waarschuwen dat ze stil moet blijven staan laat staan dat ik haar een tik moet geven.het is zo een mak paard..
gisteren vergat ik de bilkoorden los te maken dus toen ik de deken over haar kont trok bleef ik natuurlijk hangen bij haar benen.mow denk nou niet dat ze ook maar een oor zal bewegen.ze staat gewoon droog te wachten tot ik het in de gaten krijg.

o ik moet nu echt gaan.

doei

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 09:15

valt niet mee drachtige merries, weet er ook alles van hoor, iedereen hier trouwens, de mijne maakt een zooi van haar box en heeft me bijna gebeten toen ik ook aan haar buik kwam

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 09:23

Nou Sil haar box is plotseling heel schoon sinds een aantal dagen. Ze maakte er altijd een soepzooitje van door alles in het midden doen en het dan lekker door elkaar te husselen. Sinds kort plast ze in de hoek en legt ze haar drollen ook op een bescheiden plek neer, heel vreemd om te zien voor een merrie die de bijnaam 'viespeuk' heeft!

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 09:30

Viërra is ook enorm schoon in haar box. Ook aanrakingen vind ze nog prima gelukkig. Echte zeurmerrie is het niet

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 09:57

youngster schreef:
Cayusejuhh schreef:
Hee... maar frenia is een belgie dus daar kan het wel zo koud zijn geweest
naja belgies he wahahahah "gekke belgen

Young ik vind Special D helemaal goed!
alleen de karakter niet zo
:o

Want??

Zit idd ferrobloed achter, zijn niet de meeste brave bokjes, maargoed veulen is toch verkocht

Ik vind ze niet eerlijk. EN gauw gefrustreerd maar dat is mijn mening:D

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 10:37

Een goed morgen van deze gekke Belg

Heb wel 4 pagina's moeten bijlezen,wat gaan jullie snel !
Dana,heb mijn gokje gewaagd hoor

Hmmm niet eerlijk en snel gefrustreerd ?? ging dat over die gekke Belgen of over de D pony ??? >;)

Hier sneeuwt het weer hele pakken *o/* maar men Haffie's vinden het enig !

Amandake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 10:38

Srry,is niet D pony maar special D hihi

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 11:03

amandakè schreef:
Een goed morgen van deze gekke Belg

Heb wel 4 pagina's moeten bijlezen,wat gaan jullie snel !
Dana,heb mijn gokje gewaagd hoor

Hmmm niet eerlijk en snel gefrustreerd ?? ging dat over die gekke Belgen of over de D pony ??? >;)

Hier sneeuwt het weer hele pakken *o/* maar men Haffie's vinden het enig !

goed lezen

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 11:04

over Special D.
Dat over gekke belgen had ik tegen Frenia ( die er over heen heb gelezen )

ik kom ook uit het zuiden.. dus trek je het niet aan

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 11:29

Kan ik wel tegen hoor

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 11:49

Nathalie1976 schreef:
hoi,

was ik ook weer.

Nymphea heeft gisteren voor het eerst nukkig gedaan met poetsen.ik ging langs haar buik naar haar achterbenen.soooooooo mevrouw maakte door opzij te stappen en te zwiepen met haar staart duidelijk niet in haar hum te zijn,het rijden daarentegen ging als een trein.

we hebben niet meer extreem de buiging ingezet als normaal want ze geeft toch aan dat nu niet meer goed te kunnen.het word dus afbouwen vanaf nu.ipv 1x stil per week gaat ze over naar 2x stil per week,1x longeren en 4 dagen rijden.

Nymphea heeft er ook tegenwoordig een handje van dat ze lekker in de poep gaat liggen. ze is al bruin maar nu met van die vieze natte plekken.zucht..........
sta me eigen het ongans te poetsen.gelukkig hebben we warm water bij de spuitplaats dus als het heel erg is zet ik mooi de slang op haar benen tot aan haar knie achter.

ze kan zich ook zo in haar eigen wereldje terugtrekken,hebben jullie dat niet.Nymphea kan echt staan te suffen om zich vervolgens helemaal het lep te schrikken van mijn stem.lijkt wel alsof ze echt afwezig is.wel lekker natuurlijk dat ze zich voor de rest kan afsluiten maar het lijkt soms wel of ik haar ik weet niet wat aandoe,zo vliegt ze soms weg.alsof ze geslagen word,nou dat hoeft niet bij haar want ik hoef haar niet eens te waarschuwen dat ze stil moet blijven staan laat staan dat ik haar een tik moet geven.het is zo een mak paard..
gisteren vergat ik de bilkoorden los te maken dus toen ik de deken over haar kont trok bleef ik natuurlijk hangen bij haar benen.mow denk nou niet dat ze ook maar een oor zal bewegen.ze staat gewoon droog te wachten tot ik het in de gaten krijg.

o ik moet nu echt gaan.

doei

Dat doet me erg aan onze drachtige merrie denken, die gedraagt zich precies zo, alleen deed ze dat ook al voor ze drachtig was. Vraag me wel eens af wat ze dan denkt als ze zo doet...

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 11:52

Cayusejuhh schreef:
Nimber ik vind dat je een ongelovelijke gave hengst heb !
Maar nu vraag over het ras he.. is dat eigelijk een rijpaard ras? of een trekpaard ras? het zijn in mijn ogen gewoon grovere rijpaarden toch? ik ken het ras eigelijk niet
maar moet zeggen het spreekt mij erg aan
houd wel van iets grovere rijpaard

groningers zijn van oorsprong werkpaarden maar destijds werden er met dit soort paarden wedstrijden gereden omdat het moderen rijpaard niet bestond. Door invloed van andere rassen is o.a uit de oude groninger en gelderse paarden het huidige KWPN ontstaan.
Omdat het oude ras op het randje van uitsterven stond hebben ze andere rassen als holsteiners en clevlandbay toegevoegd.Hoewel de bloedlijn niets met de groningers te maken heeft maar de paarden kwa type wel leken.Destijds is er toen ene groep afgesplitst van het huidige stamboek die alleen op orginele bloedlijnen wil fokken en dus ook de bloedlijnen uit polen en duitsland halen van de rassen (altoldenburger/noord europese warmbloedpaard/ slaska) in de 2de wereldoorlog zijn er ook oude groningers daarterecht gekomen.
zo heb ik dus een poolse 2 jarige merrie staan die op gambo terugloopt de grondzetter van het groningerpaard.

Orbaldo is wel orgineel groningsgefokt maar dus goedgekeurd voor het IHW (zwaarwarmbloedpaarden) Hinke is zowel bij het groningerpaard als bij het IHW ingeschreven maar heeft 25 % van dat clevelandbay bloed.

Ik rijd er dus gewoon wedstrijden mee en dat wil prima.

Ik laat Hinke een jaartje gust na dit veulen de andere 3 worden wel weer gedekt.

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:07

jeetje wat een uit leg maar dank je/./ vind het echt super paarden

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:10

Cayusejuhh schreef:
Ik vind ze niet eerlijk. EN gauw gefrustreerd maar dat is mijn mening:D

Heb ooit een ulft merrie gereden ( ulft is ook vader van Ferro) en die merrie was heel erg eerlijk.
Wel erg heet, maar dat vind ik niet zo erg.

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:16

Kijk uit de combinatie van me ouders is nog 1 zoon geboren
En ik ben erg heet.. en die andere nakomeling ook niet

* sorry * flauw*

Maar het hoeft niet natuurlijk.. maar vind ze vaak beetje.. hmmz niet zo erg denderend in hun koppie.. maar qua lijf wel