[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 16:03

Wat mij persoonlijk goed doet is dat ik weet dat ik iets goeds heb verkocht en dat ze bij iemand terecht komt die er blij mee is. Dat zal voor LaVie ook vast wel goed komen toch? Natuurlijk is het wel lastiger, want met zo eentje heb je al veel meer doorgemaakt :)

Mijn veulen was net 3 dagen afgespeend trouwens. Daarom staat Fleur niet thuis :D Ik wilde Foxy niet 'zomaar' weg doen dus ik had eigenlijk al verwacht dat ze gewoon zou blijven. Dat er dan net iemand komt die haar ziet zitten was toevallig.

Afspenen ging hier 2 jaar super zo. Fleur gaat weg en veulen blijft achter bij mijn ouwe in haar vertrouwde omgeving. Even brullen, is snel over. Fleur zit er kennelijk niet zo mee :')

tiwi1969

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 16:12

Voor mij net zo, ik ben altijd heel gek met mijn veulens en heb voor allemaal altijd een goed nieuw baasje gevonden. Weet ook van allemaal waar ze zijn en dat het goed met ze gaat.

De enige die ik moeilijk vond was mijn pony en eerst gefokte veulen. Dat is Otje van bokker x_Heidi, die verkoop was ook geen willen maar moeten. Wel fijn dat er nog iemand zo blij is met haar en dat ze het goed heeft.

Ons nieuwe project x is een blijvertje dus dat is helemaal leuk, wel zal ik daarna afscheid nemen van moeders wat minder leuk is maar wel een goede keuze. Zij is als fokmerrie op haar plaats en dat kan ik haar op lange termijn niet bieden.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 16:15

Dat is zeker zo, jeannaa. Gelukkig zijn alle veulens die ik heb verkocht nog bij hun eerste eigenaar. En ik heb geen haast met LaVie. Ze gaat pas als ik een 100% goed gevoel heb.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 16:16

Als ik wil blijven fokken, moet er ook wat verkocht worden. Nu mag ik volgend jaar ook weer fokken :P

LauraEH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 17:07

Ik dacht al, is het nou zo stil in dit topic, maar hij was ontstipt :+

Heel veel sterkte Evelien :(:)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 17:34

verkopen vind ik soms ook erg lastig, ik heb vorig jaar ook een merrietje moeten verkopen, ik moest geopereerd worden met een lange revalidatie en moest dus minder werk hebben , ze heeft echt een goed plekje , niet zo ver rijden ook, maar ik mis haar toch wel erg ;( ondertussen is ze bij nieuwe eigenaars gedekt en drachtig gescand, dus als het veulen er is ga ik op kraambezoek :j

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 21:35

Nathiie schreef:
Vanaf wanneer zou je het veulen kunnen zien bewegen in de buik? :D Guapa is nu 5 maand drachtig en ik en mijn man vragen ons af of de bewegingen van de buik het veulen is of toch gewoon de darmen :')

Hillene is nu 6 maanden en 1 week dragend
Dacht dat ik het al met 5,5 maand gezien had

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 01:13

Heel veel sterkte Evelien. Mijn vader is twee jaar geleden overleden door longkanker uitzaaiing in de hersenen maar dan in 2 weken tijd... het is een verschrikkelijke ziekte. ;(

Ik heb in het verleden vaker paarden verkocht, de 1 vond ik moeilijker dan de ander. Roxy heb ik 9 jaar gehad en we hebben veel beleefd samen. Ze liep hier achter het huis en ik zag haar heel de dag, dan is het toch een gemis als ze er ineens niet meer staat.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 08:46

Op de één of andere manier ontstipt dit topic zichzelf steeds bij mij. Excuses hoor, ik weet niet hoe dat kan.

Evelien, wat verschrikkelijk. Ontzettend veel sterkte gewenst, dit moet een hele hele nare achtbaan zijn waar je nu in zit. Helaas ken ik hem ook. Ik ben 2 jaar geleden mijn moeder ook verloren aan longkanker met uitzaaiingen naar de lever. Ze was het ene moment gezond en het andere doodziek. Binnen 3 maanden tijd waren we haar kwijt. Zo onwerkelijk en veel te jong. Toch ben ik heel dankbaar voor de vele gesprekken die we hebben gehad tijdens haar ziek zijn. Ik hoop dat jij daar straks ook steun uit kunt halen.

Astrid jee dat is best snel gegaan, ik kwam kort geleden de advertentie tegen. Soms moet je keuzes maken, ook al is het moeilijk.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 09:52

Hier gaan de veulens van afgelopen jaar nog niet zo hard qua verkoop :+ Wel steeds wat kijkers gehad, maar die haken dan toch af om onduidelijke redenen. Gelukkig hebben we de ruimte voor ze en krijgen we volgend jaar maar 1 veulen. Maar zou toch fijn zijn als we ze op ten duur wel verkocht gaan krijgen. Dus mocht nog iemand een AV-hengstje zoeken of iemand kennen die zoekt :') We hebben er 2 van dit jaar en nog eentje uit 2017 die toch ook weg mag.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 10:21

Veulens verkopen heb ik 0 problemen mee. Je stelt je er ook op in natuurlijk.

Dit jaar meerdere van mijn volwassen merries verkocht. 1 ging me wel echt aan het hard vooral. Maar die had ik ook al 6.5 jaar.
Maar zo'n super plekje als die heeft. Die is veel gelukkiger daar dan dat ze hier was. Dat maakt het toch altijd wel makkelijker.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 10:28

De dierenarts leek het heel erg onwaarschijnlijk dat Jo toch dragend is maar voor de 100% zekerheid wordt ze dinsdag nóg een keer gescanned :')

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 11:11

Heb hier bijna alles verkocht wat ik echt verkocht wou hebben dit jaar gelukkig. Enkel mijn hedelprojectje mag nog verhuizen. Als een tophuis zich aanbied mogen ook wel wat van mijn "oudere" merries verhuizen maar niets is van moeten gelukkig.

Spannend CP!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 11:40

Wij hebben inderdaad ook nog 1 of 2 merries die eventueel weg mogen bij een goed bod, maar die staan niet officieel te koop.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 12:06

Ik heb er ook nog 2 te koop staan. 1 eigen fokje van vorig jaar. Heeft niet zo'n haast.

En deze meneer die we hadden gekocht voor dekhengst maar kregen bij de fokker waar we inmiddels al onze merries weg hebben een enorm gave kans met een jonge hengst.

2 houden is echt geen optie dus deze meneer moet toch eigenlijk wel weer weg maar helaas is het de tijd van het jaar niet.
Hij is zooo leuk <3

Afbeelding
Afbeelding

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 12:24

Hier ook weinig animo voor het veulen eerst behalve dan van die luitjes die vragen wat de minimale prijs is. Dan houd ik een merrieveulen wel thuis :Y) daarom had ik haar ook net afgespeend toen ineens de juiste koper zich meldde.

Voor een hengst zou het voor mij lastiger zijn. Daarom maar opfok geregeld voor het geval dat O:)

Nou cp nog geen uitsluitsel dus? Heel apart mooi beestje!

Wat hebben toch veel mensen te maken (gehad) met die nare ziekte...

Die mini ponies vind ik gewoon zo leuk! Zou er best eentje willen, straks leuk voor de kindjes.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 12:39

Ik heb hier momenteel 2 merrietjes staan van iemand die er met spoed vanaf moest en er al een tijd niet meer voor kon zorgen. Dat was er ook aan te zien ocharme.
En aangezien ik zoveel vermi derd ben maar wel mijn hooi al had aangekocht, die meneer voorgesteld om ze over te nemen, maar wel met de afspraak dat ze verkocht gaan worden.

Dus ik heb er ook nog 2 te koop. Het zijn 2 mini merries. Grullo en vos met breed blesje, heeeeeel erg lief.
Alleen is de 1e zeker drachtig. De andere zou niet drachtig zijn, maar maandag laat ik haar toch scannen. En degene die zeker drachtig is haar laatste veulen is van 2018. En gezien ze het hele jaar bij de hengst liepen... hoop ik dat mijn DA kan inschatten hoe ver ze ongeveer is.

Waarschijnlijk laat ik ze hier nog even veulenen. Tenzij ik een thuis vind met ervaring op dat gebied.

Voor de rest ben ik bijna rond met verkopen. Misschien Wiske ooit nog, maar daar heb ik nog een paar plannen mee.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 12:52

Ja de verkoop lijkt moeizaam te gaan dit jaar.. ik heb ook nog 1 Palomino hengstje te koop staan, maar vind het ook niet erg als die nog wat langer blijft, ze staan zo gezellig met z’n 3 samen nu.

Volgend jaar zijn de veulens normaal alledrie om te verkopen.. en ook 1 merrie normaal.

Aangezien ik maar dekhengsten blijf verzamelen , zal ik met de merries wat moeten minderen helaas..

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 13:06

Dat idee had ik ook al als ik zie hoeveel kennissen van mij nog met veulens adverteren. Daar zitten echt super leuke dieren bij, maar je hebt wel de juiste match nodig.
Eentje moet ik mij echt voor inhouden een kruising warmbloed x quarter, zo’n gaaf hengstje. Maar ik mag niet, mag niet, mag niet!
Gelukkig is het geen merrie....

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 15:11

Kees d’r buik, op de helft. Ik hoop nog steeds op een kleiner veulen, niet voor niets met een pony gedekt.

Afbeelding
Afbeelding

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 19:52

Wij hadden ons gelders hengstveulen snel verkocht.. Ik had nog gehoopt dat niemand hem wilde zodat ik hem zelf moest houden maar helaas :') Veel mensen vonden dat we al vroeg waren met adverteren (zomervakantie) maar ik vond het juist prettig dat ik toen veel tijd had om mensen te ontvangen en er ook geen haast achter zat om hem te verkopen. Zo konden we de juiste match een soort van zelf uitzoeken. Daarnaast had het ook mijn voorkeur dat hij naar een liefhebber voor gelderse paarden zou gaan en geen 'kudde/weiland opvulling' ergens zou worden, en dat is gelukkig ook gelukt :) Afgelopen zaterdag hebben we hem weggebracht, dat deed wel even pijn aan mijn hart |(

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 19:53

Snel? :)
Mijn veulen van 2017 was 3 dagen oud en toen had ik al 5 pb’tjes terwijl hij nog niet te koop stond. Toen hij nog geen twee weken oud was, was hij al verkocht. Dat het zó snel zou gaan, had ik nooit verwacht!

Dat soort dingen doen altijd een beetje pijn. Als je zelf wegrijdt, of je ziet ze wegrijden. Maar ik vind het ook altijd heel mooi dat je een ander weer gelukkig kan maken ermee

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 14:38

Hier worden eigenlijk alle veulens verkocht. Geen problemen mee. Zo word de hobby betaalbaar.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 15:03

Hier hou ik alle veulens maar wil ze verkopen als ze tussen de 3 en 5 zijn. Ongeveer. Onder het zadel en dan de sport in. Vind dat leuker verkopen :j
Ik stel me er trouwens p in. Dus geen moeite.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 10:36

Sterkte Evelien

Verkopen Pfff vreselijk vind ik het altijd maar je doelen veranderen ook in de loop van de tijd dus moet je keuzes gaan maken.