[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:43

Zo weer flink bij gepost!
Fi heeft toch wel al wat uier voor een maiden zeg!

Fotsy ook nog niks.. dat had ik toch wel verwacht!

Diva zou het rustigste in stand proberen te houden.

Arme jupi moet toch zeer doen.. maja moet ze dat veulen er maar uit poepen en niet terug duwen :P

Hier spook lijkt ph weer hoger.. pfff... dag 358 en nee ze is niet layer nog gedekt :P

Jolene begint wel vaart te maken:

Afbeelding
Afbeelding

shadow33

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:49

Dyonne schreef:
Dat is al flinke tijd en ze is zeker maar 1x gedekt?
Niet een periode later? Wat is het voor dier eigenlijk? Pony of paard?

je reageerde op mijn bericht denk ik?
Ze is idd in de eerste hengstigheid gedekt, 3x in dezelfde week geinsemineerd, waarvan bij de laatste keer (22 april) het eitje dag later weg was. Dus die datum is genomen, dus daar kan het niet aan liggen.
Het is een KWPN. Bij haar eerste merrie was ze zelfs een dag te vroeg..

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:54

Pff DL, dat schiet niet op met Spook weer hoger..

shadow, nee, dan is het wel duidelijk van die dekking. Geduld wordt dan wel op de proef gesteld..

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 12:10

Dyonne schreef:
Diva, kan ze niet bij de merrie en Reuz in?

Die lopen nog thuis, achter de schuur dus niet in het land. In de nacht kan dit prima, dan doe ik het tussenhek dicht en kan het spul niet bij elkaar komen maar elkaar wel zien en snuffelen.
Voor overdag vind ik het iets minder omdat de bewegingsruimte van Reuz dan zo beperkt wordt.

DL, zondagochtend kon ik, even heel snel en met gevaar voor eigen leven, een ieniemienie druppel uit uier van Chicky krijgen. Score; boven de 7!
Chicky heeft niet gekegeld en ook tijdens bevalling geen druppel melk laten schieten. Melken ná de bevalling ging ook moeizaam. Maar inmiddels goed opgang en druipt het soms uit Reuz zijn bekkie.
Laatst bijgewerkt door DIVA2 op 18-04-17 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 12:12

Pfff, al die merries die overtijd gaan. Ik hoop dat Joan me niet zolang laat wachten dit jaar. Ik heb nu alweer zenuwen vanwege vorig jaar, dus ik zit er als een havik bovenop :=
Net even geteld. Vorig jaar begon ze precies 6 weken voor de geboorte met haar uier. Als ik dat nu tel dan zou het in de eerste week van mei moeten komen, zo rond de 330 dagen. Dat zou kloppen met mijn gevoel. Ik heb steeds het idee dat het dit jaar eerder komt. Vraag me niet waarom, tis zo'n onderbuik gevoel. Zou wel mooi zijn :D Vanaf volgende week of misschien al komend weekend (zenuwpees ikke) alarm maar om.
krijg al kriebels in m'n buik als ik eraan denk..

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:21

Janinevv schreef:
Ik had gister volgens mij het veulen gevoeld :D

Gaaf is dat he!

hinte schreef:
Janinevv, Gaaf!

Nee hoor dit is Hinte als baby <3
[ [url=m/OMgA6i.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze wordt volgende maand voor het eerst gedekt, spannend het is echt mijn kindje :o

Ohh wat is ze knap! En zeker spannend zoiets. Komt vast allemaal goed. :)

Fotsy schreef:
silly knappe kerel en wat mooi dat hij op de weide kan rondhuppelen

diva oef wat goed dat hij het gevonden heeft, hengstjes zijn soms wel trager met die dingen

hinte oh je eigen kindje drachtig, das nog veel spannender
ik zou het persoonlijk ook niet meer doen, ook de teleurstelling is enorm altijd als het dan niet pakt of ze het verliest

spook _-:( komaan zeg waar blijven die veulens

dyonne de jouwe gaat ook lekker door op de teller zeg

linda ook niks, nog vorderingen

leuk als je beebje eens voelt

pretty ook nog niks bij Vera, en nu is het lekker koud buiten }>

Elsa ja ze is er helemaal klaar voor :j maar toch niet zeker ;) , merrie's grrrr 8)7
ze is iets aan het afspreken met Flo, ik zie ze veel te veel samen staan :D
en ik die dacht even slaap te kunnen inhalen tussen de twee dames door, nee dus O:)
alarm gaat vanavond bij Flo ook op, dus twee dames met alarm om, daaaag slaap :wave:

[ [url=m/tYrL0J.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oeii, sterkte met waken!

pretty schreef:
:') je bent er zoet mee Fotsy.
Maar Flo gaat nog niks riskeren,hoeveel dagen is ze vorige keer bevallen?

Knappe Hinte is nu nog knapper dan dat ze als baby was. <3

Als ik hier in mijn boekje van vorig jaar kijk,kan Vera het nog lang rekken vrees ik en bereid ik me maar beter voor op dat slurfje. -O-
Ze vindt vast dat haar buik nog niet dik genoeg is..

[ [url=m/XJNtkD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jeetje die knapt echt nog een keer uit elkaar. :')

Dustinlover schreef:
Of schiet ze straks ineens vol :P

Jaa daar dacht ik ook aan indd. Tijdens de bevalling kan er veel veranderen.

Kabayo schreef:
Ibbel mooie foto's!

Juval fijn dat de camera het doet!! :)

Linda ze is weer slank! Haha

Neonlight wat een gaaf dier zeg! <3

DL wauw die kleur. Super gaaf. Hoe heet dat? Hoop dat spook eindelijk doorzet

Diva fijn dat het nu goed gaat. Ik vind paarden zonder aftekeningen ook saai :o

Ceasar geweldig mooie foto alles zo bij elkaar!

Baudyh mooie bolle merries!

Jeetje Janine. Wat had je die gevoerd :wow:

Pretty jeetje! Bollie :D

Mag ik even mijn knappe 22 jarige spammen. Vanochtend voor de bloesem <3
[ [url=m/hPU8wk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat is ze gaaf Kabayo! En wat leuk dat je mee blijft kletsen in het DBT. :) Mag ik vragen of ze medicatie krijgt tegen de cushing?

Dustinlover schreef:
Knappe pony kabayo!

Ik heb goed nieuws! Test is 6.0 en uier is ineens vol aan het lopen:
[ [url=m/kEqU7B.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/u9P5ff.jpg]Afbeelding[/url] ]

*\o/*

Wodan08 schreef:
Dustinlover, hebben Spook en Libby een gesprekje met elkaar gehad?? Hier op dag 353 en wat ziet mijn oog net..
[ [url=m/dD3tmQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Succes!!!

Woohoo harsjes en een mooi uier!

Siptje schreef:
Succes iedereen! Hier baby mag ook wel komen!!

Wat een middag
Op weg naar de les ons een enorm klepperende moto extreem hard voorbijgestoken we gingen al wat aan de kant dus in plaats hij voorzichtig voorbijreed nee dichter en klepperender kon hij niet!
Trailer ging van links naar rechts de mensen konden het geluid en de stampende trailer tot binnen horen!
En erosje is nochtans gene bangerik!!
Moto reed gewoon door wij onmiddelijk gestopt mijn trailer vanbinnen volledig in frieten en de laadklep afgebroken we stonden op 2 min. Van de piste waar we les hadden..mensen ons geholpen de trailer toe te binden want die was verwrongen en kon niet open en daar erosje op zn gemak ervan gehaald erosje was gelukkig al op zn gemak en had gelukkig niets! Ondertussen Mathieu afgekomen met al zn werkgerief..ik toch mn les gereden en raar maar waar eros was het al vergeten! Hij liep ook super en leuk! WoW wat een paardje op zo een korte tijd al! Ondertussen papa en mathieu de trailer vermaakt en erosje er als niets weer op wat een dreamhorse!
Veilig thuis en alles oke! Mathieu zal wel zn werk hebben om alles nog deftig te herstellen!
Gelukkig paard niets en veilig thuis!
Sommige mensen he grrr!
Zouden beter eens daarvoor boeten geven!!

Jeetje heftig zeg. Sommige mensen kunnen echt niet nadenken he.. Kan me daar zo kwaad om maken. Gelukkig is het goed afgelopen. Wel balen van je trailer...

Kabayo schreef:
Granoek wat een imposante hengst zeg

Fotsy succes vannacht :D bomvol uier!

Haha siptje mooi taaltje. Sterkte ermee. Vervelend Zulke weggebruikers

Dankjullie allemaal. Ze lijk zeker geen 22. Hier onze Abby. Die dus gedekt word.
[ [url=m/ol0OiB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Abby doet me inderdaad wel wat aan mijn merrie denken. :P

Icecrystal schreef:
Wodan, dat wordt spannend!

Linda,  ik ken het chronische slaapgebrek. Hopelijk wordt je geduld zeer binnenkort beloond :D

Siptje, wat super zonde van je trailer.. Gelukkig dat je paard het snel weer vergeten leek te zijn maar alsnog een rottige ervaring. Ik moest ook wel een beetje lachen om; 'trailer helemaal aan friet'  :') .

Fotsy, Je zou toch haast denken dat die uier niet voller kan?!

Granouk, papa is knap!! En flink apparaat heeft hij :=

Elin vandaag! <3

[ [url=m/f13thP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/JzMsIW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Pien staat nog steeds op knappen!

[ [url=m/jKfMx4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/WBeQH2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Elin is echt een heerlijk diertje! <3 en Pien maakt het steeds spannender!

mooney schreef:
Geen veulens -O-

Linda dat was Flo van Fotsy.

Gefeliciteerd met je verjaardag!

BusyMissy schreef:
Fijn dat het nu goed gaat met Reuz Diva, dat is een hele zorg minder.

Is je merrie weer opgeknapt Alexandra? Wanneer zou ze moeten /mogen bevallen?

Diane-basje, ik hoop dat dit je mooiste "once in a lifetime"-dag mag worden. Heerlijk dat je op Cyprus zit en niet hier tussen de hagelstenen hoeft te lopen. Geniet ervan!

Ik krijg net een berichtje van mijn moeder dat ze in de loop van de ochtend steeds helderder uit haar ogen ging kijken en zojuist galopperend de wei op ging. Dat is goed nieuws dus! :):) Ze is vandaag 303 dagen. Over 3 weken safe en 20 mei is ze uitgerekend op 335.

Fotsy schreef:
heb je al pb gestuurd linda, ocharme, veel koelen, koelen koelen, en nu moet ze nog wat billen knijpen

ik baal ook, nu moet ik gaan werken en kwam vanmorgen dit tegen

[ [url=m/BDufdr.jpg]Afbeelding[/url] ]

ze moet nu ook nog maar wachten, ik ben vanmiddag even thuis en ik ga manlief even bellen of hij het ziet zitten op tijd naar huis te komen

en hier gieten, hagel, verschrikkelijk weer, geen weer voor een veulentje

Oei ze maakt het spannend Fotsy!

Hier gewoon zon en afwisselend bewolkt.

Cynthia82 schreef:
Spannend, Fotsy! Maar wel balen dat je nu moet werken ;(

Mooney, gefeliciteerd met je verjaardag!

Dyonne, jij bent nu ook al echt lang aan het wachten -O-

Fi dr uier begint langzaamaan weer te veranderen, maar nog niets spannends.

[ [url=m/EpRylg.png]Afbeelding[/url] ]

Fi'tje doet rustig door. :)

DIVA2 schreef:
Ik heb een vraagje want ik weet niet zo goed wat het beste is.....

Saar, Chicky, Beer(ruin) en Franky(hengst) lopen eigenlijk altijd bij elkaar met Beer als leider. Beer hield
Franky onder de duim.

We zijn, bij begin uier ontwikkeling van Chicky, begonnen met Saar en Chick voor de nacht naar huis te halen en overdag weer terug naar de mannen. Dit was voor Frank even wennen, opeens zijn meiden weg, maar na paar keer wist ie niet meer beter.
Een paar weken geleden hebben we Beer en Franky naar de dijk gebracht en Saar + Chicky overdag op
oude land gelaten en 's nachts binnen.

Reuz is inmiddels geboren maar ik gok dat Beeb van Saar nog even op zich laat wachten. Uitgerekende datum is een ? maar nog weinig voortekenen/uier.
Chick en Reuz houden we nog even hier maar vond het voor Saar een beetje sneu. Die heb ik dus terug gebracht naar de mannen.
Nu is er opeens, na 'n jaar rust, een verandering opgetreden tussen Beer en Franky. Franky heeft besloten dat het tijd was om de rollen om te draaien en heeft een coup uitgevoerd. Hij is nu dus de duidelijke leider, Beer heeft niets meer te vertellen en wordt dan ook bij Saar uit de buurt gehouden. Saar trouwens ook bij Beer.
De rust is dus ver te zoeken.
Wat is wijsheid; lekker zo laten en Saar naar huis halen zodra er veranderingen plaatsvinden.
Of Saar voor de nacht naar huis halen en overdag lekker rustig in oude land terug zetten? Daar lopen
geen pony's maar wel d'r varkensvrienden. Wat is wijsheid?
Uier gisteren:
[ [url=m/gC1Pkn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja lastig indd. En wat er ook al gezegd wordt, waar zou ze de minste stress van hebben?

linda2008 schreef:
Fotsy, dat gaat lekker opschieten :D

Cynth, oh Fi is ook goed op weg zeg!!

DA maakt zich minder druk dan ik (gelukkig ;) ) hij vind het nog wel meevallen, zal een eventuele bevalling niet bemoeilijken, verder gewoon veel koelen en vooral niks opsmeren was het advies.
Dus vanmorgen gekoeld en vanmiddag vrij genomen om nog wat keren te koelen :)

Oh gelukkig maar! Wel vervelend voor de merrie natuurlijk, maar daar koel je voor. :)

shadow33 schreef:
hier dag 362 en nog steeds geen veulen.
Aan de uiers mag ik ook niet echt komen, maar als het even lukt, dan komt er ook nog geen melk uit..
klieren van de uiers zijn wel al een paar weken opgezet..
pff ben het wachten beu ;(

362 :oo

Dustinlover schreef:
Zo weer flink bij gepost!
Fi heeft toch wel al wat uier voor een maiden zeg!

Fotsy ook nog niks.. dat had ik toch wel verwacht!

Diva zou het rustigste in stand proberen te houden.

Arme jupi moet toch zeer doen.. maja moet ze dat veulen er maar uit poepen en niet terug duwen :P

Hier spook lijkt ph weer hoger.. pfff... dag 358 en nee ze is niet layer nog gedekt :P

Jolene begint wel vaart te maken:

[ [url=m/b8bq5q.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/A9kyMA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook een 6,5. Dat wordt spannend!

DIVA2 schreef:
Dyonne schreef:
Diva, kan ze niet bij de merrie en Reuz in?

Die lopen nog thuis, achter de schuur dus niet in het land. In de nacht kan dit prima, dan doe ik het tussenhek dicht en kan het spul niet bij elkaar komen maar elkaar wel zien en snuffelen.
Voor overdag vind ik het iets minder omdat de bewegingsruimte van Reuz dan zo beperkt wordt.

DL, zondagochtend kon ik, even heel snel en met gevaar voor eigen leven, een ieniemienie druppel uit uier van Chicky krijgen. Score; boven de 7!
Chicky heeft niet gekegeld en ook tijdens bevalling geen druppel melk laten schieten. Melken ná de bevalling ging ook moeizaam. Maar inmiddels goed opgang en druipt het soms uit Reuz zijn bekkie.

Gelukkig gaat het beter!

Spannend Noisy! Beter te vroeg dan te laat het alarm om toch? :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:25

Charlotte nog niet teveel zorgen maken, mijn ene merrie was twee jaar geleden ook heel laat met haar uier maar goed opvolgen zou ik zeggen
vulva wassen met detol? Mag dit wel, is dit niet schadelijk?
ik was altijd met isobethadine shampoo-zeep doen ze in kliniek ook voor het scannen en insemineren
en ik ben al preventief aan het wassen geslagen bij Flo en lijkt tot hiertoe toch te helpen tegen het schuren _/-\o_

Alexandra hoe staat je merrie ervoor?

oh moratoetje ook overtijd amai ze laten ons allemaal heel erg wachten
shadow33 wat 362 dagen, jeetje zeg, ik geloof je zo dat je het wachten beu bent

DL ze gaan spookje allemaal voorbijsteken straks

diva ik heb er geen idee van wat je best doet nu

bij mij is het vooral de slaap die me begon aan te vallen maar deze nacht maar 1keer alarm van elsa, geen van Flo , 2keer dochter, dus viel reuze goed mee :D
Elsa's staat nu lekker in de zon en buikje lijkt echt wel weg. De buurvrouw is ook ingeschakeld om een oogje in het zeil te houden.

Afbeelding

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:25

Yeah!! Galop is een goed teken!

(en wat een bijleespost..)

Kan je hier ook filmpjes plaatsen?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:31

362 dagen,ocharme,zo lang heb ik ook ooit gewacht op mijn veulen maar die dag kwam het dan ook.
Ze heeft toch al uier mag ik hopen?

Alexandra goed nieuws dat ze het beter doet nu! *\o/*

Flo de dochter is even erg als de zoon precies met alarm geven? -O-
Elsa haar buik is weg hoor,dat viel me direct op en dat is wat je wilt zien! *\o/*

Haha Diva ik had bij mijn rosse vosse :') ook een poging tot melktesten gedaan,samen met schoonma die ze vasthield maar als ik nog maar eraan tik gaat dat been al omhoog,dus toch niet gedaan. :')
Het ergste is,ooit had ze een doodziek veulen,toen moesten we Vera melken en het veulen dwangvoederen,dat liet ze toe en toen kon ik gewoon erbij zitten en melken. Tot ze het opeens NIET meer wou en het aan geen kanten meer toeliet. Toen ik de stal uitging,liep het veulen naar de uier en begon te drinken. Madam Vera keek me aan van "zie je wel,je bent onnodig van nu af aan". ~~}> ~~}>
Echt te slim die vosse shetmerries.

Zooo Rowan Jolene ziet er qua uier en melktest zo goed als klaar uit!

Wel hier sloopt de hengst nog het minst van al,die is zo braaf achter zijn omheining,maar dat groot paard met haar 600 kg overal tegenaan. }:)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:32

Alexandra jolene test al bijna 6.0 is alleen niet super goed op de foto te krijgen :)

Nou elsa schiet eens op! Ze heeft 5.5 toch?

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:36

DL, dadelijk zijn al je andere merries allemaal bevallen en dan moet Spook nog :').

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:39

Pretty, Chicky liet het melken na de geboorte ook niet toe. Die hebben we gesedeerd. Maar dan mis je ook gelijk het toeschiet reflex. Dus het was een langdurige klus om daar een paar cc uit te halen. Uiteindelijk iets van 40 gemolken en aangevuld met Pavo. Paar uur later dronk Reuz zelf.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:43

mijnlieverd schreef:
DL, dadelijk zijn al je andere merries allemaal bevallen en dan moet Spook nog :').

:oo
Dat zou wel heel erg zijn.
ik denk dat DL er dan ongeveer zo uitziet:
Afbeelding

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:44

Dustinlover schreef:
Alexandra jolene test al bijna 6.0 is alleen niet super goed op de foto te krijgen :)

Nou elsa schiet eens op! Ze heeft 5.5 toch?

Ohh kijk aan! Dan begint het echt spannend te worden!

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:47

Noisy schreef:
mijnlieverd schreef:

:oo
Dat zou wel heel erg zijn.
ik denk dat DL er dan ongeveer zo uitziet:
[ [url=m/4WamuM.png]Afbeelding[/url] ]

:') _O- :x

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:55

Silly, wat word jouw veulen al groot! Hebben ze 'm schoentjes met naaldhakken gedaan ofzo? :')
Fotsy, gelukkig een beetje kunnen slapen vannacht. Eén alarm kan al zo lekker je nachtrust verstoren. Niet erg als het echt voor een veulen is natuurlijk, haha. En dan nu moeten werken terwijl je zo graag thuis zou zijn, grrrr.
Oh Pretty, geen slurfje voor Vera's beeb hoor. Bij wie hoop je eigenlijk het meest op een merrietje? Ga ik extra hard duimen voor je. En wat een draak, dat grote paard. Hopelijk blijft de boel netjes op zijn/haar plek.
Shadow, hoe gaat het daar inmiddels?
Linda, pffff. Snapt ze nou niet hoe lang je al moet wachten? Rotzakje. En dan ook nog andere dingen om je zorgen over te moeten maken; niet fijn!
Wow DL, dat zou wel heeel bijzonder zijn... Die ph is bij haar wel heel irritant aan het doen zeg. Met recht een Spookje.
Zo dan Kabayo, die ziet er nog goed uit voor haar leeftijd! Mooi. En mooie hals op je fries.
Dat schiet al mooi op Marit! Hopelijk snel wat minder last zodat je de laatste weken nog wel echt kunt genieten.
En bij Wodan ook flink schot in de zaak. Spannend!
Lekker asociaal Siptje; ik snap dat niet-paardenmensen niet altijd beseffen hoe een paard op dingen kan reageren, maar dit is echt schrikken. Wat goed dat Eros er zo nuchter onder is gebleven.
Granoek, mooi imposant dier zeg! En interessant om te horen waarvoor die klos touw vaak te zien is.
Alexandra, ook voor jou narigheid. Hopelijk lijkt ze snel weer haar oude ik, maar aangezien ze nu lekker aan het rennen is zal dat wel de goede kant op gaan :)

Hier blijft alles rustig, dus gisteren toch naar de hengstenshow geweest. Echt geen spijt van onze nieuwe hengst; die was helemaal in zijn element en ging er heerlijk over met zijn drafrondes. Hij heeft bij zijn opfokker inmiddels 2 merries gedekt omdat hij deze week naar het sperma-onderzoek moet, dus wie weet is er al wat drachtig. Zelf ook nog een dekking gewonnen, haha. Kon 'm niet echt gebruiken, dus maar iemand anders blij mee gemaakt.
Even wat dikke buiken: de eerste vier die aan de beurt zijn.
Candora: a.s. vrijdag aan de tijd. Normaal minimaal 2 weken te vroeg, maar heeft er nog geen zin in ;-)
Afbeelding

De twee vierjarigen, drachtig van hun eerste veulentje. Vooraan GoGo Girl, volgende week uitgerekend. Dit wordt een beladen veulen voor ons; merrie was officieus van mijn in november overleden schoonvader. Wat had hij graag haar eerste veulen nog willen zien... Heb al een mooie naam mocht het een merrietje zijn. Daarachter onze trots Giddy-Up; die moet nog een week of 3.
Afbeelding

Sonneke moet nog ca 6 weken, maar is ook geregeld behoorlijk te vroeg. Dus ook maar in het weitje met de 'let-op-merries' :+ ; kijken vanaf de bank het weiland in, superfijn.
Afbeelding

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:02

Oh spannend. En succes met de dames.
Kom op dames, jullie maken het wel erg spannend. Wij willen baby foto's

Luna begint altijd iets meer.
Vannacht ging ze stampend naar de buik liggen. Dan lag ze relaxt en dan hoofd/nek strekken en kauwen. Haar schede was vanmorgen flink opgezwollen en nu weer redelijk "normaal"
Denk dat ik haar vanaf vandaag het poortje in de stal dicht maak. Zodat die twee ponykes niet om haar heen lopen. Heeft ze wat meer rust s'nachts.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:18

Toch deze maar gaan gebruiken dames:

Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:25

Neee Marit dan plopt dat slurfje er zo alsnog uit. _O- _O-

Aah leuke foto's Arianne,Candora is ook zo een leukerd maar ik zou niet weten wie kiezen uit jouw merrie's. Zelfs de vosjes zijn aansprekend. :D O:)
Dat wordt een beladen veulen uit Go-Go inderdaad,wat spijtig dat hij het niet mocht meemaken.
Dus jullie hebben opnieuw een hengst goedgekeurd? Super!! +:)+
Ik wil het liefst een merrietje uit Ella maar uit Vera of Nikita is ook goed. En ik wil er stiekem graag méér dan 1 dit jaar. O:) Best veeleisend hé? <<)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:30

Hier maakt merrie of hengst mij niets uit eigenlijk.
Als je leest over draagtijd zegt de ene hengstveulens duren langer, ander zegt merrieveulens.
Maiden merries dragen vaak langer. En de hengst is ook van invloed. Weet wel dat van deze hengst ze vaak wat overdragen.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:41

Babyboom bij jou dus Arianne.
En wat 'n prachtige manen hebben ze!

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:41

Spannend momenteel weer een hoop merries op het einde. Waaronder de mijne.

Passoa test nu 6.4 is 24 april uitgerekend. Banden worden al wat slapper.
Afbeelding

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:21

@Fotsy; Nee dat zou ik zeker niet doen! Alleen het gebied eromheen (bil/staart)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:41

Prachtige merries arianne!

Ik zie er nog best fit uit hoor! Valt me op dat spook nu steeds minder alarm geeft. Maar 1 of 2x per avond/nacht.

Ga zo maar eens bij ze kijken en vanavond nog een keer checken en dan hopelijk vannacht eindelijk eens een keer een baby.. want nu kan ik dus niet meer uitslapen en die wekker constant zetten word ik niet vrolijk van :P

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:53

Spook gaat vast ook staand bevallen :P zonder alarm :7