[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:03

jemig zeg...probleem is als je zulke paarden koopt je een groot probleem van onverlaten aan fokkers en eigenaren in stand houdt. Mocht er iemand iets willen kopen staat onze Arie te koop. Eerst klas kanjer en kern gezond

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:09

Woogy schreef:
jemig zeg...probleem is als je zulke paarden koopt je een groot probleem van onverlaten aan fokkers en eigenaren in stand houdt. Mocht er iemand iets willen kopen staat onze Arie te koop. Eerst klas kanjer en kern gezond

Daar heb je een punt, Woogy, maar jouw Arie is nog jong en heeft een betere kans op een goed tehuis dan deze arme merrie.
Ik hoop dat iemand met de hand over 't hart strijkt en deze merrie nog wat mooie jaren wil geven. Het is zo dankbaar werk.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:10

19 jaar en veulen van 5 maanden aan de voet, net nog in de staart van de top van lactatie. Zal niet heel veel moeite zijn om die de komende maanden weer in vorm te krijgen.
ruimte heb ik, ze is welkom, maar ik koop niets aan.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:11

Natuurlijk is het dankbaar werk maar doordat mensen de troep van een ander opruimen kunnen die mensen troep blijven maken.
Klinkt heel hard maar ook ik zou er om dezelfde reden als Woogy niet aan beginnen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:13

Onderschat de leeftijd niet... En bovendien kan het zijn dat de merrie sowieso al makkelijk mager werd. Ex was op zijn 19e al niet meer dik te krijgen (altijd al een moeilijk paard geweest om op gewicht te houden ook trouwens.)

Maar je kent het verhaal achter deze merrie niet, misschien is ze inderdaad "gewoon" zo mager omdat er een veulen van 5 maanden langs loopt en ze dat niet bij gehouden kreeg, ze hoeft niet verwaarloost te zijn... Dan is Ex ook verwaarloost want die ziet erger uit. Maar die krijgt wel even veel luzerne, brokken en hooi als de drachtige merrie.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:30

veulen zit ook geen spek op, weinig info in de advertentie. Ik snap het gevoel echt wel want tjonge wat een mooie kleur heeft de merrie, maar ik doe het niet meer.
Mijn volbloed kreeg ik namelijk zo:Afbeelding
Afbeelding
Zo was ze toen ik haar af liet maken(had teveel problemen helaas :( )

Niet super slecht zou je zeggen...wel als je weet hoe vreselijk mooi ze was in training...zo mooi rond en vol...bij een slechte fokker gestaan. Gelukkig wist ik hoe ze eruit had gezien omdat ik haar in training altijd heb gereden, anders had ik het zeker niet gedaan.

Het is lonend werk dat wel, maar zodra deze weg is bij haar eigenaar, staan er tien andere te wachten.

Klinkt misschien rot, maar voor 900 euro is er heel wat leuks en gezonds te koop...

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:35

Het veulen ziet er indd uit alsof ie hard groeit. Ik heb ze erger gehad die behoorlijk ondersteunt werden met hoogwaardig krachtvoer naast het onbeperkt ruwvoer, daar voer je soms gewoon niet tegenop. Hij heeft nog wel lekkere billen trouwens :)

Volgorde is bij vermageren: hals ribben billen rug, bij ouderdom: rug billen ribben hals.
Laatst bijgewerkt door peach2001 op 08-01-14 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:38

Nou voor mijn topic hoef ik men eigen niet druk te maken of dat loopt of niet :P Dat doen ze wel voor me haha

Sneu van die merrie, maar ik koop geen grotere meer, heb er zelf zat :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:41

Jammer dat het zo moet DL, wil je gewoon je geluk delen met mensen en je mooie dame en toekomstige baby tonen...krijg je een bak zeik op je bord :(

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:42

Goh ja DL, waar maken ze zich nou druk om? Vervelend..

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:51

Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:57

Dat kan goed zijn annikaB maar je moet ook realistisch blijven. 900 euro om te "redden" is in deze tijd een mooi handeltje op starten als je werkelijk zo hartvochtig kan zijn t.o.v de dieren.
Maar goed.

Nouuuu DL, met het risico dat je me nu niet mee lief gaat vinden.... ik "snap" ergens wel wat ze zeggen en imo reageer je een beetje gepikeerd al kan ik me dat na al die pagina's ook wel weer voorstellen.. :) Maar de foto's en filmpjes zijn nu eenmaal niet representatief voor je verhaal en daar moeten zij het natuurlijk wel mee doen.. Ergens "vraag" je er dan ook om.. :) Imo post je dan beter geen foto's... :)

En ze mogen natuurlijk gewoon hun mening geven... Tis een vrij land.. :)
Ik had eerlijk gezegd ook negatievere reacties verwacht in mijn topic. :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:24

ik weet dat dit een discussie forum is, maar moet heel eerlijk zijn dat het in sommige topics gewoon niet nodig is om lelijke dingen te zeggen. Zoals veulen topics, in the picture, dat soort dingetjes. Iemand is trots op z'n beestje op wat voor manier ook, dan ga dat niet afbranden.
Moet wel bekennen dat ik niet weet waar de discussies over gaan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 18:04

Oh ik vind ook absoluut dat ze het anders hadden kunnen brengen. :) Maar het verbaast me zeg maar niet dat bepaalde bokkers reageren zoals ze doen. :) (maar goed, zit ook al lang genoeg op bokt om een beetje "afgestompt" te zijn op bokt reacties denk ik)

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 18:31

Heeft er hier trouwens nog iemand zijn drachtige merries onder een deken staan?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:05

Die van mij staat gewoon onder de dekens hoor.
Ze is ook pas begin mei uitgerekend.
Stalgenoot merrie is 12 maart uitgerekend en die staat ook onder een deken.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:12

Ja hoor, die van mij staat ook onder deken. Ook nog volop aan het werk

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:14

Hier geen deken, maar ze past m nog wel :D Ons oudje had vandaag een slokdarmverstopping, dat was ecven schrikken. Nu een verslapper en pijnstiller gehad en op een stal zonder voer voor de nacht. (niet de drachtige merrie hoor). Ik heb drachtige merrie gefilmd maar uploaden lukt vervelend genoeg niet.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:14

Die van mij is ook nog volop aan het werk.
Eind januari ook weer wedstrijd

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:18

Ook bij ons nog met deken. Deken is trouwens ruim genoeg voor de dikke buik ;).

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:31

Zo, bewegend beeld is soms duidelijker dan foto's :D Drachtige merrie is de iets grotere met grijze manen, het verschil is hopelijk wel te zien.

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:57

Die van mij staat ook gewoon met deken maar is ook pas half mei uitgerekend.
mag toch hopen dat het dan alweer lekker weer is ;)

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:34

Wat schrikken die slokdarmverstopping!

Hoe doen jullie dat dan met de bevalling. Onze merrie moet 23 april bevallen, en vorig jaar toen onze Knoxx was geboren vroor het nog 's nachts. Kunnen ze wel bevallen met een deken op? En de veulens drinken?

Ik heb gewacht tot de temperatuur snachts tot 6 graden was gedaald om het eerste deken op te leggen, maar nu was het eergisteren weeer 13-14 graden en volop zon overdag... Echt lastig weer, zou graag het deken er tegen de bevalling weer afwillen...

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:51

Moet zeggen dat ik bij de bevalling liefst geen deken op heb.
Bij ons op stal is de temperatuur daar ook wel geschikt voor hoor.
Tegen de tijd dat ze bevallen moet bouw ik haar hoe dan ook af met dekens.
Ik weet niet wat je nu op hebt. Maar anderhalve maand van te voren gaat ze onder een 100 grams deken. En 2 weken voor die tijd gaat alles af. Alleen als ze het land op gaat moet ze een vliegendeken om.
En als het veulen er is gaat ze ook binnen no time onder een vliegendeken. Maar dan zonder bilriemen

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:10

Ik ga ervan uit dat het in mei warm genoeg is om de deken af te laten, anders bouw ik het ook af wil niet dat ze met deken om zou bevallen.