[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 08:24

Dit topic gaat zo hard, ik lees wel alles trouw bij. Had overigens wel veulens verwacht inmiddels.

Wij blijven niet wakker 's nachts. Wij hebben wel een birthsensor om en laten als het spannend wordt wel de camera aan met geluid. Ik moet namelijk echt wel slapen, want met mijn werk moet ik wel enigszins scherp zijn, anders kan het gevaarlijk worden. Onze stal ligt ook direct aan het huis, dus als ze beginnen zijn we ook met een minuut op stal, dat is wel heel fijn.

splenius Dat kan toch niet lang meer duren met zo'n uier!

janinevv Dat is ook al een beste uier, gelukkig heeft ze je wel redelijk laten slapen.

Kabayo Haha, terugduwen :') Dat is nou juist wat we niet willen!

De uier van Anna was weer iets voller, maar ze zet er nog niet echt vaart achter. Denk dat ze ook wacht op beter weer.
Afbeelding

En van de week is hier een gastmerrie gearriveerd! Ze is uitgerekend op 26 maart. Uier is nog niet spannend.

Afbeelding

Afbeelding

pradadaan

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 08:53

De merries houden jullie goed in spanning, hopelijk snel gezonde veulens :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 09:33

We druppelen rustig door :D
Afbeelding

Verder niet veel verandering, hoewel ze iets minder vol lijkt aan de achterkant -O-
Afbeelding

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 09:54

Seven :') zwaar slaaptekort krijg je met dit soort merrie’s }>
Jeetje toch wel bijzonder dat bij mijn merrie dit zichtbaar was en het veulen werd binnen 24 u geboren. En een andere merrie blijft hier doodleuk een poosje mee rondlopen.

He wat jammer dat ik hier nog geen veulenpost zie!! :') _/-\o_

Vraagje, het is belangrijk dat mijn merrie beweging krijgt. Maar nu miezert het hier…Heb het veulen buiten wel iedere keer een dekentje op. Doen jullie ze dan wel even buiten met dit weer?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 10:08

Marus ik zou ze zeker naar buiten doen maar niet lang. Eigenlijk moet het veulen niet op een koude natte ondergrond liggen. Day is het recept voor ziek worden. Wellicht kan je ze wel 3x per dag een uur buiten zetten? Dan kan het veulen in een warme stal slapen. En buiten uitrazen met mams

Seven wat een grapjurk die merrie van je. Nou ja, dan aankomende nacht maar :') Wat doet deze merrie normaal? Druppen en vrij snel veulen? Of kan dit nog wel even doorgaan zo

Goldenarrow jij hebt zo'n ingenaaid systeem? Lijkt mij wel ideaal qua nachtrust. Hihi nee terug duwen mag niet. Ach, nu nog wel. Anders zou het te vroeg zijn. Die van jou vlotten ook nog niet echt

SophievdV ach zo te horen heeft ze het zwaar :(:)

Janinevv 1x valt nog mee :) Uier vult inderdaad goed!
Straks krijg je een hermafrodiet :+

Luna2006 grappig dat de pendel klopte. Ik denk bij mij niet :+

Kiko klinkt als een spannende onrustige nacht! Wellicht ergens deze week?
Sterkte met je vader :knuffel:

Splendius daar lijken toch wel redelijke druppen aan te zitten. Klinkt als een fijn plekje voor de paarden!

Annash fijn he zo vroeg steeds een veulen. Wordt je wel verwend van O:) Uier vult al mooi :j

Cantodea nee dat jeuken herken ik niet. Wellicht zit ze in de rui?

Nieky1993 fleur doet nog niet zoveel nee := Ik denk inderdaad een hengst als ik moet afgaan op haar uier. Tot nu toe is vroeg vullen 2x een merrie geworden en 2x laat vullen een hengst. Maar ja, wellicht doet ze het deze keer helemaal anders.

Vandaag 9 maanden drachtig. En eindelijk begint ze aan haar uier :+ Je ziet niet veel. Maar tenminste iets. Nog 45 dagen te gaan, dag 275
Links gisteren, rechts vandaag
Afbeelding
Afbeelding

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 10:20

Kabayo: ik doe ze 4 x dgs ong 20min . Dan is het veulen zo moe van zn race partijen en ik wil niet dat hij buiten gaat liggen.
Oke dan doe ik ze wel buiten! Bedankt voor het meedenken

Jaaaaa de uier begint al te veranderen! Gaat al wat uit elkaar staan

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 10:21

Hier hebben we gelukkig (al heb ik dit jaar late veulens :+ )wat overdekt om beweging te geven. Maar toen dat nog niet was gingen ze gewoon zonder deken even naar buiten. Binnen lekker slapen en zo nodig dus vaker naar buiten.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 10:36

Marus
Hier met de andere dame ook druppen en een dag later de kleine maar deze trut :=

Vorig jaar kreeg onze merrie een veulen op 2 februari, het was toen ook best fris ik deed ze om de 2 uur een half uurtje naar buiten dan kon mama even bewegen en de kleine ook en kon ze binnen slapen en rusten. Maar dan moet je ze wel thuis hebben en de tijd hebben.

Kabayo
Dit is een oudere maiden merrie dus geen idee wat voor haar normaal is :D dat maakt het dus extra spannend :j

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 10:48

Wat kan je blij worden van die lucht. Ha ha ze rijden op Dit moment mest uit over het land. Teken van voorjaar. Grasjes gaan groeien

Alles nog rustig, hier ook.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 11:03

Baudyh heel herkenbaar haha :D

Even een vraag tussendoor: ik wil graag suikervrij gaan voeren aan mijn sportpaard. Heeft er iemand een goede tip? Ik kan haar met de voerbeurt niet overslaan namelijk. Dat gaat frustraties opleveren :')

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 11:04

Seven schreef:
Marus
Hier met de andere dame ook druppen en een dag later de kleine maar deze trut :=

Vorig jaar kreeg onze merrie een veulen op 2 februari, het was toen ook best fris ik deed ze om de 2 uur een half uurtje naar buiten dan kon mama even bewegen en de kleine ook en kon ze binnen slapen en rusten. Maar dan moet je ze wel thuis hebben en de tijd hebben.

Kabayo
Dit is een oudere maiden merrie dus geen idee wat voor haar normaal is :D dat maakt het dus extra spannend :j

Ik heb ze gelukkig thuis! Ben daar nu nog dankbaarder voor na deze ellende. Heb heel veel uurtjes in de stal geleefd.
En ik heb deze week vrij genomen.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 11:34

Hier een beetje brak dus heb wel alles gelezen maar even geen puf om iedereen te antwoorden.
Hier nog geen veulen maar de uier is wel iets voller geworden en de spenen beginnen een beetje zwart te worden.
Afbeelding

Ze heeft de hele nacht rondjes gelopen maar na 4 uur niet meer gaan liggen. Ze is nog steeds mega aanhankelijk en volgt mij. De tijd gaat het zien dus vandaag goed in de gaten houden. Heb de deken gisteravond afgedaan want kan ik het beter zien en het was zacht buiten.

Mijn vader mag gelukkig morgen weer naar huis!

En vandaag zitten we op dag 320!!

xsurfdiary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 11:37

Seven en Kiko die van jullie maken het spannend!
Fijn dat je vader weer naar huis mag.

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 11:39

kan niet lang meer duren zou je denken Kiko, hopelijk komt al het goede in 3e want dat zou het mooi compleet maken, je vader weer naar huis, 320 dagen dus veilig en dan een mooi veulentje :))

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 11:47

Dat vind ik een mooie Kimwilliam; ik sluit me erbij aan!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 11:49

SophievdV schreef:

Even een vraag tussendoor: ik wil graag suikervrij gaan voeren aan mijn sportpaard. Heeft er iemand een goede tip? Ik kan haar met de voerbeurt niet overslaan namelijk. Dat gaat frustraties opleveren :')

Suikervrij kan niet maar je kan wel laag in suikers en zetmeel voeren. Het suiker en zetmeel moet dan samen onder de +/- 13-15 % zitten. Ik weet niet of je graag een bepaald merk wil voeren. Er zijn tegenwoordig zat mogelijkheden
Ligt er ook aan of je sportpaard zelf genoeg energie heeft of dat er energie bij gevoerd moet worden

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 11:59

kimwilliam schreef:
kan niet lang meer duren zou je denken Kiko, hopelijk komt al het goede in 3e want dat zou het mooi compleet maken, je vader weer naar huis, 320 dagen dus veilig en dan een mooi veulentje :))

Jaaa dat zou echt super zijn! Mooie gedachte ook!
Heb de kraambox nu ook voor de stal gezet en temperatuur haar nu ook meerdere keren want ze zeggen dat de temperatuur naar beneden gaat.

Xsurfdiary jaaa mijn merrie heeft mij al meerdere keren effe spannend gemaakt dus je durft bijna niet te hopen want elke keer denk je zou het dan nu en dan is het weer een paar dagen rustig.

Seven houd jij het nog een beetje vol? Ik hang ook meerdere keren per dag onder mijn merrie om te kijken en foto’s maken..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 12:03

Kiko
Nog wel :D hoewel ik wel echt moe begin te worden. Maar ik ga altijd gewoon door en dan zien we het wel :j

Wat zal dat inderdaad tof zijn als je vader thuis is en er een gezond veulen in de stal ligt.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 12:12

Er stond nog altijd een stipje op dit topic nadat ik me vorig jaar ergens al had gemeld. Ik ben niet zo’n actieve bokker dus volg alles onder de meeleessteen :)).

Het seizoen is nu echt van start dus ik zal wat actiever reageren hier :D.

Iedereen die al een veulentje heeft nog van harte gefeliciteerd! Heerlijk weer dat kleine grut ik krijg daar altijd echt een voorjaarsgevoel van <3

Hier hebben we minder veulens dan anders dus een rustig jaartje.
De eerste dame zit op 321 dagen nu. De welsh merrie is 14 april uitgerekend en daarna nog weer 2 gypsy cobs op 28 april en 9 mei. En dan zijn we er al weer door :+ wel lekker vroeg klaar zo :D

Ik zal de dames even voorstellen nog.
Flash 1 april uitgerekend van SD God of Thunder
Afbeelding
Afbeelding

Elsa 14 april dragend van Bluedyfas Jaimy
Afbeelding

SD Jolene 28 april drachtig van SD God of Thunder.
Jo heeft inmiddels al 5 veulens bij ons gehad waarvan 3 van Thor (God of Thunder).
Afbeelding

Lotus Evija (Evi) 9 mei, dragend van SD God of Thunder. (Heb alleen nog een foto van haar als 2 jarige :=)
Afbeelding

Papa SD God of Thunder (Thor). Hij is inmiddels ruin dus dit zijn zijn laatste veulens :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uiertjes.
Flash dag 321 (let niet op het geknoopte haar. Ze vindt het niet tof als ik dat probeer weg te halen :=(
Afbeelding

En de welsh dame dag 307
Afbeelding

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 12:14

Seven Ik heb nog de mazzel dat er iemand voor mij waakt dus kan wel wat slapen. Maar als je wakker gebeld wordt dan sta je wel aan! Maar door mijn burn-out hakt zo’n gebroken nacht er wel extra in helaas.
Ik heb morgen om 09:00 uur een belangrijke afspraak dus hopelijk hoef ik die niet af te zeggen.
Zou mooi zijn als ze vanavond op een christelijk tijdstip gaat bevallen en anders graag even wacht tot morgenmiddag.

Respect voor jou. Je moet al best lang waken. Hopelijk wordt het snel beloond.
Ben wel toe aan veulenspam!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 12:28

baudyh schreef:
SophievdV schreef:

Suikervrij kan niet maar je kan wel laag in suikers en zetmeel voeren. Het suiker en zetmeel moet dan samen onder de +/- 13-15 % zitten. Ik weet niet of je graag een bepaald merk wil voeren. Er zijn tegenwoordig zat mogelijkheden
Ligt er ook aan of je sportpaard zelf genoeg energie heeft of dat er energie bij gevoerd moet worden

Ja sorry, ik zeg het verkeerd. Met zo min mogelijk suikers.

Het is een tuigpaard, energie in overvloed. Ze wordt wel fanatiek getraind dus dat is wel wat om rekening mee te houden.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 12:37

Jeetje, nog geen veulens...Kom op merries!

Wat betreft volle maan, dit is een fabeltje, in elk geval bij mensen. Daar is onderzoek naar gedaan en er worden bij volle maan niet meer baby's geboren.

cp112 ik blijf jouw paarden geweldig vinden. Heb je Thor geruind omdat hij genoeg nakomelingen had? Of voor de sport?

Mijn merrie loopt gelukkig weer wat beter, ik kon al weer rijden met haar. Dag 278 alweer, nog 42 tot veilig!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 12:38

SophievdV schreef:
baudyh schreef:
[

Ja sorry, ik zeg het verkeerd. Met zo min mogelijk suikers.

Het is een tuigpaard, energie in overvloed. Ze wordt wel fanatiek getraind dus dat is wel wat om rekening mee te houden.

Ik voer tegenwoordig Cavalor silhouette in ben daar heel tevreden over :j
Wel goed in eiwitten maar suiker/zetmeel gehalte van 11%

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 12:40

Kiko Spannend uier al, ze is fink veranderd sinds je laatste uier foto volgens mij *\o/*

SophievdV. Equilin?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 13:16

Equilibrium voer ik hier maar die gaat er slecht in. De balancer lukt nog wel maar hun merrie variant is lange tanden eten.