[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 09:07

Fotsy, spannend. Hier is het ondertussen wel heerlijk weer. Regen is weg en mooie blauwe lucht.
Pony's staan rustig te slapen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 09:09

Spannend, Fotsy! Maar wel balen dat je nu moet werken ;(

Mooney, gefeliciteerd met je verjaardag!

Dyonne, jij bent nu ook al echt lang aan het wachten -O-

Fi dr uier begint langzaamaan weer te veranderen, maar nog niets spannends.

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 09:20

Gefeliciteerd met je verjaardag Mooney

Jij wacht ook al heel lang dyonne

Oh Fi begint eraan voort te werken
Hier is flo ook echt haar best aan het doen

Afbeelding

En Elsa ja pfff, ik rij straks naar huis en manlief komt deze namiddag ook naar thuis tot ik er ben en dan vertrekt hij weer. Aflossing van de wacht.
Afbeelding

Laat de zon straks dan maar komen, kan Elsa nog even wachten

Al nieuws van de da Linda?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 09:31

Alexandra__ schreef:
Sorry ff ego post.
Uit m'n bed gebeld bij m'n vriend vandaan. Merrie heeft koliek :(
Edit: DA geweest. Wrs gaskoliek. Darmontspanner gehad. Ieder uur checken. Veulen lag wel goed en baarmoeder voelde heel goed aan, daar is niks mis mee.

Hopelijk inmiddels je merrie weer opgeknapt?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 09:32

linda2008 schreef:
-O-
Merries vinden het ineens weer koud, hebben allemaal de billen dicht geknepen :')

Kabayo, prachtige foto!!

Ja en gelijk hebben ze..wat een koud snert weer.
Prachtige foto kabayo

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 09:34

linda2008 schreef:
Wie o wie had vorig jaar nou een merrie met hele kapot geschuurde kling? En wat kun je er tegen doen? Ik kan het nergens terug vinden... :(

Mijne heeft er ook een handje van..staart smeer ik derfen op en kling smeer ik bepanthen zalf op..en dat werkt aardig

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 09:36

Jeetje geen veulens. Is ook wat zeg!

Als Gwen dit topic maar niet leest en hetzelfde gaat doen, lekker veulen ophouden.

Succes met het weken bij elsa

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 09:38

Dag 341..en nog geen aanstalten hier..behalve heel driftig doen als ze met haar meisjes die ook drachtig zijn de wei op gaat..madam de baas houdt alles in de gaten en staat ze allemaal welkom te heten bij t hek. Gaat pas rustig grazen als dr kudde compleet is..

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 09:43

@ Linda: Hier ook een merrie die dat vanaf dag 300 doet.. Inderdaad veel koelen. De kling zelf en het gebied eromheen.

Vraagje:
Onze merrie zit nu op dag 333 en heeft nog steeds niet echt een uier. Vooruier is wel enigszins gevuld maar de spenen nog totaal niet. Het is haar 4e veulen en voorgaande veulens had ze nu al een vol uier. Heeft iemand hier ervaring mee?

Edit: foto toegevoegd

Afbeelding

Soezee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 10:11

Proficiat DShelley. Precies alles zeer vlot verlopen. Wat een schattig veulen *\o/*

Ennasil inderdaad dit topic heeft mij ook veel geleerd. En het is inderdaad leuk dat iedereen zo meeleeft met elkaar.

AniekR wat een heerlijk koppie heeft je veulen toch

Diva gefeliciteerd *\o/* Goed dat reuz ondertussen al aan het drinken is geslagen en wat goed dat je dat pavo pakket had!

Silly Wat een kanjer is het al!

Pretty Waar gaat die buik toch naartoe :D

Oeh siptje wat een verhaal.

Granoek wat een heerlijk stoere hengst.

Was weer een langere bijlees post dan gedacht. Beetje druk weekend gehad. Ook hier nog steeds niets wel elke nacht 3 à 4 maal vals alarm van happy. Madam zit ondertussen ook al aan 349 dagen dracht maar ze houdt dat veulen precies liever voor haarzelf.
Withney is voor de moment wel vaart aan het maken. Uier begin mooi te vullen maar kan nog veel voller. Ze zit ondertussen ook al op 327 dagen.
Uier gisteren
Afbeelding
Dikke buik
Afbeelding

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 10:31

Charlotte, ik zou me niet teveel zorgen maken. Iedere dracht is anders en het uier kan zo ineens volschieten.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 10:45

Ik heb een vraagje want ik weet niet zo goed wat het beste is.....

Saar, Chicky, Beer(ruin) en Franky(hengst) lopen eigenlijk altijd bij elkaar met Beer als leider. Beer hield
Franky onder de duim.

We zijn, bij begin uier ontwikkeling van Chicky, begonnen met Saar en Chick voor de nacht naar huis te halen en overdag weer terug naar de mannen. Dit was voor Frank even wennen, opeens zijn meiden weg, maar na paar keer wist ie niet meer beter.
Een paar weken geleden hebben we Beer en Franky naar de dijk gebracht en Saar + Chicky overdag op
oude land gelaten en 's nachts binnen.

Reuz is inmiddels geboren maar ik gok dat Beeb van Saar nog even op zich laat wachten. Uitgerekende datum is een ? maar nog weinig voortekenen/uier.
Chick en Reuz houden we nog even hier maar vond het voor Saar een beetje sneu. Die heb ik dus terug gebracht naar de mannen.
Nu is er opeens, na 'n jaar rust, een verandering opgetreden tussen Beer en Franky. Franky heeft besloten dat het tijd was om de rollen om te draaien en heeft een coup uitgevoerd. Hij is nu dus de duidelijke leider, Beer heeft niets meer te vertellen en wordt dan ook bij Saar uit de buurt gehouden. Saar trouwens ook bij Beer.
De rust is dus ver te zoeken.
Wat is wijsheid; lekker zo laten en Saar naar huis halen zodra er veranderingen plaatsvinden.
Of Saar voor de nacht naar huis halen en overdag lekker rustig in oude land terug zetten? Daar lopen
geen pony's maar wel d'r varkensvrienden. Wat is wijsheid?
Uier gisteren:
Afbeelding

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 10:54

Ik lees vanmiddag en anders morgen echt weer bij hoor dames. Was een druk weekend en nu dit.
Merrie is stabiel. Ze heeft vannacht 1x gemest. Vind haar nog niet happy uit d'r ogen kijken, maar zoals jullie al zeiden dat kan ook omdat het veulen er gewoon niet lekker op ligt of omdat ze zich gewoon heel zwanger voelt. Geen idee. Ze heeft vanmorgen haar 1e portie hooi opgegeten. Daarna de brokken en een 2e portie hooi niet helemaal schoon leeg. Ik had al om 8.30 op stage moeten zijn, maar wilde haar toch nog checken. Mijn moeder houdt haar verder in de gaten vandaag

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 10:54

Lastige, want je wilt niet onnodig stress en ik zou ook niet teveel van land wisselen in verband met opbouwen antistoffen tegen ziekteverwekkers.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:07

Heel verhaal getypt is het ineens weg -O-

Wamora was gisteren uitgerekend maar nog geen baby en ook nog niet de tekenen dat het komt -O- Denk dat ze nog wel een week volhoudt ;( Ze heeft wel model coupe ontploft, verder waggelt ze lekker rond want normaal lopen is er niet meer bij := Ze staat onder de camera, maar die geeft net niet heel haar box in beeld. Hoop dat de nieuwe camera er morgen is.... want ze staat steeds net iets buiten beeld en daar word ik lichtelijk wat overspannen van :o

Dit was gisteren:

Afbeelding

Afbeelding

De New Forestmerrie van mijn broer was gisteren 18 dagen overtijd....maar dat zijn we gewend. Die gaat gerust 4 weken overtijd met zelfs een keer een uitloper naar ruim 6 weken erover.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:09

Dyonne schreef:
Lastige, want je wilt niet onnodig stress en ik zou ook niet teveel van land wisselen in verband met opbouwen antistoffen tegen ziekteverwekkers.

Wanneer meeste stress? Alleen of nu, met de mannen? Dat is eigenlijk de vraag.
Chick en Saar gaan terug naar oude land straks.
Antistoffen had ik inderdaad niet aangedacht. Saar heeft al eerder op de dijk gelopen hoor maar dat is al een poos geleden. Geen idee hoe het dan zit met antistoffen. Als die eenmaal zijn aangemaakt zit je dan voor altijd 'goed'?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:16

Veel mensen die wachten nu. :(:)

Alexandra wat schrikken zeg.... Dit wil je niet. Ik hou niet van drachtige merries en koliek. Ik hoop dat het snel beter gaat met haar en het veulen inderdaad even niet comfortabel ligt voor de merrie. :(:)

Fotsy nu gaat ze voor het echt hoor! Averechtse merrie,net nu jullie gaan werken zijn. :')

Diva ik zou voor haar ook de minst stressvolle situatie uitzoeken. Wat dat is,jij kent jouw merrie het beste.

Soezee Whitney doet inderdaad ook al goed haar best met uieren!

Charlotte het kan best hoor,ik vrees dat je gewoon geduld moet hebben. Ik veronderstel dat je zeker bent dat ze drachtig is?

Esther en Moratoetje ook aan het wachten.

Fi begint weer te werken aan haar uiertje! Ze gaat gelijk met Vera,ik zeg het je. :')

Dyonne jij bent ook al een aardig eind aan het wachten. :(:)

DB veel plezier nog en vooral succes en veel plezier op je huwelijksdag!

Hier ook nog niks. Buik hangt nog aardig langs de zijkanten.
Ik heb ze nu met haar beste vriendin op een apart stukje weide gezet zodat ze daar rustig kan toewerken naar haar bevalling en omdat ze daar het beste in beeld loopt. :')
En goed ook,want vanmorgen was er al stress,de rest van de dames lopen met mijn groot paard op de achterste wei. Mijn hengst loopt op de aanpalende weide.
Krijg ik net ook telefoon op mijn werk dat mijn groot paard zodanig haar kont geschuurd heeft aan de planken dat die doormidden zijn. -:(-
Resultaat,als de hengst zich forceert kan hij bij de paarden in. Waar 2 jonge merries staan die absoluut nog niet gedekt mogen worden. :roll:
Enfin gelukkig heb ik een brave hengst,ze hebben hem intussen al een weiland eerder gezet,maar wie wou er ook nog grote paarden. -:(-
1 stukje omheining zonder electriciteit voor en madam van 25 jaar sloopt het weer maar eens.
Laatst bijgewerkt door pretty op 18-04-17 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:17

Fotsy, dat gaat lekker opschieten :D

Cynth, oh Fi is ook goed op weg zeg!!

DA maakt zich minder druk dan ik (gelukkig ;) ) hij vind het nog wel meevallen, zal een eventuele bevalling niet bemoeilijken, verder gewoon veel koelen en vooral niks opsmeren was het advies.
Dus vanmorgen gekoeld en vanmiddag vrij genomen om nog wat keren te koelen :)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:29

Hoe kapot is kapot?
Mijn merrie haar vulva is ook nooit helemaal dicht zeg maar en soms zie er wat aan, dat kan ik wel altijd schoonmaken. Maar ik vind het soms wel zorgwekkend dat het lijkt dat het niet helemaal sluit.. Het is niet dat het echt open staat maar toch.

Hahah Pretty! Mijn ervaring is juist met kleintjes dat er spullen worden gesloopt en ze ontsnappen. Mijn grote pony doet nooit wat, die blijft nog achter een liggend draadje staan.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:32

euhm het is niet echt kapot.. het is zo gezwollen door het schuren dat je de binnenkant een stukje ziet zeg maar... euhm tja hoe moet ik het zeggen...:?
voor de "liefhebber" heb ik wel een foto in pb maar vind het niet zo fris om dat hier te plaatsen :o

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:35

Diva, kan ze niet bij de merrie en Reuz in?

Oeps Pretty dat is minder. Hier valt slopen erg mee.

Linda, gelukkig vind de dierenarts het meevallen. Ik ben wel 'benieuwd' naar de foto.

shadow33

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:37

hier dag 362 en nog steeds geen veulen.
Aan de uiers mag ik ook niet echt komen, maar als het even lukt, dan komt er ook nog geen melk uit..
klieren van de uiers zijn wel al een paar weken opgezet..
pff ben het wachten beu ;(

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:38

@Noisy: Bedankt, toevallig laatst een verhaal gehoord van een ervaren fokmerrie die helaas geen melk meer gaf dus vandaar toch enige bezorgdheid

@Pretty: Merrie is duizend procent zeker drachtig, daar kun je niet omheen haha

@ Linda: Onze merrie had ook echt een vulva die ontzettend opgezet werd door het schuren, iets open ging staan en binnenkant zichtbaar werd. Dierenarts is hier ook voor geweest en die gaf aan koelen. Wij zijn haar minder kuil gaan voeren (eiwitten) en toen is het schuren wel een heel stuk minder geworden. Ook koelen hielp (coopad in een washandje en dan klemde ze het zelf vast met de staart haha). Af en toe het gebied eromheen gewassen met water en dettol hielp ook (vergeet niet de onderkant staart mee te nemen).
Laatst bijgewerkt door Charlottte op 18-04-17 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:38

Dat is al flinke tijd en ze is zeker maar 1x gedekt?
Niet een periode later? Wat is het voor dier eigenlijk? Pony of paard?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:39

linda2008 schreef:
euhm het is niet echt kapot.. het is zo gezwollen door het schuren dat je de binnenkant een stukje ziet zeg maar... euhm tja hoe moet ik het zeggen...:?
voor de "liefhebber" heb ik wel een foto in pb maar vind het niet zo fris om dat hier te plaatsen :o

Je mag mij wel een PB sturen, maar ik denk niet dat mijn merrie hetzelfde heeft :)