[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elmars_Floor

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 23:46

Ik heb even afgelopen week niet mee gelezen. Zat even niet lekker in min eigen vel maar dat betekend dat bijlezen bijna onmogelijk nu is. :(

Floor gaat de laatste tijd hard met haar buik. Nu op 297 dagen dracht..

Afbeelding

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 00:46

Zo, het is vakantie! *\o/* Nu alleen de veulentjes nog... Lijkt er niet op dat er vannacht wat gaat komen.

Tinniie, stttt ik wil het niet horen haha. Cheyenne ziet er goed en bol uit! <3

Azara, leuk dat Dolly is aangekomen! Buikje komt bijna tot aan de grond! :P Hoe lang moet ze nog dan?

Cynthia, vlot na elkaar ben ik ook wel voor. Dat ze maar lekker samen op kunnen groeien. Nou ja veel te vroeg gaat Lies niet meer redden, kan nu alleen nog één ervan lang overdragen :P
Dais was bij Ti wat bolle van boven, of niet?

Vulina, die ligt er lekker bij! Wij hadden hier zaterdag de AV die steeds aan mijn merrie's voordeed hoe dat moest. Ging steeds lekker languit in het gras liggen. Lies en Roos moeten er nog niets van weten :P En de AV mag het volgend jaar gaan bewijzen ^_^

Neon, ik heb de app DaysLeft, die kan je dan als widget op je scherm zetten.
En dat heb je knap voor elkaar hoor. Maar gelukkig doet het niet te veel pijn dan.

SofieHavan, ja ik moet niet zeuren. Heb nog geen één echt aan de tijd, maar hoop gewoon ook dat ze snel komen. En net zo goed voor verder iedereen die in spanning afwacht ;)
Evita heeft inderdaad nog een bescheiden uiertje zo. Die van Lies is juist wat teruggelopen na twee dagen op de wei -O- We gaan maar dreigen dat ze pas weer het land op moet als ze het veulen er uit heeft gegooid denk ik...

Linda, dat is wel een mooie volle uier zeg! Hopelijk schiet Star een beetje op! *\o/*

Pol1, sterkte met je drie weken overtijd al :(:) Wel fijn dat je het birth alarm van de smit kan lenen. Heb het hier ook nog overwogen. Maar vooral omdat je niet weet wanneer het nou komt, is het toch wel een duur grapje. Daarnaast heb ik nogal nare ervaring met die singels met drukplekken. Dus zou dan eerder voor zo'n halsteralarm gaan.

DL, daar zie je ook nog niet zoveel aan inderdaad. Nog even afwachten...

Woogy, denk dat ik straks toch het veulen boven het wachten verkies hoor... Zit liever drie weken vakantie naar veulentjes in de wei te staren, dan naar merrie's die maar niet bevallen ;)

EF, die is zeker mooi opgeschoten de laatste tijd zeg! Terwijl ze in het begin zo bescheiden was! Ben ook erg benieuwd wat voor plaatje daar uit komt! :):)

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 06:30

Het is idd een gedoe die birth alarmen maarja een halster om vind ik ook zo wat! Hier geen drukplekken van t alarm..En ook ik heb geen idee of ze gaat liggen tijdens de bevalling maarja je moet wat..zet met regelmaat de tv aan s' nachts zodat ik weet wat ze doet maar veel meer dan dat kan je niet doen..Er komt een moment dan vallen je ogen dicht :D
Overdag draagt ze geen birth alarm..Ik ga niet meer langer dan een uur weg overdag..
Vandaag maar eens beginnen met een uurtje op de wei voor t eerst misschien stimuleert dat! _O-

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 07:00

Wow birthalarm 7euro per dag en dan 3 weken overtijd, tikt lekker aan :( gelukkig nu van je smid kunnen lenen..

Aniek, lekker vakantie!!!!!! Hopelijk met mooie veulentjes over een paar dagen :D

Star maakt nog geen haast :n melktest blijft ook hoog...
Woogy, ik zal niet klagen dat ik het mis als ze niet meer drachtig is hoor ;) :P haha

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 07:03

Ja dure grappen die alarmen!! 5 euro is al weer een stuk beter dan 7! Godzijdank was mn smid zo lief em uit te lenen!!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 07:23

Pol, je merrie zit nu toch op 356 dagen? Dan is ze toch 16 dagen overtijd en geen 3 weken, of reken jij anders? :)

Aniek, Dais was bij Ti inderdaad boller. Als ze zich houdt aan haar 'regels' bij Ti en Fi, is dit dus weer een merrie :D
Dreigen dat ze pas de wei weer op mogen als ze hun veulen hebben, lijkt me een goede! ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 07:46

Weer geen veulens vannacht -O-
Hahha het is een idee Cynthia.

Pol1, jee wat een geld zeg die dingen huren. Gelukkig mag ik hem ook lenen.

EF ze is lekker gegroeid, mooi buikje.

SofieHavan, jij ook al lekker op kosten met het alarm. Hopelijk gaat ze lekker snel bevallen.

Pauk, dan heeft een alarm weinig nut als ze toch niet plat gaat.

ZiekieLove, geen idee eigenlijk. Had wel begrepen dat er verschil tussen de spenen konden zijn.

DL, wat een leuke merrie zeg <3

AniekR, geniet lekker van je vakantie *\o/* Ga duimen dat de veulens ook in je vakantie komen.
Hier moeten we nog even wachten totdat we vakantie hebben. Nog 3 weken afwachten.

Eerste deel van de nacht was Bo lekker rustig, maar vanaf 4 uur iedere keer alarm.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 08:10

Ja dure grappen die alarmen!! 5 euro is al weer een stuk beter dan 7! Godzijdank was mn smid zo lief em uit te lenen!!

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 08:21

Even te veel om alles van het weekend bij te lezen.
Helaas geen veulenboom.. Caesar wel natuurlijk, gefeliciteerd!!

Hier had ik wel verwacht dat veulen dit weekend zou komen, elke avond druppels aan de tepels, maar nogsteeds niks -O- , morgen is ze 'uitgeteld' dus we wachten rustig af.

En die alarmen duur zeg €7 en €5 per dag, voor een weekje is het te doen ja maar niet voor te lange tijd..

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 10:08

@Linda; altijd van die leuke dilemma's. Je eigen hengst heb je zelf in de hand, dus ik zou de hengst gebruiken die je op de HK hebt gezien als die bepaalde voorwaarden heeft. En een merrie bijkopen om je andere wishlisthengst te gebruiken is toch ook geen verkeerde optie :).

@Cemlys: gefeliciteerd met je zusje. Alles goed gegaan?

@Venthe: ik ben hier 2 maanden van te voren naast onbeperkt ruwvoer wel wat muesli en mais bij gaan voeren. Nu staat ze op 2x daags 1 kg geweekte pulp en 2 kg mais/muesli/merriebrok mengsel. En dat ga ik langzaam opvoeren als de productie op gang komt. Wel kleine pony. Sommige hebben gewoon iets meer nodig. Mijn andere ponies krijgen alleen maar hooi onbeperkt (voer ze uit een aanhangernet, ideaal!). Maar op de foto ziet ze er super uit, mooie glans!

@KBK; ik lees dat er zorgen zijn? Met Kim? Of de gang van zaken? Succes nog even!

@Pol1: fijn zo'n merrie die je laat hopen en vervolgens weer doet alsof er niks is.

@Fotsy; blijft leuk al dat jonge spul. Al heb ik niets met beesten kleiner dan een kat hahaha....

@Jolandje; gefeliciteerd met je hengst, gaaf hoor!

@Cynthia; ben jij niet bang voor het voorjaarsgras als je ze gelijk al 8 uur op de wei zet voor het eerst? Ik ben daar altijd enorm voorzichtig mee. Bouw het echt op. Zeker met die gevoelige rassen.
Bij mij komen ze nu nog niet op de wei, maar gaan ze op een verharde paddock en in de bak, werkt ook wel! In de winter lopen ze zo toch 4-5 uur buiten per dag. En leuk die foto's van bovenaf! Geeft leuk beeld.

@Neonlight: AUWWWW!! Gaat het wel nu?

@Ennasil: Gefelicteerd met je nieuwe aanwinst! Is ze leuk?

@Aniek: Fijne vakantie en nu maar hopen dat ze snel komen!

@Tinnie: Dat wordt opmeten voor de Dikste buik hoor!!! Jeetje, wat een bolletje, heerlijk!

Wat zijn die Birth Alarmen dan duur. Kan me voorstellen dat dat oploopt, al is een goede nachtrust ook onbetaalbaar!

Hier gaat het goed hoor, het kleine meisje doet het enorm goed. Ze slaapt of ze staat aan de melkbar dus verspilt weinig onnodige energie. Ze zijn beide weekenddagen al even kort buiten geweest maar dat is nog een hele inspanning dus rustig aan voor haar. Merrie is echt enorm met haar kind bezig dus Cookie krijgt alle kansen om uit te groeien tot een buffeltje!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 10:24

@Linda: eigen hengstje kan je inderdaad altijd gebruiken, HK hengsten niet altijd zo te lezen. (Ben wel benieuwd welke hengst, dat ik em ook niet op een lijstje heb staan ofzo :+ )

@Pol1: die merrie van jou trekt het lang! is niet goed voor de zenuwen.

Ik heb besloten dit jaar nog geen birth alarm te gebruiken. Achter 2 of 3 jaar schaf ik er mij eentje aan. Dan heb ik er 2 die moeten bevallen (als alles goed gaat natuurlijk) en het waken voor 1 merrie gaat mij goed af, maar 2 weet ik niet.

Heb binnenkort wel marley tv *\o/* Heb 2 camera's besteld en hoop dat ik deze via youtube kan streamen.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:09

Dustinlover schreef:
Ik heb vd week even een foto genomen van mijn drachtige dame. Moet nog tot 1 juni dus nog even geduld hebb3n:

Grappige foto, wat een verschil tussen de geschoren vacht en de wintervacht! :D Mooi dier!

AniekR schreef:
Zo, het is vakantie! *\o/* Nu alleen de veulentjes nog... Lijkt er niet op dat er vannacht wat gaat komen.

*\o/* Geniet van je vakantie!!

pol1 schreef:
Het is idd een gedoe die birth alarmen maarja een halster om vind ik ook zo wat! Hier geen drukplekken van t alarm..En ook ik heb geen idee of ze gaat liggen tijdens de bevalling maarja je moet wat..zet met regelmaat de tv aan s' nachts zodat ik weet wat ze doet maar veel meer dan dat kan je niet doen..Er komt een moment dan vallen je ogen dicht :D

Inderdaad en als je elk uur kijkt dan kan het zomaar zijn dat je het gemist hebt, hoor ik vaak!
Daarom idd een birthalarm!
Hier krijgt ze er ook geen drukplekken van. Rond de singel heb ik wel een zachte wol gedaan, lijkt mij toch wat comfortabeler. En hier staat de merrie standaard overdag op de weide... denk dat als ik ze overdag binnen hou, ze ontploft :P Veels te saai voor haar!

Cynthia82 schreef:
Pol, je merrie zit nu toch op 356 dagen? Dan is ze toch 16 dagen overtijd en geen 3 weken, of reken jij anders? :)

Wellicht rekent Pol maar 11 maanden ipv 340 dagen?
(capitale fout :+ zo duurt het wachten nòg langer! :') )

kiki1976 schreef:
Eerste deel van de nacht was Bo lekker rustig, maar vanaf 4 uur iedere keer alarm.

Oh fijn, dan heb jij er ook zeker een geweldige nacht op zitten en ben je nu lekker uitgeslapen :')
:z

Caesar schreef:
Hier gaat het goed hoor, het kleine meisje doet het enorm goed. Ze slaapt of ze staat aan de melkbar dus verspilt weinig onnodige energie. Ze zijn beide weekenddagen al even kort buiten geweest maar dat is nog een hele inspanning dus rustig aan voor haar. Merrie is echt enorm met haar kind bezig dus Cookie krijgt alle kansen om uit te groeien tot een buffeltje!

Fijn! Krijgen we nog eens foto-spam? :D

Hier ook nog steeds niets ;) dag 348 -O-
Deze nacht 3x uit bed gemoeten omdat ik alarm kreeg en het camerasysteem het liet afweten.
De laatste keer rond 5u merrie gewoon uit de stal gehaald en op de weide gestoken :') k was het echt beu :+ en ze ging toch nog niet bevallen :P
Hier trouwens weer miserabel weer! Op deze manier gaat het niet opschieten!
De verwachtte babyboom is ook uitgebleven...

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:21

Heb niet helemaal bijgelezen :o

Beau is vandaag 321 dagen drachtig :) Ze was het weekend af en toe wat onrustig, veel met de staart slaan, staart schuren en af en toe een boze blik en happen richting d'r buik. Zaterdag had ze ineens een flinke uitbouw naar rechts, terwijl zondag het weer aardig gelijk was qua dikte. Gisteren heeft ze nog wel een sprintje getrokken op de wei, zag er niet uit .... het is net of ze een skippybal heeft ingeslikt :')

Haar uier was weer iets gegroeid en ze krijgt blubber billen := Het einde komt in zicht :):)

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:25

Zo, weer heel wat pagina's verder. Ik heb in het weekend weinig kunnen lezen en reageren helaas. Wel erg jammer dat er gaan babyboom heeft plaatsgevonden -O-

Ik ga weer proberen bij te blijven, maar alvast heel veel succes (en sterkte ;) ) aan degene wiens veulens nog op zich laten wachten.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:25

Precies ja, Sofie! _O-
Dus Pol.. vertel eens.. tel jij 11 maanden? :)

Caesar, je hebt gelijk over het vrij lang op voorjaarsgras staan. Is altijd een risico. Maar ik heb hiervoor wel al wat gegraasd met ze (niet superveel) en het gaat altijd goed op deze manier. Maar je hebt zeker een punt! :)

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:37

Nou, en wij maar denken dat er met dat mooie weer een babyboom zou komen 8-) Beetje jammer, had er toch wel een paar meer verwacht. Maar goed, dan maar weer meeleven met elkaar.
Pol1, pff, fijn dat je dat kon lenen. Dat is inderdaad geen doen met zo'n eigenwijze merrie. Veulen een beetje voor zichzelf houden, tsss.
Voorjaarsgras ben ik ook bar voorzichtig mee, zelfs al staan ze hier dag en nacht buiten. Het kuil wordt veel minder gegeten en het gras wordt zichtbaar groener. Gaan morgen voor de zekerheid weer achter een rantsoendraadje....
En ook wij wachten nog geduldig, hoewel het al wat minder geduldig begint te worden :D Nog 11 dagen voor de eerste twee; eens zien wanneer ze besluiten het spul op de wereld te zetten.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:57

LoesVL, je hebt gewoon een fop merrie -O-

Caesar, klinkt in ieder geval dat moeders een super moeder is!

Linda2006, leuk!

SofieHavan, gelukkig val ik nu daarna weer vrij makkelijk in slaap dus dat scheelt wel weer. Maar de wekker deed vanmorgen wel een beetje zeer :z :=
Balen dat het camera systeem niet mee werkte en dan je bed uit moeten. Jij wel uitgeslapen nu dan?

Moratoetje, moet ik idd ook iedere keer om lachen.
En als alles slapper word, is het net alsof ze weer helemaal uit elkaar vallen.

Arianne, hier word de weidegang ook altijd langzaam aan opgebouwd. Ik ga nu al regelmatig even aan een touwtje met d'r grazen. En als ze straks voor het eerst de wei opgaan is het ook max 2 uurtjes.

Vanmorgen een Bo die wat narrig was.
Al viel het me wel op dat ze niet al heel snel al stopte met hooi eten.

Trouwens meer merrie's die voor het mesten eerst gaan staan te flemen, en dat het wat meer moeite lijkt te kosten om te mesten?
Mest zelf is verder prima, zelfs nu wat slapper dan normaal.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:11

Sorry dat ik even kom binnenvallen en ik weet ook niet of ik deze vraag hier mag stellen.. Maar ik denk dat jullie er wel verstand van hebben!

Mijn buurman fokt al 35 jaar Shetlanders, het is altijd goed gegaan maar gister is er een veulen geboren waar de moeder niet naar om keek. Omdat onze buurman al oud is wilde hij het veulen dood laten gaan, wij hebben toen aangeboden te helpen.
We hebben geprobeerd de merrie te melken zodat we biest hadden, dit lukte niet. Uiteindelijk is de da gekomen om hormonen te spuiten, we hebben het veulen toen kunstbiest en melk kunnen geven uit de fles. Na een tijdje begon de merrie het veulen weer te accepteren en mocht het veulen drinken!
Het leek goed te gaan maar vandaag lijkt t alsof de merrie niet genoeg melk geeft.. Het veulen zoekt steeds naar de uier en sabbelt wel wat maar blijft zoeken en sabbelen!
De buurman is nogal makkelijk en had ze in de wei gezet, de merrie rende alleen maar weg en bokte naar t veulen.. Nu staan ze weer binnen.

Hebben jullie tips? Moet we bijvoeren met de fles? Ik heb gelezen dat je bruin bier kan geven voor de melkgebruik, klopt dat? Komt het überhaupt wel goed omdat de merrie buiten wegrent en bokt richting veulen? Ze blijven voorlopig iig binnen..
Sorry voor de lange uitleg maar we maken ons wel een beetje zorgen! Contact met de da hebben we natuurlijk ook!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:17

Ik denk dat een da je het beste kan helpen. Die zal als de merrie te weinig melk heeft er iets voor geven. Dan de merrie en veulen op stal zetten en zorgen dat het veulen kan en mag drinken.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:17

Oei das is niet handig he.. Bruin bier zeggen ze bij mensen ja, maar ik weet niet of je haar dat makkelijk gaat binnenkrijgen :)

Wij moesten vorig jaar motilium bijgeven voor merrie die niet genoeg in gang schoot met melk.. Dat zorgt ook voor extra melkproductie..

En verddr de merrie vasthouden zodat ze stilstaat en hij goed kan drinken.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:28

Als ik het zo hoor, is de DA er al bij (geweest) dus dat is positief. Het is belangrijk dat de melkproductie op gang komt. In het begin moeten ze relatief veel kleine beetjes drinken als veulen, dus is het ook belangrijk dat het veulen regelmatig die kans krijgt. Dus merrie vastzetten en veulen erbij zetten. Eventueel proberen te melken zodat je weet wat ze binnen krijgt en anders bijflessen.

In ieder geval niet meer in de wei zetten want veulen zal altijd de merrie volgen en dat is echt ontzettend sneu. En anders maar aanbieden aan die man dat jij het veulen van hem wilt hebben en de verzorging op je neemt? Hij had het anders ook maar dood laten gaan, dus om het leven/geld zal het hem niet te doen zijn. Verschrikkelijk zulke mensen... het kost je even wat moeite. Zal wel centenkwestie zijn ook...

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:36

Jeetje zeg waar blijven al die veulens, kom op merrie's zon schijnt hier ondertussen weer.

Oeie Annibel, niet leuk zo. Hopelijk vlug beterschap.

Caesar je mag gerust nog een keertje spammen hoor
Oh en ik fok reuzevlinders dus zijn groter dan mijn katten :P ;)

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:56

Heel ego alleen even op de vraag aan mij reageren :o sorry!
Caesar, ja maar mijn eigen hengst niet gebruiken is geen optie voor mij ;) en nog een merrie aanschaffen eigenlijk ook niet :o

Sara, peek-a-boo heb ik hoog op mijn "wish-list" gezet... Maarja het zal er niet inzitten denk ik :') ik kom merries te kort ;)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:00

Die heb ik ook voor maylinn op staan. Maar heb daar nog zeeën van tijd voor :') als die goed doet op show wordt ze denk ik pas op 4 jaar gedekt.

Voor marley vond ik heel moeilijk een hengst. Er is altijd iets wat me net niet aan stond waardoor ik heel veel hengsten heb geschrapt. Heb er maar 3 meer waarvan ze van 1 drachtig is en eentje waar ze dit jaar door gedekt wordt :+

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:11

Ik ben er terug na een lang weekend. Wat is hier veel gekletst! :D
Maar sinds Cesaer haar merrie nog geen veulentjes? Bizar!

De keuring. Heel veel mensen niet gezien omdat ik niet wist hoe ze eruitzagen. :+
Ik heb veel foto's genomen en spotte Luna2006 erop,ik wist niet dat dat paardje wat de vrijheid koos in de ring Dex was. :+
Jolandje wel nog kunnen feliciteren met haar knapperd!

Ik heb een mooie bruine op de foto,ik weet niet welke dat was? (bij de eerder verschenen hengsten) Knap paardje!

Afbeelding

De halfbroer van Ella vond ik ook super mooi (Ici Paris of zo iets?)

Annibel wat een spijtige situatie. Allereerst idd de merrie uit de wei en kudde houden en zien of ze het veulen nu echt wel accepteert. Verder moet het nu echt wel genoeg kunnen drinken anders zal het snel zwak worden dus zeker bijflessen als je vermoed dat ze geen melk genoeg heeft.

Kiki dat heb ik zelf nog niet gehad van dat mesten maar wel nog gelezen van andere merrie's. (was het nu KBK haar merrie?)

Pol1 wat een gedoe met dat alarm. :(:) Ik zat ook in jouw situatie jaren terug. Mijn eerste veulen. Flink op tijd een alarm gehuurd en dan was de merrie ineens al 358 dagen en moest het alarm terug naar de eigenaar,die had het zelf nodig. Op de haverklap elders nog één kunnen huren maar de dag dat ik die zou halen was het niet meer nodig,merrie was bevallen. :+

Knuffel voor al diegenen die al zolang wachten en nog geen cadeautje kunnen uitpakken. :(:)