[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 22:06

Je hebt er alles aan gedaan laura voor zowel moeder als zoon. heel erg veel sterkte nogmaals!

Luna der vulva ziet echt rood nu, was vanmorgen nog babyroze. Zou ze er toch werk van maken?
Heb het in een linkje gezet, voor diegene die het niet willen zien.
http://nl.tinypic.com/r/91a3p0/8

carika

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 22:12

Y;( :n

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 22:13

Nee achterbenen lagen goed.
Ik was héél dichtbij ja..... Levend veulen is gelukt, hij is alleen niet in leven gebleven..... ;(

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 22:18

Maar laura, als hij er levend uit was en je had de da erbij, waaraan is hij dan overleden.
Op zich zijn er wel vaker lastige bevalligen, als ze er levend afkomen gaat het daarna meestal wel goed.
Kan het niet zijn, dat er toch iets mis was met hem?

Ik heb een hond die 2 x een nestje heeft gehad waar de pups niet in leven bleven, is toch iets mis mee helaas.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 22:19

Hij heeft heel lang klem gezeten he, zuurstofgebrek.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 22:23

Lauraa, ben er stil van had je zo een mooi veulentje gegund je hebt er alles aan gedaan. Natanalientje zo goed in de gaten gehouden, en dan gebeurd dit. Het leven is soms zo verdomd oneerlijk. Heel veel sterkte.

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 22:24

Sterkte Laura!

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 22:27

__Lauraa schreef:
Ze was de hele avond al onrustig en we hadden al verwacht dat het zou komen. Eerst vanaf binnen in de gaten gehouden, toen het water brak en ze begon met persen ben ik naar de stal gegaan. Heel stil gekeken en af en toe even over het randje gekeken. Toen zag ik de blaas, maar het was 1 pootje en een neusje. Dus ik ben er toen meteen bij gegaan en heb het vlies gebroken en het andere pootje gezocht. Die lag er gelukkig iets achter. Toen trok ik en dat ging, tot de romp. Het wilde niet, mijn stiefvader erbij en we hebben samen getrokken. Het lukte niet. Mijn moeder met spoed de dierenarts bellen en die kwam eraan. Ondertussen trokken mijn stiefvader en ik verder. De tong werd wat blauw dus ik heb beademd terwijl mijn stiefvader trok. Natanalientje ging staan en weer liggen, maar nog wilde het niet. We trokken met al onze kracht want hij was er voor de helft uit en moest er dus uit. Ik kon mijn arm over zijn rug krijgen, heb kleinere handen dan mijn stiefvader en hem lukte het niet. Toen kon ik hem achter zijn kontje pakken en zo trekken en zo floepte hij er ineens uit. Even later kwam de dierenarts. Het veulen leefde nog, de hartslag was zeer goed en de dierenarts had goede hoop om hem er weer bij te krijgen. Af en toe beweging en ademhaling, hartmassage, reanimeren, beademen, we hebben het allemaal gedaan, maar het mocht niet baten. De hartslag werd minder en toen is hij uiteindelijk dood gegaan. Een práchtig veulen, wel een hengst dus de pendel had het fout. Maar wauw wat prachtig getekend. Ik had gehoopt op een levend veulen na vorig jaar, maar na dit hoef ik de komende jaren geen veulen meer. Getsie ik ben kapot, heb gescholden en geschreeuwd. Nu lopen de tranen over mijn wangen sinds hij dood was. Natanalientje is kapot, maar leeft nog wel godzijdank. Ze heeft het enorm zwaar gehad, veulen ligt bij haar in de stal. Dierenarts heeft haar nog opgevoeld en alles is goed van binnen gelukkig. Nageboorte is er nog niet af.

[ [url=m/TcSXDf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel erg veel sterkte toegewenst meis, vind het zo erg voor jullie en Natanalientje! |(

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 22:29

Luna2006 schreef:
Luna der vulva ziet echt rood nu, was vanmorgen nog babyroze. Zou ze er toch werk van maken?
Heb het in een linkje gezet, voor diegene die het niet willen zien.
http://nl.tinypic.com/r/91a3p0/8

Heb geen enkel idee, maar vraag me af hoe je zo dichtbij kan komen... Zigiandra staat dat niet toe, zodra ik aan haar banden en staart kom draait ze al weg, te gevoelig denk ik...

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 22:38

Luna heb ik als therapiepaardje gebruikt gehad. En kinderen zitten echt letterlijk overal aan. Ze is van nature een super zacht dier en dan de jaren ervaring met kinderen zal ook wel wat helpen dat ze alles toelaat. Mag overal aankomen, buiten als je gaat bekappen of scannen :p Dan slaat ze wel

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 22:39

Jeetje Lauraa! Zo lang gewacht en dan zo een klap! Heel veel sterkte :(:)

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 22:45

Bij deze meld ik me af bij dit topic, ik kan het gewoon niet aan om alle vrolijk dartelende veulens te zien op foto's. Ik gun het jullie allemaal heel erg, hoor. Hopelijk gaan alle komende bevallingen goed, heel veel succes allemaal en genietze van de veulens! :*

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 22:46

__Lauraa schreef:
Bij deze meld ik me af bij dit topic, ik kan het gewoon niet aan om alle vrolijk dartelende veulens te zien op foto's. Ik gun het jullie allemaal heel erg, hoor. Hopelijk gaan alle komende bevallingen goed, heel veel succes allemaal en genietze van de veulens! :*

Laura, ik begrijp het helemaal. Ik vind het zo erg dat het je niet Gegund is. Sterkte!!

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 23:04

__Lauraa schreef:

Jeetje laura, tranen in mn ogen door je verhaal... :( hoe kan het dan toch mis gaan hè
Heel veel sterkte meid. Ik hoop dat je meisje het snel een plekje kan geven..

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 23:40

Heel veel sterkte Laura :(
Vind het zo erg voor jou en de merrie. Snap dat je je afmeld hier.
Hoop dat je merrie er goed doorkomt.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 23:46

Heel veel sterkte Laura.

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 00:10

Heel veel sterkte Laura! Vreselijk.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 00:14

Laura Heel veel sterkte met dit enorme verlies. Y;(
Je hebt gedaan wat in je vermogen lag maar helaas mocht het niet baten.

smooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 00:18

Jeetje Laura wat ontzettend heftig en verdrietig en oneerlijk. Heel heel veel sterkte. Ook voor je merrie.

En zoals zo vaak ook nu weer dat dubbele gevoel want Loesje en Arianne: gefeliciteerd met jullie veulens!

Ook een paar merries langs zien komen die het spannend maken, succes!

quincy21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 00:27

ik heb gelezen dat het volgende week volle maan is.

heb gehoord dat dat ook altijd voor een babyboom zorgt

Donna6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 00:32

sterkte Laura... ik wordt helemaal naar als ik zo een bericht lees, maar wat moet jij je rot voelen zeg. sterkte voor Nathalientje en voor jou :(:)

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 01:05

Ik heb op dit moment 2 merries met hars staan, geen idee of ze vannacht al wat gaan doen of wachten tot morgen, maar een duo bevalling zou leuk zijn! Ik ga nu snel douche en dan maar naar bed. Mijn vader gaat de volgende check doen.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 01:39

Ach Laura, wat erg. Sterkte

PearlAzra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 01:51

quincy21 schreef:
ik heb gelezen dat het volgende week volle maan is.

heb gehoord dat dat ook altijd voor een babyboom zorgt

Klopt 4 mei volle maan, laten we hopen op een babyboom dan!

Onze merrie kan ook vanaf 17 april veulen, maar tot op heden niks...
Laatst bijgewerkt door PearlAzra op 26-04-15 01:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 01:51

Durf bijna niet te melden dat hier vanavond een veulen is geboren..

Jorja is rond half 8 bevallen van een hengstveulen, precies waar we op hoopten bij Jorja!
Hij heet RoseMountain's Just Revive, roepnaam Revi
Ik wist zeker dat het een valk was, maar twijfel nu toch over smokey. Dat waren ook de enige opties trouwens.
Hij had een lastige start, hij had wel zuigreflex maar pakte de spenen niet. En hij kantelde zijn hoofd niet. Jorja gemolken, hem te drinken gegeven, haar spenen ingesmeerd. Alles geprobeerd. Inmiddels heeft hij uit de speen van een flesje leten drinken en ook al uit het uier gedronken. Straks nog een keer 'speentraining'.

Ik lig nu net in bed, dus nu tijd voor de foto's;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding