[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 16:10

Gefeliciteerd Amyz!!!!!!!

Oeh Jolanda spannend!!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 16:34

Gefeliciteerd Amyz *\o/* *\o/* *\o/*

Sommige Friezen, appies en zo zijn er wel meer rassen die er leuke paarden tussen hebben lopen, maar dat wilt niet zeggen dat je ook daadwerkelijk dat ras zou willen hebben hihi.
Kijk als het aan mijn man had gelegen hadden wij een Fries gekocht. Ik vind ze mooi, maar zou ze zelf niet willen hebben. Hij vind ze helemaal geweldig ook qua karakter en lompheid.
Hihi ik niet en ik ben degene die er mee bezig is hahaha. Zeg ik overigens niet dat tinkers niet lomp kunnen wezen _O-

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 16:36

Gefeliciteerd Amyz! *\o/* *\o/* Wat tof dat het toch nog gelukt is!!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 16:38

:(:) rianne

*\o/* *\o/* *\o/* amyz, super zeg

jolandje duimen dan

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 17:01

gefeliciteerd amyz! toch eindelijk gelukt! wie is de papa?

duimen Jolanda! zou mooi zijn als ze allebei drachtig zijn.

de hengst hier probeerde Aagje te dekken maar kreeg toch gruwelijke klappen.
ze moet niks van hem weten,hij is alleen maar een handige oppas voor haar veulen zodat ze zelf meer rust heeft.

en ze is wel gust gescand maandag en het is nu 29 dagen na de dekking maar geen spoor van een nieuwe hengstigheid.

heb ook besloten om de hengst er voor nu nog ff bij te laten lopen omdat hij zo geweldig met het veulen is,spelen veel en hij geeft ook opvoeding mee.
voor de rest heeft hij niet zoveel interesse in Aagje en zelfs al zou ze voor zijn neus staan piesen dan dekt hij haar nog niet tenzij ik haar vasthoud........schijtluis hihi

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 17:26

Wij hebben van dit jaar een Appaloosa x Fries en ze is dus drachtig gescant maandag weer van dezelfde hengst :) (had het al gemeld, maar werd overheen gelezen ;) )

Hengst van dit jaar heeft een paar stippen, maar is al aardig aan het door kleuren :)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 17:35

Oei, alsnog gefeliciteerd Vulina!!!

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 17:44

Moest even wat bijlezen, hopelijk heb ik iedereen.

xApple: Spannend, hopelijk is het nu eindelijk raak. Volg je topic al vanaf het begin.
Vientje: Gefeliciteerd, op wat hoop je van geslacht/kleur?
mijnlieverd: Jammer dat het niet gelukt is, hopelijk lukt deze laatste kans. Wel een geluk dat je beide (andere)dames drachtig zijn.
Noisy: Gefeliciteerd, wat een mooie papa!
Rianne1996: In de zin van veel gedragsverandering? Volg je topic ook al sinds begin.
amyz: Jij ook Gefeliciteerd!
jolandje: hopelijk is het raak en mag je volgend jaar 2 gezonde veulens verwachten.
inowa: Is Aagje nog van jou, dacht dat ze verkocht was aan een vriendin/kennis?
Vulina: Jij ook Gefeliciteerd!!

Ik moet 2 namen kiezen..enorm moeilijk want weet maar 1 merrie naam :+

Evy zou momenteel 21 dagen zijn en progesterongehalte was 15,7, dus helemaal goed en zeker positief punt dat ze het nu nog niet verloren heeft. Vorig jaar was ze het net kwijt bij de controle echo op 35 dagen en in mei was ze het na 1 week al kwijt.
de 29e word ze weer gescand, maar sta er positief over omdat ze nog niet ziek is geweest en steeds levendig is.

Bij Lilly merk ik wel al een beginnend buikje, zij is 97 dagen.
Hier mijn volgtopic voor de nieuwsgierigen.
[KS-MK] Welsh A veulen in de maak voor 2016

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 17:50

Laulau,ze gaat idd naar een vriendin wanneer ik verhuis maar tot die tijd is ze nog hier bij mij

Vulina ook gefeliciteerd! Duimen voor net zo'n veulen met stippels als dit jaar.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 17:52

Jolanda duim voor je dat beide dames netjes drachtig zijn en gewoon 2 merrieveulens in 2016!

Roepnamen vind ik heel moeilijk. Hengstje staat ondertussen vast, maar voor een merrie pfoe... Nadeel dat the hobbit niet zoveel vrouwen telt.

Aaah man ik kan niet wachten tot deze week om is. Als marley dan nog niet hengstig is, dan mag ik denk ik er wel vanuit gaan dat ze gewoon drachtig is

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 17:57

Voor wie is het veulen dan, mocht ze nu drachtig zijn? :)

Duimen dat ze drachtig is Sara, dan loopt ze gelijk met Eef!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 18:04

De nieuwe eigenaresse van aagje is ook de eigenaresse van de hengst dus een eventueel veulen is van haar.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 18:40

@laulau: nee liz is super lief en knuffelig. Wel wat schrikkerige maar super lief verder.
Nee ben zelf in 1 maand tijd twee mensen kwijtgeraakt die ik als goede vrienden beschouwde. Maar helaas was ik dat niet voor hen. En tja dat trek ik me heel erg aan. Want ik weet dat ik verre van makkelijk ben, maar ik weet ook dat ik alles over heb voor mensen. Bah zit nu alweer te huilen |o

Gefeliciteerd Amyz!!

Vulina gefeiciteerd!

Spannend Sara.Ik duim voor je

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 18:54

Ik heb mijn eerste twee veulens ook met 4 maanden gespeend. Ti ging met 4,5 maand en had het best moeilijk. Fiore ging met 6 maanden en dat ging een stuk makkelijker. Scheelt denk ik ook wel dat Ti met haar meeging. Ze trokken al heel veel samen op op de wei, dus dat maakte het ook wel makkelijker voor haar.
Yolooo wil ik ook pas met 6 maanden spenen, maar ja, dan kom ik weer met mijn verhaal dat Dais 1 november de wei af moet en ik haar minimaal 2 weken zonder veulen op de wei wil hebben tegen uierontsteking. Dais is 9 mei uitgerekend, dus ik verwacht niet dat Yolooo er half april al is. Maar ik zie het wel, er komt vast wel een goede oplossing.
Ik speen trouwens ook altijd in één keer af.
Bij mij gaan de veulens dus vaak half oktober weg en eind april/begin mei komen ze weer op de wei bij Dais. Ze rennen dan naar Dais toe en roepen: Mammaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!! :D
Dais wordt boos en schopt ze weg, valt nog een paar weken aan als ze te dichtbij komen en na een maand of twee is er niets meer aan de hand. Kindjes weten dat mama niet meer mama is en dan vindt Dais ze weer leuk. Dus 6 maanden is lang genoeg, maar wat de minimale tijd is om ze uit elkaar te laten, weet ik eerlijk gezegd niet.

Het klinkt misschien gek, maar het helpt mij echt dat Dais voor het laatst is gedekt op de dag dat Ti 6 maanden dood was. Nu heeft iedere 4e van de maand weer iets moois gekregen en kijk ik uit naar de foto's van Dais dr buik, in plaats van dat ik alleen maar denk aan het gemis van Ti. Toch niet voor niets geweest dat Dais niet van de eerste keer drachtig is geworden :)

inowa schreef:
Niet drachtig en ook geen enkel teken van hengstigheid.

-O- En nu?

Wat een leuke mini heb jij, Linda!!

Ze krijgt al een mooi buikje, Aniek!

Zonde van de merrie die niet dracht is, Vulina. Gefeliciteerd met de andere dame!!

Kijk al die mini's rennen dan. Superleuk!

Wat een gave foto van het hoofdje, Knolselder! (wel goed dat je er even een legenda bij hebt gedaan :+ )

Welkom, butengeweun :)

xApple, fijn dat je meisje weer thuis is :)

Hele mooie manenkam zo, Linda!!

Ik zou daar zo vreselijk géén geduld voor hebben :+

PINDA IS ER NOG!!! *\o/* *\o/*

Wat balen van Noumea -O- -O-

De veulens van Daisy icm Sublime heten Sublime's ... CR (CR zijn mijn initialen).
Dus Sublime's TiSento CR, Sublime's Fiore CR en Sublime's Yolooo CR :D. Dat 'Sublime's' ervoor heb ik zelf bedacht bij Ti, is niet verplicht, maar omdat ik het bij Ti had, wil ik het voor alle veulens van deze combi. Alle veulens die ik tot nu toe gefokt heb (4) hebben wel allemaal CR erachter staan.

Gefeliciteerd Noisy!!! Mooie foto :D

Noisy!!!! Zie ik daar een valk x Gold Champagne???

Fotsy, ik zit/zat ook in de bloemennamen :) Daisy natuurlijk en toen kwam TiSento (betekent 'ik voel je', maar is ook een plantje met kleine bloemetjes) en Fiore betekent Bloem.
Bij de fokkerij waar Daisy 3 jaar gestaan heeft, kreeg ze twee merrieveulens: Jasmijn en Margriet. Dat zou ik dan weer niet zo snel doen :')

GEFELICITEERD, AMYZ!!!!

Spannend, Jolanda!!

Ik had voor Fi al een supergave hengst op het oog voor volgend jaar, maar hij is verkocht naar het buitenland. Begin van het seizoen een mailtje naar de hh gestuurd met de vraag of er misschien nog wat overblijft voor volgend jaar. Het antwoord was: Als de merries van dit jaar snel drachtig worden, of er komen nog annuleringen, dan is er nog wel wat over.'
Van de week weer een mail gestuurd en jawel!!!! Er is nog over, dus Fi staat op de lijst voor volgend jaar!! *\o/* *\o/*
Ik heb alleen maar ervaring met natuurlijk dekken en dit zou de eerste keer KI worden. Buiten dat ik het een geweldige hengst vind, vind ik het ook superleuk dat ik zo ook ervaring met KI ga opdoen.
Hoewel ik het wel spannend vind: Mijn eigen gefokte baby die een baby krijgt :)

Ik heb de hh nog een mail gestuurd met wat vragen. Als ik daar antwoord op heb, zal ik melden om welke hengst het gaat :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:09

Vulina, alsnog gefeliciteerd!! Sorry, soms lees ik inderdaad ook echt over dingen heen... Het gaat hier zo hard...

Cynthia wow :wow: wat een bericht weer!!
Bedankt voor het compliment :)
En zelf alweer druk bezig voor volgend jaar hihi leuk!!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:14

Vulina gefeliciteerd!!

dat is echt balen rianne... Maar dan zijn zo'n personen het helaas niet waart om met jou om te gaan.

Dan lopen ze echt perfect gelijk laura, kunnen we samen aftellen haha!

Ben benieuwd welke hengst je hebt gekozen cynthia! fijn dat ze nog sperma over hebben!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:26

Amyz, gefeliciteerd! *\o/* *\o/* *\o/*

En hoe kunnen jullie nu appaloosa's niet leuk vinden? O:) :D
Maar, eerlijk gezegd, een heleboel appaloosa's vind ik ook niet mooi. Maar dat komt omdat er heel veel op het kleurtje gefokt wordt en niet op het type, zeker in de kleine en grote maat was dit het geval, je wil bruikbare paarden en pony's wat echt rijtypische dieren zijn, en daar schort het nogal vaak aan. Gelukkig gaat het nu in de fokkerij de goede kant op, en zijn er echt een aantal fokkers die hele bewuste keuzes maken en nu gerichter op type fokken.
Maar, als ik hier op bokt kijk, en op marktplaats, zijn er genoeg appies die ik echt niet mooi vind. :n

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:39

Rianne veel sterkte, heb lang geleden eens hetzelfde meegemaakt met mensen waarvan ik dacht dat het onze beste vrienden waren toen bleek dat ze ons alleen maar belogen en zelfs geld hadden gestolen. Hou je traantjes in meid, hoe moeilijk ook, ze zijn het niet waard om voor hen te laten lopen. En achter alles zit een reden waarom iets moest gebeuren dus probeer er altijd iets positief uit te halen.

Vulina gefeliciteerd speciale combi he, ;) voor de verkoop, dacht ik eens gelezen te hebben? Even curieuse vraag maar verkoopt zo een combi makkelijk :o hopelijk dan eentje zoals dit jaar met niet te veel stipjes :P

Wat leuk al die namen en de ideeën erachter zijn nog leuker.

Neon dit komt eigenlijk omdat in de westerntak we eigenlijk de cowboys van vroeger nadoen en appie's zijn indianen paarden :')

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:55

Bedankt allemaal het is gewoon lastig.
Heb gewoon beetje rottig jaar achter de rug maar ach wie heeft dat niet. Ken genoeg mensen die het zwaarder hebben. Ik hoop gewoon weer mijn vrolijke zelf weer te worden :o

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:03

Wordt je vast wel weer hoor rianne! ondanks dat 2016 al een hele rollercoaster is aan emoties hier ben ik momenteel gelukkiger als ooit.
Luna leeft nog, ik kan eindelijk terug een beetje overweg met mijn ex ondanks dat hij soms nog teveel samen wilt doen. En met de paardjes begint ook alles te gaan zoals ik wil en wat ik voor toekomst zie

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:08

Sterkte Rianne. Ik herken je gevoel volledig en kan je alleen maar veel goede moed toewensen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:08

Fotsy, alleen zit ik in de nederlandse appaloosa-fokkerij en komt het kleurtje niet van die amerikaanse appaloosa's af (tenminste, niet in mijn merrie en bij meerdere kleine en grote maat merries niet) maar van de knabstrubers.
Mijn merrie dankt haar kleurtje aan Sonny af Hojmark.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:15

Jouw stippies vind ik echt tof Neon, zijn gewoon ook goede sportponies qua type. Devdan <3 Over het algemeen zie je wel goed terug of er wel of niet goed nagedacht is over exterieur ipv alleen stippels in de kleurtjesfokkerij.

Gaat hier zo hard dat ik ook nog wel eens over dingen heen lees hoor...

Vulina dus toch nog gefeliciteerd!

Ken het gevoel van mensen die tegen blijken te vallen ook. Sucks idd, maar uiteindelijk echt beter kwijt dan rijk! Je leert er wel van selecteren wie er wel en niet de moeite waard is om energie in te steken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:37

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:43

Ohhh maar Pepa is ook <3 <3 <3 Moest laatst nog aan hem denken, was bij de bevalling van een Welshje die er wat moeite mee had dus dacht aan Neon's *veulen komt tadaaaaa!* actie toen wij er waren :D Dit Welshje deed het echt net hetzelfde, dikke mazzel dat we erbij uit liepen want normaal is ze ook een stiekemerd.