Ik heb mijn eerste twee veulens ook met 4 maanden gespeend. Ti ging met 4,5 maand en had het best moeilijk. Fiore ging met 6 maanden en dat ging een stuk makkelijker. Scheelt denk ik ook wel dat Ti met haar meeging. Ze trokken al heel veel samen op op de wei, dus dat maakte het ook wel makkelijker voor haar.
Yolooo wil ik ook pas met 6 maanden spenen, maar ja, dan kom ik weer met mijn verhaal dat Dais 1 november de wei af moet en ik haar minimaal 2 weken zonder veulen op de wei wil hebben tegen uierontsteking. Dais is 9 mei uitgerekend, dus ik verwacht niet dat Yolooo er half april al is. Maar ik zie het wel, er komt vast wel een goede oplossing.
Ik speen trouwens ook altijd in één keer af.
Bij mij gaan de veulens dus vaak half oktober weg en eind april/begin mei komen ze weer op de wei bij Dais. Ze rennen dan naar Dais toe en roepen: Mammaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!! 
Dais wordt boos en schopt ze weg, valt nog een paar weken aan als ze te dichtbij komen en na een maand of twee is er niets meer aan de hand. Kindjes weten dat mama niet meer mama is en dan vindt Dais ze weer leuk. Dus 6 maanden is lang genoeg, maar wat de minimale tijd is om ze uit elkaar te laten, weet ik eerlijk gezegd niet.
Het klinkt misschien gek, maar het helpt mij echt dat Dais voor het laatst is gedekt op de dag dat Ti 6 maanden dood was. Nu heeft iedere 4e van de maand weer iets moois gekregen en kijk ik uit naar de foto's van Dais dr buik, in plaats van dat ik alleen maar denk aan het gemis van Ti. Toch niet voor niets geweest dat Dais niet van de eerste keer drachtig is geworden 
inowa schreef:Niet drachtig en ook geen enkel teken van hengstigheid.
En nu?
Wat een leuke mini heb jij, Linda!!
Ze krijgt al een mooi buikje, Aniek!
Zonde van de merrie die niet dracht is, Vulina. Gefeliciteerd met de andere dame!!
Kijk al die mini's rennen dan. Superleuk!
Wat een gave foto van het hoofdje, Knolselder! (wel goed dat je er even een legenda bij hebt gedaan
)
Welkom, butengeweun 
xApple, fijn dat je meisje weer thuis is 
Hele mooie manenkam zo, Linda!!
Ik zou daar zo vreselijk géén geduld voor hebben 
PINDA IS ER NOG!!!
Wat balen van Noumea
De veulens van Daisy icm Sublime heten Sublime's ... CR (CR zijn mijn initialen).
Dus Sublime's TiSento CR, Sublime's Fiore CR en Sublime's Yolooo CR
. Dat 'Sublime's' ervoor heb ik zelf bedacht bij Ti, is niet verplicht, maar omdat ik het bij Ti had, wil ik het voor alle veulens van deze combi. Alle veulens die ik tot nu toe gefokt heb (4) hebben wel allemaal CR erachter staan.
Gefeliciteerd Noisy!!! Mooie foto 
Noisy!!!! Zie ik daar een valk x Gold Champagne???
Fotsy, ik zit/zat ook in de bloemennamen
Daisy natuurlijk en toen kwam TiSento (betekent 'ik voel je', maar is ook een plantje met kleine bloemetjes) en Fiore betekent Bloem.
Bij de fokkerij waar Daisy 3 jaar gestaan heeft, kreeg ze twee merrieveulens: Jasmijn en Margriet. Dat zou ik dan weer niet zo snel doen
GEFELICITEERD, AMYZ!!!!
Spannend, Jolanda!!
Ik had voor Fi al een supergave hengst op het oog voor volgend jaar, maar hij is verkocht naar het buitenland. Begin van het seizoen een mailtje naar de hh gestuurd met de vraag of er misschien nog wat overblijft voor volgend jaar. Het antwoord was: Als de merries van dit jaar snel drachtig worden, of er komen nog annuleringen, dan is er nog wel wat over.'
Van de week weer een mail gestuurd en jawel!!!! Er is nog over, dus Fi staat op de lijst voor volgend jaar!!
Ik heb alleen maar ervaring met natuurlijk dekken en dit zou de eerste keer KI worden. Buiten dat ik het een geweldige hengst vind, vind ik het ook superleuk dat ik zo ook ervaring met KI ga opdoen.
Hoewel ik het wel spannend vind: Mijn eigen gefokte baby die een baby krijgt 
Ik heb de hh nog een mail gestuurd met wat vragen. Als ik daar antwoord op heb, zal ik melden om welke hengst het gaat