[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:05

Bonita krijgt en en
krijgt s`morgens halve schep brok en s`avonds,
en s`middags 3/4 muesli,
op advies van dierenarts moest ik gaan opbouwen naar 1,5 schep brok
maar dat vond mevrouw te veel en at het niet meer,
daarom heb ik muesli er bij genomen
en vanaf volgende maand moet er of halve schep brok bij,
of 3/4 muesli
zodat ze op 2 kilo voer zit, want 1 schep muesli is geen kilo
ze moeten dus meer muesli eten om aan gewicht te komen
en als mevrouw de brokken gewoon at had ze straks gewoon 2 kilo brok gekregen en geen muesli

quibje

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:10

hier krijgt roosje vanuit stal halve schep basisbrok, halve haver, mais in de ochtend en avond
van mij krijgt ze dan de 's middags merriebrok met handje muesli (die mijn ruin ook krijgt.)
ze lijkt het er heel goed op te doen nu

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:16

Whisper krijgt twee keer daags 1/2 pavo natures best en 1/2 pavo cear4life en onbeperkt ruwvoer.
Whisper kan niet tegen merriebrok etc daar krijgt ze heel erg mok van.
Hier krijgen ze zo ie zo weinig krachtvoer,onbeperkt ruwvoer.

Hier ook cameraproblemen thuis krijg ik m via de router wel maar op lokaal netwerk niet.
Nienke heeft wat tips gegeven dus ga ik vanavond proberen.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:16

Cemlys schreef:
:')
Jes schreef:
Ik snap nu trouwens waarom sommige merries tijdens de dracht minder eten, pffff heb een klein beetje gegeten en voel me alsof ik een 6 gangen diner op heb....

We zetten jou erbij op de App :')

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:27

Wat een mooie buikjes komen er langs, en wat gaat dat snel SA met dat uier :))
Leuk leuk!!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:21

Cemlys schreef:
:')
Jes schreef:
Ik snap nu trouwens waarom sommige merries tijdens de dracht minder eten, pffff heb een klein beetje gegeten en voel me alsof ik een 6 gangen diner op heb....

:j _/-\o_ _/-\o_
Arme Jes!! Voel je je verder wel goed??

SA daar zit toch een beetje vooruitgang in. Oké tis geen echt volle boel maar dat komt vast nog wel en dan heel snel.
Je had toch ook al wat biest ingevroren toch`? Dan gaat t vast goed komen.

Hier krijgen de paarden eigenlijk weinig krachtvoer.
Ik heb uitgeplozen wat ze aan vitamines, mineralen en andere noodzakelijke ingredienten nodig hebben.
Heb laboratorium testuitslagen van de waardes in het hooi, en van de Mash die ik geef.
Ook krijgen ze wat mais aangevuld met Calcium. (voor de juiste phosphor-calcium verhouding).
Ik doe dus zoveel mogelijk met ruwvoer en dan aangevuld met Liquid ( dit is een probiotica met appelazijn en Thijm).
Zo hebben ze de hele dag verschillend voer te kauwen wat toch allemaal ruwvoer is.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:17

:j Ik voel me verder prima (op wat ochtend misselijkheid na maar dat is te verhelpen met iets van 8 crackers of een stuk stokbrood).
Soms dus wel een heel vol gevoel en vooral 's avonds weinig eetlust.
Maar ben pas 9 weken +1 :=
Zou 287 dagen moeten (volgens app en internet) en heb er nu 64 op zitten..

Mijn paarden hebben nog geen krachtvoer (wel een liksteen), volgende week zijn we op vakantie, daarna waarschijnlijk wel aan krachtvoer beginnen.
Vraag me soms wel af of mijn merrie ook meer trek heeft in andere dingen als eerst _O-
Zo eet ik nu veel meer yoghurt en verlang steeds naar snacks/chips met de smaak Sour cream and ognion (ben al de hele tijd aan het twijfelen of ik nog even naar de supermarkt zou rijden, maar ik heb nog en ben woensdag in de buurt van een supermarkt dus ik denk dat ik nog even wacht)

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:29

Kid propt nog steeds alles naar binnen, maar die eet tabak als ze de kans krijgt :')

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:42

olijf schreef:
Jes schreef:

_/-\o_

Ik ben een voorstander van Cavalor Probreed en dat is toevallig een muesli. Als het een brok was geweest, was ik er net zo tevreden over geweest.
Het voordeel van muesli is wel dat ze daar wat langer over doen, omdat ze beter moeten kauwen, dus voor de echte schrokkers is dat weer beter.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 18:51

Ik ben niet zo van de brok dat krijgt mijn paard eigenlijk al en jaar of 2 niet meer. Ben dus ook voor muesli.
En heb al vaak cavalor gevoerd en ben daar zeer tevreden over vandaar nu ook de pro breed.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:04

Ik voer nu ook muesli, maar ben altijd zeer tevreden geweest over PAVO merriebrokken, dus denk dat ik over een tijdje de muesli ga mengen met pavo, en dan overschakel op volledig pavo merriebrok.

Ze staat nu op 2x 1 schep, en een tussendoortje + 8kg hooi.
Rijden staat op een laag pitje, zadel zit niet lekker meer, dus rij haar nu om de dag en dat wat meer basis, en af en toe pak ik er weer wat oefeningen bij.. en daar doet ze het heel fijn op, loopt eigenlijk beter dan voorheen.. :)

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:32

Jes ga je straks zelf ook met de webcame Online whahahahhah

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:44

Owww.. ik baal zo, de KWPN hengstenkeuring dressuurdag is op 1 feb.. laat ik dan nét niet kunnen.... :(
Vorig jaar heb ik overgeslagen met die sneeuw, had graag weer 'ns gaan kijken..

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:00

Whis, denk het niet ;) Sowieso beval je hier in het ziekenhuis, hoop wel dat ik eerder naar huis mag als alles goed gaat (standaard moet je 3 a 5 dagen blijven) want zou alleen maar in de stress zitten of lief wel eet :=

Mexx balen!!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 00:48

Nicole288 schreef:
activeX vloekt soms ook met de browser, of niet, heb je al eens een andere browser geprobeerd? (geen idee of dit bij de bron ook zo werkt, maar bij kijkers is dit soms een oplossing)

Net maar eens even geprobeerd met mozilla firefox.
Daar krijg ik wel beeld :D
Maar de mogelijkheden zijn minder zijn als met IE. Zo kan er met mozilla firefox niet worden opgenomen, en bij IE wel.

Nu nog kijken wat het wachtwoord van mijn modem is, die staat op de onderkant, maar krijg ik bij de Wifi van de telefoon niet klaar.
En als dat gelukt is eens kijken hoe het bereik in de stal is.

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 01:51

ShamalArabs schreef:
polleman schreef:
S.A. Mawiyah x S.A. Tawfiq - 1 januari - 344 dagen drachtig (merrie) (acute oedeem of hernia op 296 LA klein "lendewervels" +/-10-14 dgn)
Ramaylla E.S. x S.A. Djamal - 1 januari - 341 dagen drachtig (hengst)

sa die boven aan staat laat best lang op zich wachten??
en zeker als Ramaylla eerst komt,
is SA Mawiyah altijd laat met veulens krijgen??

In de winter dragen ze vaak wat langer, normaal droeg mawiyah 348 dagen (beide keren op 6 mei bevallen en 23 april gedekt)
In principe mag ze nu dus wat langer dragen omdat het winter is, hopenlijk kiest ze er niet voor om gewoon weer op 6 mei te bevallen :+ maar ze is wel erg laat met het uier, normaal had ze een maand van te voren al een uier. De DA komt van de week dan laat ik haar even bijvoelen voor de zekerheid :') Op zich zie ik weinig beweging, maar zo af en toe wel wat, en dan ook zo wild dat het bijna niet anders kan dan van het veulen komen. Maar goed, ze zou niet de eerste zijn die iedereen fopt natuurlijk... Ze gaat wel op de camera binnenkort, ik wil niet het risico lopen dat ze straks bevalt zonder enige tekens (zoals een uier) en wij het niet zien.

Beetje late reactie, maar iets klopt hier niet.
"op 6 mei bevallen en 23 april gedekt", dit is ruim een jaar i.p.v. 348 dagen.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 02:06

:') 23 april uitgerekent bedoelde ik.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 09:07

Tabitha krijgt 2 kilo Lavor per dag maar ga voor de volgende levering merriebrok bij bestellen. Ze begint aan de laatste 3 maanden.
Ramoon gaat vanavond nog oegenspringen. Eind februari gaat haar bijrijdster voor 3 maanden weg en dan komt zij ook stil te staan.

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 11:03

Ik geef mijn paarden alleen marstall en dat is een muesli. De merries krijgen dan ook alleen merriemuesli. De dragende merries krijgen het nog niet maar ik ga daar voor eentje wel binnenkort mee beginnen. De andere heeft het niet nodig eigenlijk nog. Noiva heeft al eens een veulen gehad en waarbij ik nu bij kara (met veulen aan de voet) twee scheppen merriemuesli voer, heeft noiva toen haar veulen 6 maanden was eigenlijk geen krachtvoer meer gehad. Ze was met een veulen van 7 maanden (dus al ruim een maand zonder noemenswaardig krachtvoer) eigenlijk net mooi. Ze heeft dus niet zoveel nodig. (tot grote ontevredenheid van mvrouw zelf :') ) Kalia is twee weken verder en waar zij altijd erg zacht en bescheiden was, merk ik dat ze nu graag en veel wil eten dus die zet ik binnenkort over.

Mijn paarden hebben over het algemeen niet zo erg veel nodig. Kara is erg ziek geweest en toen ook erg afgevallen maar ik krijg het gewicht er bij haar, ondanks het veulen, ook weer gewoon aan. Het nadeel is dat ze het eerst bij haar ribben afvalt, waar ze nog grote hompen vet op dr kont en hals heeft zitten, zie je haar ribben dus wel. Best lastig.

Gefeliciteerd nog trouwens SA met je prachtige veulen. Het is een dotje.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:56

:') zie Jes al met een buikband en camera door het huis lopen Hahahah :+

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:58

_O- ooh beelddenken is soms zo leuk

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 14:01

quibje schreef:
_O- ooh beelddenken is soms zo leuk