[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ColdstarZ

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:03

Zoals jouw filmpje bij daglicht is, zo zag ik het vannacht op de cam... :) leuk he die bewegende en schoppende veulens... k kan uren naar die buik staren...
D'r muts was gisteravond bij thuiskomst echt 'drilpudding' vanochtend vroeg weer hard... en net was hij weer zacht...
Er veranderd genoeg in ieder geval.. :)
Als het nou is vannacht komt heb ik een mooi verjaardagscadeau!!
Nog beter.. als alle veulens nou vannacht komen heb k de beste verjaardag.. en herrinner ik me dit jaar als alle merries en veulens die op mijn verjaardag bevallen zijn!! haha..

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:07

Hier is het allemaal idd ook erg veranderlijk, vanochtend geen harsdruppels en dr muts was weer wat normaler terwijl die vannacht echt heel anders eruit zag. Birth Alarm dr maar opgelaten. Wel kans dat ik dan weer vals alarm krijg als ze weer gaat liggen rollen maargoed.

Ik stem idd ook voor vannacht, ik twijfel heel erg of ik voor morgen nog een paar lesjes ga afspreken. Als het nog een paar nachten duurt voor ze begint werk ik liever nog een beetje door kan ik een paar dagen later een week vrij nemen.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:09

Oh hier is trouwens het andere filmpje :D Vind het zo mooi om te zien, dan weet je in ieder geval zeker dat je echt op een veulentje zit te wachten en niet een grasbuik :P.

http://www.youtube.com/watch?v=DmSJQoeNpgE

Heb je mijn verhaal van vanochtend nog gelezen over de politie vannacht?

ColdstarZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:11

K ben aangesteld als oppasser thuis doordeweeks.. k ga hier het dorp dan ook niet meer uit.. me schoonmams is wel thuis maar zou zich geen raad weten als het fout gaat behalve de dierenarts bellen dan... in het weekend is schoonvaders gewoon thuis gelukkig...
En t administratieve werk wat ik naast het werk bij ons in de stal doe dat kan lekker thuis op de laptop.. tussendeur van de huiskamer open en ik kijk zo de stal in..
Ik mis niets dit jaar!! vorig jaar was ik net te laat... was ik 8 km van huis in een park me hond aan het uitlaten toen het alarm afging...

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:17

Ja in zo'n periode heeft je hond maar even pech groot gelijk :P.

Kreeg van iemand een pbtje die een geboorte had gemist omdat ze even was gaan douchen. En vannacht ook gedroomd dat ze voor de cam opeens begon met bevallen en het er echt met een minuut naast lag :P.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:28

corinepgek: schitterende filmpjes,die karateschop deed het veulen van winoa gisteren ook,haha echt geweldig om te zien

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:29

Leuke filmpjes corine! Heb dat zelf helaas maar 1 keer gezien bij Neon (en dat op 5 drachten) maar godzijdank had ik toen ook de camera bij!

ColdstarZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:31

echt een geweldig filmpje... :) om uren naar te staren.. hahaha.. kan ni wachten tot het eruit is.. :P
Me hond word nu thuis op de dijk uitgelaten door me.. k haal het wandelen vandeweek wel in met hem als het veulen er is.. k verwacht niet dat het nog lang duurt...
doen jullie merries ook zo krabben aan hun buik, wat zelfs wel is naar echt bijten neigt??

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:37

mensen snappen het nooit van mij maar dit is dus ook de reden dat ik NOOIT wegga zonder mijn camera,je zou eens wat bijzonders tegen komen of iets missen haha

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:38

Vorig jaar had ik een excel bestandje, makkelijk invoeren en bijwerken.
Als je zoiets doet is dat natuurlijk niet maar voor een paar weken of tot je eigen paard bevallen is.
Dat is niet leuk voor degenen die nog wel wachten.
Paarden die bevallen waren haalde ik zelf uit de lijst, hoefde niet per pb gemeld te worden.
Enkel de aanmeldingen gingen per pb. Als je dat uit de berichten moet halen is het onbegonnen werk.

libertylove: zie je het zitten? Anders doe ik het wel en laat ik mijn man even weer een bestandje schrijven (ben zelf niet handig genoeg :o )

ColdstarZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:38

inderdaad camera bijdehand.. die van mij is helaas vorige maand kapotgestuiterd.. moet het met me telefoon doen.. :S

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:39

Nee dat doet die van mij niet. Ze is wel lekker begonnen met haar manen schuren... Zal dat door de dracht komen? Probeer haar iedere dag te ontdoen van zoveel mogelijk winterharen en haal ook altijd een borstel door dr manen.

Als het veulen schopt wil ze ook welleens met dr staart gaan zwiepen, vandaar dat ik het laatste stukje van dr staart maar niet gevlochten heb.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:40

ColdstarZ schreef:
inderdaad camera bijdehand.. die van mij is helaas vorige maand kapotgestuiterd.. moet het met me telefoon doen.. :S

Deze filmpjes zijn met mijn telefoon gemaakt ;) Best nette kwaliteit toch! Mijn nieuwe videocamera maakt nog veel mooiere filmpjes maar die lag in de auto, normaal hang ik hem wel om mijn nek als ik iets verwacht maar nu had ik dus alleen mijn telefoon bij de hand, ga het risico niet nemen dat als ik terug kom het feest over is :P.

ColdstarZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:43

Idd.. de foto's op pagina??? van dit topic zijn ook met mijn tel genomen... :) ben er blij mee zo... kan superlang filmen.. dus de geboorte komt ook zeker op film!! en zal natuurlijk geplaatst worden :)

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:45

Als ze 's nachts bevalt zal ik sowiezo de beelden van de stalcam hebben, want die staat iedere nacht braaf op te nemen, zit een grote harde schijf in dus 1x in de zoveel tijd haal ik de bestanden eraf en dan kan ik thuis even fast forward doen om te kijken wat ze 's nachts allemaal uitspookt.

Maar wil het idd ook met telefoon of filmcamera filmen. En die komt dan uiteraard ook op YouTube.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:46

corinepgek schreef:
Oh hier is trouwens het andere filmpje :D Vind het zo mooi om te zien, dan weet je in ieder geval zeker dat je echt op een veulentje zit te wachten en niet een grasbuik :P.

http://www.youtube.com/watch?v=DmSJQoeNpgE

Heb je mijn verhaal van vanochtend nog gelezen over de politie vannacht?

Zo die heeft er in ieder geval zin in, nu alleen nog eruit :D

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:46

Ik wil het lijstje opzich ook wel bijhouden, maar kan niet elke ochtend updaten, wel om 12 uur 's nachts bijvoorbeeld..

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:50

Corine, wow. Die buik gaat echt te keer! :+

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:50

Jeetje Corine, je hebt een carate veulen!! Arme mams!! :D

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:52

Geweldig dat filmpje.
Kun je toch uren naar kijken.

ColdstarZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:55

K meld me bij deze ook voor het lijstje..
Maseike.. k denk dat je morgen op de koffie kan komen hoor :P Whisper gaat gewoon bevallen op mijn verjaardag!! K heb het haar heel het jaar toegefluisterd!!

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:56

Ja daarom wou ik hem graag met jullie delen :D Super mooi om te zien.

Ik lees iets over een lijstje met hoeveel dagen iedereen op zit, ik hoop tegen de tijd dat bekend is wie dat gaat doen ik er niet meer op hoef!

Mijn broertje viert vanmiddag ze verjaardag, hij is 8 maart jarig, zul je net zien :P.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:57

@ ColdstarZ .
Daar hou ik je aan, dan kom ik via Mon naar jou toe :)
Toch net om de hoek.

Morgen word het mooi weer dus hup merrie word nu wel eens tijd he.

ColdstarZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 15:01

Inderdaad :)...
Het moet iets betekenen bedenk ik me nu... (ik ben redelijk bijgelovig)..
Corine d'r merrie en Whisper waren allebei 5 maart uitgeteld, haar broertje is morgen jarig.. en ik ben morgen jarig...
Haha.. laten we hopen dat ze beiden komen vannacht!!!

ColdstarZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 15:01

Maseike.. weet je de weg er naar toe??? is wel makkelijk te vinden hoor...