[HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Knolselder

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 12:41

Dat klinkt positief imani! Hopelijk knapt ze thuis verder op!

Ik merk dat ik heel ongeduldig begin te worden. Straks controle maar ik verwacht weinig verandering. Op zich zou het ook beter zijn als ze wachten tot volgende week, dan heb ik 2 weken vakantie. Maar ik ben nu zo benieuwd.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 13:38

Dat klinkt positief Imani. Ik wilde het vd week niet zeggen, ben geen arts en dit is een heftige situatie. Maar onze shet was op de kliniek ook totaal niet zichzelf. We dachten dat het een iets langer traject werd van herstel, maar eenmaal thuis knapte hij zienderogen op.

Hoop echt dat het jullie gegund is en alles de positieve kant op mag vallen.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 17:22

Hoeveel verandering is er nodig tot het veulen echt komt? :7 Benen zitten met melk en ze doet lelijk naar andere paarden. Samen met dr stiefzuster in de paddock gaat niet meer. Ze vinden elkaar ineens niet zo leuk meer. -O- het wordt tijd dat het komt.

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 17:24

Zou je denken dat het nu wel echt tijd is Vibabu

Charinde zit hier op 324 dagen, nog rustig

Afbeelding
Afbeelding

kel106

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 17:35

Wat maken sommige merries het spannend! Het kan soms zo lang duren als je er op zit te wachten |(

Hoe doen jullie dat met naar buiten van de pasgeboren veulentjes en mama’s? Memory gaat nu steeds iets langer als een uurtje maar ze vind het onwijs spannend dus haal ze dan toch maar weer naar stal wil ook niet teveel stress. Veulen is nog maar 4 dagen oud misschien wil ik ook wel te snel hoor :j

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 17:50

ik kom even van uit mij meeleessteen vandaan maar @imani je bent gespot geweest door een vriendin van mij. Ze is bezig met haar opleiding dierenarts en ik was wat aan het vertellen er over met dat ze daar staat. Fijn dat we weer naar huis mag gaan :) hopelijk knapt ze daar toch nog meer op.

trouwens nog even gefeliciteerd iedereen die al een veulentje gehad heeft! Ik leef met iedereen mee.
Nu kruip ik weer onder mijn leessteen.

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 18:27

kel106 schreef:
Wat maken sommige merries het spannend! Het kan soms zo lang duren als je er op zit te wachten |(

Hoe doen jullie dat met naar buiten van de pasgeboren veulentjes en mama’s? Memory gaat nu steeds iets langer als een uurtje maar ze vind het onwijs spannend dus haal ze dan toch maar weer naar stal wil ook niet teveel stress. Veulen is nog maar 4 dagen oud misschien wil ik ook wel te snel hoor :j

Hier gaan ze zo snel mogelijk lekker naar buiten, mits het goed weer is, als het regent, teveel waait of koud is beperk ik het wel. Maar vaak gaan ze een dag later toch wel enkele uurtjes naar buiten, nu zijn ze 2 en 3 weken oud en gaan nu de hele dag buiten. :o maar het is nu gelukkig mooi veulen weer, in maart kan het ook vies koud zijn, ja dan gaan ze niet zo veel naar buiten. Of meerdere keren een uurtje, liggen slapen op de koude grond ben ik voorzichtig mee de eerste week

imani_abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 18:30

AnsoDM schreef:
ik kom even van uit mij meeleessteen vandaan maar @imani je bent gespot geweest door een vriendin van mij. Ze is bezig met haar opleiding dierenarts en ik was wat aan het vertellen er over met dat ze daar staat. Fijn dat we weer naar huis mag gaan :) hopelijk knapt ze daar toch nog meer op.

trouwens nog even gefeliciteerd iedereen die al een veulentje gehad heeft! Ik leef met iedereen mee.
Nu kruip ik weer onder mijn leessteen.

Oh toevallig, de paardenwereld is klein he. Ja ik hoop het ook, het is er op of er onder nu.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 18:33

kel106 schreef:

De eerste 2 a 3 dagen doen wij 1uur a 1,5 uur. Daarna gaan ze gewoon mee in het ritme. Momenteel is dat nog 4 uur op de paddock. Vanaf volgende week hopelijk lekker 8 uur op de wei.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 18:35

Hopelijk knapt ze thuis op Imani, denk aan jullie <3

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 18:51

Vibabu Dat klinkt allemaal spannend *\o/* daar moet toch snel een veulen van komen

Laylay2002 hoe is het nu met je merrie? Wellicht was het veulen gisteren aan het "proefdraaien"

Sonjim en bij jou merrie al vorderingen?

Ponytante rare mensen idd. Hopelijk blijven ze zometeen redelijk als het spannend wordt

Amitro123 en heb je ph kunnen meten?

Am_horse wat een gave veulens heb je :~ daar zit idd kwaliteit achter. Zirkonia ziet er ook goed uit. Het aftellen kan binnenkort weer beginnen.

Vicky welkom en wat een leuke combinaties verwacht je.

Imani_abby duimen maar dat ze thuis idd gaat eten. Hoe zit het nu met de bevalling etc etc? Als ze nu gaat eten, kan ze dan toch zelf voor haar veulen zorgen omdat de waardes nu terug goed zijn. Of is dat toch niet haalbaar?

Magicmist hopelijk houd ze het dan nog even binnen tot volgende week.

Knolselder ik ken het gevoel van ongeduldig zijn. Er zit nu even een weekje pauze tussen de bevallingen en ik wordt al terug ongeduldig tot de volgende zich meld :')

RanjaRietje knappe merrie is Charinde <3 vind dat prachtig zo een warme kleur.

Kel106 ik zou idd naar de merrie kijken. Als die de rust nog niet pakt/onrustig wordt dan wellicht gewoon meerdere keren per dag kort naar buiten. Meestal na een paar x buiten staan verbeterd dat en worden ze relaxter. Fleur begint nu ook pas rustiger te worden ( Wodan is 2 weken oud)

Ondertussen groeit Loes rustig aan door kwa uier. Ik verwacht als ze zo doorgaat weekend/begin volgende week.
Afbeelding

En de gast merrie begint eindelijk aan uier. Er is geen uitgerekende datum bekend (drachtig gekocht) De mensen zeiden toen dat het voor februari/maart was. Maar we hebben met de veearts gesproken en die zei april/mei :+ dus we wachten wellicht nog even. Zij is een Maiden merrie.
Afbeelding

Lijst veilige merries. Stuur mij een pb als je op de lijst wil
Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
Imani_abby - Mini - 353 dagen
Memerel - Eef - 349 dagen
Crazy_Funky - Malibu - 336 dagen
Magicmist - Goldy - 331 dagen
Sonjim - Renda - 326 dagen
Sharonindezz - Kor - 326 dagen
Knolselder - Belle - 325 dagen
Mer1980 - Rapunzel Dodona - 325 dagen
Nieky1993 - Loes - 325 dagen
DDDara - Don Dara - 325 dagen
RanjaRietje - Goldsberg's Charinde - 324 dagen
Anomien - Vos-R - 324 dagen
Laylah2002 - Phallon MT - 324 dagen
abddanielle - Daan's black magic - 324 dagen
Lyona - Jona - 323 dagen
Sabbuh - Eira - 322 dagen
Knolselder - Merel - 315 dagen
Luna2006 - Belle - 313 dagen
Wonders - Quin - 304 dagen
Hommage - Indy - 304 dagen
Knolselder - Queen - 302 dagen

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 18:53

325 dagen uier ziet er vandaag zo uit.

Afbeelding

Zal ze de 361 dagen weer gaan halen?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 19:39

Zooo netjes voor 325 dagen!
Ik denk dat 361 niet gaat worden. Maar wie ben ik?

Deze week. Als ik dan toch een gok mag wagen

Amitro123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 19:44

Ik heb de ph niet kunnen meten, ze wou stampen als ik in de buurt van de uier kwam. Ze wordt wel al chagrijniger en wil niet meer geborsteld worden dus misschien kan het dat het veulentje bijna komt?
Er was een veeart gekomen en die zei dat het uier niet vol genoeg was..
Dit is het nu

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En foto’s langs de zijkant

Afbeelding

Afbeelding

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 20:01

Hier vandaagAfbeelding
Afbeelding

Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Veel gelegen vannacht

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 20:07

Sorry even paar drukke dagen.
Zie veel gevulde uiers voorbij komen, gaat goed!

Toch wel positief nieuws over mini, hopelijk helpt dat, thuis en lekker op het gras! Duim nog steeds.

Hier malibu vanmorgen

Afbeelding

En vanavond
Afbeelding

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 20:22

Mooie volle uiers alweer! Wie weet komen de veulentjes nu het mooie weer er aan komt <3

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 20:26

Nieky, ze is rustig gisteren toen ik ging kijken was wel de uier ineens flink gevuld.
En vandaag weer het zelfde zoals laatst, dus ik heb mijn vermoedens dat die vol loopt tijdens de bevalling.
De banden zijn ook al helemaal slap, slapper kan niet is echt pudding.

imani_abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 20:43

En nog maar eens slecht nieuws… net telefoon gekregen van de kliniek Mini is bevallen maar helaas heeft t veulen het niet overleeft want het lag met z’n 4 voeten richting de uitgang, ze hebben er nochtans alles aan gedaan om het nog te redden. Mini heeft t nog heel erg zwaar en de vraag is nu of ze dit nog overleefd..

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 20:45

Och nee wat erg!

Amitro123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 20:45

Heel veel sterkte Imani.
Hopelijk gaat het goedkomen met Mini, ik vind het zo erg..
Laatst bijgewerkt door Amitro123 op 31-03-25 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 20:46

Wat heb jij keer op keer pech.. enorm veel sterkte :(:)
Hopelijk gaat het met je eigen zwangerschap inmiddels wat beter. Of ben je nog in het ziekenhuis?

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 20:51

Wat een pech jaar qua veulens voor jou Imani! Ik hoop dat Mini er weer goed bovenop komt, en dat de trend wat betreft je eigen baby snel omslaat in positieve dingen!

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 20:55

Verdorie wat een enorme pech voor jou zeg :(

Hopelijk gaat mini snel de goede kant op, ik denk aan jullie

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 20:56

Imani_abby heel veel sterkte :knuffel: Wat een narigheid bij jou, ik heb het zo met je te doen.