[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:22

Knolselder. Wat verschrikkelijk sterkte :(:)
Wild Thing was ook zo verdrietig. Haar veulen heeft maar een paar minuten geleefd. Na een nacht erbij hebben gelegen dacht ik dat ze afscheid had genomen. Nou alles behalve, zodra ik het veulen wilde aanraken om weg te halen raakte ze ook zo enorm in paniek en ging ze op het veulen kappen om omhoog te krijgen. Heeft hier ook 3 dagen geduurd, dat verdriet van de merrie is echt hartverscheurend. Moet je nagaan hoeveel verdriet je merrietje heeft. Dit veulen heeft natuurlijk wel gewoon geleefd ;(

Cp. Gefeliciteerd toch nog drachtig. Hopelijk is het Welshje aan het foppen

Mij maakt het geslacht niet uit. Gezond vind ik het allerbelangrijkste. Ik kan geen veulen meer aanhouden dus alles komt te koop. Al vind ik dat met veulen van Sammie wel lastig, dit wordt natuurlijk haar laatste veulen. Van dit jaar heb ik wel een geweldig merrie veulen van haar en Formidable. Deze blijft :j
Afbeelding

SparkYY_8

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:58

Wat erg knolselder….. heel veel sterkte!! -O-

Bertje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 14:38

Knolselder veel sterkte! Dit wil je niet meemaken

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 14:38

Is dus gewoon afwachten wat er uit komt. Gedrag tijdens de dracht zegt dus niks over het geslacht van het veulen :D

Op stal heeft in ieder geval niemand dit gedrag ooit gezien bij een drachtige merrie :+

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 15:00

Caresse07 schreef:
Knolselder, wat verdrietig -O- Heel veel sterkte :(:)

CP, gefeliciteerd *\o/*

Degenen met een merrie met hengsten gedrag, kwam daar ook een hengstveulen uit of dat dan weer niet?

2x een merrie

Knolselder sterkte :knuffel:

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 15:21

Knolselder, wat ontzettend naar en verdrietig. Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor Suus :knuffel:

CP gefeliciteerd! Ook al nieuws over je Welsh?

Hier vanmorgen ook gescand en nog heel mooi drachtig, inmiddels 123 dagen *\o/*
Afbeelding

En nog even een foto van Phoebe (met hoofd in de bak), rechts moeder Jazzy en in het midden Rumour, het hengstveulen van dit jaar van April (ergens achteraan rechts).
Afbeelding

Het gaat super zo met z'n allen. Ik wil dat volgend jaar ook met Phoebe en haar veulen doen. Worden ze wel socialer van.

Vorige week heb ik met Phoebe les gehad van Patrick Molenaar. Was best pittig, maar heb er veel aan gehad. Morgen ga ik naar Noor Tanger (vrouw van Patrick) voor een les. Lekker eindje rijden, maar heb er zin in.
Hier nog 2 foto's uit de les met Patrick. Iedereen vindt dat ze al een mooi buikje heeft, maar ze is nog best veel te vet. Dus ik probeer haar nog een beetje op gezond gewicht te krijgen voordat ze echt van de dracht gaat uitdijen :')
Spoiler:
(en dat geldt ook een beetje voor mij)

Afbeelding

Afbeelding

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 17:32

Veel sterkte Knolselder, wat verdrietig! Dikke knuffel!

Gefeliciteerd met de drachten allemaal!!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 17:38

Hier net ook de DA op bezoek gehad en nog mooi drachtig, ze heeft niet gescand maar kon het zo al goed voelen.
Het was flink gegroeid, dus helemaal goed *\o/* *\o/*

Edit: Setteli, gefeliciteerd *\o/* *\o/*
Laatst bijgewerkt door Caresse07 op 17-09-21 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 17:38

Melissa1996 schreef:
Caresse07 schreef:
Knolselder, wat verdrietig -O- Heel veel sterkte :(:)

CP, gefeliciteerd *\o/*

Degenen met een merrie met hengsten gedrag, kwam daar ook een hengstveulen uit of dat dan weer niet?

2x een merrie

Knolselder sterkte :knuffel:

Kijk dat zijn goede berichten.....een merrie :D

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 18:05

@knolselder Heel veel sterkte

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 19:29

Ock Knolselder wat vreselijk! He jak wat naar :(

Fleurtje heeft helaas verworpen... -O-
Zonde en jammer maar ik moet morgen 2 meisjes van 5 dit nieuws gaan vertellen over hun veulentje waar ze zo op zaten te wachten :(

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 19:39

Sterkte knolselder

Eb jij ook cp..

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 21:00

Sterkte Knolselder, vreselijk voor je merrie ook..

En ik zie weer 1 verworpen, balen.

Nu komt er ineens iets in mij op... Wat gebeurt er als een merrie vroeg verwerpt maar ze is dichtgezet. Dus nog geen groot veulen.. Dan kan het er niet uit? Zou ze dan ziek worden, dat je daar aan merkt dat het foute boel is?

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 21:29

Sterkte Knolselder. Wat ontzettend verdrietig. :(:)

CP gefeliciteerd en tegelijk ook ontzettend balen. Wat zullen je meisjes verdrietig zijn. :(:)

Setteli en Caresse fijn dat het nog allemaal goed zit!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 21:37

Sterkte Knolselder. :(:)

Wat jammer CP dat Fleur verworpen heeft.

Neon heeft me 7 hengstveulens gegeven (nr 8 is met haar overleden) en 1 merrieveulen, gelukkig de meesten wel met kleur. Sarona 4 hengstveulens en geen merrie, en allevier zonder kleur. Met kleur bedoel ik appaloosa kleur.

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 21:52

Sterkte Knolselder!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 23:48

Aahhh wat jammer CP, zo sneu voor je dochters... ;(

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 00:45

Wat onwerkelijk moet dat zijn geweest Knolserlder, heel veel sterkte :(:) .
Cp: wat jammer voor je dochters zeg.
Setteli en Caressa goed nieuws gelukkig!

Moeders begon hier ook al over dat de merrie wel hengstig leek... Het zal toch niet. 1 september was ze nog vol en over anderhalve week wordt ze nog een keer gescand op gust. Maar geeft wel stress nu.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 02:27

rensju schreef:
Sterkte Knolselder, vreselijk voor je merrie ook..

En ik zie weer 1 verworpen, balen.

Nu komt er ineens iets in mij op... Wat gebeurt er als een merrie vroeg verwerpt maar ze is dichtgezet. Dus nog geen groot veulen.. Dan kan het er niet uit? Zou ze dan ziek worden, dat je daar aan merkt dat het foute boel is?

In principe scheurt ze gewoon. Dat gaat niet heel fijn en netjes, maar meestal wel over de lijn waarover ze dicht is gezet. Net als bij een voldragen dracht, is het tijdens de bevalling wel redelijk gevoelloos daar. Als een veulen overlijdt in de baarmoeder komt in principe altijd een bevalling op gang. Zoniet, dan wordt de merrie echt dood en doodziek binnen 48 uur sowieso, vaak eerder. Rottingsproces bij een paard gaat heel snel. Als de vrucht nog erg jong is resorbeerd de merrie de vrucht zonder bevalling.

Volgens mij vroeg @amstables mij een tijdje terug hoe het samen zetten van mijn hengst invloed had op zijn sperma kwaliteit. Een van mijn merries (en de ander kan er eigenlijk ook wat van) vindt het erg geinig hem beetje op te naaien. En dat gaat bij hem ook erg makkelijk. Als ik met een merrie ben wezen rijden doet hij ook alsof hij haar jaren heeft moeten missen. Maar hij mag uiteraard niks van de dames, dus er komt geen zaadlozing. Het vocht wat hij op die momenten aan maakt blijft dus zitten. Resultaat: extreem veel voorvocht bij een sprong. Gelukkig dus wel goed te managen en de dekmerrie ondervindt er geen last van. Het schijnt zelfs zo te zijn, met name bij jonge hengsten die nog niet/amper dekken, dat als er teveel rommel blijft zitten dit voor sluipende ontsteking kan zorgen.

Voor de rest zit ik veilig onder m'n meeleessteen. Elk slecht bericht hier is even slikken, zo zuur om slecht nieuws te krijgen aan het einde van het seizoen...

Ik krijg ook enorm de neiging om nog te gaan scannen. Maarja, kan wel bezig blijven. Er iets aan doen kan ik toch niet meer, dus laat maar. Mocht Collin ineens op een merrie zitten, dan weet ik hoe de stand van zaken is. Dan de merrie hengstig spuiten en bij m'n jaarlingen zetten. Maar ik hoop dat mijn trip gewoon zo kan blijven en er 2 prachtige veulens gebakken worden.

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 06:37

Wat jammer verworpen

Knolselder ach nee wat een enorme klap.moet dat geweest zijn toen je daar aan kwam en veulen zag liggen. Dan denk je eerst vast nigt hij slaapt even. En zomaar vanuit niks, nachtmerrie , en om zenuwachtig van te worden!

Ik vind slapen van ons veulen nog altijd spannend,.leeftz e nog? Ja er beweegt een staart en oor.....

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 08:26

Ach wat sneu Knolselder! Ik snap dat je daar ziek van bent…

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 08:48

Wat een verdrietig bericht, sterkte knolselder :knuffel:

Wat ontzettend jammer dat ze verworpen heeft inderdaad cp, verdrietig ook voor je dochters..

Gelukkig ook nog goede berichten. Gefeliciteerd met de merries die nog steeds drachtig zijn!

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 09:56

Nou hier weer slecht nieuws :(

Maandag ga ik met wiske naar de kliniek ;(

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 10:45

Wat een rot nieuws allemaal. Sterkte knolselder, cp en mukiwa.

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 11:55

Cp wat kl*te, ook vreselijk om het aan de meisjes te moeten vertellen.
Toen ik mijn oudste vertelde dat Wita's veulen geboren werd maar het helaas niet had gered en overleden was, brak mijn hart nog verder dan dat het al gebroken was. We hebben daarna samen afscheid genomen. Heel veel sterkte

MukiwaCobs ohnee wat bagger!

Wita is vandaag 130 dagen en dinsdag komt de veearts om de koeien te scannen en de bedrijfsbegeleiding en dan mag hij ook even zijn hand in de merrie stoppen (hij is een halve dokter pol dus denk niet dat de scanner mee hoeft naar binnen _O-

Verder heeft ze een nieuw dier om over te moederen, de jaarling pony voed ze super goed op maar nu ligt sinds een week ook een koe bij haar in de wei *deze heeft haar kalf verworpen en heeft een fikse ontsteking gekregen en daarna nog wat andere ongemakken dus geeft ze geen melk momenteel en mag ze dag en nacht herstellen in de weide (hoe doodsbang ze voor koeien was toen ik haar kreeg, bij het zien vloog ze bijna door het draad van angst := zo lief is ze nu voor de dame)
Afbeelding