[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 19:36

Haha zeker waar Fotsy. Het liefst ook nog veel meer!

Afbeelding
Belangrijkste momenteel is die onderste teller :):)

chimello

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 19:52

:P dat denk ik ook ja

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:07

Rianne, spannend! Uier kan nog wel wat voller, maar ze kán ook best zo bevallen he :)

Cynthia, wat ziet Fiore er goed uit, super mooi die appeltjes!

Evelyne, jij bent er ook helemaal klaar voor :D ook een foscam toch he? Echt mooi beeld.

AniekR, komt allemeel dichterbij he, hopelijk laten ze je niet te lang meer wachten, ik zie in mijn omgeving heel veel merries die overdragen...

Enasil, proficiat met je nieuwe aanwinst, extra leuk dat er nóg een verrassing inzet he :D

Hier dag 352 voor Cheyenne, nog een dikke week te gaan? :P

Afbeelding

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:27

@ Ennasil.. Wat een leukerd! Ze heeft een hele lieve blik in haar ogen!

@ Knolselder.. Kom maar op met dat veulen voor jou!

@ Ziekielove.. Welkom! Onverwacht maar niet minder leuk natuurlijk! Melktest ziet er al goed uit!

@ Peetjuh.. Er word altijd geadviseerd minimaal 10 euro erop te zetten en na aantal jaren gebruik heb ik gemerkt dat dat niet voor niets geadviseerd word.. Hij schakelt snel over op zn riedeltje over te weinig beltegoed en dat wil je niet.. *Heb ik dus gehad*

@ Linda.. Dat is een luxeprobleem.. Merries te kort

@ Venthe.. Ze ziet er super uit dus niet te druk maken!

@ Fotsy.. Goede kwaliteit voor 1970 :D

@ Kiki.. Bo houdt je zo ook lekker bezig he

@ Neon.. Ho dat moet je niet te vaak doen hoor!

@ Tinnie.. Ze is lekker rond zeg!

Geen beeb voor ons hoor.. Ze was extreem rustig gisteravond en vannacht.. Nu loopt ze weer beetje te rommelen maar ook niet extreem onrustig dus vanavond weer is kijken..
Uier vult niet verder zakt ook niet af.. M'n vader vind het allemaal heel wat en ik maar sneu :+
Ik zal vanavond is een uierfoto online zetten..
Eigenlijk door de schrikkeldag dit jaar is ze een dag eerder uitgerekend dan ik tel.. dus eigenlijk vandaag.. Ze heeft tot nu toe max 336 dagen gedragen.. ben bang dat ze daar dit keer (ruim) overheen zal gaan

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:36

Dolly is vanmorgen eindelijk aan gekomen *\o/* En ze is diiiiik :D

Afbeelding

Afbeelding

Ik weet hoe lang ze nog moet, maar haar tietjes zijn al aardig dik van wat ik van een afstandje kon zien ... Morgen probeer ik wat dichter bij te komen, ze is wat verlegen :o

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:37

Jullie dames houden het wel spannend hoor :j

Nog geen baby's |(

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:43

Dat is zeker lekker, Kiki!

Getver, Neon... doet het pijn nu?

Fijn dat je even met Anisse hebt gesproken, Peet! Nu maar hopen dat je haar goed hebt opgevoed en ze dus naar je luistert!

Rianne, wat is de reden dat je denkt dat Anouk nu snel gaat bevallen? Welke tekenen zie je?

Noisy schreef:
Ai Neon, das niet best. Met zo'n enorme wond mag je echt niks in het huishouden doen hoor. Stel je voor dat het straks gaat ontsteken en dan moet je hand eraf. Nee, je moet echt even je man overtuigen dat hij voor de komende 6 weken jouw taken moet waarnemen hoor :D

Fiore is knap. ik hou wel van dat kleurtje O:) Kees heeft inderdaad een bescheiden buikje in vergelijking met voorgaande drachten. Waar hoop je op, hengstje of merrietje? Ben het ff kwijt.
ik heb trouwens net een schema gepakt om over 8 weken 10km te kunnen hardlopen. Ben benieuwd of ik het haal haha. Beetje pushen kan geen kwaad toch?

Hand eraf! _O-

Bedankt voor je compliment over Fi! Ik ben ook zo verliefd op haar, ik vind haar zo knap en ze wordt de laatste weken ook echt superlief en braaf! <3
In het begin hoopte ik op een hengstje, omdat die vaak wat liever, rustiger en aanhankelijker zijn dan merries. Maar ja, ik had dan ook TiSento als súperlieve hengst/ruin en Fiore als echte draakmerrie als vergelijkingsmateriaal en vergat even dat er ook hele lieve merries bestaan (zoals mijn eigen Daisje :o ), dus nu wil ik toch heel graag een merrietje (palomino? omdat ik een valk al heb en je aan SB niet ziet dat het geen 'gewone' zwarte is, hoewel zwart met veel wit ook wel heel gaaf is hoor), omdat ik heel graag over een paar jaar twee veulentjes in de wei wil hebben lopen en met Dais fok ik hierna niet meer. En wat is er mooier dan twee veulentjes van je eigen gefokte merries in de wei? :D

Een béétje pushen niet nee! Mijn god zeg.. sterkte! Ik ga morgen voor de 3.5km..

Aniek, ik hoop voor je dat het niet lang meer duurt en dat ze ook vlot na elkaar bevallen!

Ooo.. wat is Cheyenne bol!

Ik heb ook nog een bovenaanzichtfoto.

Yolooo, dag 304:
Afbeelding

TiSento, dag 301:
Afbeelding

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:47

Ik kan dan ook eindelijk een dikke tieten foto plaatsen :P

Afbeelding

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:52

Afbeelding

Ik geloof dat ze er wel klaar mee is... Ze is nu 325 of zoiets, dus ze mag. Verwacht nog niks aankomende dagen, hoop het weekend!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:56

Leuk bovenaanzicht Cynthia

Aniekr had eigenlijk geduld getypt maar mijn tel heeft er geld van gemaakt :') hilarisch mmm maar hij heeft gelijk :D

Tinne nee hoor geen foscam, die bestonden in 1970 nog niet :P , dit is eentje uit China (gekocht op light in the box) en 25 euro invoerrechten betaald die waren duurder dan cam zelf, die was maar 15 euro, zit wel rechtstreeks op router en in stopcontact. Werkt prima na een jaartje unplugd te zijn geweest.

Ennasil is een begin

Rianne allez dan deze nacht een veulen

Azara leuke aanwinst, hopelijk kan je vlug toenadering zoeken, lijkt me iets aangenamer bij de bevalling.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:34

Aniek, jaaaa, bijna vakantie dus, dan mogen ze dus komen. *\o/* *\o/* *\o/* Welke app gebruik jij nu eigenlijk voor af te tellen?

Leuk al die nieuwe aanwinsten zeg!

Vulina, die ligt er lekker bij. Leuke voor een alarm. :') Gezellig baasjes bellen. :')

En mijn wond doet niet zo zeer. Alleen de pleister laat los, die trekt wat aan van die kleine haartjes, dat doet zeerder. :') Snee loopt vanaf het begin van mijn duim tot aan begin pols. Als je iets doet moet je het goed doen. :+

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:40

Zo die is mooi rond idd Azara :P.

Haha net nu t voor jou juist wel zo prettig zou zijn als t veulen wat eerder komt, zul je altijd net zien :').

Tinne, Wooow die chayenne :wow:, daar hoef je zeker niet aant te twijfelen dat er iets in zit, dat is echt wel overduidelijk :D.

Dank je Cynthia! Dais draagt idd heel bescheiden, ben benieuwd deze keer merrie of hengst :).

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:56

Tinnie wat is ze dik!

Azara, dolly is leuk!

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:59

linda2008 schreef:
Star zit vandaag op dag 332, ze loopt al een week met een volle uier. Maar ze maakt nog totaal geen aanstalten ;(

Spannend! Dat kan niet lang meer duren toch? Heb je een foto van de uier? Ik ben daar steeds benieuwd naar, kan mij zo slecht voorstellen hoe vol een uier hoort te zijn.

Cemlys *\o/* dikke proficiat met de baby van je zus! :D ook heel fijn hé :D

pol1 schreef:
Hier nog steeds rustig..Dan naar weer op naar dag 356.. >;)

Bah,... -O-

Venthe schreef:
Meiden ik heb een vraag. Nu het einde nadert begin ik toch wel onzeker te worden en aan alles te twijfelen.. Ik vind mijn merrie er top uit zien, ze glimt als een spiegel heeft appeltjes op haar lijf en vind haar mooi op gewicht. Ze heeft een hele bescheiden buik (waardoor ik toch weer begin te twijfelen, zit er wel wat in?? maar dan schopt het weer en herriner ik mijzelf eraan dat op de 100 dagen scan alles er top uitzag). Mij merrie staat nu op 0,5 kg biks in de ochtend, 1 schep pavo sportsfit muesli met een maatschep vitaminen van Cavalor (ProBreed) en in de avond weer een 0,5 kg biks. Ze krijgt 3x per dag ruwvoer. Ze zit inmiddeld op 273 dagen dus nog ongeveer 2 maandjes te gaan. Krijgt ze wel genoeg? Moet ik haar op merriebrok zetten of niet? Aan de ene kant denk ik; ze ziet er zo goed uit moet ik wel wat veranderen? Aan de andere kant twijfel ik aan alles want alles is nieuw... Groeit het veulen wel goed? Krijgt het wel voldoende voedingsstoffen? Wordt het veulen van merriebrok niet opeens te dik/groot?
Misschien kunnen jullie wat tips geven?

Ik geef geen merriebrok, DA vindt dat ook niet nodig. De hogere energiebehoefte begint pas al ze echt aan het zogen zijn, zolang de dracht duurt en de merrie er gewoon goed uit zit, is dat voor niets goed.
Krijg je alleen maar zware merrie's en zware veulens van en een moeilijke bevalling.

KoudbloedKim schreef:
Ik hoop het. _O-

Ik duim ook! :D

pol1 schreef:
Mijn merrie ging net kreunend liggen..Ik dacht yes! Ze staat weer _O-

-O-

Fosty idd mooie stal zeg! :D

Cynthia, mooie foto's! Wat staan ze daar wel fijn zeg! :D

Neonlight schreef:
Daarna een nieuw pak hooi binnen gezet, en veel meer heb ik niet kunnen doen. Met de strotouwtjes eraf halen schoot ik uit en snee door mijn hand. :+ Snel even naar huis (overkant), afgespoeld en iets eromheen gedaan, en de pony's buiten nog hooi gegeven. Toen maar de huisartsenpost gebeld om alles weer dicht te laten naaien. :+

%) #) Jeejtje! hopelijk snel genezen!! Grappig hoe de paardjes voor gaan op je eigen gezondheid ;) _/-\o_

Ennasil92 schreef:
Ze is thuis :D

*\o/* ooooh! Wat een plaatje!! <3 Proficiat!

AniekR schreef:
337 en 326 dagen vandaag... van mij mag het ook wel gaan komen.
Maar er zijn nog steeds mensen die langer wachten.

:') 347 hier... Maar ik hoop dat die van jou snel komen :j

Tinniie schreef:
Hier dag 352 voor Cheyenne, nog een dikke week te gaan? :P

352? 8)7 Waarom nog een week te gaan? Draagt ze standaard over?

Pauk schreef:
Eigenlijk door de schrikkeldag dit jaar is ze een dag eerder uitgerekend dan ik tel.. dus eigenlijk vandaag.. Ze heeft tot nu toe max 336 dagen gedragen.. ben bang dat ze daar dit keer (ruim) overheen zal gaan

Oei nog eentje voor bij onze 340+ club? ;)

Azara71 schreef:
Dolly is vanmorgen eindelijk aan gekomen *\o/* En ze is diiiiik :D

Hihi :D dat is inderdaad waar!! :')

Vulina schreef:
Ik geloof dat ze er wel klaar mee is... Ze is nu 325 of zoiets, dus ze mag. Verwacht nog niks aankomende dagen, hoop het weekend!

Ik hoop met je mee!! +:)+

Hier nog steeds geen verschil, ondanks de prachtige zonnige dag denkt Evita nog lang niet aan bevallen ofzo :') echt zo frustrerend!! Dag 347 is voorbij, hup naar 348... ^)
Uier nog steeds 't zelfde...
Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:09

Pfoeh Sofie. Nou jij mag eerst nog wel hoor ;) dag 347 jemig! Wat kan dat wachten toch ellendig lang duren ;(

Foto van haar volle uier? Ja hoor die heb ik :j
Foto is van woensdag (dag 328)
Afbeelding

Ooohhh Aniek, vakantie!!!! :D lekker!!
Hopelijk komen de baby's dan nu snel...
Laatst bijgewerkt door linda2008 op 03-04-16 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:12

Afbeelding

Orion haar uier net.. Het was dagen gelijk en nu weer minder.. Ik weet niet wat ze doet hoor dit jaar.. Dit ken ik niet van dr

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:18

Vandaag zitten we precies 3 wkn
" overtijd"..
Ze houdt t spannend die merrie van mij! Blij dat ik vorige wk de birth alarm van mijn smid mocht lenen..had een huur alarm..gauw terug gebracht vorige wk!! Koste 7 euro per dag!

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:19

Pauk schreef:
Orion haar uier net.. Het was dagen gelijk en nu weer minder.. Ik weet niet wat ze doet hoor dit jaar.. Dit ken ik niet van dr

Ik ken het, zo vreemd hé. Evita haar uier is ook al voller geweest soms mindert dat dan gewoon terug...
Raar é, maar ik ben beetje opgelucht dat het bij jou ook zo gaat :)

Dank je voor de foto Linda! :) Als ik dat vergelijk met Evita haar uier, dan kan Evita haar uier nog iets voller kan maar ook al best gevuld is!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:19

Net alsof er een hoop merrie's iedereen voor de gek houden, wedstrijd hoe maak ik mijn baasje gek:
Maak ze 10x per nacht wakker
Ga erbij liggen als een bevallende gestrande walvis, als ze komen opstaan en gaat eten.
Laat het uier goed vollopen, en als ze in waak stand gaan, hoppa weer leeg
En als klapper we gaan flink overtijd
-O- :D := ~~}>

Azara ze is flink rond zeg.

Tinniie, wauw die is mooi rond <3

Neon, auw. Beterschap!

Hier vanavond een blije boevige bo.
Had dé weer ff in de bak lopen toen er een nieuw paard besloot om door de draden te springen. Nou madam kon toen opeens wel weer flink in galop door de bak als een grote uitslover :D

Uier vanavond

Afbeelding

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:23

pol1 schreef:
Vandaag zitten we precies 3 wkn
" overtijd"..
Ze houdt t spannend die merrie van mij! Blij dat ik vorige wk de birth alarm van mijn smid mocht lenen..had een huur alarm..gauw terug gebracht vorige wk!! Koste 7 euro per dag!

djeezes -O- 3 weken... Ik zit vandaag op 1 week overtijd.
En wat je zegt over dat birth alarm 8)7 Dat van mij kost ook €5/dag!
Hopelijk gaat ze niet zo lang over! %)

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:34

Wij hebben zelf een birth alarm.. Ligt startklaar maar ik heb hem niet eens omhangen..
Nou gaat Orion ook niet plat liggen tijdens de bevalling dus gaat hij ook niet af.. Dan hoef ik ook niet voor niks wakker gebeld te worden.

@ SofieHavan.. ik heb een foto van vorige week zondag daar kreeg ze kringen om haar spenen.. Meestal krijgt ze dat en dan heel snel hars erachteraan.. dus dat zijn echt de laatste dingen..
Dr is met haar gewandeld smiddags toen was alles weg en terugkomen ho maar.. Zo raar!

Stomme merries allemaal, laat jullie baby's toch eens zien!

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:46

Flauw al die fopmerries he hahaha ziekies melktest gaf net weer 6,7 /6,4 aan terwijl t gister toch tussen 6,4 en 6,0 in zat... is dat heel raar?

@azara wat een leuke!

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:51

Op stal denken ze dat ze nog even wacht. Maar ze heeft hars zucht en een ader bij dr uier die er nog niet zat. Ook is dr buik anders. Maar verwacht het deze nacht niet.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 23:41

Zo'n mooi weer en dan toch zo weinig veulentjes. Merries kom op! Laat jullie baasjes niet zolang in spanning!

Ik heb vd week even een foto genomen van mijn drachtige dame. Moet nog tot 1 juni dus nog even geduld hebb3n:

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 23:46

Jeuzes...al die overdreven merries..anderszijds...alle bevallen merries krijgen het verwijt dat de dracht zo leuk was haha.

Succes aan alle wakers en nachtbrakers