Vang Judith (met de nadruk op vangen, ze gedraagt zich als een pitbullpony met veulen er naast, ze doet niets, maar ziet er uit alsof ze je op vreet en loopt weg), neem haar mee, hek open, Eddie volgt.
Tot zo ver ging het goed. Dus loop de stal in, Eddie blijft in de opening staan, Judith roept, Lotje komt om de hoek en gaat naast Eddie staan. Eddie en Lotje raken elkaar voor het eerst aan, snuffel wat aan elkaar, Judith breekt de tent inmiddels af. Dus Judith vast gezet, ik stal uit om Eddie te halen, Eddie vliegt het erf over, Lotje sloopt een bakje paarden snoepjes en vreet die leeg. Ik Eddie vangen, neem hem onder me arm en heb hem bij Judith geparkeerd.
Toen schot in de stal en even Eddie knuffelen (met Judith nog vast, anders gaat Judith rondjes draven om hem heen in de stal). Lotje komt al 2x binnen om te kijken of haar voer al klaar hing, maar toch maar weer naar buiten omdat daar nog snoepjes lagen en ik nog met Eddie bezig was.
Eddie heeft z'n halster voor het eerst heel even om gehad

Lotje heeft haar eten net laten staan (zou dat komen door de snoepjes? denk het niet, was maar een handje vol wat er in zat) en haar spenen lopen ook aardig vol terwijl ze nog niet eens een uur binnen staat. Ze is ook sinds vandaag aan de slappe.
Ik ben benieuwd of Eddie Lotje haar moeder gevoelens wakker gemaakt heeft